logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » SKUN_3M - Ford Taunus TC II 5,4 V12 S black mat power 1977 "SFT" » PROJEKT SFT 2015 let's start...

SKUN_3M - Ford Taunus TC II 5,4 V12 S black mat power 1977 "SFT" - PROJEKT SFT 2015 let's start...

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC II 5,4 V12 S black mat power 1977 "SFT"
Status: aktualnie posiadany (od 2009-05-18)
Aktualizacja: 2017-12-15 19:56:20

Projekt znów ruszył, robimy Taunusa jakiego jeszcze na świecie nie ma :) Co do zmian i pomysłów to trochę ewoluowały jednak klimat się nie zmienił. Miało być trochę Hot rodowo, trochę driftowo, bardzo surowo, bardzo dużo zła. Moim pierwszym samochodem był Ford Taunus i pomimo, że przewinęło się tych fordów już zyliard stwierdziłem, że to właśnie Taunusa doprowadzę do wizji jaką bym chciał. Do takiego Forda jakiego zawsze sobie obiecywałem. Zainwestowałem już w niego kupę pracy, zresztą nie tylko ja, ale Gucio, jego śp. Tata i wiele innych osób. Zainwestuje w niego jeszcze więcej pracy oraz tym razem Wołek. Auto tworzone jest bez kompromisów, oczywiście kwestie finansowe to największy problem jednak postaram się dać radę.

Auto ma już klatkę (oczywiście grafika schematycna) i wygląda to mniej więcej tak:



A tu to co planujemy stworzyć, dojdzie lekkie już rozbudowanie klatki, przednia część z nowym zawieszeniem, dwoma podłużnicami + rurki do mocowania przodu, ale tego już tu nie uwzględniałem bo formę może mieć różną i wyjdzie to w pracy. Witać też wzmocnienie nowego tylnego zawieszenia i połączenie tego z klatką. Mocowania pod fotele i nowa wersja tunelu środkowego.


Tu podział na sekcje: czerwone jest/srebrne będzie


-18.12.2015
Pakowanie jednego z dwóch prezentów na gwiazdkę, miał jechać już do Szczecina po czym Mr. Laweta powiedział, że dał dupy i nadal nie mam transportu :( Czy ktoś jedzie na pusto w stronę Szczecina z Trójmiasta by mógł zabrać choć jedno auto? Drugie sobie wezmę auto lawetą, ale pakiet dwóch bez kategorii E jest problematyczny :(



Pakowanie jednego z dwóch prezentów na gwiazdkę, miał jechać już do Szczecina po czym Mr. Laweta powiedział, że dał dupy i nadal nie mam transportu :( Czy ktoś jedzie na pusto w stronę Szczecina z Trójmiasta by mógł zabrać choć jedno auto? Drugie sobie wezmę auto lawetą, ale pakiet dwóch bez kategorii E jest problematyczny :(

Co do napędu niech pozostanie tajemnicą do czasu, aż główny wykonawca Wołek go wsadzi do tego co powyżej.

Co do wnętrza: surowo metalowo.

Co do zewnątrz: też surowo tu zapewne Zapku w pewnym momencie odezwę się do Ciebie być mi pomógł blacharski zmieścić to co chcę zmieścić. Ale wszelakie szczegóły jak już to ze sobą spasujemy. Dawce + biorce :)

Wiele osób pewnie się oburzy i powie, że przerost formy nad treścią. Zgadzam się. Ktoś powie, że klatka tyle będzie ważyć że musiało by to mieć 1000KM. Zgadzam się. Ktoś inny powie, że głupie, że brzydkie, że nigdy nie będzie się prowadzić jak Ariel Atom. Zgadzam się. Ale takie ma być, absurdalne, szybkie i brzydkie. Ma też być wedle mojego pomysłu bo po prostu chcę spełnić marzenie.

-23.01.2016
Krótko i na temat dawca :)


-5.04.2016
Mad Mods Garage i czekają na swoją kolej.

I dodam jeszcze, że internety z testem monety nie kłamały ;) Tak to chodzi :)
https://www.youtube.com/watch?v=-hsGNMmUD-I

-2.05.2016

Odbyła się wizyta w Szczecinie w jaskini lwa. Prace pooowoli, ale do przodu. Nabój wytachany z dawcy.

