logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » daniel46 - Ford Transit Mk II RS2000 16v DOHC 1978 » RS 2000

daniel46 - Ford Transit Mk II RS2000 16v DOHC 1978 - RS 2000

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Transit Mk II RS2000 16v DOHC 1978
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2013-04-24 20:32:20

Jakie przeróbki czekają przed tym, kto zechce zrobić podobny swap. Na pewno wyszło po drodze milion innych spraw, których nie widziałem na początku, jak przymierzałem ten silnik.
Chłodnicę trzeba dać maksymalnie do przodu (cięcie pasa), żeby weszły wentylatory, a i tak najlepiej założyc od sierry 1.8 TD, bo są płaskie. (W chłodnicy mam nowy dwustopniowy czujnik wentyli, ale na wszelki wypadek dałem jeszcze przełączniki w kabinie).
Kolektor wydechowy nie przechodzi pod silnikiem, bo haczyłby o łapę, więc tniemy ori od rsa i na jego podstawie + zaopatrzeniu z pobliskego skupu złomu budujemy sobie nowy.
Kolektor dolotowy wchodzi w ścianę grodziową ( ale to można prawdopodobnie ominąć, zakładając kolektor od scorpio czy galaxy).
Zmieniamy koło pasowe, alternator i pompę wody na te od sierry (sa osadzone dalej od bloku niż w escorcie).
Problemem jest nagrzewnica, ponieważ rurki od niej wchodzą wprost w głowicę i robi się buba...
Sprzęgło wymaga zastosowania przesunięcia punktu podparcia łapy albo dorobienia dystansu pod łożysko.
Miski ciąć nie trzeba, magistrali wodnej nie trzeba przerabiać, więc aż tak źle nie jest, a elektryka polega na połączeniu 4 przewodów.


(04.05.12) Odebrałem kolektor od spawania, tak to wygląda :



(09.10.12) Modzony kolektor wydechowy, na pewno trochę koni uciekło, no ale tak na razie zostanie.



(27.10.12) Przeróbka baku pod EFi. Z początku myślałem nad swirl potem, ale jednak stwierdziłem, że bardziej mi odpowiada pompa w zbiorniku.



"Jeżyk" może zostać z tyłu głowicy, bo mieści się przed ścianą grodziową.



Całość wygląda mniej więcej jak na zdjęciu. Pare rzeczy jeszcze do ogarnięcia, typu owinięcie niektórych kabli, pospinanie ich, i jakieś sprawy kosmetyczne pewnie. Generalnie jestem zadowolony, tym bardziej, że to pierwszy swap w życiu. Ogólnie zapakowanie DOHCa samo w sobie trudne nie jest, do przyjemnego przemieszczania się wystarcza w zupełności, lecz na 4.11 brakuje mu trochę dynamiki. 4.63 lub 4.56 byłby chyba najlepszym rozwiązaniem.

No i jest podłączone ogrzewanie, obciąłem rurki i przypasowalem gumowe kolanka, weszło na ścisk, ale mimo wszystko działa całkiem miodnie.


(20.04.13) W ramach poszukiwania mocy zająłem się przepustnicą. Usunąłem zbędne progi, zrobiłem wzdłużne rysy, a na koniec polerka.



(24.04.13) I nadszedł czas na podstawowy zabieg posiadacza DOHCa. Jak widać śruba zaworka była wykręcona i oparła się o blok. Wykręciłem, odtłuściłem, skręciłem na klej do gwintów i powinno hulać.







Komentarze

no i całkiem sympatycznie |:)

gucio881 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-05-01 00:06:19]


polerka i będzie git:)

bon [2012-05-04 19:24:39]


od nowego transita z dohcem nie bylby lepszy ten kolektor ?

