logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » nietykalny - Ford Taunus TC I 2.8i V6 Koeln XL 1974 » początek końca

nietykalny - Ford Taunus TC I 2.8i V6 Koeln XL 1974 - początek końca

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC I 2.8i V6 Koeln XL 1974
Status: aktualnie posiadany (od 2008-11-23)
Aktualizacja: 2015-11-01 20:27:53

dziś została pomalowana konsola a więc pierwszy krok do malowania został zrobiony
może niedługo uda mi się pomalować środki jak to nastąpi to foty będą na pewno
10.05.2010r. Dziś zakupiłem nową uszczelkę do drzwi no i skończyłem się bawić z kolektorem.
tak jak pisałem środki pomalowane więc foty dodane
silnik już siedzi skrzynia i wał też zawiechy porobione na razie jeszcze bez hamulców w ostateczności zakupiłem nową przekładnię bo swoją regenerowałem i okazało się że pieniądze wyrzuciłem w błoto teraz muszę opracować plan kiedy coś ruszy dalej bo kończy się niestety urlop i czas znowu wyjechać pozdro dla zainteresowanych

07.08 2010r.wstępnie tak będzie pod maską brakuje jeszcze paru elementów
ale na pracę silnika to nie przeszkadza w końcu ogarnąłem tego k-jeta silnik chodzi jak złoto mocy mu też nie brakuję są małe problemy typu lekko cieknący rozdzielacz no i lekko przerywający silnik ale z czasem się to zrobi nowa kopułka i palec zrobią swoje
teraz czas na kolejny etap czyli malowanie całości ale to na razie musi poczekać
grunt że już o własnych siłach jeździ

14.09 2010r. a właściwie to powinno być 13/14 09 2010r. ponieważ malowanie zacząłem
wczoraj o 14 a skończyłem o 2 nad ranem jak by nie było to mimo wszystko lakier wyszedł dość pozytywnie jak na warunki w jakich był malowany ogólnie można powiedzieć że nastąpił dość duży postęp teraz jeszcze jakieś pół roku składania i będzie ok:)
23.10.2010r.dziś wlałem w forda aż 5 litrów konserwacji do profili zamkniętych więc na razie jest zabezpieczony przed korozją
02.02.2011r. Jako że samochód wygląda coraz lepiej to wrzucam foty z aktualnego stanu.
04.02.2011r. Dziś zrobiłem małe zakupy nie wiem czy to dobrze wydane pieniądze ale zaryzykowałem chodzi tu o blosa czas pokaże.

01,11,2015
Jakoś tak tu dawno nie zaglądałem i stąd parę aktualnych fotek.

Komentarze

Zdążysz do Gryźlin? Bo nie wiem czy mam brać flaszke ;)

SzooGun Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-05-09 09:35:07]


nie wiem czy zdążę jak by było znowu parę takich długich wekendów jak majowy to może ale fakty są inne niestety znowu wyjeżdżam a jak wrócę to już będzie już czerwiec a w miesiąc i tylko popołudniami to się nie da może chociaż uda mi się go pomalować do lipca a potem jeszcze zawiechy tapicerki i takie tam sami wiecie jak jest
a pracy przecież nie rzucę bo za co będę go składał najważniejsze że już jest w podkładzie i na razie niech sobie tak postoi coby wszystko co ma wyjść niech wyjdzie.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-05-10 21:43:21]


Bogdan zajebista robota,jak już skończysz to pyrzyjedź nim do mnie.
Pozdro

ARIEL Dokładna lokalizacja na mapie [2010-06-04 12:46:08]


przyjechać przyjadę ale czas mi nie pozwala obecnie ale jeśli chodzi o kończenie nawet sobie nie wyobrażasz ile jeszcze przede mną a do tego jeszcze praca z jednego poligonu zjeżdżam i zaraz muszę na drugi jechać ot takie życie żołnierza
Pozdro

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-06-06 22:59:10]


Świetny kolor :-))) Widać , że już na finiszu ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-07-01 23:25:00]


to jest metalic?

Kilgore [2010-07-01 23:57:01]


tak to jest metalik normalny bez żadnych udziwnień

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-07-02 09:23:11]


Kolor miodny :)

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-07-02 18:59:41]


za kazdym razem jak patrze na ten samochod to scenka opada ;)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2010-07-19 00:49:55]


"za kazdym razem jak patrze na ten samochod to scenka opada ;)"

Main(misiek) [2010-07-19 00:49:55]



x2
tym bardziej jak spojrzę na foto w momencie nabycia...

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2010-07-19 07:05:55]


I o to kurde chodzi.
Nie sztuka pociąć złoma i kupić drugiego. Prawdziwi twardziele przywracają do życia auta którym inni odmówili szansy by znów mogły porządzić.
Wielki szacun za wkład pracy i cierpliwości.

Johnny81 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-07-20 22:27:47]


Flaszke schłodze jak obiecałem, co pijemy na Gryźlinach?

SzooGun Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-07-21 16:12:54]


na gryźliny niestety nie zdążę urlop kończy mi się za kilka dni a obiecałem sobie że w urlop porobię wokół domu ogrodzenie ocieplenie itp.a jak do tej pory to tylko przy taunusie pracuję a do tego jak wrócę do pracy to od razu wyjazd na poligon także czas gryźlin spędzę na lotnisku w mińsku mazowieckim ale nawet gdyby to i tak by niezdążył
tak się wydaję ale tylko przy instalacji którą dziś robiłem zeszło mi cały dzień i to tylko pod maską a na koniec dnia stwierdziłem że zapomniałem o zasilaniu pompy paliwa do wtrysku a tu wszystko już poskładane i po izolowane ale mimo wszystko nadal do przodu
stwierdziłem też że niestety będę musiał się wsztrzymać z nową tapicerką bo kasy nie ma a z tą flaszką to będę musiał cię zmartwić niestety nie piję i mimo usiłowań już sporej ilości ludzi na razie to się nie zmieni
pozdro

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-07-21 22:58:06]


Komora wzorowa tylko mogłeś doczyścić tą nagrzewnice jeszcze....