-17.05.2016

Nastąpiła masakra klatkowa ;) nasz twór ustąpi miejsca trochę rozbudowanemu tworowi

-23.05.2016

Tylny zawias opuścił dawce :)

-10.06.2016

Pasowanie tylnego niezależnego zawiasu part I

ZAPRASZAM NA FANPAGE: https://www.facebook.com/projectsft/

-28.06.2016

Foteczka z Mad Mods Garage podczas grilla :) Gdzie taunus robił też za stolik, ale i widać że troche tylne zawieszenie poszło w dół, ale chyba chce jeszcze :)

-8.09.2016
Tylne zawieszenie ciąg dalszy, zrobione mocowania tylnego wózka, zrobiony kawałek tylnej podłogi, pomierzono toto laserem by jechało bokiem tylko wtedy kiedy chce tego kierowca :)


-09.09.2016
Zawieszenio-graty :)


-18.11.2016
Zawieszenie tył już osadzone teraz czas na wzmocnienia :) Całość zostanie połączona z dosyć mocno rozbudowaną klatkę :)



-19.11.2016
Budujemy klatkę na potwory :) Znajdz 3 różnice


-27.11.2016
Przednie słupki nabrały kształtu :)


-14.08.2017
Coś drgnęło to wrzucam fotę, powstaje adapter do połączenia V12 z manualem


-15.08.2017
Sklejanie napędu w całość


-16.09.2017
Powoli ale do przodu


-6.10.2017
Ogumienie


-28.11.2017
Projekt znów ruszył z miejsca i sporo się dziej, przede wszystkim w przedniej części auta :) w zasadzie taunus ją zgubił :) Został też przypasowany kompletny nabój jak i dorobione przednie podłużnice


Przymiarki


Wycinanki Vol 1


Pasowanie naboju :) O dziwo wszedł cały :)


Wycinanki vol II


Budowa nowych podłużnic i przypasowanie


Riksza :)


-6.12.2017
Pierwsze przymiarki motoru między nowymi podłużnicami i jak widać belka pięknie celuje w miskę, a co gorsza w miejsce gdzie zlokalizowany jest smok.



No i od tego momentu zaczęły się pertraktacje, co tu zrobić. Sucha miska- super ekstra fajnie, ale koszty. Cięcie belki-no problem tyle że zostaje maglownica, silnik bardzo do przodu-nieeeeee, silnik bardzo do tyłu? na początku leciał tyle do kabiny, że prawie nie było go pod maską. Wyglądało to głupio i przy kilku plusach też średnio mi się to widziało.


Finalnie poleciał tyle ile się dało w tej konfiguracji do przodu i mamy Mid-front-engine podobnie jak w autach takich jak: Dodge Viper,Nissan 350/370Z, Honda S2000, Merc SLS AMG, Nissan Skyline czy hehe Ferrari 550. W sumie coś musi być w tym rozwiązaniu ;)

PLUSY:
-rozkłada masy
-silnik za przednią osią
-lepsze hamowanie
-lepsze skręcanie
-bardziej przewidywalne zachowanie auta
-lepsza przyczepność
-więcej miejsca na bebechy z przodu silnika
-in future może twin turbo
-miejsce na chłodnice + (;) intercooler)
-w przypadku dzwona trochę dłuższa strefa zgniotu bez szkody dla silnika/chłodnicy

MINUSY:
-gorsza serwisowalność silnika
-i w wypadku tego projektu tyle no może konieczność odsunięcia jeszcze bardziej drivera do tyłu


MNIAMI:)


-15.12.2017
Dobierając się do miski okazało się, że pompa oleju pomimo, że "naszych tam nie było" nie trzyma się na wszystkich śrubach. Na szczęście bez szkód :)


Tutaj proces skracania miski olejowej :)


Oraz przerabiania kołyski by ugrać kilka cm do przodu :)


Komentarze

Co z homologacją klatki? Kupa roboty i szkoda było by to demontować po pierwszej kontroli :/. Masz ten temat ogarniety? Certyfikaty materiałowe, certyfikat spawacza wykonującego spoiny itd.? Czy planujesz go na eventy lawetą transportować? Pomysł zajebisty ale wiadomo jak to jest z naszą rzeczywistością.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-27 11:45:19]


