[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | SKUN_3M |
Samochód: | Ford Taunus TC II 5,4 V12 S black mat power 1977 "SFT" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2009-05-18) |
Aktualizacja: | 2017-12-15 19:56:20 |
Projekt znów ruszył, robimy Taunusa jakiego jeszcze na świecie nie ma :) Co do zmian i pomysłów to trochę ewoluowały jednak klimat się nie zmienił. Miało być trochę Hot rodowo, trochę driftowo, bardzo surowo, bardzo dużo zła. Moim pierwszym samochodem był Ford Taunus i pomimo, że przewinęło się tych fordów już zyliard stwierdziłem, że to właśnie Taunusa doprowadzę do wizji jaką bym chciał. Do takiego Forda jakiego zawsze sobie obiecywałem. Zainwestowałem już w niego kupę pracy, zresztą nie tylko ja, ale Gucio, jego śp. Tata i wiele innych osób. Zainwestuje w niego jeszcze więcej pracy oraz tym razem Wołek. Auto tworzone jest bez kompromisów, oczywiście kwestie finansowe to największy problem jednak postaram się dać radę.
Auto ma już klatkę (oczywiście grafika schematycna) i wygląda to mniej więcej tak:
A tu to co planujemy stworzyć, dojdzie lekkie już rozbudowanie klatki, przednia część z nowym zawieszeniem, dwoma podłużnicami + rurki do mocowania przodu, ale tego już tu nie uwzględniałem bo formę może mieć różną i wyjdzie to w pracy. Witać też wzmocnienie nowego tylnego zawieszenia i połączenie tego z klatką. Mocowania pod fotele i nowa wersja tunelu środkowego.
Tu podział na sekcje: czerwone jest/srebrne będzie
-18.12.2015
Pakowanie jednego z dwóch prezentów na gwiazdkę, miał jechać już do Szczecina po czym Mr. Laweta powiedział, że dał dupy i nadal nie mam transportu :( Czy ktoś jedzie na pusto w stronę Szczecina z Trójmiasta by mógł zabrać choć jedno auto? Drugie sobie wezmę auto lawetą, ale pakiet dwóch bez kategorii E jest problematyczny :(
Pakowanie jednego z dwóch prezentów na gwiazdkę, miał jechać już do Szczecina po czym Mr. Laweta powiedział, że dał dupy i nadal nie mam transportu :( Czy ktoś jedzie na pusto w stronę Szczecina z Trójmiasta by mógł zabrać choć jedno auto? Drugie sobie wezmę auto lawetą, ale pakiet dwóch bez kategorii E jest problematyczny :(
Co do napędu niech pozostanie tajemnicą do czasu, aż główny wykonawca Wołek go wsadzi do tego co powyżej.
Co do wnętrza: surowo metalowo.
Co do zewnątrz: też surowo tu zapewne Zapku w pewnym momencie odezwę się do Ciebie być mi pomógł blacharski zmieścić to co chcę zmieścić. Ale wszelakie szczegóły jak już to ze sobą spasujemy. Dawce + biorce :)
Wiele osób pewnie się oburzy i powie, że przerost formy nad treścią. Zgadzam się. Ktoś powie, że klatka tyle będzie ważyć że musiało by to mieć 1000KM. Zgadzam się. Ktoś inny powie, że głupie, że brzydkie, że nigdy nie będzie się prowadzić jak Ariel Atom. Zgadzam się. Ale takie ma być, absurdalne, szybkie i brzydkie. Ma też być wedle mojego pomysłu bo po prostu chcę spełnić marzenie.
-23.01.2016
Krótko i na temat dawca :)
-5.04.2016
Mad Mods Garage i czekają na swoją kolej.
I dodam jeszcze, że internety z testem monety nie kłamały ;) Tak to chodzi :)
https://www.youtube.com/watch?v=-hsGNMmUD-I
-2.05.2016
Odbyła się wizyta w Szczecinie w jaskini lwa. Prace pooowoli, ale do przodu. Nabój wytachany z dawcy.