Kilgore [2010-08-26 18:40:52]


nie wiem czy zauważyłeś ale jeszcze niema silnika wycierek i blaszki zaślepiającej a na nagrzewnicę przyjdzie pora to będzie czysta na razie jest wsadzona po to żeby silnik mógł sobie chodzić i się docierać no do dzisiaj bo wyciągnąłem pompę wody bo szlak ją trafił i tylko zarzucała mi wszystko rdzą bo ciekła i tak huczała że ledwo było słychać silnik ale jakoś sobie z tym poradzę

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-26 22:22:28]


zapomniałem jeszcze o paru fotkach problemy były jaki zbiornik i gdzie go umieścić w końcu tak wiele miejsca pod podłogą bagażnika to niema a jeszcze ma być wydech podwójny i trzeba też było gdzieś wcisnąć pompę z akumulatorem ciśnienia dlatego wymyśliłem coś takiego pojemności to wielkiej nie ma ale wystarczy

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-30 08:10:47]


A czy ta przegroda to nie powinna mieć też na samym dole jakichściś dziurek? Czy może ma, tylko na zdjęciu nie widać?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-08-30 08:47:43]


nie wiem czy powinny być ale niema tak to sobie przemyślałem że w razie bym stał na górce to i zostało by mi z pół litra paliwka to i tak pompa zassie a i w razie ostrego hamowania czy przyśpieszania też nie powinno być problemu jeszcze nie testowałem ale to nie długo to nastąpi

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-30 13:46:29]


No tak, ale z kolei w takiej konfiguracji nie będzie dostępu do paliwa wypełniającego druga komorę do wysokości najniższego otworu :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-08-30 14:18:05]


Wylot paliwa u dołu to tak miał być, bo zawsze m sie wydawało że paliwo powinno być zasysane z baku jakoś od góry... nie daj boże coś się stanie z przewodem przy wyjściu i cała bena pójdzie pod auto.. Co do tej przegrody to dziwne że nie pomyślałeś o tym żeby zrobić przypływ przy samym dnie baku, teraz nawet wskaźnik paliwa bedzie pokazywał że masz troche paliwa a tak naprawdę możesz już nie mieć:)
Ps A tak poza tym to nie za mały do takiego silnika?:P

Kilgore [2010-08-30 14:49:13]


powiem tak to jest pierwszy zbiornik jaki zrobiłem w swoim życiu a jak wiadomo człowiek uczy się na błędach więc jak coś będzie nie tak to będę poprawiał
apropo paliwa w drugiej komorze to będzie jakieś 1,5 litra więc nie rzutuje na pracę silnika a w ogóle to jest jaki jest ten zbiornik przynajmniej wtrysk chodzi i będzie chodził a nie jak większość idzie na łatwizne bo będzie gaz to poco paliwo.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-30 20:26:57]


to tigiem spawałeś? to zwykła blacha?

zedo Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-30 21:59:43]


blacha zwykła a spawałem migomatem

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-30 22:37:55]


A ja słyszałem, że jak już się znajdzie nieprzerdzewiały zbiornik od zasilanej wtryskiem beny Sierry, to po paru młotkach i modyfikacjach wlewu podchodzi do Taunusa.
Odpada problem szarpania przy gwałtownym ruszaniu, pompy itp.

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-30 23:16:15]


Bardzo wątpię .... a podwójny wydech i tak sie nie zmieści ;-p

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-08-30 23:37:22]


> podwójny wydech i tak sie nie zmieści ;-p
Z korzyścią dla wyglądu samochodu

Konar [2010-08-30 23:51:04]


a co z przelewaniem sie wahy ba boki podczas ostrych manewrów?? fakt ze smok idzie od samego dna ale kiedy juz bedzie mniej wahy bedzie lipa

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-31 00:44:42]


W brązie, którym teraz 3top śmiga jest zbiornik właśnie od sierry po paru młotkach i sprawuje się wyśmienicie.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-08-31 08:13:20]


Nie no, ja nie krytykuję :) jest git. Tylko taki pomysł mi wpadł po prostu że powstała tzw pojemność szkodliwa :) nie do wykorzystania.
Może jakieś właśnie rozwiązanie labiryntowe było by trochę lepsze, np. takie chociażby:

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-08-31 08:48:39]


Dobrze Gryziu prawi, przepływ powinien być pod grodzią w sumie ale jak na pierwszy zbiornik jest nieźle... Tylko że łatwiej to poprawić teraz niż potem jak będzie zalany.

Pozdrawiam

SzooGun Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-08-31 11:35:17]


pewnie było by lepiej ale jak pisałem w następnym zbiorniku tak mogę zrobić
a w tym to mogę zrobić dziurkę na dole przegrody bo nie chce mi się go rozcinać a poza tym to jest zamontowany i zalany bo już od jakiegoś czasu silnik pracuje i się dociera

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-31 11:45:58]


No i właśnie dlatego że już zalany będzie ciężko, ale i tak jestem pełen podziwu dla tego projektu...

SzooGun Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-08-31 12:08:29]


tak z ciekawosci jakie kólka beda to tego ??

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2010-09-14 19:54:11]


będzie coś takiego

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-09-14 21:15:43]


coś nas razem wzieło za robotę :) ja u siebie w garażu też już drugi dzień siedzę nad wykończeniem :/. Mam nadzieje że za perę dni zacznie jeździć. Tyle tylko że ja to 6 rok sie bawie :)
kolor seper:) pozdro

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie [2010-09-14 21:31:11]


Ładnie, ale brakuje mi w nim konkretnej klatki.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-09-14 22:23:33]


ja bym te kółka zaproponował:

http://allegro.pl/kola-ford-cosworth-4x108-rant-195-45-15-peugeot-i1216381858.html

7,5x15 z ET 30 powinny dać radę... Ranty na błysk. Środek na czarno i będzie super a i cena przystępna jak za rsl-e 15-stki

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-09-14 22:30:08]


powiem szczerze takie to mogłem mieć za cenę złomu ale mi się nie podobały a będą takie jakie będą

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-09-15 16:22:37]


Tak z ciekawości wdepnąłem w twój profil no i muszę przyznać że kawał dobrej roboty zrobiłeś bo na początku myślałem że go kupiłeś na dawcę ;)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2010-10-06 22:23:13]


ten taunus od samego początku jak go tylko zobaczyłem miał powrócić do żywych stan może i nie był najlepszy ale nawet jak by był jeszcze gorszy to plan był jeden (on będzie żył) i jak na razie się tego trzymam
pozdro

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-10-06 23:53:18]


Jest świetny dobra robota Ps lepiej na gaźnik by go zrobić ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2010-10-07 20:13:11]


Patrząc na jego stan z przed remontu zawsze się zastanawiam do czego są spawane nowe elementy blacharskie masz jakieś foty jak wyglądał po piaskowaniu :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2010-10-18 11:49:23]


jeśli chodzi o piaskowanie to były tylko elementy które nie mogłem normalnie wyszlifować
a jeśli chodzi o spawanie to wycinałem kawałek czyli rdzę no i wspawywałemnormalną dorobioną blachę

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-10-23 00:25:28]


Ostatnio zacząłem się bawić z listewkami no i na razie te z nierdzewki nie wyglądają najgorzej, jeszcze zostają wszystkie aluminiowe trochę z nimi więcej zabawy ale też się zrobi.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-11 20:25:45]


no i w końcu są zrobione felgi efekt końcowy miał być inny no ale może jeszcze bądzie

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-01-23 13:30:04]


Widze Bogdan że udało Ci się znaleść te felgi.
No to gratulacje i POZDRO.

