[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Maroo |
Samochód: | Ford Granada Mk IIb 2.0 R4 Pinto L 1981 "Stodoła" |
Status: | sprzedany (w posiadaniu od 2008-04-02 do 2009-12-27) |
Aktualizacja: | 2009-12-22 21:31:40 |
Maroowe Granady;)
Dokupiona druga granada do kompletu:)
Przejęta od Radzieckiego.Doturlała się o własnych siłach do Krakowa mimo pękniętej głowicy oraz bloku.Oryginalnie była to 2.0 L pinto.Ale ktoś zrobił jej mały upgrade tj. Z przodu stabilizator od 2.8 oraz stabilizator z tyłu.Cała wiązka elektryczna od 2.8 Ghia.Szyby elektryczne i centralny zamek oraz oczywiście silnik 2.8 Koeln z skrzynią 4.W pierwszej kolejności do wymiany poleciał silnik.Jego miejsce zajęło zdrowe 2.8 na kolektorku i gazniczku od 2.8.Następnie wymieniłem wszystkie sworznie wahaczy oraz końcówki drążków kierowniczych plus jeden drążek.Do przodu zostały założone wentylowane tarcze oraz amorki gas-shocki z regulacją twardości pierwotnie dedykowane do taunusa ale do grandzi pasują jak ulał:)
Z tyłu wymieniłem sprężyny na takie co nie leżą i dołożyłem pompowane amorki Monroe zakupione od Granadziarza.Z tyłu także nowe cylinderki i szczęki oraz nowa linka ręcznego.Wydech to troszkę taka moja wydumka ale działa i jest nowy;)
Z zewnątrz dołożyłem atrapkę oraz zderzak przedni od ghia.Kółka na lato to Borbety o średnicy 16 cali.przód 7.5 cala szer. i tył 9 cali z oponkami 205/55 przód oraz 225/55 tył.
Na zimę skompletowałem 15-tki RS-y z oponkami 195/65.Pod maską oprócz wspomnianego silnika zawitał niedawno nowy BRC 140kw.Przerobiłem ukł.chłodzenia na wentylator elektryczny sterowany czujnikiem temperatury podpięty przed stacyjką.Zmieniłem skrzynię biegów na N9 z sierry 1.8 TD.Dołożyłem short shiftera.
We wnętrzu zmieniłem deskę na czarną z przedlifta oraz obecnie z przodu zostały założone boczki z ghia.Zainstalowałem ekonomizer.Grandzia na razie na benzynce nie jezdzi ale zakupiłem już do niej elektryczną pompkę paliwa do gazników.No i muszę zbiornik paliwa wytargać bo coś jest nie drożny:)
Na wymianę czekają tulejki wahaczy górnych no i nieszczęsna maglownica która cieknie:( Z blacharki jest parę rzeczy do poprawienia ale nie ma tragedii.
Zamieściłem tą grandzie na tej stronie ponieważ plan był zacny polegający na złożeniu z dwóch granad jednej cacy ponieważ buda pierwszej jest z oryginalnym szyberdachem no i w sumie nie ma na sobie jakoś specjalnie szpachli ale jak to będzie?? to się jeszcze okaże.Najgorsze to jest to że czasu jest coraz mniej(hmm w sumie to jego brak)i waham się czy sprzedawać czy robić.Na razie jezdzi się super.Zapala świeci i trąbi;)
18.12.2009
Po kilkunastu dniach z samymy sobą podjąłem decyzję że Grandzia zostaje co w dużej mierze zawdzięczam mojej żonie:)
Jeśli tylko będzie chwila czasu to zrobię porządek do końca z zawieszeniem przednim i maglownicą.W związku z obecnymi mrozami i problemem utrzymania właściwej temperatury nabyłem podgrzewacz wody z renaulta clio dci.
22.12.2009
Usunięty "palący"problem topiącej się kostki stacyjki.Dzięki Mysza za poradę telefoniczną.Na dniach zdążę może z przerobienie instalacji reflektorów na przekaznikach.A po świętach duuuuużo różnych prac przy Grandzi i nie tylko.