logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » fikcja - Ford Escort Mk I 1.3 R4 Kent L 1971 » Blacharka, klatka, nadwozie

fikcja - Ford Escort Mk I 1.3 R4 Kent L 1971 - Blacharka, klatka, nadwozie

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: fikcja Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Escort Mk I 1.3 R4 Kent L 1971
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2010-10-29 12:43:04

Dostawa części blacharskich:



Nowości w ofercie:

Pas przedni wewnętrzny, kompletny:



Wzmocnione mocowanie amortyzatora przedniego:



Blachy ochronne tarcz hamulcowych przednich:



Blachy naprawcze przed słupkami A:



Pojawiła się też fabrycznie nowa atrapa-do przemalowania :)

Komentarze

Prace ruszyły. W oparciu o almanach budowy historycznych nadwozi rajdowych- powstaje mała puszka...

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-02 21:35:18]


mam nadzieje ze bedzie stał na minilightach :D fajna rajdówka sie szykuje:D

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-02 22:46:42]


raczej mini, ale to zostawiam na koniec prac :)

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-03 10:06:36]


NICE!!!

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-03 10:51:49]


Tomek, ile stalowe poszerzenia kosztują?

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-03 19:29:08]


te niemal oryginalnie tłoczone kosztują od 600-700zł/szt. Przy większych zamówieniach cena "spadnie" do 500zł/szt

Przy okazji-czy ktoś z Was ma stalowe błotniki na sprzedaż? Jeśli nie- będę musiał zastosować przednie błotniki z poszerzeniami + maskę z rama - wszystko wykonane z tworzywa...

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-03 20:54:38]


ja mam stalowe błotniki do mk I

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-03 21:42:54]


no to super-odezwę się w poniedziałek!

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-03 22:05:48]


poszerzki powstawiane, robienie miejsca na wieże pod pionowe amorki + przygotowanie wsporników mostu do wspawania

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-08 11:42:41]


Dobre tempo ! oby tak dalej

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-08 12:16:28]


Tomek, ten amorek to tak tylko do przymiarki? Generalnie jak montujesz 4-linka i pionowe kolumny, to amorek musi byc zintegrowany ze sprezyna, czy masz na to jakis inny patent?

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-08 14:05:07]


hej,nie-patentu innego nie ma :) Tzn. nie szukam go-lecę po najmniejszej linii oporu, czyli z tyłu wyląduje integracja amor+gwint.

Mocowania układu 4-ro drążkowego, resorów i pionowych mocowań amorów wymagały usunięcia wszystkich oryginalnie spawanych wsporników i wspawanie ich na nowo. Dodatkowo- układ Watta pozwoli ustalić wszystkie nowe wspawania i usztywni tyłek

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-08 16:10:45]


Czyli wszystko zgodnie ze sztuka budowania szybkiego escorta;). Podoba mi sie.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-08 17:33:27]


Szybki escort musi byc na podwoziu sierry :D Szkoda ze w mk V to dopiero zrozumieli :P

Mysza liil (EM) [2010-12-08 18:00:44]


eeee, tam, mk1 bywaly baaardzo szybkie bez podlogi sierry

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-08 18:04:05]


ej, a co to jest Sierra..? Dlaczego dopiero teraz o tym mówicie? :P

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-08 18:52:54]


Pewnie o to im chodziło - tylko po Ci 4x4 ? Toć to mniej frajdy ....


;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-08 19:39:26]


Mniej frajdy????? Bo Cię rusem znów przewiozę za karę ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-08 23:06:29]


4x4 mniej frajdy niż sam tył napęd :-)))) A rusem sam bym pojeździł .... narazie mogę tylko Taunusem , chociaz dobrze, że nie muszę TauRUSEM ;-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-09 00:21:34]


wspawywanie zestawu 4-ro drążkowego

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 12:56:57]


ho ho ho
coraz więcej blachy w tym Twoim zgniłku... :P

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-09 15:04:44]


a nie lepiej było by zamiast wypalać to wycinać szlifierką te wszystkie przeróbki??

no i jakoś wymierzać to co sie wycina?? Wtedy w zasadzie było by mniej roboty a tak trzeba sztukować małe kawalki blachy i dospawywać co w jakimś tam stopniu jest różnicą przy takich fajnych projektach, w końcu to budowa repliki...ale tak czy inaczej fajna sprawa...pozdrowki

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 18:41:32]


a myslisz ze oryginal byl taki wylizany ? po kilku dzwonach:>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 20:05:15]


Ja jestem w dwóch szokach, pierwszy to szok pod wpływem fajnego projektu, bardzo odjechanego z bezkompromisowym podejściem. Drugi to szok jak patrzę na te smarki i blaszki, spodziewałem się profesjonalnej blacharki a widzę coś, co właśnie prujemy w AutoSpa z Karmann Ghia wyspawanego przez jakiegoś kmiota. Jak chcesz to wyślij mi tego blacharza na szkolenie bo Ci renomę popsuje.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-09 20:32:35]


Ptasiek...a ten od "nowości" ma wygladac jak po kilku dzwonach???
no chyba trzeba najpierw zaliczyc te dzwony a nie stylizowac na podzwonowego skoro jednak auto ma reprezentowac oldtimercentrum? czyz nie?

