[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | wołek |
Samochód: | Ford Capri Mk III 3.5 RV8 MS-EFI Ghia 1980 "pomarańczowy" |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2015-05-30 11:57:59 |
Podstrony
Caprik
Przed remontem:
W trakcie remontu:
Po remoncie:
Obecna konfiguracja mechaniczna:
silnik: Rover V8 3.5L, tłoki 9.75:1, wałek rozrządu CROWER 50229 + kompresor eaton M62 (na tą chwilę ~0.25 bar, w planach ~0.5-0.6 bar)
komputer: Megasquirt I sterujący tylko paliwem i kilkoma bajerami, w planach sterowanie także zapłonem
zamach: scorpio 2.9, stoczony o ~7mm grubości.
sprzęgło: podwójny docisk ford 2.9, tarcza seria 242mm
skrzynia: n9 chyba ze sierry 2.8, w planach pewnie coś od BMW.
wał: skrócony oryginał, "precel" od BMW.
most: Ford Explorer - amerykański most 8.8", szpera płytkowa, most skrócony z jednej strony (oryginalnie niesymetryczny).
hamulce: pompa hamulcowa elektryczna ford sierra, regulator siły hamowania fiat ritmo (chyba... nie pamiętam, ale generalnie rzeźba)
hamulce przód: tarcze mondeo 260mm wentylowane, zaciski volvo 740
hamulce tył: tarcze sierra 253mm pełne, zaciski scorpio, hydrauliczny hamulec ręczny DIY na pompie sprzęgła ze skody.... chyba 105?
zawieszenie przód: gwint uniwersalny + górne mocowania ze stalowej blachy 4mm, punkt mocowania kolumny przesunięty maksymalnie do tyłu. Amorki oryginalne, rozbieralne, zalany jak najgęstszym olejem do widelców motocyklowych. Wszędzie poligumy toczone z wałka, twardość chyba 95 w skali shora.
zawieszenie tył: dołożone po jednym piórze na stronę + klocki obniżające, w planach grubszy stabilizator. Amorki - tanie zamienniki. |W piórach poligumy toczone z kółek deskorolkowych, twardość podobno 102 w skali shora.
Różności/ciekawostki: rozpórka DIY, akumulator w bagażniku, chłodnica wody transit, elektryczne wiatraki uniwersalne sterowane przez Megasuirta, chłodnica skrzyni automatycznej scorpio jako chłodnica oleju silnikowego, chłodnica wspomagania DIY (miedziana "S-ka" z rurki LPG 8mm), mały intercooler uniwersalny zamiast grilla.
Auto hamowane na 190KM na oryginalnym wałku rozrządu i bez kompresora.