Marzenia rzecz ważna ;) Kibicuję ;)

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-27 11:45:47]


Jacob ujmę to tak załącznik J + "lekkie" rozbudowanie :) Poza tym dupowóz to nie będzie, a co do lawety hmmm myślę, że o własnych siłach będzie się poruszał :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-27 12:11:31]


założenia projektu bardzo dobre. Może jakiś spec od materiałoznawstwa by się wypowiedział, jakich lekkich rur użyć do tego? Jak z kruchością, sprężystością? Może jakieś molibdenowe? Może alu? Porządne zawieszenie gwintowane może elementy magnezowe i może się to prowadzić o niebo lepiej niż seryjne auta. Kwestię legalizacji wsadziłbym między bajki. Homologacja drogowa na klatki bezpieczeństwa nie istnieje! Żaden załącznik J nie jest brany pod uwagę na SKP tak samo jak homologacje FIA itp.
Niby nie jest to prawnie zakazane nawet bez homologacji, ale i tak 99,9% diagnostów boi się podpisać pod klatką w zwykłym aucie a co dopiero przy takiej wydumce. Podobno od przyszłego roku też zmiany w przeglądach technicznych...
Ja bym poszedł na całość, niektóre elementy w takim przypadku robił bym z carbonu (maski, drzwi, dach, elementy wnętrza) szyby poliwęglan... Silnik... ja bym spróbował z BOA ale ze stroker kitem, dwiema turbinami i stand alonem... albo może jakieś amelinowe v8 biturbo :)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-27 12:49:31]


Zoggon hehe chętnie bym poszedł na całość tak jak piszesz, ale na to nie pozwolą mi fundusze - po prostu. Stad bliżej mu będzie do nascar i hot rodów niż do wrc i f1 :) Niemniej zawieszenie będzie z auta które się prowadzi wyśmienicie :) W tym i gwint jest przewidziany. Dalej ma być to konstrukcja wbudowana w karoserie, a nie na odwrót :) choć już teraz w sumie więcej tam klatki niż karoserii :)

Co do silnika hehe to BOA był by ok, ale z Wołkiem idziemy trochę grubiej :) Powiem tak silnik bez dmuchania w serii ma ponad 300km :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-27 13:03:45]


zwróć tylko uwagę, że rozkład mas oraz ogólnie waga są istotne.
Nie wnikam co planujecie, ale ja już dawno wyleczyłem się np. z V8 które owszem dysponują 300KM+ ale ważą 300kg+ i generują raptem 50KM z litra.
Tak więc ja bym widział coś mocnego ale zarazem lekkiego... Jak ma być wyczynowy samochód, to musi mieć wyczynowy i lekki silnik. Ale to moje osobiste zdanie tylko :)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-27 13:28:49]


Zgadzam się, ja podobnie się wyleczyłem z V6 V8 bo jednak wolę np 4-5 cylindrowy silnik z turbiną i z powiedzmy takiego saaba lub volvo spokojnie można 300KM wydmuchać. Jednak postanowiłem pójść trochę inną drogą. Duży silnik z alu może też być lekki. I myślę, że te ponad 300km to będzie spokojnie na jakiś tam okres czasu by się nauczyć tym jeździć. Całość ma być na komponentach na "na wyrost" by znosiła większe obciążenia, a przy takiej konstrukcji przodu późniejsze ewentualne zmiany silnika będą dużo łatwiejsze, podobnie ma się sprawa z tunelem wejdzie tam wszystko a i jego konstrukcja będzie pozwalała na dostęp do skrzyni z każdej strony.

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-27 13:38:21]


Wiem 4.4 bmw :-)

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-27 13:41:42]


Nie mogę się doczekać, przywieź do mnie w końcu te auta! ;)

lekkie V8? Rover :) Podobno 3.5 waży koło 180kg, ja ważyłem bez uzbrojenia, dolotu i zamachu i było jakieś 120 kg... Podobno robienie z nich POWAŻNYCH mocy wiąże się z dość dużą inwestycją... kucie i te sprawy. Ale podejrzewam, że z takiego seryjnego, wyremontowanego 4.6 soft biturbo mogłoby wyjść jakieś 220-240 kilogramowe 350-400 KM.... + parę wiaderek momentu obrotowego ;) ktoś chętny? :P