ARIEL Dokładna lokalizacja na mapie [2011-01-26 09:34:42]


no dzięki niestety musiałem kupić cztery ale cena była spoko więc teraz mam na zapas
jeszcze parę dni i może będą już na fordzie

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-01-26 17:57:42]


te felgi to15 od audi

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-01-26 18:53:48]


Bardzo zgrabny kolorek. Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Zły wujek Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-03 14:40:45]


No chłopaki, szykujcie te obiecane flaszki:)

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-03 16:04:29]


Zakup bez sensu. Po co gaz? Ile tym będziesz jeździł rocznie? 5000km?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-05 00:21:54]


Szokujące zdjęcia pamiętając początki .... pięknie to wyszło ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-05 00:40:12]


Tak... Przemiana niesamowita, tylko ten gaz... Po co?!?

SzooGun Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-05 11:38:19]


dziwne że nikt nie zwraca koledze uwagi na fakt braku przetłoczeń na podłodze i słupkach A :D

świetna robota, podziwiam zapał!

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-05 11:58:40]


jakie 5000 tyś rocznie tyle to w zeszłym roku robiłem w miesiąc nie raz nie dwa tylko że sedanem a poza tym Taunus będzie do jazdy na co dzień i na razie nie zarabiam 5koła na miesiąc i nie stać mnie na bene.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-05 17:53:50]


Spoko tylko zrób to tak w miarę bezinwazyjnie:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-05 19:42:09]


co się czepiacie gazu? ważne że projekt został zbudowany, ja gratuluje wytrwałości

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-13 14:17:00]


Nie ogarniam jakiegokolwiek czepiania... Fura zdjęta z taśmy prowadzącej do pieca chyba w ostatniej chwili... zrobiona na cacy:) i jeszcze jakieś ale... ehhh

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-13 14:28:14]


tylko i wylacznie sie szacun nalezy , komentatoro marudom dziekujemy , trzeba zachecac do ratowania parchow a nie do kazdego sie dopieprzac. Do garazu malkontenci i swoje auta dlumac!

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-13 14:29:56]


Ci co się gazu czepiają niech sponsoruja zakupy benzyny.Fajne auto :)

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-13 14:46:15]


ja sie jaram maxymalnie. zajebiscie ze dziobaty zostal odratowany ;)

mefcios Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-13 16:07:38]


Ja się nie czepiam, dodatkowo znam losy tego auta od Sachara aż do Nietykalnego, wóz miał duuuużo szczęścia.

SzooGun Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-13 19:30:45]


Gaz bedzie działał wyśmienicie na tym zestawie, tylko trzeba zastosować system podnoszenia klapy k-jeta do pracy na gazie, i mogłeś wziąć blosa z podnoszeniem klapy blosa do pracy na benzynie (zamiast cienkiej srubki regulacyjnej wkrecony jest silownik podcisnieniowy).

Mysza liil (EM) [2011-02-13 21:14:09]


Co do gazu byłem w gazowni i się dowiadywałem tzn. mówiłem że chcę założyć gaz i do tego ma być z blosem, gość mówił nie ma problemu no i to wyniesie 1600pln, więc też powiedziałem nie ma problemu tylko zadaję mu pytanie i mówię że czytałem, że trzeba siłownik do klapy i takie tam, więc czy nie będzie problemu z pracą silnika, powiedział że nie i jest nie potrzebny.
Więc dużo nie myśląc kupiłem wszystko, nowe no prawie wszystko bo miałem butle z kwitem a że nie raz sobie gaz zakładałem więc postanowiłem do dzieła, jedyną nowością był blos ale jak wszystko złożyłem silnik odpalił od razu i bardzo ładnie pracuje, i wkręca się na obroty więc myśle że jednak ten siłownik nie będzie potrzebny, no jeszcze sprawdzę to na trasie ale to jeszcze nie teraz.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-13 22:46:05]


szczere gratulacje,
patrze co jakis czas na strone glowna auta i dalej nie wierze..

pmajes Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-13 23:29:24]


Mysza ma rację.Mam siłownik do klapy i z tym jest lepiej

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-14 19:48:22]


jak coś będzie nie tak to będę szukał
pozdro

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-15 19:16:38]


Wymyśliłem sobie coś takiego w końcu gdzieś ten zapas musiałem wrzucić, a tak przynajmniej nie będzie latał po całym bagażniku
zdjęcia z komórki ale nic lepszego nie miałem w tym momencie.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-17 18:19:12]


dobrze rozkminione :)

mefcios Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-17 23:14:16]


słuszna koncepcja :)

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-18 00:57:27]


Ciekawy patent. W razie w można skopiować czy juz wykupiłeś prawa autorskie??

Morel Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-18 12:03:43]


Myślę że jak ktoś chce to może skorzystać z pomysłu
pozdro.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-18 19:25:35]


Dziś Taunus mimo że jeszcze nie skończony to zrobił swoje pierwsze kilometry a mianowicie było ich około 60, początkowo były problemy z silnikiem bo wydawało się jak by się zawory podpierały ale w drodze powrotnej już było wszystko w najlepszym porządku, myślę że to był taki mały stres przed pierwszą jazdą. Trzeba dopracować hamulce bo chyba serwo nie działa no i jechać na lasery co by ustawić geometrie kół, doszły problemy z wycieraczkami, cholery zatrzymują się na środku szyby, no i jeszcze trochę drobnych problemów ale dam radę, i myślę że na jakiś zlot na wiosnę się wyrobię, najprawdopodobniej będzie to Spring Open no chyba że życie pokaże inaczej.
Pozdro dla zainteresowanych.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-27 19:02:11]


Ja nadal nie mogę uwierzyć że to auto tak wygląda:)
Po prostu Feniks.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-27 19:19:39]


jak się tak patrzy, co wyczyniasz z tą byłą kupa złomu, to aż się ręce ręce rwą do roboty tylko w wielu przypadkach jest kilka ale...
Trzeba się wybrać na S.O. by to zobaczyć :)

reset Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-03 08:36:49]


sam stwierdziłem że wiele rzeczy teraz zrobił bym inaczej lecz teraz już za późno, jak to mówią człowiek uczy się całe życie a najlepiej na własnych błędach, i myślę że podczas prac przy Taunusie nauczyłem się dość żeby przy następnym projekcie nie popełniać tych samych błędów.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-03 18:57:40]


No to już prawie koniec jeszcze z pół roku przy obecnym tempie i będzie ok,
tak czy siak cały czas do przodu. Zostało mi czymś odnowić tapicerkę żeby nabrała blasku, przykleić zamknięcia do szybek bocznych, kupić jakieś wycieraczki, zrobić coś z rurami wydechowymi tu mile widziane sugestie, zastanawiam się jeszcze nad chlapaczami chociaż z tyłu bo dziś trochę testowałem silnik i muszę zmywać smołę z błotnika. A jeśli chodzi o silnik tak się zastanawiam nad normalną rzędówką bo ten długo nie pociągnie a remont raczej na razie nie wchodzi w grę względy finansowe, chodzi tu o konkretny remont czyli szlify itp. bo coś w nim bardzo klekocze i nie są to zawory najprawdopodobniej wał choć kontrolka oleju nawet na bardzo rozgrzanym silniku nawet nie mignie nawet na bardzo wolnych obrotach tzn. około 400-500 obr./min.,no chyba że to rozrząd ale sam już nie wiem jak go składałem wszystko wyglądało dość dobrze, zobaczymy jeszcze ile to będzie paliło bo od nowego roku zwiększyła mi się znacznie odległość z domu do pracy więc jak koszty dojazdów będą za duże to pewnie silnik zostanie zastąpiony oryginalną rzędówką.
Jeszcze zapomniałem o oponach z przodu bo są za szerokie no i parę drobnych wykończeń, mam nadzieję że na Spring Open zdążę chociaż z częścią.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-03 21:02:09]


