logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Endryou - Ford Capri Mk III 2.9EFI V6 Koeln 1982 "ZLOmik"

Endryou - Ford Capri Mk III 2.9EFI V6 Koeln 1982 "ZLOmik"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Endryou Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk III 2.9EFI V6 Koeln 1982 "ZLOmik"
Status: aktualnie posiadany (od 2009-04-05)
Aktualizacja: 2011-08-26 23:39:08

ZLOmik

No i się zaczęło ,wreszcie kupiłem capri ,i to nawet 2 capri :D , marzyłem o tym autku już kiedy kupowałem pierwszy samochód ,jednak wtedy doszedłem do wniosku że mnie niestać, więc woziłem sie jednym plastikiem, drugim,trzecim ale to nie było to............nie mogło być....................



Co w aucie sie zmieniło:

-Układ chłodzenia :
zamontowany termostat którego nie było,nowa niecieknąca chłodnica od scorpio wpasowana w przedni pas,zbiorniczek wyrównawczy scorpio,działający wskaźnik temperatury.
nadal brakuje dobrej wiskozy

-zawieszenie przód:
wypiaskowane i polakierowane kolumny zawieszenia, sprawniejsze amortyzatory,nowe wahacze,nowe sprężyny które niestety są od r4 :(,patent lżejszego obracania kierą na łożyskach z madziary 626 (probe)

-Hamulce:
zregenerowane przednie zaciski hamulcowe,nowe gumowe przewody hamulcowe.

-zawieszenie tył:
przeglądnięte podczas wymiany rozwalonego dyfra,wymienione gumy tylnego wieszaka resora na poligumy,resory przykręcone na sztywno do mostu



i jeszcze kilka drobiazgów o których zapomniałem, jak nowy silnik pod maską itd...

A to efekt nudnych zimowych wieczorów:





...........................................................................................................

uf, czas na jakis update :)
(2011-08-26)

gdzieś pod koniec czerwca w Katowicach,elektroszpera, podster i krótkie zwiedzanie krajobrazu



Uszkodzenia: belka zderzaka,kieł,kierunkowskaz,błotnik,drzwi,stabilizator,mocowanie staba,lekko belka zawieszenia i podłużnica,prawy wahacz przesunął się o 3cm do tyłu



Puchar sie zbliżał, części do hebli kupione,a tu przymusowo doszło dłubanie przy zawieszeniu,ale jak już dłubać to konkretnie:

na początek szybkie -11mm :)



a dalej szybki przepis na drążki reakcyjne:
dwa drążki kierownicze z poloneza, dwie końcówki cięgła z allegro (gwint M18/1,5) dwie szpilki z tym samym gwintem, 4 podkładki, dwie nakrętki +kątówka,wiertarka,spawarka,gwintownik,trochę blachy i wuala/voila (niepotrzebne skreślić)



niestety 29 lipca 2011 roku o godzinie ok 2:30 zabrakło mi porządnego wiertła 12mm i zrezygnowany wróciłem do domu wypijając wcześniej 200ml 40% alkoholu który pozwolił mi spokojniej zasnąć.
Resztę rzeźby dokończyłem w sobote , pół dnia wiercąc dwie dziury w stabilizatorze za pomoc a 4 wierteł Hss które trzeba było co 10 sek, ostrzyć



oprócz tego są zamontowane jakieś sprężyny niby -30 do V ale i tak przód jest wyżej niż tył, amorki z 2.8i które nadają się do regeneracji i sprawniejsze heble ale o nich napisze później.

Komentarze

Gratulacje :-)

dirk Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-23 07:51:39]


Ale rejestracje ma mega !! gratuluję!!!! :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-23 09:43:19]


całkiem całkiem fajny na tych fotach
a rej faktycznie dobra :D
tylko czy on będzie taki zły ???

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-04-23 20:37:00]


blachy ma fajne , aż żal że będzie je trzeba oddać :(
a zły to on już jest, bo nie dość że mi krwi napsuł , to jeszcze po kieszeni skrobie nielicho :)

Endryou Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-23 23:37:15]


kurcze to bylo chyba jedyne capri w szczecinie co kazde rondo bokiem zaliczalo :)

miron Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-23 23:37:57]


niestety nie wyszło mu to na dobre....

Endryou Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-23 23:52:21]


Jak się 2.4 sprawdza w Capri??
Jakie spalanie i przyspieszenie??

bon [2010-09-15 14:08:48]


popatrz na wyniki prób pucharu capri

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-09-15 19:34:55]


no no,wynik imponujący-to pewnie zasługa kierowcy:)

bon [2010-11-22 16:51:02]


wiadomo że główny wpływ na wyniki pucharu w tym roku miała pogoda,ale jak chcesz realnych porównań to zobacz czasy wąskiego (jeździliśmy w tych samych warunkach) i o ile na próbach w podsumowaniu miałem lepsza pozycje (zawias i buciki zrobiły swoje) to na trasie od tego 2.0 ohc dostałem po dupie i miałem problem z nadążaniem:).
Zgodnie z tym co wszyscy mówią 2,4 to kupa nie silnik,spalanie co do 0.5l porównywalne z 2.9 a jechać nie chce,książkowe parametry tego silnika to jakiaś totalna ściema,a morał z tej historii jest taki że lepiej montować 2.0 pinto bo ciągnie podobnie i auto nie jest tak cholernie podsterowne jak z ciężką kolonią.

Endryou Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 15:28:59]


aha,ja mam zamontowany cały osprzęt z 2.9 gdzie są szersze przepustnice,na seryjnych to już w ogóle szkoda gadać, chyba że komuś zależy tylko na dzwięku v6 to może być

Endryou Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 15:36:35]


A nie móiłem:)

afro !G.O.P! Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-09 16:19:56]


to poszukaj innego motoru zamiast tego 2,4.
albo go dłubnij na maksa

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-09 16:58:58]


a poskładałeś już wnętrze? jak te boczki?

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-09 17:00:06]


mówiłeś,mówiłeś, i nie tylko ty :).
Niema sensu dłubać w 2.4 bo to strata czasu,gdyby to miało dół w idealnym stanie to można by próbować ale jest w takim samym co mój stary motor więc na najbliższe PC wróci lekko dłubniete stare 2.9, chyba że jakimś cudem odłoże na nowy silnik w idealnym stanie ale to mało realne.
Wnętrze częściowo poskładałem (boczki OK,dzięki!) ,niestety musiałem sie zatrzymać bo chuderowi nie chciało sie wymontować podsófitki i mi przysłać przed zimą . Teraz nie mam waruków do grzebania, więc kapeć zimuje sobie bez OC od listopada.

Endryou Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 18:56:08]