[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | omen99 |
Samochód: | Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto 1981 |
Status: | aktualnie posiadany (od 2009-06-20) |
Aktualizacja: | 2011-03-20 12:49:03 |
Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto 1981
Fordami interesuje się nie od dziś ;] Stan pogarszał się jak wpadłem w towarzystwo posiadające Fordy i jeździłem na YTP.
Długie były poszukiwania "świętego graala" jak to ktoś, kiedyś ładnie powiedzdiał o samochodzie, który powinienem kupić ;]
Miał być Escort, a jest Taunus, miał być TC2, a jest TC3 :D ale i tak jeździ się nim zajeb...ście i jest super ;] Nie zamieniłbym go już na Escorta XD
Przyjemność z jazdy: 20/10
Komfort: 20/10
Stan techniczny: to już inna bajka :D
O właśnie, zapomniałem dodać, że samochód uczestniczył już w swoim pierwszym mini-zlocie Taunusów ;]
Obiecałem sobie, że na koniec roku zrobię podsumowanie ;] W myśl zasady - co nas nie zabije, to nas wzmocni - przyszło borykać się z paroma trudnościami i fochami, które taunus mi zafundował przez te kilka miesięcy ;] Ale niiiic to! Uwielbiam go i cieszę sie, jak mi sie odwdzięcza jak nie stoi w garażu ;] Gdyby tylko tego paliwska mniej chciał palić to by była pełnia szczęścia :P
-- Lipiec 2009 --
Taunus od momentu zakupu jeździł tylko na gazie, więc wpadłem na pomysł, żeby mu wskrzesić przewód paliwowy ;] Do wywalenia poszedł "handmade" bak 20L pokryty w 100% rudym i na jego miejsce spoczął oryginalny bak od taunusa.
Motania było trochę przy tym - wlew od gazowni musiał zmienić swoje miejsce, bo zawadzał. Do wymiany poszły wszystkie przewody paliwowe pod maską, bo na każdym zagięciu była nieszczelność i taunus zamiast zasysać bene, to powietrze łykał :P Teraz tylko patrze jak złotówki uciekają jak na stacji tankuje ~~
Poza tym - wymiana półosi oraz instalacja radia z epoki :D
-- Sierpień 2009 --
Czas na wprowadzenie trochę oryginalności do taunusa. Jedną z rzeczy, która mi nie pasowała, to zegary od granady :P Wakacje to dobra pora na zmiany, a poza tym obrotomierz był od V6, a nie R4 więc tak troche krzywo pokazywał. Przy okazji pozbyłem się paru patentów na kablach.
-- Październik 2009 --
Przyszedł czas na mały remont silnika, wymianę uszczelniaczy, filtrów, oleju i innych dupereli. Borykałem się potem z cieknącym płynem chłodniczym i nieszczelnościami w obiegu, ale wszysto zostało na szczęście opanowane. Ostateczny sprawdzian samochód przeszedł na YTP ;]
Poza tym licznik pokazał magiczne zera ;D
-- YTP III Eliminacja 2009 ---
Generalnie taunus sprawił się bardzo dobrze jak na pierwszy raz ;] Pomijam fakt, że przestały działać światła stopu chwile przed BK i zniszczeniu uległ jeden z migaczy.
-- Listopad 2009 --
Taunus dostał felgi i nowe oponki na zimę ;]
-- Grudzień 2009 --
Skończyła się skrzynia biegów w taunusie :P (że też nie miała kiedy :P) Dzięki samopomocy przybyła druga skrzynia 4b, ale niestety brakowało paru klamotów do niej. Zapadła decyzja - wkładamy N9 5b :D Śnieg na dworze, w garażu temperatura zbliżona do tej na zewnątrz.. zajebisty czas na wymianę skrzyni :D
-- Podsumowanie roku 2009 --
W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do tego, że samochód jest sprawny i jeździ, a w szczególności -
Seniorowi - za wszelką pomoc oraz przekazaną wiedzę, bo bez tego było by krucho ;]
chekaczarze - również za wszelką pomoc przy naprawach oraz generalne wsparcie (że mu się chciało wymieniać ze mną skrzynię w środku zimy :D)
ogólnie za cały fun - dziękuję :]