logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Rafał L. - Ford Granada Mk IIb 2.3 V6 Koeln 2.8 Injection 1983 "Grande Rossa" » Prehistoria, czyli zanim ją kupiłem

Rafał L. - Ford Granada Mk IIb 2.3 V6 Koeln 2.8 Injection 1983 "Grande Rossa" - Prehistoria, czyli zanim ją kupiłem

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.3 V6 Koeln 2.8 Injection 1983 "Grande Rossa"
Status: aktualnie posiadany (od 2003-09-13)
Aktualizacja: 2008-06-14 11:19:05

Z pomocą poprzednich właścicieli powoli odtwarzam historię mojej Granady:

11.1983 - Granada wyjechała z fabryki.

02.1984 - Prawdopodobnie pierwsza rejestracja. W Niemczech miała tylko jednego właściciela. Starszy pan, weterynarz, mieszkał w Kolonii (a może w okolicy), a haka potrzebował do ciągnięcia przyczepy z konikiem.

1998 - Granada trafiła do Polski. Handlarz z Dębicy, który ją sprowadził, czegoś tam nie dopilnował i skończyło się to tak, że Urząd Celny odebrał ją właścicielowi i wystawił na licytację w Krakowie. Kupił ją... dzięki wtykom ten sam handlarz, a dla obniżenia ceny wcześniej poobijał ją młotkiem, że niby samochód po stłuczce. Podejrzewam, że to właśnie wtedy widział ją Dugazz, co opisał w komentarzu: http://www.capri.pl/car/394#12368 . Od handlarza kupił ją pierwszy normalny właściciel w Polsce: Sławek ze Strzyżowa, brat Maćka, komentującego na głównej stronie samochodu: http://www.capri.pl/car/394#18878

19.06.1998 - Data pierwszej rejestracji w Polsce. Dostała numery RWS 0813.

1998-99 - Ciekawsze zdarzenia za kadencji Sławka:
- wymiana pompy wodnej (turecka podróba),
- przednia szyba wymieniona, bo stara była porysowana,
- prawą tylną trójkątną szybkę wybili złodzieje, żeby ukraść radio (w październiku 2006 podczas remontu tapicerki wymiatałem spod kanapy resztki szkła z tego zdarzenia),
- jedno niezbyt groźne lądowanie w rowie,
- wskutek tego nowy wydech - w tym tłumik i końcówka Abarth - i lewy reflektor,
- poza tym 120 tys. km przejechane bez awarii.

29.05.1999 - Granadę kupił taksówkarz z Rzeszowa. Ciężkie czasy przyszły na nią: dostała instalację LPG, która zniszczyła wtrysk. Jak to bywa w takich przypadkach, cały układ wtryskowy został wyrzucony i zastąpiony kompletnym układem gaźnikowym z silnika 2.3. Jemu zresztą gaz też dał radę: z powodu nieużywania cały układ benzynowy zardzewiał i zarósł brudem. W tym czasie prawdopodobnie Granada przeszła też jakieś zderzenie przodem, czego pozostałościami są: nieoryginalny chromowany zderzak przedni, nieoryginalne lampy przeciwmgielne (Wesem), brak reflektorów dalekosiężnych, brak przedniego spojlera i popękana atrapa. Z zalet można wymienić chyba tylko instalację do CB Radio.

02.2002 - Prawdopodobnie wtedy pierwszy taksówkarz sprzedał Granadę drugiemu taksówkarzowi. Nowy numer rejestracyjny: RZ 17120.

11.2002 - Od taksówkarza kupił ją Michał, nazwany później Rozjechanym.



Zdjęcia powyżej są autorstwa Rozjechanego.

2-3.08.2003 - Granada razem z ówczesnym właścicielem i resztą ekipy z Rzeszowa była na zlocie w Gryźlinach. Niektórzy podobno ją pamiętają. Chyba załapała się na zdjęcie Spawna: http://files.capri.pl/club/event/gryzliny-2003/gryzliny-2003-spawn-16.l.jpg - druga od lewej, i jeszcze Gohy: http://files.capri.pl/club/event/gryzliny-2003/gryzliny-2003-goha-45.l.jpg - trzecia od lewej.

________________________________________________________________________

Od tego momentu już sam spisuję historię mojej Granady.

2.08.2003 - Po stracie Caprika (pamiętne zderzenie z ciężarówką) postanowiłem kupić Granadę. Już w ten sam weekend, następnego dnia, oglądałem pierwszy egzemplarz.

5.09.2003 - Pierwsze spotkanie z moją późniejszą Granadą. Wyglądała wtedy tak:



13.09.2003 - Kupiłem Granadę. Pierwsze tankowanie i przejazd z Rzeszowa do Krakowa.

Komentarze