[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Aneta liil (EM) |
Samochód: | Ford Granada Mk IIa 2.3 V6 Koeln L 1979 "Czesio" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2008-10-25) |
Aktualizacja: | 2024-05-24 15:08:05 |
Podstrony
- Zakupy
- Remont - Etap 1 - Rozbieraństwo
- Remont - Etap 2 - Napęd
- Remont - Etap 3 - Blacharstwo i detale
- Remont - Etap 4 - Powooolne składaństwo
- Remont - Etap 5 - Zawieszenie i hamowanie
Moja piewsza Granadka :)
Stało się:) dopadła i mnie nietypowa choroba, mam kolejny samochodek. Tym razem jest to "czesio". Czesio jest śliczny i zielony, na przekór temu co dzieje się z samochodami w naszej rodzinie, nie pójdzie w czarny mat:).
Z tego co zdążyłam się zorientować czekał specjalnie na mnie, chociaż parę osób było nim zainteresowanych:) Chwała im za to, że na zainteresowaniu się skończyło:D
Jak na swoje lata sprawuje się nieźle-przejechał z Kielc do domu bez żadnych przygód. Blacharka wymaga niewielkich poprawek, trzeba tylko zamontować wspomaganie i odkręcić straszne przednie halogeny. Kolor jest prawdopodobnie oryginalny. Do przemyślenia jest jeszcze ucywilizowanie wnętrza, bo poprzedni właściciel reanimował fotele, ale raczej niezbyt fajnie.
Co do historii auta, to zostało sprowadzone do Polski w 1991 roku i do tej pory było w rękach jednego właściciela (zarejestrowane na firmę). W 1996 r. Granada została wycofana z codziennego użytku i głównie stała w garażu - aż do tej pory.
Technika:
Wersja - L
Silnik - 2,3V6
Skrzynia biegów - C3
Wspomaganie - już jest :)
Gaz - jak telewizor w Wołosatem ;)
03.04.2009
Ostatni tydzień z racji przyjaznych temperatur zaowocował rozpoczęciem prac garażowych :)
Wymieniony został termostat - pojawiło się ogrzewanie (rychło w czas gryziu)
Wymieniony przewód pomiędzy pompka paliwa a gaźnikiem, bo się okazało że był trochę poparciały i sikał sobie na boki - ciekawe jak się to się odbije na zużyciu benzynki :)
Naprawiona linka otwierania maski - wreszcie kombinerki spod fotela kierowcy mogą wrócić do skrzynki narzędziowej :)
09.04.2009
Wspomaganie wspomaga!!! :D
Przy stanie licznika 36372km czesio dostał nowy olej - Mobil Super M 15W40, filtr oleju Motorcraft EFL90 i filtr powietrza oraz nowe świece Motorcraft AGS22C i kable WN.
Nowy czujnik temperatury zaskutkował wyjściem wskaźnika ze stanu letargu :)
Przy okazji sprawdzona została kompresja i okazało się że trzyma normę :)
Niestety klawiatury lekko klepią, zaś podprowadzone do nich bypassy olejowe nie wróżą zbyt dobrego stanu panewek wałka :(
Z przykrych niespodzianek również dzisiaj strzeliła jedna rura wydechowa, a ponieważ cały wydech jest pospawany w całość (k...wa co kieruje takimi ludźmi?), to szykuje się nowy, niemały wydatek :/ A cholera całkiem niedawno odsprzedałem prawie nowy kompletny wydech Radzieckiemu :( ech życie...
16.05.2009
Bierzemy udział w V Rajdzie Pojazdów Zabytkowych Ziemi Białobrzeskiej. Zaraz na starcie wysiada serwo :( więc cały rajd i powrót do domu (ok. 250km) jedziemy praktycznie bez hamulcy i z kulejącym silnikiem.
W generalce dojeżdżamy na 26 miejscu (na 33 załogi).
18.05.2009
Serwo wymienione, jest OK - niestety nie na długo :/
Tym razem gaźnik odmawia współpracy. Idzie zatem do myjki i wymiany wszystkich uszczelek i membranek.
Przed:
Po:
07.07.2009
Wreszcie znalazło się trochę wolnego czasu na dokończenie remonta. Ustawione zawory (niestety klepią ździebełko), zapłon i gaźnik wyregulowany na analizatorze. Przy okazji gaźnik dostał też NojkiZembatki:) made by SzooGun.
Zatem Czesio znowu nawija asfalt i z niecierpliwością czeka na wycieczkę w Kieleckie
01.08.2009
Puchar Capri 2009 - miejsce 63
12.09.2009
Bierzemy udział w IV Rajdzie Po Ziemi Zakroczymskiej "Czubajka 2009" gdzie zajmujemy 20 miejsce, a do domu wracamy z pieskiem kiwaczkiem na tylnej półce:)
Piesek dostał na imię Klakson i ma się bardzo dobrze :)
23.09.2009
Czesio uzyskuje opinię, że "...jest pojazdem unikatowym, mającym istotne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji..." :)
10.10.2009
Zamykamy sezon 20 miejscem w III Festiwalu Nitów i Korozji.
Za 3 tygodnie kończy się OC, więc Czesio idzie w sen zimowy.
30.10.2010
Z dniem dzisiejszym "Czesio" przechodzi na emeryturę.
Od teraz już tylko wyjazdy na zloty, rajdy, spotkania... ale to dopiero po remoncie :)
05.04.2011
Z grubsza dogadane warunki. Zaczynamy wielki remont :)
Najpierw rozbiórka u nas, później wyjazd na obspawanie, ochlapanie szpachelką i czarny macik z Włocławka, albo Cieszyna. Później swapik jakiegoś oszczędnego dizelka i jeszcze kilka lat może pojeździ :)
maj 2021
Takie o spotkanie:
- No co tam u ciebie szanowny Czesławie?
- A niewiele, gniję sobie tu w kąciku. A jak tobie leci cny Biszkopcie?
- No leci trochę, z gaźnika, bokami. Ale ponoć w aptece Etermotu mają na to jakieś sprytne plastry...
24.05.2024
Okresowe badanie techniczne - PASS :)
Mam nadzieję, że to oddali widmo odcepikowania - poprzednia pieczątka jest z 22.10.2009 :D