logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » blondyn69 - Ford Capri Mk Ia 2.3 V6 Koeln 1972 "Agnes" » Imprezy AGNES

blondyn69 - Ford Capri Mk Ia 2.3 V6 Koeln 1972 "Agnes" - Imprezy AGNES

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: blondyn69 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Capri Mk Ia 2.3 V6 Koeln 1972 "Agnes"
Status: aktualnie posiadany (od 2008-12-19)
Aktualizacja: 2014-03-22 19:21:47

Puchar Capri 2011 – Miedziana Góra 30.07.2011
Pierwsza poważna impreza z naszym udziałem. Jestem bardzo zadowolony, impreza fajna, autko objechało trasę do Kielc i same zawody bezawaryjnie – są jednak pewne mankamenty – skrzynia, most ale popracujemy nad tym przez zimę. Ubolewam tylko nad tym, że silnik 2,0 OHC nie pozwala mi startować w klasie BZ może coś wymyślę do następnego PC. Pierwszy raz na torze więc jazda wybitnie spacerowa, obiecuję jednak, że za rok damy z siebie wszystko.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


II Beskidzki Zlot Pojazdów Zabytkowych - Bielsko-Biała 16.10.2011
Bardzo fajna impreza, dużo samochodów, symboliczne wpisowe, świetna organizacja, no i "Agnes" w doborowym towarzystwie.
,
,
,
,


Wiosna Automobilerów - Andrychów 14.04.2012
Choiaż pogoda niezbyt wiosenna - zlot bardzo udany. Andrychów-Inwałd-Czarny Groń - mało jazdy, dużo prezentacji, zwiedzanie fabryki silników Andoria i parku miniatur. Oprócz mojego Forda jeszcze dwa, ale o czterdzieści lat starsze Fordy A z 1928 i 1931 roku - czapki z głów. Szkoda że nikt nie przybył z okolicy bo impreza darmowa.
,
,
,


Puchar Capri 2012 - Miedziana Góra 05.07.2012
Opóźnienie z umieszczeniem fotek pół roku, ale fajnie powspominać. Decyzja o przyjeździe na puchar w ostatniej chwili. Szybki powrót do domu w połowie imprezy, żeby zdążyć z wyjazdem na wakacje bo rodzinka czeka spakowana. I jeszcze jedno - ostatnie zdjęcie - puszcza zamek i zaczep przedniej klapy pod koniec któregoś przejazdu... szczęście, że udało się w porę zahamować i klapa opadła. Ale i tak do malowania bo rogi pogięte.
,
,
,
,
,
,
,
,
,


Puchar Capri 2013 - Miedziana Góra 03.08.2013
Zdjęcia tradycyjnie z półrocznym opóźnieniem. Miałem wspaniałego pilota w osobie mojej córeczki Agnieszki oraz niebywałą konkurencję w klasie Mk1 w postaci lukrowanego Capri Mariana :-) śliczności!!!
,
,
,
,
,
,
,
,


II zlot samochodów z lat 70-tych - Łaziska Górne - Pszczyna - Piasek 13.10.2013
Fajny zlot, dobrze zorganizowany, konkursy, zwiedzane elektrowni no i... w debiucie rajdowym mój nowy pilot (widać tylko czapkę) Pawełek.
,
,
,
,
,
,
,
,
,


Zakończenie sezonu z Grupą Retro Kęty 19.10.2013
,
,
,
,
,
,
,
,
,


Wiosenny rozruch Grupy Retro Kęty 22.03.2014
Odkurzona po zimowym śnie Caprycha, cudowna pogoda, kierowca i pilot jeszcze w zimowym letargu bo co rusz gubiliśmy trasę, wokół pełno znajomych, no i sprawiedliwość znowu po stronie Capri - Super Wyróżnienie na zakończenie rajdu.
,
,
,
,
,

Komentarze

Kent- najlepiej 1600 :) choć nie wiem jak jeździ 1700 V4 GT, bo brzmi na pewno spoko, a nie jest taką kotwicą jak każda V6-tka

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-02 07:20:31]