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-27 14:07:37]


to nie lepiej RB26DETT albo chociaż JZDA z RS'a?:)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-27 14:11:55]


Lepiej czy nie lepiej to w sumie trochę subiektywne :) Jednym brakuje kilku cylindrów, innym pssssssstutututututuuuuu... :) Osobiście chciałbym wszystkiego kiedyś spróbować. tak..... to brzmi conajmniej dziwnie... ;)

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-27 14:17:20]


2.3T5 z volvo 850, najlepiej do 97-8 roku.
225 koni w serii, proste mody i masz 300+, a moment taki, że jadąc 60 i dodając gazu jarasz laczki ;) No i zajebiście lekki silnik ;)

michalch83 [2015-11-27 20:04:54]


Rzeczywiście wygląda na lekki -- ale przepustnica prosto w gródź http://s67.photobucket.com/user/BSP04/media/Volvo/DSC05048.jpg.html

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-27 20:10:33]


oj mike, zakładasz kolektor od s60 nowszego i masz przepustnice w dół, trzeba tylko założyć zamiast elektronicznej taką od 960 albo 850 wolnossącego fi 70mm. Jedyne dwa problemy z tym silnikiem to skrzynia ( m90 = 1000-1500zł) i miska olejowa ( trzeba skrócic taką z whiteblocka od 960, co jest dosyć trudne). Reszta pikuś ;)
Cieszę się , że mi został taki nadwymiarowy, bo kiedyś jak mi się osiemseta znudzi to wsadzę to cudo do granady. Zdecydowanie najlepszy silnik jakim miałem przyjemność jeździć.

michalch83 [2015-11-27 20:23:50]


a od 4 miesięcy próbuję zabic taki silnik kupiony za 950zł ( z opakowaniem) i póki co bez skutków. Nawet podniesienie doładowania z 0,6 na 1,4 BAR nie zrobiło na nim większego wrażenia - jedynie wąż podziękował za współpracę ;D

michalch83 [2015-11-27 20:26:27]


Powiem tak temat volvo i saaba zgłębiłem dosyć mocno...saab bił na głowę volvo wytrzymałością. Co więcej skrzynia m90 prze zemnie mocno poszukiwana i opisywana jako pancerna ma jeden feler. synchro 3 biegu i przez to odpada. Za rzadka, za droga i do tego wcale nie taka pancerna. Zresztą jedno z dmuchanych volvo stoi na podwórku.

Saab vs Volvo wygrywa Saab, ...ale potem dałem sobie spokój z obiema opcjami...pojawiła się najbardziej sensowna 2jz-gte. Dostępny, w miare tani, totalnie odporny i mocny. I jeżeli zajeżdżę kiedyś to co kupiłem to będzie następny swap :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-27 21:26:34]


no tak 2j faktycznie więcej wytrzyma ;)
ale 2.3 z volvo to właściwie focus ST, więc zostaje w rodzinie ;)

A co do synchronizatora jest na to patent z migomatem ;D

michalch83 [2015-11-27 21:50:32]


Wiem wiem :) że jest patent :) ale jakoś wole skrzynie które znoszą duże katy i są w cenie złomu praktycznie :) niż pancerniaka z patentem :)

Co do pozostania w rodzinie :P Może w moim capri bym to brał pod uwagę tu liczy się złooo :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-27 21:53:41]


2jz-gte to fajny silnik, supra jak dla mnie fajnie sie prowadzi, tak że podzespoły masz spoko.
silnik wytrzymuje dużo i długo :)

znajomy jezdzi na codzeń suprą podniesioną do 700kM i jest ok, aktualnie najmocniejszy 2jz jaki jest w mojej okolicy generuje 1100 KM ale póki co wóz jest w przebudowie nadwozia, przy takiej mocy to cięzko powiedziec ile wytrzyma ale jak podaje hamownia wykręcic się da :)

osobiście przez pewien czas mocno sie interesowałem 2jz i jest to rozwojowy silnik

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-27 21:56:49]


jak go nie bedziesz kręcił z mocą bardzo w góre to skrzynka z bmw za 100zł da rade a w rzazie zmielenia w takiej cenie mozna mieś kilka na stanie :)

seryjny getrag też daje rade ale wydatek troszke wiekszy

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-27 22:01:07]