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 20:47:23]


heh, widzę, że każdy ma swoje zdanie i swoje techniki. Jest to mój pierwszy projekt budowy Escorta Mk1 w wersji rajdowej. Oczywiście-zamiast wypalać palnikiem blachę-najlepiej użyć kątówki. A jeszcze lepiej plazmy, która stoi w moim magazynie :)

Ale naprawa tego nadwozia ma być nauka budowy auta do sportu. Wszystko co się wycina to praca pionierska. Nie ma książki, która opisuje: "wytnij tutaj w odległości 12cm, dospawaj pod katem 4 stopni, wygnij 12 cm w lewo"

Panowie, poczekajcie z komentarzami do efektu końcowego. Auta sportowe muszą mieć wszystkie konstrukcyjne spawy widoczne-więc po wszystkim wpuszczę wszystkich do środka z markerami, by pozaznaczali, co zrobili by sami lepiej. A gdy zbudujecie swoje wózki-to pogadamy ;)

A na poważnie- do budowy repliki potrzebne mi nadwozie o początku numeru 49. Znawcy tematu wiedzą o co chodzi, bo kompromisy to oznaka słabości w tym temacie.
Budując to treningowe auto notuje wszystkie wymiary, ułożenia podzespołów, części itp. Niejeden warsztat blacharski oldtimerowo- youngtimerowy dał by się posiekać za taki notes.

Tak więc pozdrawiam wszystkich serdecznie i do zobaczyska na trasie rajdu/wyścigu ;)

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 21:10:33]


P.S- Zapek, z nieba mi spadłeś :)

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 21:12:13]


Powiem tak, widziałem to na żywo, jak stało na dworze. Ja bym pociął i wrzucił to do pieca huty. Nie wiem czy jest sens przykładać się do tego nadwozia, bardziej obstawiam opcję, pospawamy, połatamy, polatamy, jak zadziała, zbudujemy coś co nadaje się do odbudowy, na podstawie tego oto doświadczenia. Ale to tylko moje domysły ;-)

dirk Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 21:42:47]


Ja się zastanawiam czy to naprawdę ten sam żółty egzemplarz spomiędzy hal, gdzie drzwi otwierały się razem ze słupkami A? Szaacun :D

Konar [2010-12-09 21:44:16]


Ja rozmawiam o czymś w tym stylu:

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-09 21:50:38]


zapek, ale na co i po co tyle zachodu do tego projektu? :-D Konar wie o co kaman ;-) Jak byś chciał to zrobić jak pokazałeś to byś musiał tyle takich blaszek nawycinać i naformować, że ho ho ho, a dokładnie to całą budę tego escorta ;-)

dirk Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 22:04:34]


Zapek, co to za papraninę pokazujesz? ;)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 22:06:50]


Uważam, że jeżeli wkłada się całą skrzynię nowych blach to w złym guście jest łączyć je niechlujnie. A może ja powinienem na ASP płaskorzeźby klepać? ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-09 22:14:24]


zapek mylisz spawanie z budowaniem dzieł sztuki właśnie, ale nie musisz się akurat tego wstydzić ;-D

dirk Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 22:30:18]


Ja popieram ten projekt i proponuje wrzucic fotki jaki to był stan wczesniej. Nie ma być piekne , ma byc mocne i ma zapier..... ten tego.

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 22:50:04]


Ja tez popieram ten projekt, ale ty Ptasior Ty zawsze tak samo. Nie wazne jak, wazne zeby bylo;). jakby wszystko bylo zrobione na cacy, to na pewno mialby wieksza sztywnosc, dluzej by pojezdzil i tak dalej. Szkoda troche wlozonego czasu, bo skoro juz jest rozgrzebany, jest cos wyciete, to nie mozna wyciac kawalek dalej i spawac do zdrowej blachy? Nie trzeba duzo wiecej energii wlozyc w to zeby byl super,a chyba warto.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 22:56:03]


Ja też widziałem tego essiego na żywo i wydawało mi się, że nawet do huty się nie nadawał... za mało metalu zostało.
Tym bardziej szacuneczek dla eddiego. Jeśli zrobi z niego rajdóweczkę - nawet jeśli będzie się trzymał tylko na klatce - to SZACUNECZEK!!! :)
Jeśli to będzie jeździć to i tak to więcej niż jak to często się zdarza: sezon zapału - a potem odsprzedanie za grosze, na części, albo huta....

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-09 23:03:02]


lepiej to wyspawac i na wiosne pierwsze starty niz go dlubac 5 lat, a potem jak sie znajdzie lepsze buda to co za problem przekladac?

