logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » fikcja - Ford Escort Mk I 1.3 R4 Kent L 1974 » blacharka

fikcja - Ford Escort Mk I 1.3 R4 Kent L 1974 - blacharka

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: fikcja Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Escort Mk I 1.3 R4 Kent L 1974
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2009-02-18 12:38:13

16.02.2009 -pierwszy dzień prac



Rozmontowane i wybebeszone drzwi trafiły na swoje miejsce, oceniam straty, rozkładam nowe elementy nadwozia do oceny, nowym markerem zaznaczam linie cięcia na ciele pacjenta... Pierwsze cięcia, elementy zjedzone przez Rudą lądują na podłodze.


17.02.2009- obróbka pokrywy silnika i bagażnika




Tu tragedii nie ma-Ruda atakowała ranty, krawędzie, zagłębienia. Podczas szlifowania powierzchni byłem zaskoczony-szpachli jak na lekarstwo...

Komentarze

Jak tak dalej pójdzie, to w 2 tyg skończysz projekt! :D

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-18 13:28:06]


Prace idą szybko,wiosna/lato auto musi być gotowe :)

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-18 13:37:05]


ciales bez rozporek?
wow, jak to chcesz poskladac?

Kriss_MustangII [2009-02-18 14:16:45]


No to może w końcu na PC przyjedziesz? Jak pozakładasz połowę swojej oferty ze sklepu, to może być niezła wyścigówka! :D (te wszystkie podwójne poziome webery!) :D
Żywa reklama się szykuje!

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-18 16:03:42]


No szykuje się coś na prawdę fajnego:) Jeśli zostanie łorydzinalem:) do żółtka będą weberki:P A tak ps. są już te moje gumy do magla??:P

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-18 22:59:07]


Hej,cięcia były przeprowadzone na specjalnej ramie do ustalania i zachowywania wymiarów kontrolnych,poza tym troszkę tej blacharki już zrobiłem w życiu i czasami nawet marker i miarka wystarczy ;)

Poduszki do magla są już w magazynie :)

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-19 14:11:51]


18.02.2009 -wstawianie paneli podłogowych :)

Podłoga prawa jest już na miejscu,z powodu braku gotowych elementów-elementy przednie i tylne podłogi muszą być dorobione.Tak samo mocowania resorów... A więc do roboty! :D

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-19 14:24:24]


19.02.2009 - usuwanie powłok lakierniczych nadwozia

Dobry sprzęt i kilkadziesiąt minut pracy...

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-19 14:34:49]


No no no tempo prac zastraszające:) To ja może tam Taunusa na chwile podrzucę? bo dotychczasowy "blacharz" tylko spartolił robotę:P

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-19 17:34:54]


Jak zabezpieczasz taka wyczyszczona blache? Ja sie zdecydowalem na primer + epoksyd + ew. szpachla + akryl + lakier.

Radek

RadekNet [2009-02-19 21:08:13]


Oj RadekNet-musisz być bardzo zasobny w "walory" walutowe :)
Ale może nie jest tak źle - trzeba eddiego pytać. Na pewno w tej firmie będziesz miał furę naprawdę dobrze zrobioną.

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-19 22:46:29]


przydałby się nowy temat na forum "polecane techniki i narzędzie podczas remontu forda"
sam tez jestem ciekaw w jaki sposób szybko usuwasz lakier?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-19 23:13:29]


na płaskiej dużej powierzchni to żadna sztuka - nawet wiertarka z tarczą i papier ścierny 60 - 80, tylko trzeba uważać żeby się nie przebić przez blachę :p
ale co z tego że płaskie powierzchnie zrobi sie w godzinę jak zakamarki pozostają nietknięte i zasyfione

zygzak_wFe Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-20 10:18:00]


Z waluta w tej chwili ciezko ;) ale mnie sie nie spieszy, wiec robota i wydatki rozlozone na raty, a po przestudiowaniu informacji w sieci wyszlo mi, ze jak tak zrobie to bedzie na dluugo spokoj. Jak sie czlowiek na robi przy rozbiorce i czyszczeniu to chce miec to na lata ;) Zreszta, tak na prawde materialy nie wychodza az tak drogo, wiec jak sie przylozy do tego, gdzie sie da samemu to jest znosnie.

My czyscimy blache najpierw szczotka druciana na wiertarce (choc chyba lepszy pomys jest taka na szlifierke katowa) a potem taka specjalna tarcza dla lakernikow. A z zakamarkami to jest zabawa, jest :)

Radek

RadekNet [2009-02-20 14:12:59]


jeśli chodzi o zabezpieczenia-każdy z producentów chemii podaje własne technologie. Kwestia testowania i znajdywania błędów w tych technologiach,ale to w praktyce wychodzi ;)

Każdy etap będzie dokładnie obfotografowany i opisany,tak więc czekajmy cierpliwie na nowości :]

Co do usuwania powłok lakierniczych-fakt,nawet wiertarka z tarczą daje radę.Można bawić się w chemikalia do usuwania lakieru,można odpalić opalarkę... Ja mam swoją metodę-5 szlifierek blacharskich Rupesa +odkurzacz elektryczno/pneumatyczny i zestaw tarcz ściernych.Idzie jak po maśle :)
Do tego ciekawe rozwiązania szlifierskie z 2009 roku -m.in zestaw wspaniałych tarcz szlifierskich do usuwania szpachli, lakieru i bitumin.

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-20 20:13:42]


20.02.2009

Reszta prawego boku oszlifowana, odsłonięte purchle,bąble i wszelkie kinderniespodzianki.
Pas przedni górny zdawał się być dziwnie "zaszpachlowany"-po szlifowaniu zobaczyłem piękną,nitowaną łatę :D



Kolejnym etapem będzie doczyszczanie zakamarków w masce, pokrywie kufra, drzwiach itp.

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-26 20:08:38]


23.02.2009

Nowy tydzień-nowe wyzwania. Szybka akcja z podłogą po lewej stronie auta. Sterta pordzewiałych blach piętrzy się,kontrola z PIPY (dla niewtajemniczonych- Państwowej Inspekcji Pracy :P ) miała zastrzeżenia do : "...niebezpiecznych materiałów składowanych w miejscu wykonywania czynności objętych regulaminem warsztatu.."

Wieczorem panele podłogowe były już położone ;)



Do położonych paneli mocujemy podłużnice-ale to już temat na kolejną wieczorynkę :)

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-26 20:22:11]