Bogdan TAUNUS jest ZAJEBISTY. Koncowki wydechu bardzo mi sie podobaja.
Mam nadzieje ze niedlugo nas odwiedzisz.Ja zobacze na zywo twoja CUPETE a ty mojego SYNA.
Pozrdo

ARIEL Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-21 20:24:19]


na razie nie jeżdżę za dużo bo silnik powoli pada i chyba będę musiał zmienić na mniejszy ale jeszcze czas pokaże

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-22 15:16:27]


Muszę sprostować co nie które rzeczy,a mianowicie zwracam honor tym którzy mówili że nie będę robił Taunusem więcej niż ileś tam tysięcy rocznie,
stwierdziłem że szkoda mi dobijać samochodu na co dzień, bo za dużo pracy w niego włożyłem, no więc kupiłem sobie dupowóz a Taunus został na niedziele itp.
Pozdro dla zainteresowanych.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-16 12:09:14]


u mnie jest ten sam status :) i to jeszcze dodatkowo zakupiłem pokrowiec na niego żeby się bidota nie kurzył :)
pozdro

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-16 13:34:33]


ostatnio sam się zacząłem rozglądać za pokrowcem bo na razie to leżą stare prześcieradła ale dają radę

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-16 22:11:50]


tutaj masz aukcje gdzie wystarczy podać model i dostaniesz pokrowiec na wymiar - jak od nich tak zamówiłem i jest idealny :)
http://allegro.pl/pokrowiec-na-samochod-pokrowiec-na-auto-pokrowce-i1756709300.html
pozdro

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-17 07:22:26]


wynika, że jest wodoodporny, a to znaczy,
że samochód będzie się kisił stojąc w garażu.
myślę, że taki pokrowiec może być dobry kiedy samochód
stoi na wolnym powietrzu w okresie mrozów lub upałów
i jest co dzień używany
W garażu najlepsze będzie normalne prześcieradło lub jakieś ekstra
miękkie

zenonDWR [2011-08-17 11:08:37]


Te pokrowce są oddychające więc nie ma kłopotu sam miałem taki lub podobny. Mój nie wytrzymał temperatury pod folią (tak samochód stoi w tunelu pod folią) i się wzięło i popękało na milion kawałków. Nie mniej jednak nie miałem zastrzeżeń i pewnie nic by się nie stało gdyby nie temperatura jak w saunie.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-08-17 12:59:48]


mój taunus stoi w garażu pod takim pokrowcem juz 4 rok i nic mu sie nie dzieje - jest rewelacyjny i nic sie nie kisi :)

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-17 13:02:06]


nawet zdjęcie mam ;)

Rozpadł się na takie kawałeczki. Do tego czasu dawał rade.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-08-17 15:55:08]


nie to te o których jest mowa w podanym ogłoszeniu są z innego typu materiału

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-17 17:43:14]


nebel, jeżeli się rozpadł to musiał być pogumowany i guma musiała się zwulkanizować
oglądałem ostatnio na żywo taki pokrowiec zrobiony jakby z tropiku namiotu, to jest jakiś polipropylen czy poliuretan pokryty warstwą aluminium czy coś
bardzo fajna sprawa i bardzo niedrogo bo na dużego capri to taki z allegro za 70 pln będzie spokojnie wystarczająco zbyt duży (chyba)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-17 18:20:34]


dopiero zobaczyłem Taunusa... jestem w szoku
gdyby nie paskudne felgi i te rury wydechowe to byłby jeden z najładniejszych Taunusów na stronie

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-17 18:59:20]


Cały czas dochodzę do wniosku że jednak zmienię te felgi, nie z powodu że są brzydkie ale że nie są funkcjonalne, po prostu z przodu obcierają przy skręcie a jak dam jeszcze węższą oponę to już całkiem będzie kicha, no i zastanawiam się nad rostami albo ats-y bo takie mam, a rury jednym się podoba innym nie, na razie takie zostawię
jak bym zmienił silnik to by była jedna ale stwierdziłem że jednak zrobię kapitalkę tego.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-17 22:17:49]


gdyby te rury były lekko zagięte w dół to ok, a tak to wyglądają jak tłumiki z Intercarsu
co do felg to pasują do samochodu z 1974 roku jak wół do karety, ani wymiarem, ani wzorem... chyba prawie każde lepsze nawet poszerzane stalaki tylko nie wpadnij na pomysł założenia RSów 6 calowych jak Knuds ;)
ATSy (o ile mówimy o jakimś starym wzorze np z Capri) na pewno będą wyglądały lepiej

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-18 15:35:03]


Czepiacie się. Tłumiki mogą być, ale te felgi nie pasują do niego za ładny jest ;P

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-08-18 15:43:29]


Teraz dopiero zobaczyłem zdjęcia z komentarzy i jestem pod wielkim wrażeniem:D Felgi nie pasują ale to pryszcz przy czymś innym.
Odnowiony taunus, odbudowany całkowicie zrobiony na błysk... i nie ma żadnej dresowej skórki, kosmicznych foteli czy boczków... Normalnie aż nie wierze! Zwykłe standardowe, pospolite boczki z taunusa... :D To mnie się podoba:D

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-08-18 15:50:02]


dzięki michukrk :) ładnie to tak dupę komuś obrabiać za plecami hehehe :) a lekkim sprostowaniem to 6 mam tylko z przodu a z tyłu mam 7 :P pozdro

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-18 16:55:11]


hehe :P
no przepraszam ale nie mogę (i nie tylko ja) przeżyć, że Twój Tauniak Knuds już nie ma chromów...