W standardzie 'sklepowym' lepiej od Kenta 1600 jeździ Koeln V4 1700, ale jest to motor słabo tuningowalny. Dociągnięcie V4 do mocy rzędu 130PS (robią to ludziki od SAABów 96 V4) wymaga tłoków z 2.8 (daje 1816cc), gaźnika Solex 4A1 i kasy rzędu 3000 ojro. Natomiast z Kenta 1.6 masz 120PS na dwóch podwójnych poziomkach plus plan głowy i szybki wałek za połowę tej kwoty. Tyle że widlak siedzi bardzie w głębi komory i przesuwa środek ciężkości do tyłu, dzięki czemu auto się ciut lepiej prowadzi.
Oczywiście zostaje jeszcze Essex V4 2.0, który ma 100PS w serii i osiąga 150PS przy nakładach rzędu 3000 Ł, ale ten piec waży tyle co Koeln V6, z którego te same 150PS masz za 500 PLN.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-02 08:51:15]


Więc dlatego od razu napisałem, że 1600 Kent, a w ogóle najlepiej złożyć z 1300 i 1600 Kent jednego superKent'a (coś w stylu kapitana planety) :) Choć ja preferuję Pinto 1600 GT z wiadomych przyczyn

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-02 15:10:58]


Podoba mi się wasza logika ;-) Kent już czeka -- ale u mnie .... a tu będzie .... hmmm też fajnie !!

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-02 15:12:19]


Podpowiedzcie, a 2,3 V6 można jakoś podkręcić, czy taki silnik jest wart remontu i zachodu. Pytam bo wszedłem kiedyś w posiadanie takowego.

blondyn69 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-02 15:46:21]


Za pincet złotych da radę, jest rozwiercone, ma większe zawory i nazywa się 2.8. Sadzasz na to posiadany osprzęt od 2.3 i wuoala

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-02 16:11:46]


Nie warto pchać się, moim skromnym zdaniem, w V6, ale to każdego sprawa :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-02 17:18:17]


z 2.8 znowu wypada z BZ więc bez sensu :)

Konar [2011-09-02 17:22:57]


Zgadzam się z Tomkiem. W tym roku co prawda była jakaś jedynka 2.8 w BZ, ale nie wiem jak tam się znalazła... Chyba, że mi się wydawało.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-02 17:51:01]


Może jedynka z 2.8 w BZ wzięła się stąd , że po prostu takie były ?? Właśnie w Mk1B ...

http://files.capri.pl/u/c/6/408e3e0b178c6.l.jpg

Nawet było pare sztuk w PL ;-) czemu ja tego nie kupiłem jak była okazja cholera ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-02 20:30:12]


Mike- były, ale w USandA- czyli wersja około105-115 KM o ile się nie mylę (dół ten sam, tylko głowice, wałek i kolektor dolotowy inny). Ale pewnie się mylę :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-02 21:02:52]


Ale wersję USA produkowali tutaj - w Niemczech ..... część z nich tutaj została - a poza zderzakami , kierunkami w grillu i drobnymi detalami to jest przecież to samo Capri Mk1 co europejskie ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-02 22:51:42]


no i mi właśnie chodzi nie o szczegóły typu markery, tapicerka, napisy na kontroli centralnej czy zderzaki- chodzi przede wszystkim o silnik USandA, który jest inny od zwykłego 2.8 na gaźniku.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-02 23:35:00]


Tak samo inny jest 3000 GXL .... blenda z tyłu , okrągłe światła, silnik inny niż wszystkie itp .... a jednak to to samo Capri jest .... to samo RS2600 .... Zderzaki i markery nie robią z niego nieoryginalnego Capri .... a silnik był nieznacznie inny - te same głowice miała Granada w Europie - pierwsze K-jety ? ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-02 23:39:23]


Mike nie kumasz- chodzi mi o to, że właśnie główną różnicą jest silnik. Zwykłego 2.8 nie wkładali do mkIb, tak jak gaźnikowe 2.6 to coś zupełnie innego jak RS2600.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-03 06:37:04]


Wkładali :-) No przecież chciałem takie kupić pare lat temu (7?) w Warszawie stało.... rocznik 1974 i typowe Mk1B , numer silnika zgadzał się z numerem nadwozia - właśnie to jest to auto które kupił Gino ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-03 09:31:51]


ale to nie było zwykłe 2.8 :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-04 01:10:46]


Zwykłe , zwykłe - wyprodukowano go więcej niż Capri 1.3 i więcej niż 1.6 ....