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-09 21:09:30]


Nie wiem, ale w tym projekcie główną rolę gra kasa, której nie ma, więc wszystko staram się robić sam z rzeczy, które mam pod ręką ;)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-09 21:14:07]


no i nie wybuchło jak ciąłeś:)
Niedawno zrobiłem to samo u siebie i działa piknie,warto jak diabli.
a to taka fotka dla potomnych jak przygotować bak do cięcia:P:)

bon [2012-10-29 18:59:22]


Dzisiaj pierwsza przejażdżka, krótka, bo jeszcze jest pare rzeczy do dopracowania, ale ogólne wrażenia ? - WOW :D Nie trzeba strzelać ze sprzęgła, zeby zgubić calkowicie trakcję, zapowiada się fajnie :)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-27 22:24:26]


Będzie bardzo szybki - wystartuj nim w PC :D

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-12-07 09:47:01]


Jeśli uda mi się uzbierać kasę, to z chęcią :)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-12-07 21:16:48]


Musiałem zmienić na koło pasowe od sierry, no i po odpaleniu dało się usłyszeć taki niepokojący dźwięk.. Ktoś wie, co to może byc ?
http://www.youtube.com/watch?v=zg9iBdFZIgE

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-12-30 14:39:58]


A to dochodzi z okolic koła pasowego ?
Może ta osłonka co się kręci razem z kołem o coś trze ?
A może jakieś podciśnienie się odłączyło i syczy ?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-12-30 17:04:19]


Nie, na pewno żadne podciśnienie.. Ta osłonka własnie jakoś tak dziwnie się buja. Na kole od RS'a chodziło ładnie, a założyłem te od Sierry i zaczęło jakoś dziwnie świszczec i szumiec ;/ Jutro będę to rozbierał i patrzył, o co be, ale może ktoś miał coś podobnego albo wie, co to może byc...

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-12-30 17:10:51]


Nowe koło od sierry nie ma żadnych śladów otarć ani nic takiego, ale te od escorta wygląda tak jak na zdjęciu. To może mieć jakiś związek ? Wszystkie wymiary się zgadzają, jedynie odległość od tej osłonki do końca koła (na zdjęciu) jest o 2mm dłuższa w kole od sierry niż w tym od escorta

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-12-31 10:37:42]


Te ślady to efekt współpracy koła pasowego z uszczelniaczem, a jest ich tyle bo ktoś kiedyś zapewne inaczej osadził uszczelniacz. To koło od sierry jest w linii z pozostałymi, pasek równo leży?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-12-31 10:46:06]


Czekam na pompę wody, więc na razie o pasku nie mogę nic napisać..

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-12-31 10:48:05]


Już śmiga :) Winna okazała się ta blaszana osłonka, była chyba krzywa, teraz zdjąłem ją całkowicie i jest ok, ale żeby mieć spokój, to założę osłonkę z koła od rs'a.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-12-31 12:21:23]


na 4.11 wyraźnie brakuje mu dynamiki. 4.63 lub 4.56 byłby chyba najlepszym rozwiązaniem.

150km pod maską i brakuje mu dynamiki ? A Ty chcesz jeszcze krótszy most załadować ? Teraz i tak pewnie 1 i 2 bieg nie są potrzebne ?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-15 23:16:42]


Na mokrym całkowicie zbędne.
Nie chce mi się póki co specjalnie składać 4.63, a i tak wole mieć niskie obroty w trasie, ale mimo wszystko takie jest głupie odczucie, jakby most był za wolny.. Może to charakterystyka silnika powoduje to odczcucie, jakby brakowało mu elastyczności i dopiero na wysokich obrotach robi przeciąg.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-15 23:23:48]


"dopiero na wysokich obrotach robi przeciąg."

Chyba taki urok DOHC 16v :)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-16 19:15:08]


W ramach nudów wziąłem stoper i zmierzyłem 0-100. Wyszło 11.1s, ale pada deszcz, więc mieszały trochę koła i przed samą 100 musiałem wrzucić trójkę, więc mam nadzieję, że na te 2 czynniki poszła ta jedna sekunda i setke robi w około 10 - na razie wystarczająco :)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-29 16:51:38]