[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Aneta liil (EM) |
Samochód: | Ford Granada Mk IIa 2.3 V6 Koeln L 1979 "Czesio" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2008-10-25) |
Aktualizacja: | 2022-10-27 20:39:05 |
26.04.2011
Rozpoczynamy remont układu napędowego.
Na razie wygląda to tak:
28.04.2011
Takie ciekawostki można znaleźć :(
Obawiam się więc o stan panewek wałka nierządu.
No i już trochę lżejszy ten silnik :)
Jak na razie nie znaleziono progów na gładziach cylindrów:) a wałek nierządu dosyć sztywny :)
Głowice - jak zdjąłem, tak odłożyłem na bok. Nie miałem jeszcze odwagi zajrzeć, czy zawory pozapadane :D
29.04.2011
Zawory niepozapadane, więc trzeba będzie tą głowicę naprawić jednak :)
Panewki główne wału ładne, białe
... ale z korbowodowymi już jest słabiej :(
Trzeba będzie szlifować :(
14.05.2011
Wałek rozrządu wyjęty. A co to takiego?
A z drugiej strony wygląda tak :/
14.08.2020
Szast-prast, minęło ledwo 9 lat z okładem i się z nienacka szlifnęło :D
Zima/wiosna 2021
Będzie wciskane :)
Rozpoczynamy też wiwisekcję krzynki
08.04.2021
Jest wałek, popychacze, panewki, pierścionki, uszczelki i biżuteria :) ...
... no to składamy :)
12.04.2021
Ganz neue pompa :)
...i dół i przód zamknięte
Maj 2022
Skrzynia. Tak leżała pod ścianą i czekała... Zakupiony komplet uszczelek też już zdążył pokryć się grubą warstwą kurzu... Wreszcie nadszedł ten czas by powziąć męską decyzję :)
Po łupnięciu dwa razy młotkiem, ze skrzyni odpadł cały brud oraz konwerter, dzwon z pompą, rurki, serwo itp.
Po łupnięciu młotkiem w dzwon - wypadła z niego pompa :)
... a z pozostałej części odpadł ogon, miska i mózg.
Z mózgu wysypały się tłoczki, kulki i sprężynki,
a z korpusu wypadł układ kinematyczny,
który z kolei rozsypał się na tarczki, bębny, planetarki...
Na koniec jednak, stukając przeciwną stroną młotka udało się to zebrać w jedną całość:)
Przy okazji pojawiła się koncepcja spięcia tego z sowieckim bokserem :D
...a teraz coś z zupełnie innej beczki:
Głowice pojechały w końcu do szlifierni i nawet wróciły :)
Zostały wstawione nowe prowadnice zaworów, liźnięte zawory i gniazda oraz płaszczyzna przylegania.
Po zapięciu sprężyn na zaworach,
głowice w końcu siadły na swoje miejsce :)
Czerwiec 2022
W ramach dnia dziecka wskoczyły jeszcze kolektory i aparat zapłonowy,
potem klawiatury.
Po regulacji zaworów można było zamontować gaźnik i filtr.
Lipiec - sierpień 2022
Miał być lipiec, a wyszła lipa :/
Założyłem chłodnicę, podpiąłem węże, zalałem układ płynem i zadowolony z siebie poszedłem po pivo.
Po powrocie zastałem Czesia w wersji brodzącej - w kałuży płynu z chłodnicy :/. Okazuje się, że chłodnice itp. należy przechowywać zalane płynem, a nie puste bo się rozsychają i szlag je trafia.
Po wywiezieniu do fachowców, okazało się że nie ma czego łatać i konieczna była wymiana rdzenia na nowy.
Po pewnym czasie odebrałem funkiel-nówkę chłodnicę, założyłem, podpiąłem węże, zalałem układ płynem i zadowolony z siebie poszedłem po pivo.
Po powrocie... zastałem Czesia w wersji brodzącej :/
Tym razem chłodnica trzymała git, ale okazało się, że pomimo nowych uszczelek, ciekło z kanałów wodnych na połączeniu bloku z pokrywą rozrządu :/
Po poprawieniu jest sucho.
27 października 2022
Założony wydech, wlane paliwo do baku, silnik odpalony :)
Po rozgrzaniu dociągnięte głowice i kolektor ssący. Wyregulowane zawory i założone pokrywy.
CDN