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-18 19:52:04]


Tak jeśli chodzi o tapicere to chciałem robić nową ale nikt nie chciał zrobić tak samo jak wyglądają oryginalne, więc zostałem przy tym co mam, niestety boczki są dziurawe od głośników i poobdzierane, ale trochą czarnej skaji do tego jakieś mleczko do odnawiania starych skór i wyglądają jak nowe.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-18 21:17:56]


nie ma co narzekać, wnętrze masz piękne

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-18 21:28:26]


Chromy były obleśne na tamtym dziobaku :-)))

Ja tutaj zdecydowanie głosuję za rostylami - ats to nie ta epoka i będzie średnio leżeć na dziobie ... albo poszerzane stalówki z oryginalnymi deklami w środek też byłyby niezłą opcją...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-08-18 21:49:47]


Na pewno zainwestuje w felgi i najprawdopodobniej będą to właśnie jakieś stalówki ale to pewnie będzie przyszły sezon, no chyba że będzie jakaś ciekawa oferta to coś pomyślę. Niedługo pewnie spłodzę jakieś ogłoszenie z wszystkimi felami jakie mam i z propozycjami kupna, sprzedaży lub zamiany, ale jeszcze nie teraz, za dużo pracy i za mało wolnego czasu. Poza tym mam zamiar zająć się silnikiem a to będzie spory wydatek.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-18 21:57:53]


chromy okazały się słabe z 1 podstawowego powodu - złego ET :) poza tym jak to Mikeb4 kiedyś słusznie zauważył a ja potrzebowałem na to trochę czasu :) - to były fele dobre na offroad a nie do 36 letniego forda :)
a co do twojego tauniaka nietykalny bo jakby nie było to tutaj twoja strona :) to ja powiem jeszcze raz - ogólnie kawał zajebistej roboty a to czy teraz felga taka czy inna to juz szczegół :) dzisiaj dasz tą a jutro inną i tak w kółko :) ważne że fura zacna :) i full black inside też mi się podoba :)
pozdro

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-18 23:12:06]


Jesli chcialoby ci sie bawic w odnawianie...to mam takie rosty:

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-18 23:25:00]


To sporty nie rosty ;-P Ale też fajne :-p

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-08-19 01:11:53]


Hmm...

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-ESCORT-MEXICO-RS2000-5-1-2-J-ROSTYLE-WHEELS-X-2-/150632794508#ht_500wt_1156

:P

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-19 01:47:43]


http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l2736&_nkw=rostyle

:-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-08-19 02:08:07]


Przeca wiem, jak wygladaja "typowe" rosty :P
Zreszta, sorry nietykalny za dyskusje na twojej stronie :D

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-19 10:12:32]


spoko nie rzutuje to na pracę silnika

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-08-19 10:33:43]


Wstałem Rano.
Wszedłem na Capri.pl bo to już choroba jest w moim przypadku.
Patrze a tu capri mk1 w stanie agonalnym. Czytam czytam o jakimś dziobaku.
Wchodze na tą strone i tak się zawiesiłem na opisach, zdjęciach że brak mi słów.
Jestem w zajebistym szoku widząć co zrobiłeś z tym autem.
Podziwiam.
Mogę Ci tylko życzyć z doswadczenia oby jak naj mniej młodych pewnych siebie blondynek. Które myślą że zdążą wymusić.
Ja pier... szok. Na PC 2012 musze zobaczyć na żywo to auto.
Zajebista robota.

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie [2011-11-02 05:37:11]


No dzięki kolego za miłe słowa no ale aż tak super to może nie jest zrobiony, wiele rzeczy, no może nie wiele ale kilka bym zmienił, kilka wymienił na nowe jak by mnie było stać, ale mimo wszystko efekt końcowy jest nie najgorszy.
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-11-04 19:33:51]


Jeżeli podejmiesz się i co więcej doprowadzisz projekt do końca to wieszam Twój portret nad łóżkiem. :D

Życzę powodzenia i trzymam kciuki z całych sił!

...::$nuffy (Grześ) [2008-12-04 14:53:33]


snuffy - wisi? :))))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-11-04 19:49:33]


nie ma to jak ukręcić kolejny most
mimo tego na jednej zębatce wróciłem do domu,
tym razem zrobiłem mały eksperyment z wałkiem zobaczę efekty już pewnie niedługo

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2014-08-13 23:46:17]


pierwszy raz takie nacięcia zrobiłem chyba 4lata temu przed pc i nie wiem czy pomogły czy poprostu bardziej uważałem ;)
jak będziesz palił gumy to nacięcia nie pomogą zmieliłem kilka mostów z takimi rowkami :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-08-14 00:04:13]


To może tak jak we wszystkich amerykańcach którymi każdy pali laka i chyba wytrzymują te mosty dłużej:

Kilgore [2014-08-14 00:08:55]


spróbuje następnym razem

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2014-08-14 11:08:41]


ponieważ silnik ostatnio zaczął odmawiać posłuszeństwa zakupiłem następny, głowice już u specjalisty a z dołem myślę że sobie poradzę zobaczę jak rozbiorę,
przy okazji powstał stojak do silników na razie bez kółek ale już robi co do niego należy

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2015-01-13 22:05:39]


żeby nikt nie mówił że z taunusem się nic nie dzieje to kupiłem sobie nowego dzioba dla prawie nowych tapicerek i najgorzej nie wyglądają

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-04 21:28:56]


Cytując tytuł tej strony
"początek końca" to końca chyba nigdy nie będzie.
Jak większość wie udało mi się wyrwać na Zdwórz był to mój pierwszy zlot tego typu, ogólnie jestem zadowolony z małym wyjątkiem, znowu rozwaliłem most. Mechanizm różnicowy nie wytrzymał i zrobił dziurę w kadłubie co spowodowało niestety szybki wyciek z mostu, z którego i tak już ciekło, bo parę dni wcześniej zachciało mi się jeżdżenia po łące. Ale do rzeczy mimo transplantacji płynów ustrojowych na zlocie i w drodze do domu oleju nie starczyło aby w miarę przyzwoicie dotrzeć do domu. W ostatnich kilometrach a było ich ok 40 hałas był już tak okrutny że nawet radio nie pomagało, w domu okazało się że most na sucho rozgrzewa się do czerwoności i tu nie przesadzam, farba się spaliła tak samo jak moje prowizoryczne uszczelnienie.
Chciałem coś lepszego ogarnąć żeby most wytrzymał tym razem nieco dłużej, ale chęć jazdy fordem zmusiła mnie do pracy nad tym co zostało. Z resztek wcześniejszych zajeżdżonych mostów i ostatnich pordzewiałych łożysk udało mi się coś złożyć i o dziwo w końcu nic nie wyje i jedzie czego dowodem jest ostatnie zdjęcie. Trochę się rozpisałem ale to dlatego że dawno nic tu nie robiłem.
Pozdro dla zainteresowanych.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2016-06-26 23:22:42]


most w taunusie to nic nowego zajechać:)
sztuką jest jezdzić tak aby go nie zajechać, jednak taka sztuka nie istnieje(o ile wiem), ale można się nauczyć nie psuć poszczególnych elementów co nie znaczy że nie uwali się coś innego :D

zajezdziłem przyczepe mostów do taunusa i widziałem ukręcone w pół wkłady... satelit na kilogramy, i ukręcone półosie a nawet wypadające rury boczne mostu :)

życze wytrwałości i dobrej zabawy :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-06-27 23:31:48]


Może warto wstawić most od BMW przy twoim stylu jazdy? :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-06-28 07:45:09]