2jz wskoczy jak zabiję to co własnie wkładam...szczerze wątpie bym to zabił...a co do skrzyni no własnie getrag 260 mi na razie wystarczy...moze kiedys sie trafi 265 /262 :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-27 22:09:34]


Domyślam się że sprzęt będzie lekki, w takim razie getrag ma jedno z bardziej beznadziejnych przełożeń pierwszego biegu (większość getragów z bmw ma).
Szukałbym T5 z jedynką 2.95.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-28 09:31:24]


No jest to pewien minus, ale cena getragów w porównaniu do T5 i dostępność bije na głowę temat. No i w sumie przy ponad 400Nm nie wiem czy jedynka będzie wykorzystywana :) Zobaczymy jak opony i ich trakcja sie sprawdzą lub nie.

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-28 12:11:28]


6 biegowy getrag z toyoty łączony seryjnie z 2jz to fajna skrzynka i dużo wytrzymujebg ale cena raczej nie promocyjna

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-28 15:04:25]


Wygląda teraz jak muchacha złapana w pajęczą sieć :-)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-12-18 20:36:42]


patrząc na ostatnią fotę, to wiem czemu będziesz prosił zapka o pomoc w upchaniu...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-01-23 18:34:21]


To gówno z bmw i tak nie zadziała.

Mysza liil (EM) [2016-01-23 19:12:38]


Sssij me kolana Mysza...i smoktaj łokcie :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-23 19:33:48]


W sumie Mysz ma trochę racji, nie wiele widziałem działających swapów z tym silnikiem z powodu elektroniki.

Ale powodzenia bo silnik ma moc :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-01-23 22:15:25]


Yyy co do monety, to nie ma się czym podniecać, na moim BOA też da się postawić dwuzłotówkę podczas pracy silnika :-)

W BMW chyba chodziło o to, że da się postawić monetę na zgaszonym i odpalić ;-)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-24 00:45:11]


"...bo chce spełnić marzenie"-i to jest piękne i tego sie trzymaj.Powodzenia.

WOJTAS 74 [2016-01-24 08:15:53]


Jak widzę taki silnik to automatycznie w głowie zaczynam myśleć jak przerobić kolektor i ogarnąć zapłon żeby to jeździło na gaźniku.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-24 08:46:23]


Ale to nie są problemy ;)

Mysza liil (EM) [2016-01-24 09:45:00]


Grubo !!! :) Teraz wszystkie golfy w Trójmieście czują się zagrożone :p

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-24 10:22:28]


długi silnik kruca bomba... v10 lepsze, ale droższe... :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-01-24 10:56:54]


co do elektroniki to największy problem to oryginalne zmotanie z automatem, jedno bez drugiego chodzic nie chce ale tu z pomocą przyjdzie ECU EMU i wywalenie w pizdu wszystkiego co sie da z systemów.

Co do długości to też nie problem bo od przodu same rury a sciana grodziowa out i od nowa zbudowana..

Natomiast jezeli chodzi o V10 V8 4.4 itd to pewnie lepsze silniki ale V12 mnie kusiło to raz a dwa w przypadku zesrania sie nawet silnika, ktory wbrew opini jest mocnym i prostym motorem koszty dostania nastepnego sa duuuzo nizsze od powyższych.

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-24 14:43:00]


Kurcze przy takim silnik będzie miotać nim jak szatan :D ale wierze w ciebie i kibicuje temu projektowi bo na ulicach będzie siać niepokój ;)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-24 16:37:19]


Jak juz odpali na wszystkie to może siać niepokój ale wśród drzew. ..

Mysza liil (EM) [2016-01-24 19:30:43]


Jak na razie jest tylko jeden swap w Polsce, który osiąga już pełną moc na seryjnych kompach. Większość prób zakończyła się mocą na poziomie 240 - 250 KM. Nie tylko skrzynia stanowi problem, potrzebne jest praktycznie wszystko, łącznie z przekładnią kierowniczą, ABS itd. Na Emu też nie jest tak łatwo postawić toto - nie obsługuje dwóch elektrycznych przepustnic :) Najprostsza opcja przejść na gaźniki - pomijając ich koszt to czysta formalność.