-17.05.2016
Nastąpiła masakra klatkowa ;) nasz twór ustąpi miejsca trochę rozbudowanemu tworowi
-23.05.2016
Tylny zawias opuścił dawce :)
-10.06.2016
Pasowanie tylnego niezależnego zawiasu part I
ZAPRASZAM NA FANPAGE: https://www.facebook.com/projectsft/
-28.06.2016
Foteczka z Mad Mods Garage podczas grilla :) Gdzie taunus robił też za stolik, ale i widać że troche tylne zawieszenie poszło w dół, ale chyba chce jeszcze :)
-8.09.2016
Tylne zawieszenie ciąg dalszy, zrobione mocowania tylnego wózka, zrobiony kawałek tylnej podłogi, pomierzono toto laserem by jechało bokiem tylko wtedy kiedy chce tego kierowca :)
-09.09.2016
Zawieszenio-graty :)
-18.11.2016
Zawieszenie tył już osadzone teraz czas na wzmocnienia :) Całość zostanie połączona z dosyć mocno rozbudowaną klatkę :)
-19.11.2016
Budujemy klatkę na potwory :) Znajdz 3 różnice
-27.11.2016
Przednie słupki nabrały kształtu :)
-14.08.2017
Coś drgnęło to wrzucam fotę, powstaje adapter do połączenia V12 z manualem
-15.08.2017
Sklejanie napędu w całość
-16.09.2017
Powoli ale do przodu
-6.10.2017
Ogumienie
-28.11.2017
Projekt znów ruszył z miejsca i sporo się dziej, przede wszystkim w przedniej części auta :) w zasadzie taunus ją zgubił :) Został też przypasowany kompletny nabój jak i dorobione przednie podłużnice
Przymiarki
Wycinanki Vol 1
Pasowanie naboju :) O dziwo wszedł cały :)
Wycinanki vol II
Budowa nowych podłużnic i przypasowanie
Riksza :)
-6.12.2017
Pierwsze przymiarki motoru między nowymi podłużnicami i jak widać belka pięknie celuje w miskę, a co gorsza w miejsce gdzie zlokalizowany jest smok.
No i od tego momentu zaczęły się pertraktacje, co tu zrobić. Sucha miska- super ekstra fajnie, ale koszty. Cięcie belki-no problem tyle że zostaje maglownica, silnik bardzo do przodu-nieeeeee, silnik bardzo do tyłu? na początku leciał tyle do kabiny, że prawie nie było go pod maską. Wyglądało to głupio i przy kilku plusach też średnio mi się to widziało.
Finalnie poleciał tyle ile się dało w tej konfiguracji do przodu i mamy Mid-front-engine podobnie jak w autach takich jak: Dodge Viper,Nissan 350/370Z, Honda S2000, Merc SLS AMG, Nissan Skyline czy hehe Ferrari 550. W sumie coś musi być w tym rozwiązaniu ;)
PLUSY:
-rozkłada masy
-silnik za przednią osią
-lepsze hamowanie
-lepsze skręcanie
-bardziej przewidywalne zachowanie auta
-lepsza przyczepność
-więcej miejsca na bebechy z przodu silnika
-in future może twin turbo
-miejsce na chłodnice + (;) intercooler)
-w przypadku dzwona trochę dłuższa strefa zgniotu bez szkody dla silnika/chłodnicy
MINUSY:
-gorsza serwisowalność silnika
-i w wypadku tego projektu tyle no może konieczność odsunięcia jeszcze bardziej drivera do tyłu
MNIAMI:)
-15.12.2017
Dobierając się do miski okazało się, że pompa oleju pomimo, że "naszych tam nie było" nie trzyma się na wszystkich śrubach. Na szczęście bez szkód :)
Tutaj proces skracania miski olejowej :)
Oraz przerabiania kołyski by ugrać kilka cm do przodu :)