Żeby jeszcze BMW chciało wyprodukować jakieś auto z tylnym mostem.....
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-06-28 10:08:22]


haha

Kilgore [2016-06-28 10:10:22]


Most na zawieszeniu niezależnym to dalej most :) Nie sztywny, ale jednak... Mi się nie udało zajechać w poprzednim Taunusie, w Dziobaku też żyje .... wystarczy nie stać w miejscu i nie palić gumy lub nie montować Coswortha i slików na tył :P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-06-28 10:54:47]


da się z bmw i nawet to pasuje tu przykład na moim projekcie z wsadzonym niezależnym z BMW e38

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-06-28 13:38:13]


Stać w miejscu i nie palić gumy to jest nie możliwe
jak do tej pory to same mechanizmy zajeżdżam dlatego rozglądam się za tym na 4 satelitach z transita może to coś pomoże a jak nie to trzeba będzie zainwestować i szpere kupić, a jak nie szpere to sierre na przeszczep.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2016-06-29 15:21:47]


dac się wszystko da tylko po co :)

do 2.8 to każdy most byle nie z taunusa i da rade, a zapakowanie sztywnego mostu z innego auta to kwestia 2-4 godzin w zalezności od chęci pracownika, a pakowanie niezaleznego raczej potrwa, owszem dupa ze sierki jest fajnym rozwiązaniem pod tym względem że przy okazji mozna zrobić sobie blacharke tyłu :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-06-29 17:13:37]


Wczoraj minęło 10 lat jak taunus wyszedł z pod mojej ręki i jeszcze jakoś wygląda, czas jednak troszkę zaczął odciskać swoje piętno, no może czas trochę mniej ale moje błędy przy naprawach trochę więcej. Mimo zajeżdżenia kilku mostów i pogięciu przedniej belki jeszcze jakoś się turla.
Plan na najbliższy rok to może w urlop konserwacja podwozia bo ruda wyłazi, no i pospawanie grodzi bo zagumowałem dwie dziury, czas pokaże bo teraz valiant mi w głowie siedzi.
Parę fotek aktualnych purchli niestety nie w plenerze bo właściciel ma zakaz wyprowadzania swojego tyłka poza podwórko.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-04 15:47:55]


Hej
Wymieniałeś te elementy i przerdzewiały na wylot ? Tylny pas doły drzwi ? Ciekaw jestem też błędów bo może przydadzą mi się w moim remoncie :)

Kilgore [2021-04-04 21:40:52]


Błędy były takie że nie zdarłem wszystkiego do gołej blachy i nie sprawdziłem co jest pod starym lakierem i szpachlą bo wyglądało nieźle i praktycznie większoś bubli wychodzi właśnie z takich miejsc.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-04 21:58:37]


Jak mi się dobrze kojarzy to chyba taki debiut auta był 10 lat temu na SO'11, prezentował się fajnie :)

kicok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-07 15:01:31]


10 lat to i tak dobry wynik przy naszych ukochanych fordach :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-07 15:30:10]


No najgorzej nie jest, widziałem już samochody po remoncie blacharsko lakierniczym za 10 czy 15 koła i nawet po dwóch latach rdza rozsadzała nadkola i podszybia.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-07 21:05:27]


Zwłaszcza że tu sam początek remontu to raczej słabo na optymizm nastrajał ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-07 23:51:35]


Znowu wybuchło

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2021-10-17 14:24:34]


To tak będzie bez końca...

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-10-17 15:21:11]


Kiedyś się zapasy skończą i trzeba będzie coś innego wymyślić.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2021-10-17 20:53:15]


Zrób to zanim się skończą , będziesz miał pewność że wrócisz autem na kołach. Miałem to samo , dobry wyjazd na miasto i po moście, jednak jak już się urwała półoś na ostatnim kółku na pc to powiedziałem Dość! Ile można jeździć na zlot i wracać na lawecie. Most zmieniony i temat zaniechany od kilku lat przynajmniej o to się nie martwię, tyle że na tym klocu co mam teraz to mój silnik ledwo zipie

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-10-17 21:21:47]


Większość już wie ale pochwalę się
stan forda na dziś nie nastraja optymizmem ale coś się przy nim kręcę, zbieram części i powoli działam żeby wrócił na drogi.
Uprzedzając pytania stan jest gorszy niż wygląda, cały ryj przekoszony, podłużnica złamana, silnik zerwany z poduszek a co za tym idzie wał, wydech, chłodnica i wentylator.
Troszkę części już mam ale nadal szukam błotnika, najlepsze jest to że kiedyś miałem i oddałem za grosze sądząc po dzisiejszych cenach,
jak by ktoś coś to laminatów szukam nawet dwa komplety.
pozdro dla zainteresowanych.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-01 22:24:09]


Znając Ciebie, to nie będzie śladu po tym zdarzeniu. Kiedyś też laminaty miałem ale również za bezcen sprzedałem,z błotnikami zawsze było słabo, albo drogo... A teraz jest kosmicznie drogo. Jeden swój metalowy ciągnąłem z UK, kosztował 1500,- , a to było już jakiś czas temu. Ale za to oryginał

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-02 07:55:16]


Fajny sprzęt do prostowania. Będzie żył.

Kilgore [2022-04-02 09:11:31]


Może ktoś zrobi takie laminaty jeśli zapotrzebowanie jest na więcej.
Zaciecie do przywrócenia jest to najważniejsze, powodzenia w pracach.

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-03 10:48:47]


Nietykalny może to zabrzmi przewrotnie, ale to że akurat ta akcja przydazyla się Tobie to dla Tauna wielkie szczęście bo tak jak Proko napisał w Twoim wypadku więcej niż pewne że nie będzie śladu. U kogo innego mógłby już pójść na złom.

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-03 10:50:44]


fotki wygladają znajomo przeszłości… - szczegolnie w prima...?

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-04-04 08:17:54]


Troszkę to pewnie potrwa ale chciałbym jeszcze w tym roku nim pojeździć i pewnie tak będzie
Pozdro dla zainteresowanych.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-05 12:25:35]


Tak teraz wygląda szału nie ma bo malowałem na podwórku jedynie pod folią ale ważne że już wrócił na drogi, jeszcze sporo przede mną bo ponad pół roku pod chmurką go mocno porobiło szczególnie nadkola i pas tylny.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2022-07-13 23:47:28]


super, dawaj tu filmik z jarania laka

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-14 07:19:36]


Zajeb... wygląda. Ważne że zrobiony, a resztę sobie podłubiesz w ramach nudy ;)

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-14 07:29:02]


Jaki Masz tam most podpięty ?