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-25 06:31:53]


Można zrobić patent z przepustnicami jak Bartek "Waski" w swoim driftowozie.. Ale z tego co wiem najnowsze EMU już ogarnia 2 przepustnice :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-25 09:29:29]


mechaniczne i zsynchronizowane :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-25 09:34:15]


Trzymam kciuki ;) Podoba mnie się to ;) Seryjna E34 z V8 i manualem daje już bardzo fajne doznania z jazdy, a Taunus z tym potworem to będzie kozak ;)

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-25 11:22:26]


tak, mechaniczne przepustnice - dobry kierunek. Muszę sprawdzić to info z EMU, może rozwiąże mi to sytuację z ogarnięciem mojej v12.

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-25 11:45:56]


Że to tak serio serio?

sadek [2016-01-25 12:10:48]


Mistrz, nakręcił filmik na yt przy pomocy wizjera z drzwi :D

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-01-25 12:16:41]


chociaż nakręcił, a nie ubił trochę piany :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-01-25 13:47:11]


Bicie piany wizjerem uwielbiam :P Sadek w 110% serio :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-25 15:39:18]


Kiedy wydruk z hamowni? Bo z chamowni to już wydruk dałeś parę postów wyżej... A ja mówię, że nie zadziała. Pokaż że się mylę.

Mysza liil (EM) [2016-01-25 17:11:36]


Zatem tak co do części merytorycznej - hamowni ...to jeszcze długa droga, jak już projekt będzie na takim etapie, że będę walczył o KM to i pojawi się hamownia.

Co do części zupełnie nie merytorycznej, a zatem i zbędnej. Żadna "chamownia" nie miała miejsca i w sumie mieć miejsca nie będzie bo to zbędne, nie potrzebne i szkoda czyjegokolwiek na to czasu. Szkoda też transferu c.pl, szkoda miejsca na komentarz itd Zatem Mysza zamiast udowadniać jak to się nie uda itd itd jak będziesz miał rady i podpowiedzi chętnie przyjmę, a pitolenia o wspomnianym "nie da się" "nie uda się" itd możesz oszczędzić bo to znów zbędne.
Amen

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-25 17:40:00]


do którego taunusa masz zamiar to wrzucić? do czarnego czy do łaciatka??

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-01-25 18:23:52]


Ależ ja miałem radę na samym początku. Wyjeb to, bo to gówno jest. Skoro w gówno brniesz, to ja więcej rad nie mam. Amen.

Mysza liil (EM) [2016-01-25 18:32:54]


Mishq łaciak :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-25 18:42:19]


Mysza wstydź się trolu jeden :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2016-01-25 18:59:48]


Przegub skonstruowany w oparciu o jeden krzyżak nie jest homokinetyczny.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-01-25 19:15:46]


Już V12 na manualu latają.Kwestia przespawania dzwona z automatu do skrzyni z m50 które są za grosze.Jeśli chodzi o elektronikę to też ludzie temat ogarniają.Ja sam robiłem u siebie w e34 swap z tds-a na m60b30 który połączyłem z manualem z tds-a.Jak masz całe auto to kwestia kabelkologi.Komputer od skrzyni wywalasz a w kostce do pozycjonera musisz znależć kabel odpowiedzialny za pozycję P żeby rozrusznik kręcił.Osobiście wybrałbym opcję m60b30 i spiął z manualem.Po montażu kolektora ssącego z 4.0 i wystrojeniu moc zwiększa się z 218KM na 250KM.Silnik jest tani w zakupie i jest ich trochę.Jest lżejszy od V12.Trzymam kciuki;)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2016-02-09 11:08:31]


Nie, no spoko, Maroo. To proszę pokarz mi choć jedno zeswapowane V12 na seryjnych kompach które wypluło więcej niż 260 km? Oczywiście poza jedną e34 z wwa. Dodatkowo spinanie tego ze skrzynią z m50, kiedy v12 wywala 300 niuta przy 1000 obr, to taki trochę strzał w kolano - ile razy w roku będzie Ci się chciało przespawywać dzwon do kolejnej skrzyni? Wycięcie skrzyni to jedna sprawa, a ogarnięcie wszystkich sygnałów do EML to kolejny temat. Pozostaje jeszcze kwestia pełnego otwarcia przepustnic itd... Temat rzeka i uwierz mi niejeden już przy tym silniku klęknął, a efekt jest taki, że zdrowe 328 robi z nim co chce. Sorry za offtop. Silnik jest mega, ale swap v8 przy tym to zabawa w piaskownicy :)

