logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Trefl - Ford Capri Mk Ia 2.0 V6 Koeln xl GT Automatic 1971 » mój Caprak cz.2

Trefl - Ford Capri Mk Ia 2.0 V6 Koeln xl GT Automatic 1971 - mój Caprak cz.2

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Trefl Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk Ia 2.0 V6 Koeln xl GT Automatic 1971
Status: sprzedany (w posiadaniu od 2008-04-27 do 2009-05-25)
Aktualizacja: 2008-06-16 17:20:06

No to jak wiadomo zakochałem się w jedyneczkach bez reszty. Od bardzo dawna nosiłem się z zamiarem kupna drugiego Capri, ale zawsze jakoś kaski brakowało (kurde, jak takie niuanse potrafią psuć człowiekowi życie;) bo ciągle ten pierwszy, pomarańczowy speeder wymagał drobnych inwestycji, no ale wreszcie się udało!!! Kupiłem to autko od MikeB4, którego serdecznie pozdrawiam! I jak ktoś ładnie określił, że przed remontem to autko reprezentowało barwy united colour of benetton, ale dzięki poprzedniemu właścicielowi Fordzik zaczął odzyskiwać dawny blask. Plan jest następujący: auto będzie fioletowe, granatowe albo zielone (wypłowiałe)- kolory z oryginalnej palety Forda, a wnętrze, jeśli się uda, to białe albo karmelowe. Mam nadzieję, że mi się uda wykonać ten wymagający plan, szczególnie, że za dobór wnętrza i koloru odpowiada moja narzeczona i z wiadomych powodów nie mogę jej zawieść:-)... Silniczek będzie 2.0 v6 sprzężony z automatem. Zamierzam zainstalować chłodnicę oleju i troszkę motorek podkręcić (po wyremontowaniu go, oczywiście). No i teraz zaczynają się schody i prośba o pomoc drodzy Fordomaniacy, bo szukam różnych dupereli jak chromowana atrapa chodnicy, znaczki 2000 gt i automatic (raczej do tego to szukam dobrego grawera, którz takiej roboty się nie boi). Zapatruję się na różne katalogi z epoki i chcę w aucie zainstalować taką fajowską lampkę do czytania mapy;-) Wiem, że plany są dalekosiężne i bardzo ambitne, ale jestem tym tak zajarany, że musiałem to napisać;-))

No i stoi już jakiś czas... Dzięki MikeB4 za wszelką pomoc!! Mieliśmy fajny dzień z moim kumplem, gdy go zwozilim na mazowsze;). Najpierw się trochę spóźniłem do kumpla, do Sochaczewa, bo mmiałem wesele kuzyna i nie mogłem się zwlec z łóżka, więc zanim wstałem, zrobiłem śniadanie sobie i swojej lube, a potem Ją odwiozłem do Piasecza, to trochę czasu minęło (i tak miałem niezły czas, bo trasę Piaseczno-Socho z robiłem w 25 minut i to Renault Megane 1.6). No i ruszyliśmy z lekką obsuwą o 11 (tylko 3 godzinki;), droga do Katowic mijała gładko, nawet rozpędzaliśmy auto kumpla do niebotycznej prędkości 100km/h...W połowie drogi coś zjedliśmy i o 17 zajechaliśmy do Mike po furexa...i już mieliśmy problem, bo laweta, którą mieliśmy była tak wielka, że ledwo się zmieściła w wąskiej bramie wjazdowej. Panowie z Katowic byli tak wspaniałymi rozmówcami, że ładowanie auta zajęło nam 2.5 godziny:) i po częściowym spisaniu umowy ruszyliśmy na haus. Szło nieźle przez jakieś 1,3 km, gdy oto zaczęliśmy jechać pod pierwszą większą górkę na Katowickiej, typowa sytuacja "ja mu w gas, a on zgasł", może nie aż tak dramatycznie, ale nasze niesamowite Mondeo 1.8TD Ghia rocznik 2000 gdy mu się dodało gazu pod górę zamiast przyspieszać, zwalniało... Ale nie to był największy problem, bo kumpel wypowiedział magiczne:"Jeszcze brakuje tylko tego by nas policja zatrzymała", oczywiście, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, policyjna radiolka wyjechała z wyjazdu ze stacji i oczywiście nas schaltowała... Okazało się, że niedość, że nasze auto nie może wieść tak wielkiej przyczepy (DMC przyczepy to 2000 kg, a auto mogło ciągnąć 1200), przekraczamy wagę zespołu pojazdów dopuszczalną dla kolegi prawka (E do B), nie mamy winiety ciężarowej (choć to chyba była ściema), to jeszcze dokumentów kupna/sprzedarzy nie wypłeniliśmy w rubryce kupujący, więc tak jakby ukradliśmy to auto, a przynajmniej pożyczyliśmy...
Na szczęście Ci policjanci byli bardziej zainteresowani autem, niż wlepieniem nam mandatu i odcholowaniem wszystkiego co mieliśmy, łącznie z portfelem, na jabliższą komendę, za co serdecznie pozdrawiam KATOWCKĄ Policję!! Reszta podróży płynęła spokojnie poza razami, gdy widzieliśmy radiolkę i czuliśmy napływające ciepło w okolicach naszych gaci, co owocowało jak najszybszym kitraniem się między TIR'ami. Zajechaliśmy do Legionowa chya o 2 w nocy, potem szybki rajd do Sochaczewa przez Nowy Dwór Maz., zdanie koledze lawety o 3 w nocy:) a potem jeszcze szybszy powrót do domu tą samą drogą. Na koniec prawdopodobnie radar strzelił mi fotę jak wyprzedzałem tabun TIR'ów, jadąc przy tym około 170km/h (aż dziw, że ta Megana tak popierdziela, przecież to nie Ford!;) i tak o 4 byłem w domku, styrany i szczęśliwy z posiadania takiego auta spałem jak nigdy dotąd...