Tweed [2022-07-14 11:20:03]


ładnie pali laka :)

Kilgore [2022-07-14 11:39:14]


Milo popatrzec ze wrócił na drogę, moj stoi i stoi narobilem sie i usterki nie zlikwidowałem a czasu od ponad roku nie mam by sie zabrać od nowa

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2022-07-14 22:24:09]


Odpowiadając na pytanie to most prawdopodobnie 3.44 tyle ich już zmieliłem że w zasadzie nie pamiętam czy czasem nie zmieniałem też zębatek, w każdym razie 200 leciał więc chyba jest dalej 3.44. A odnośnie filmiku to nie wiem czy tu można i jak dodać taki duży plik.
Pozdro dla zainteresowanych.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2022-07-20 17:19:39]


Miałem pisać posta na ten temat bo sam jestem przerażony prowadzeniem się taunusa powyżej 120kmh , auto dostaje szarpnięć od podmuchów bocznych plus poduszka powietrzna od przodu , jeszcze chwila i zamieni się w dywan alladyna...
A tu Piszesz Ty i inni że 200 itp plus że capri spokojnie 200 pojedzie , ja w sumie mam wszystko po remoncie w zawieszeniu tyle że już tylni most ma straszne luzy i na 4 biegu rzęzi , zmieniacie coś specjalnie żeby To auto prowadziło się powyżej dużych prędkości... ?

Tweed [2022-07-20 18:11:19]


Obniżamy i utwardzamy :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2022-07-20 18:54:28]


I dwa worki cementu do bagażnika koniecznie luzem :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-20 19:15:59]


polane wodą

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-20 19:31:00]


To w końcu cement luzem czy w worku?

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2022-07-20 22:00:21]


W worku to kot :)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-20 22:28:21]


i niech matka siądzie z tyłu :P

Janina [2022-07-20 22:53:01]


Luzem a z tymi workami to o ilość chodzi :) Tylko 50 kg bo kiedyś to by było 100 kg .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-21 00:00:59]


Zaśmiecamy forum :)
Ja od siebie dodam że 400km x2 autostrady wawa - wałbrzych , 3 osoby i torby plecaki itp razem ze 300kg i to nic nie dało....

Tweed [2022-07-21 00:15:11]


Tweed,

bowiem na prowadzenie samochodu, oprócz konstrukcji zawieszenia ma wpływ także jego kondycja.
Te wszystkie gumy w zawieszeniu, mające tłumić drgania i umożliwiać drobne ruchy, po pewnym czasie ulegają zużyciu- ale nie utwardzeniu, lecz wręcz przeciwnie.
więc bez wymiany połączeń elastycznych, sworzni, nie ma szans na fabryczne prowadzenie. Ponadto sztywność karoserii też ma znaczenie, nie mówiąc już o tym, że skorodowane wahacze także sie potrafią uginać pod wpływem obciążeń.

Dlatego wahacze sie wzmacnia, swożnie etc wymienienia, stosuje poliuretany i obniża środek ciężkośći.

bez bez ani rusz...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2022-07-21 09:03:52]


nie zapominaj o oponach. Dodatkowo chyba najważniejsze to zrozumieć, że Taunus to nie Trabant i tym nie pozapierdalasz :D no chyba, że namalujesz płomienie po bokach.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-21 09:07:27]


Rudy ale właśnie w trabancie jest zrobione to wszystko co muszę zrobić tu w taunusie , tam za ponad 15 tyś jest wymienione wszystko na dzisiejsze odpowiedniki amorki poli , nowe wahacze itp dlatego trabant przy 140/160 prowadzi się bardzoo bezpiecznie , zobaczycie za rok na pc w miedzianej przyjadę nim też.

Tweed [2022-07-21 09:35:00]


Jak zjedzie z lawety to też te 140 jedzie bezpiecznie? :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-21 09:36:40]


pc? co to? :)

Janina [2022-07-21 10:04:16]


Hej , ja wiem że cieżko uwierzyć ale ja mam wszystko nowe w zawieszeniu zrobione od entuzjastów trabantów , amorki od hondy wszystkie poligumy ocynk , sportowe wahacze z krtek teamu z wegier gdzie sie na torach scigają , zwiększony rozstaw kół felgi z 4 na 5.5 cala opony z 145/80/13 na 175/65/13 pełne tarczowe hamulce wentylowane.. przód tył... Sportowe serwo tuningowany silnik 1.3 , i mase innych bajerów , ciężko uwierzyć ale w kraju mój trabant jest jednym z tych słabszych po nowoczesnym tuningu do dalekich bezpiecznych podróży , inni to spokojnie jeżdzą po 200 i więcej , plus że ja mam wspawane wzmocniena jak inni w karoserie o wadze 50kg , w newralgiczne miejsca , jazda moim trampkiem to przyjemność podróżowania jak wreszcie wróci z warsztatu bo narazie przeciąga się serwis i dodatkowe bajery do wstawienia :D
Co do cupety jak siadzie 2.8 i atlas to napewno auto się dociąży te 70kg , narazie stoi na sprężynach i amorkach od v6 jak wrangler ale na górskich dziurach i zakrętach wybiera jak rasowa wyścigówka :D
Nie zaśmiecajmy już autorowi forum.

Tweed [2022-07-21 12:56:05]


https://www.youtube.com/watch?v=Vj6xF-Zn_i0

Janina [2022-07-21 13:06:27]


Marcin ja swojego rozkręciłem do 195kmh 7200 obr , ale masz 70koni na 650 kg wagi taunus ma 105 na 1050 plus , porównywalne acz dwa różne auta , ogólnie wszyscy tu lubimy dzwięk silnika spaloną gumę , piski zgrzyty itp czysty mechaniczny testosteron :D

Tweed [2022-07-21 13:28:44]


to ja coś w temacie wrzucę, Nietylakny sobie wycenzuruje jak będzie chciał ;)

u nas w Rzeszowie takie np. quattro turbo 300+ co wygląda jak Trabant jeździ, można się zdziwić.
Ale właściciel - Arek, to lekko z 25 lat walczy w tych trampkach, zaczynał od wstawienia silnika z wartburga 353 do Trabanta 601 ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-21 14:26:20]


Arek to ma obecnie chyba 470koni w tym trabancie , ale iest trabant w Gdańsku na silniku Saaba 9000 ? I ma 550koni ale on sie nie lansuje :D
To jest kwestia podejścia i budżetu , Arek chciał hidden porshe ;p za 70tyś plus , można wydac polowe tego i mieć na silniku G40 polo , GTI lupo 16v , takie trabanty maja po 120 koni nie Setki i pełna pielucha przy starcie :D

Tweed [2022-07-21 15:56:36]


Przepraszam że się tak rozpisuje po za tematem ale na zakończenie dodam że prawie 70% trabantów 1.1 polo czyli wersja rocznik 90 jeżdzi w kraju z silnikami polo 1.6 100koni lub podobnymi sami wariaci... W aucie z kartonu...