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie [2016-02-09 22:16:36]


A M60B30 - kasa wywalona w błoto, mniejszym nakładem kosztów wkładasz m52B28 i po kilku drobnych modach jesteś w stanie uzyskać ponad 230 km. Wracając do V12 - jedyny sensowny manual do tego to 6b z m60b40 - trochę spawania i podchodzi, no teoretycznie i nie powinno być problemu z przeniesieniem momentu. no i w miarę sensowny cenowo - da się za 3k kupić komplet ze sprzęgłem.

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie [2016-02-09 22:29:41]


No to jak ktoś chciałby "robić z nim co chce", to proszę proszę, zapraszam:
http://olx.pl/oferta/bmw-e36-328i-coup-fabryczne-m52b28-CID5-IDdvULJ.html
Dla c.pl 8000 :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-02-10 12:15:38]


Piosiu o zajebistym short shifterze było jeszcze napisać :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2016-02-10 14:47:55]


Mocowanie belki nie za liche nieco?;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-06-28 14:04:00]


Oj to prawdziwy gwint :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-06-28 14:13:47]


Założę się, że masz grafikę, wizualizację gotowego projektu :P

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-06-28 14:54:45]


:D:D:D nie mówię nie :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-06-28 15:11:14]


To może chciałbyś się nią tutaj z nami podzielić ;D
Jak nie chcesz publicznie to może chociaż mi wyślesz odpowiedni link. Obiecuję nie publikować bez zgody :>

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-06-28 15:54:23]


Curtis plan jest ściśle nakreślony ale już kilka razy się zmieniał :P przeważnie ulegał rozbudowie :P Ale takiego forda w sumie w europie jeszcze nie było jak się uda dociągnąć temat do końca :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-18 21:35:52]


Tyle zrobione to juz teraz musi się udać :).
Swoją drogą troche elektroniki będzie w nim do ogarnięcia co może nie być łatwe.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-19 19:56:57]


powiem tak Wołek + EMU :P by rozwiać Twe obawy :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-19 20:24:46]


Tą klatkę to z jakich rur robisz? W sensie średnica/ścianka/materiał?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-20 13:07:37]


fi 45...w zasadzie 44.5/ scianki nie pamietam ale zgodna z J/Stal E235+N

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-20 13:19:57]


Trochę ta klatka będzie ważyć. Myslisz Skun że ta V12 pociągnie tyle kg złomu :p

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-20 14:00:15]


150 koni da radę ;)

Mysza liil (EM) [2016-11-20 16:15:28]


Przy tak dużym projekcie szkoda, że nie poszedłeś w 25CrMo4. Trochę ta klatka będzie ważyć, pal licho wielkość pieca, ale grawitacja w zakrętach tu nie pomaga. Pytanie czy to to ma w celu w ogóle skręcać :D

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-20 17:05:21]


Mysza a to nie ma przypadkiem koło 330koni :) ?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-20 19:18:01]


koło 330 to miał dawca jak opuszczał fabrykę :)

Mysza liil (EM) [2016-11-20 20:14:08]


Mysza największy fan projektu ;), żródło wiedzy ;) i wsparcia ;) Po prostu skarb ;)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-20 21:35:28]


Jak to odpali, to napęd z klatką zostanie na miejscu, a cała reszta rozpadnie się na boki z wrażenia :-)

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-20 22:02:10]


Z tego co wiem to Skun chce nim pizze rozwić.
Nie będzie go katował.
Z tego co ludzie mówią z okolicy to i tak będzie jedno ze słabszych aut w jego stajni. Więc nie ma o czym tu dalej gadać :D

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-20 22:42:40]


Hm. I jak tu mu OC wyliczyć :D ?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-11-27 16:47:28]


coś z Tico zamontuje i myslę że będzie to podstawa do obliczeń :P nie wiem klakson :D ?