http://www.capri.pl/capri/models#production-figures

Capri 2.8 w 1974 roku stanowiło 1/4 produkcji



Zobacz jak rarytaśne będzie Capri Blondyna gdy pod maską znajdzie się 2.3 V6
- ich powstało najmniej w jedynkach ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-04 02:30:08]


nieprawda ;)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-04 07:09:51]


Rozumiem Mike, że mam twoje błogosławieństwo na 2,3 pod maskę ;-) bo cały czas się waham czy się za to brać :-)

blondyn69 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-04 11:03:32]


nie słuchaj go- to zły człowiek jest :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-04 11:32:11]


Zostań przy rzędówkach :)

chart Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-04 11:40:21]


fałka to fałka. OHC nie pasuje do tego auta.
rób 2,3. będzie malyna...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-04 11:45:15]


a Trefl źle ci podpowiada, bo się boi że na PC 2012 objedziesz go w BZ :)))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-04 11:46:35]


Naturalnie , że jest pełne poparcie ;-) V6 i Mk1A to będzie świetne połączenie .... Tylko puszkę filtra powietrza trzeba oryginalną blaszaną dokupić , żeby była z epoki ......

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-04 12:11:16]


Dobrze mike;) bo tu widzę że Trefl chce mnie tu wycyckać z klasy

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-05 09:38:38]


wracając do 2.3 V6, zawsze możesz pokusić się o coś takiego :-)
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Testberichte/SportAuto_Sept_69/sportauto_sept_69.html
swoja drogą ciekawe jakby to zakwalifikowało jury BZ czy BO ;-)

PiotrekFCapri [2011-09-05 10:34:23]


eee, no za kogo wy mnie macie- no może trochę... :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-05 17:37:10]


zgodnie z regulaminem trzy gaźniki na V6 powinny się łapać do BZ jeżeli łapią sie dwa poziome w Pinto

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-05 17:56:45]


Na razie mam jednego Solexa na silniku 2.3 V6 i skrzynie, które miczą pod wiatą i nie wadomo jak zagadają ;-)

blondyn69 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-05 19:59:54]


Byliśmy razem w Bielsku, ale Capri miała monopol.
W prezencie drobna sesja zdjęciowa.













Kto ciekawy co tam było to zapraszam tu:
http://veteran.mojeforum.net/viewtopic.php?t=1269

Senior [2011-10-17 17:11:45]


Dzięki Senior za fotki ale jeszcze należy pochwalić się Twoim nowym "dzieckiem"
piękny FIAT 850 Sport

blondyn69 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-10-17 17:58:04]


Jedyne co mnie usprawiedliwia to jego tylny napęd.
Do tego silnik kręci się odwrotnie - kto to widział :-)

Senior [2011-10-17 18:30:34]


Akcja z klapą mało zabawna, znam to uczucie jak masz nagle blachę przed oczami... Co nie zmienia faktu, że ktoś zrobił zdjęcie za milion dolców :)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-14 10:34:46]


wydaje mi się że to kadr z filmiku.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-01-14 15:56:35]


Masz rację Tomek to tylko kadr filmowy, prędkość była zbyt zabójcza ;-) by ktoś mógł zrobić zdjęcie.

blondyn69 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-01-14 21:04:01]


zgadza się... w Capri zamek puszcza po przekroczeniu predkości światła...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-01-14 21:08:26]


obiektyw wypatrzył Was również w Kętach...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-04 16:09:46]


Wszystko w swoim czasie na razie jestem w sierpniu 2013

blondyn69 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-04 16:32:30]


za 1,5 miesiąca wiosna ( choć patrząc za okno to już jest... ) a ty jeszcze w zeszłym roku???

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-04 18:33:06]


w tym roku dajcie mi znać kiedy będą Kęty, toż to 7 km ode mnie

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-04 18:58:03]


rozruch jest w marcu więc tradycyjnie będzie śnieg.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-04 19:39:42]


to poczekam do zamknięcia sezonu

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-04 19:53:14]


Wiosenny rozruch Grupy Retro w Kętach 22 marca 2014

blondyn69 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-04 20:29:04]


Agnes prezencję ma genialną i wcale nie musi tonąć w "akcesoriach z epoki"

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-23 03:43:24]