Tweed [2022-07-21 16:27:23]


Chyba fora pomyliłem…

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-21 16:39:21]


Tweed - ten pomiar 195 km/h (54 m/s) przy mocy 70 PS to możesz postawić na jednej półce z dziełami imć Andersena i braci Grimm. Trabi ze swoją aerodynamiką (waga nie ma tu NIC, powtórzę: NIC do gadania) do osiągnięcia 195 km/h potrzebuje mocy 107 PS. A ten ze Saabem 550 PS przy zoptymalizowanych przełożeniach skrzyni i dyfra mógłby osiągnąć 390 (gdyby mu szyby do środka nie powpadały). Przy mocy 70 PS Trabant jest w stanie osiągnąć 166 km/h, co przy RPM mocy maksymalnej na poziomie 7200 i oponach 175/65R13 wymaga przełożenia łącznego (dyfer x odpowiedni bieg w skrzyni) równego 4.55:1.
Jak to mawiał klasyk Kobuszewski: "praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb".
Stary Mini Morris z motorem 75 PS osiągał 160 (ale miał za krótkie biegi i brak piątki), a z motorem 95 PS nie mógł dojść do 180. Ważący także 700 kg Citroen AX Sport (wobec Trabiego wzór aerodynamiki) miał 180 km/h przy 85 PS i 195 km/h przy 103 PS. Masz 3 wyjścia:
1. Uwiarygodnić wskazania prędkościomierza
2. Zhamować to auto - może ma 100 PS, a ty o tym nie wiesz
3. Jak oba rozwiązania nie wypalą - musisz napisać podręczniki aerodynamiki pojazdów od nowa
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-21 17:13:11]


KRK 4m
Masa (waga) jak najbardziej ma wplyw na moc potrzebna do osiagniecia danej predkosci (albo inaczej: predkosci maksymalnej przy danej mocy silnika). Opor toczenia jest zalezny od sily nacisku na kolo (a ta od masy samochodu+ladunku).
Co do 70PS i 195kmh to zgoda: literatura fantastyczna :)

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-21 17:56:02]


Dostane auto w łapy to wszystko sprawdzę , nic nie odwołuje , policja mnie raz złapała to było 157km a to jeszcze nie byl max na gazie , kończę temat przepraszam za zbocze ie z tematu trabanta ale niebawem wrzuce filmy i skan z hamowni.

Tweed [2022-07-21 18:10:31]


Do zmniejszenia wpływu masy na opory toczenia stosuje się różne ciśnienie w oponach w zależności od tej masy. Przy dobrze wyliczonych ciśnieniach w kołach różnica prędkości nie przekracza 2 procent przy różnicy masy rzędu 30 procent. Przyznasz, że taki wpływ można uznać za zaniedbywalny - nawet w przypadku różnicy masy rzędu 400 kg dwa identyczne auta o mocy ca. 70 PS będą osiągać odpowiednio prędkości np. 162 i 169 km/h. Ale nie 195...
60 lat temu w serialu ETCC (wyścigowe mistrzostwa Europy samochodów turystycznych - czyli co najmniej 4-osobowych) w klasie 1000cc nie do pokonania był przez parę sezonów Abarth TC, czyli po naszemu Zastava 750 (jeśli ktoś taką jeszcze pamięta) z motorem najpierw 70, potem 90, a w końcu 110PS. Carlo Abarth na każdy tor osobiście wyliczał przełożenia dyfra i każdego biegu w skrzyni (miał homologowanych ponad 40 choinek i 15 dyfrów). I dopiero po przekroczeniu mocy 102 PS (głowica Bialbero) udało mu się osiągnąć magiczne 200 km/h. A aerodynamika Trabanta do owego Abartha (Zastavy, Fiata 600) ma się jak kostka Rubika do owocu śliwki czy moreli.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-21 18:27:23]


Moja Gienka przy blisko 200 szła jak pocisk. Konstrukcja zawieszeń jest podobna, z przodu identyczna. Oczywiście wszystko było nowe i sztywne. Może więc Taunus też da radę?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-21 19:26:40]


Późno już ale chciałem coś podrzucić , ja mam mocno tuningowany silnik tak do końca nie wiadomo ile ma koni w przybliżeniu jest 7 do setki można to uznać za żart ale może tych koni jest wiecej niż 75 , skoro auto na gazie leci max 160 silnik więcej nie potrafi wyciagnać a na benzynie dorzucam zdjęcie biała jedyna :D wskazówka prędkości dokonuje pełnej pętli i blokuje się przy 0 od dołu to ile tak naprawde może być max na liczniku 157 kmh było napewno ale to mnie złapali znajomi i dostałem cichą skruche więc auto napewno potrafi jechać bardzooo szybko...
Cupeta to co innego to rasowa limuzyna i fajna wyścigówka ze sportową rotacją biegów do 100 kmh cała przyjemność z jazdy spada przy ponad 120kmh
KrK jak zawsze merytorycznie i w punkt dziekuje i dam jeszcze znać w innym temacie co i jak.

Tweed [2022-07-21 21:55:01]


Pewnie zaraz ktoś powie znowu że licznik mi kłamie ale na wstępie powiem że z przeliczenia przełożeń ,kół,skrzyni,obrotów tak wychodzi i navi też tak pokazuje . Taunus przy 250 nie robi problemów z prowadzeniem. Niestety obroty kończą mi się na ostatnim biegu więc szybciej póki co nie sprawdzę 😅

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2022-07-21 23:07:11]


Twoja qpeta rozwija licznikowe 150 bez problemu. Niestety po GPS jest to tylko 115:)))

Janina [2022-07-22 00:01:38]


Widzę że wprowadziłem małe zamieszanie
Te 200 leciałem tylko raz no i trochę zaokrągliłem bo na GPS było 197 ale że styki mi już się paliły przy 160 to zrezygnowałem no i nie ukrywam szkoda mi było silnika, poza tym robiłem to na nowych oponach a nie na tych piętnastoletnich do upalania no i było to sporo przed wypadkiem teraz to już całkiem mi się styki palą.
A jeszcze jedno jak ktoś będzie tak próbował jakimś zgniłkiem to uwaga na maskę bo moja prawie na lewą stronę się wywinęła.
Pozdro.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2022-07-22 21:35:20]


Też zawsze właśnie mam trochę stracha jak lecę szybciej i maska wygląda jak by miała zaraz się otworzyć... Zawsze można zamontować zapinki na maskę, ale są granice modyfikacji które ciężko mi przekroczyć :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2022-07-23 00:14:06]


proko ja tez długo z tym walczyłem wewnętrznie i finalnie zalozylem. Tylko zrobilem je sam, bo te dostepne na rynku mi nie leżały.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-23 10:07:43]


A jak ten drucik lata po masce to nie rysuje lakieru ??
Wy dłużej siedzicie w fordach ile razy się komuś maska otworzyła w serwisowanym aucie ??

Tweed [2022-07-23 13:03:52]


Zapytaj Piosa jak to jest z tą otwierającą się maską:)

Janina [2022-07-23 21:33:31]


Ja przy 160, mimo spoilera z przodu, mam efekt podniesionego przodu i łopoczącej maski. Stresujące i przyjemne jednocześnie :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2022-07-23 22:37:00]