Komentarze

cieszy kolejna jedynka na mazowszu, gratulacje.

p.s jestem za zestawem zielony + karmelowy ;)

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-23 14:16:56]


hehe gratulejszyn wyrwania jej :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-23 15:08:33]


Ta buda zniesie więcej niż 2.9 ... wiec co to za plan z tym 2.0 ?? Łeeee 2.3 - 2,6 minimum :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-04-23 19:51:27]


moja głowa jest pełna pomysłów, tyle że montuję to co jest w okolicach wawki, a że pająk ma tylko to, to nie wybrzydzam, chyba, że ktoś ma inne propozycje;-)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-23 21:03:28]


szukaj większego 2.0 z automatem niezbyt dynamiczne mam taki zestaw w FC i myśle o zmianie na cos większego jak tylko trafie jakiś ciekawy silnik w okolicy

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-23 21:11:45]


ale to auto będzie spełniało dwa zasadnicze zadania (na razie):
-wygodne wozidło na dalekie podróże
-samochód do codziennego wyrywania mojej dziewczyny;-)), a tak serio, to chcę by ona trochę pojeżdziła tym autkiem, bo moim pomarańczowym rakietem trochę jej ciężko, a że to delikatna osóbka to musi być jak najlepiej dla niej

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-23 22:51:57]


2.0 w automacie jak zarżnięte to słabe. 2.0 V6 na automacie jak jest zdrowe, to jeździ jak szatan. Zapraszam na jazdę testową moją granadą, nie będziesz chciał innego silnika.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-04-24 07:59:18]


chyba ze 2.8i w automacie :]

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-04-24 10:56:23]


Mac13k, czasem mam wrażenie że te 2.8i jeździ gorzej...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-04-24 11:04:24]


no nie omieszkam, z wielką chęcią bym się kiedyś przejechał, dzięki. A silniczek wydaje się być w dobrym stanie, wyjęty jest ze Ściery z 85r, brakuje mu tylko paru duperelów jak moduł zapłonowy, rozdzielacz, chłodnicy i kabli wysokiego napięcia

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-24 19:12:02]


A może wie ktoś jaki jest fordowski kod lakieru tej metalicznej zieleni co była w Capri mkIa, w katalogach. Z góry dzięki

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-25 14:45:12]


zapytaj osobnika o ksywie "koniu"

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-04-25 14:51:57]


Gratuluję zakupu! Przyznam się szczerze, że szykowałem się na niego - miałem go oglądać gdybys nie przyjechał :)
Najgorsze za tobą - mam na mysli czasochłonną i drogą blacharkę. Teraz będzie juz z górki.
Nie pchaj się w silnik 2.0V6, bo za chwilę będziesz chciał zmieniać na inny. Pod automat szukaj większego, chyba najlepiej 2.9 bo zdarza się wyrwać świeże rocznikowo,w dobrym stanie i za dobrą kasę. Do tego motoru masz już lepszą, nowocześniejszą skrzynię automatyczną. To chyba optymalna konfiguracja dla twoich założeń. Tym bardziej, że to 2.0 spali mniej więcej tyle co 2.9 :)

Co do lampki pilota, to odezwij się któregoś wieczopra do mnie na gg - odszukam kontakt do gościa, który ma oryginał z escorta mk1 rs2000.

Powodzenia w pracach!

Śmietan [2008-04-25 15:15:59]


będzie 2.0 v6 i basta!!;-) Żadnych patentów, ma być tak jak było w 1971, czyli żadnych silników 2.9, żadnych wtrysków itp itd.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-28 21:49:45]


Trefl, szacunek. Jeden z nielicznych bez kompleksów :)
Popieram.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-04-29 08:16:45]


Dzięki. Wielkie dzięki

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-29 16:08:23]


Bedziesz jechal wolniej ale za to dalej.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-04-29 20:47:53]


jeszcze zobaczymy;-))

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-29 21:43:06]


zapowiada się że Capri wpadł w dobre ręce :) Powodzenia w kończeniu roboty i do zobaczenia oby nie długo na jakimś zlocie...

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-29 21:50:27]


Miejmy nadzieję, że tak będzie:-) Dzięki wszystkim za posty, wsparcie jest przydatne;-)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-29 23:05:48]


I co, którym jedziemy do Włoch? :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-19 15:46:30]


No jasne,że tym, tylko muszę zatrudnić paru kumpli do pchania, bo nie mam wału:)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-19 17:52:35]


Wykumaj trase by bylo no top z gorki (GPS ASP czy cos)
Bo do cholandi to zaden problem,polowa kraju w depresji.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-19 23:21:13]


jak bdzie dużo ludzi do pchania (włażą mi drzwiami i oknami;),to i prosta bez pochzłu wzstarczy, no chyba,że chcesz się zabrać tym szajowozem:)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-20 14:44:46]


Czy to Ty jestes wbsklad na ebay ?? ;-)))

Właśnie mnie przelicytowałeś :-PPPP

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-08-01 11:53:30]


ha!!! No mi też są potrzebne części, a znamy to samo źródło

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-08-01 20:31:19]