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-11-27 20:31:06]


A ta skrzynia to od czego? A zamach? Fajnie tak dużo śrub na wale :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-16 10:12:52]


skrzynia to getrag
m30b35 :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-08-16 15:54:39]


Getrag 260

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-08-17 07:20:40]


konkretna przebudowa SZACUN . POWODZENIA

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-09-17 16:16:36]


a propos masy klatki to z tego co pamietam jak kupowalem material to bylo 54m, ok. 150kg. Rura precyzyjna bezszwowa, ciągniona na zimno, 45.0 x 2.5mm

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-10-20 22:28:50]


54m? orzesz to niezłe bierki, ja zamierzam dość rozbudowaną zrobić i z 20m naliczyłem

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-10-23 08:53:59]


no ale tu jeszcze przód :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-10-23 12:00:09]


o skurwesyn... :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-11-28 17:18:12]


nie w kij dmuchał...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-11-28 21:44:42]


Przyjemny Morderca :)
Czy orientujesz się jaka jest waga takiego motoru?

KR54321 [2017-11-28 22:44:56]


Pewnie tyle co półtora Indenora ;))

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-11-29 06:06:57]


No i pięknie :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-11-29 08:46:21]


Kierowcę już masz do tego?;-) Może jakiś emeryt z Grupy B ?;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-11-29 09:04:24]


Trzymam kciuki, żeby projekt nie utknął w jakimś martwym punkcie. Chce już zobaczyć jak to ryczy i jara kapora :D

sadek [2017-11-29 09:10:29]


Grubo. Podoba mi się.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-11-29 09:14:04]


Ten nie utknie, to już praktycznie gotowe;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-11-29 09:32:48]


Pojedź nim kiedys na diagnostyczną i nagraj reakcje diagnosty :D

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-11-29 15:28:53]


Gniotsa nie łamiotsa :)

Kilgore [2017-11-29 15:47:11]


jaka przewidywana masa własna?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-11-29 16:21:52]


Heh opcja z diagnostą warta rozważenie :) Co do masy własnej myślę że za wcześnie by wyrokować jak skończymy klatkę bo nie ma sporo elementów jeszcze i zamocujemy zawieszenia i nabój będzie można coś oceniać.

Waga silnika z to około 150kg więc nie ma tragedii biorąc pod uwagę że fordowska V6 waży 140kg :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-11-29 16:31:02]


Rozwiazanie z ferrari a odczucia jak w żuku :) ale na poważnie to grubo, ja bym na to nie wpadł.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-12-06 13:12:08]


Obyś nie miał problemu jak inna konstrukcja napędzana 14sto garowym silnikiem BMW :p
W pierwszych prototypach focke wulfa fw190 problemem okazała się za duża temperatura w kabinie... Przesunęła ją później do tytułu ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-06 16:15:21]


nie będzie ogrzewania więc tym lepiej ;)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-06 16:36:53]


Silnik to ci sie dosc szeroko rozłożył na boki. Zmiesci sie tam wogóle kolumna kierownicza czy będziesz robił tylną oś skrętną ;)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-06 16:41:04]


sposób kierowania i "układ" kierowniczy zostanie zaadaptowany z tego :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-06 17:14:17]


pełna profeska:)

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-07 07:55:43]


myślę, że w sewisowalność można wbić lachę. Załóż irydowe świece i więcej nie będziesz potrzebował tam zaglądać przez długi czas. Niech Wołek tylko zrobi wszystko tak, żeby elektryka silnika była na jednej złączce, belka zawieszenia szybkodemontowalna, chłodnica na belce, wydech i paliwo mądrze łączone i do czegokolwiek będziesz mógł wyjmować silnik z belką nawet bez spuszczania płynu z chłodnicy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-07 09:10:35]


A jakieś gotowe rozwiązanie z USA typu Mustang II?
Albo przesunięcie zawieszenia do przodu, razem z wycięciami na koła w błotnikach? Przy tej skali to już chyba nie problem?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-12-07 11:00:07]


Buahaha :) szukam sobie na forum jak zamontowac wspome i natrafiłem na taki wpis :D. No prawie jak twój projekt.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-13 21:57:25]


hahahah widzisz Jacobe chore wizję stają się rzeczywistościa :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-15 19:31:57]


to co po BT będzie "fabryczne mocowania silnika" xD

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-12-16 11:50:01]