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 23:08:00]


Ptasior, ale tu i tak jest prawie wszystko nowe kupione. Escorty maja to do siebie, ze da sie do nich kupic wszystko. Na prawde nie trzeba duzo wiecej pracy zeby nie trzeba bylo szukac drugiej budy.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 23:17:00]


chyba ze tak, ja i tak chce nim pojezdzic, nie ma co dywagowac :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-09 23:19:07]


http://demotywatory.pl/2303290/Brak-golej-baby-na-scianie

http://www.capri.pl/image/comment/418864/155665

Jest zatem warsztat porządny, więc i escort będzie dobry! ;)

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-09 23:27:11]


Obserwuję projekt od początku i oczywiście trzymam kciuki, ale tak jak pisał zapek??? !G.O.P! można było się bardziej przyłożyć skoro tyle nowych blach zakupionych. Raczej nie zajęło by miesiące dokładniejsze pomierzenie tu i tam oraz wycięcie jak wyżej było wspomniane szlifierką. Ale oczywiście każdy robi jak chce i ja nikogo za to nie mam zamiaru tyrać, po prostu według mnie szkoda kasy wsadzonej w części no chyba że w tym przypadku to nie problem ;). Oczywiście czekam z niecierpliwością na kolejne postępy i podziwiam odwagę w pokazywaniu wszystkiego czarno na białym ;) ;) Ps: również jestem na nie dla blacharza ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-11 18:40:31]


przeciez jak sie zapieprza takim czymś to statystycznie się w coś wycedzi... takie ładne blaszki to se można do oryginała spawać. A tu ma byc mocno.

Mysza liil (EM) [2010-12-11 18:53:43]


zgadzam się całkowicie z PieM-em - "Szkoda troche wlozonego czasu"

ale no cóż... nie jestem blacharzem i nigdy nie będę... ale jakby mój blacharz ciął mój samochód palnikiem, to myślę, że bym go ciął w palnik... sorry, czerwona kartka dla blacharza...

jak zobaczyłem te zdjęcia to myślę sobie: "gdzieś już to widziałem".... troszkę poszperałem i mam (co nie zmienia faktu, że cały projekt ocenimy na końcu ;-))) )

Adas' Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-11 19:00:49]


to i prawda, tylko zależy czy to ma być replika pokazowa czy replika do jazdy

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-11 19:01:12]


Zapek, a Ty te elementy sam wykonałeś? jeśli tak, mogę przyjść do ciebie po nauki?

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-11 20:10:03]


Jasne, podpisujesz cyrograf na 10 lat i działamy ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-11 22:17:55]


BDW mam bardzo dużo wiadomości z pytaniami o te reperaturki odkąd umieściłem zdjęcia. W sumie nie wiem dlaczego skoro już leci trzeci rok jak restauruję te Wasze parchy i zdjęć już na forum jest cała masa. Oczywiście, że wszystko czego nie da się kupić robimy z arkusza ale nie oszukujmy się, park maszyn musi już nieco imponować i zdolności blacharza też nie są do pominięcia żeby takie elementy klepać w zadowalającym klienta tempie i jakości.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-11 22:23:49]


Co do zdjęć Adasia to chyba wybrzeże kości słoniowej i słynny cmentarz statków no i oczywiście hieny cmentarne ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-12 12:15:10]


Oj chyba Indie/Bangladesz...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-12 12:17:15]


Właśnie miałem dodać że ludziki mi nie pasują ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-12 12:21:03]


Zapku, pamiętasz o mnie?

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-12 12:23:15]


Skoro juz tak projekt ruszyl ostro, to moze jeszcze to:
http://saenztransmissioneurope.com/840.html
i to:
http://www.geartronics.co.uk/paddleshift.htm

:D

Mysza liil (EM) [2011-01-04 05:10:06]


Łeeee, po co się tak rozdrabniać.
Od razu 6-biegową, sekwencyjną N9ke z prostymi zębami :)
http://www.quaife.co.uk/catalogue/products/qbe60g

Konar [2011-01-04 05:25:29]


Heh.
Jedyne 6000 funtów.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2011-01-04 08:19:41]


co to jest 6000 funtów przy takim nakładzie na projekt :-))

ja bym sobie kupił ale mnie nie stać :-(

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-01-04 09:04:54]


ponoć w krosnie jest jakiś spec co przerabia skrzynie na 6-cio biegowe, głównie wzmacnia do wyścigów górskich ale na 6 też przerabia i chyba koszty dużo niższe

zedo Dokładna lokalizacja na mapie [2011-01-04 12:56:25]


ale to trzeba miec podstawe do przerobki, a chyba fordowe N9 to pisofszit. Gdzie smarowanie, gdzie porzadny uzebrowany odlew, gdzie proste zeby, gdzie klowe zazebianie? ..nie wspominajac o obciazeniach i wytrzymalosci...

Mysza liil (EM) [2011-01-04 15:48:10]


Ty no patrz - a jednak Tran-X i Quaife robią wyczynowe skrzynie na bazie N9ek tylko...

Konar [2011-01-04 17:06:57]