[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | zenonDWR |
Samochód: | Ford Granada Mk IIb 1.9 Diesel 1982 "Granada" |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2020-01-19 22:00:31 |
[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | zenonDWR |
Samochód: | Ford Granada Mk IIb 1.9 Diesel 1982 "Granada" |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2020-01-19 22:00:31 |
No fajnie ale opisu brak a z tych zdjęć też za wiele nie wiadomo.
Naklikaj coś o tym autku i wstaw więcej dobrych fotek żebyśmy mieli co komentować :)
No i kolejne auto z Wrocławia się ujawniło :). Śliczna Granadka.
Młody_wFe [2008-02-20 07:47:32]
Przecie były chyba na francuski rynek 1.9, taki jak 2.1 tylko mniejszy
niebieską namierzyłem już dawno temu na Piastowskiej. Miło że właściciel się ujawnił :)
coraz więcej granad - dizlów się pojawia. jeszcze parę lat temu nie cieszyły się poważaniem.
zygzak_wFe [2008-02-20 21:15:04]
a niebieską też widziałem jak startowała spod świateł na bruecknera :)
żbik [2008-02-20 23:11:11]
Miodzio :)
cortinas !G.O.P! [2008-02-29 11:11:11]
ktoś wie jakie to felgi?
rzułty BUC [2011-02-18 22:25:37]
TRX?
lato 390mm
zima 14 "
zenonDWR [2011-02-19 16:01:35]
To wnetrze jest brazowe czy szare?
Sam samochod bardzo ladny - szanuje ludzi, ktorzy umieja docenic prawdziwe samochody!
Brąz
jak dla mnie wzorowa i jeszcze giselek. Ładna i ekonomiczna... to jest gandziula :D
Brązowe w wersji bez L z fotelami Ghia.
Mysza liil (EM) [2011-03-01 20:00:46]
Jakie są plusy takiej skrzyni w porównaniu do n9 ?
Kilgore [2014-06-04 21:35:40]
W porównaniu z dieslowskim N9 to przełożenie biegów, ale przy tak mocnej jednostce jak u Zenona to raczej nie ma znaczenia.
Natomiast jeśli chodzi o precyzję i komfort zmiany biegów to N9 do MTka to jak rower do bomby atomowej.
DrStein [2014-06-04 21:39:20]
Zsynchronizowany wsteczny też robi robotę ;-)
PiotrekGran [2014-06-04 23:44:46]
W sobotę próbna jazda. Zamiana skrzyni N 9 na MT 75 wymaga tylko połączenia I części wału Scorpio z II częścią wału Granada na krzyżaku, oraz wyrzucenie eklektycznego na napęd licznika linką. Tu potrzebny był tokarz. Zębatka z elektrycznego / kolor czarny /została dopasowana do napędu na linkę plus wstawienie brakującego uszczelniacza wałka zębatki.
zenonDWR [2014-06-05 07:09:37]
Zenon, te podkładki w kształcie litery U to się montuje pomiędzy podporę a auto, a nie pomiędzy łeb śruby, a podporę jak jest u Ciebie. One służą do ustalania wału.
A jakbyś miał dziwne drgania w aucie podczas jazdy z tym wałem to daj znać, zdradzę Ci pewną tajemnicę ;)
zapek??? !G.O.P! [2014-06-06 08:57:36]
Zapek. Pisz prosze co to za tajemnica, bo nie tylko Zenon ma w swoim aucie "kombinowany" wal!
bartek nowakowski [2014-06-06 09:57:26]
Ok, ta podpora wału pochodzi ze scorpio i powoduje że wał od skrzyni do podpory biegnie pod pewnym kątem co powoduje drgania, nawet dość poważne. Podpora z Granady ma łapy pośrodku podpory a nie u jej podstawy co powoduje obniżenie wału w stosunku do tego co widzimy na zdjęciu u Zenona. Zenon juz w okolicach 40 km/h słyszy łomot a powyżej 80 nie da się jechać. Można podkładkami obniżyć tą podporę i efekt jest natychmiastowy ale można też wymienić podporę na oryginalna dedykowaną do granatnika.
zapek??? !G.O.P! [2014-06-06 10:33:24]
O! A to mnie zaskoczyles! W sumie nigdy nie widzialem w granadzie podpory z lapami w polowie podpory... W taunusie tak ale nie w granatniku...
Z "wyskoscia" tej pieronskiej podpory to chyba trzeba metoda prob i bledow dla kazdego samochou dopasowywac. W mojej R4/skrzynia manual mam z dwiema podkladkami, a w 2,8/A4LDdodanie jakiejkolwiek podkladki tylko pogarsza sytuacje...
bartek nowakowski [2014-06-06 12:14:50]
na zdjęciu trzy podpory: Scorpio, Sierra, Granada /do Granady mam takich więcej/ i niczym się nie różnią
Scorpio i Sierra były z wałem do skrzyni MT 75, Granada z wałem do skrzyni N 9
Jeździ prosto, hamuje prosto, skrzynia MT 75 cicha, biegi płynnie, nie ma żadnych drgań. wszystkie części pasują.
lewarek biegów nisko niż poprzednio, można przeboleć, ale wyciszenie otworu na lewarek to trzeba chyba szukać osłon gumowych od Scorpio
zenonDWR [2014-06-11 10:51:11]
zdjęcie
zenonDWR [2014-06-11 10:54:59]
najważniejsze: po prostowaniu przedniej belki uzyskałem jednakowy kąt pochylenia kół przednich /lekki negatyw, tolerancja zgodna z danymi tech./
jazda stała się bardziej komfortowa, kierownica bardzo czuła, minimalne dotyk kierownicą w lewo lub w prawo powoduje, że samochód reaguje natychmiast
zenonDWR [2014-06-11 11:24:07]
Faktycznie miałeś poprzednio taką podporę też. Ja miałem inną i kiedy założyłem wał z podporą od scorpio to był armagedon, ciekawe.
zapek??? !G.O.P! [2014-06-11 19:49:14]
bo to był prototypowy wał ;)
michalch83 [2014-06-11 19:52:30]
podpora skrzyni biegów jest także od Granady skrzyni N 9, może szczegół nie istotny, ale: kupiłem skrzynię MT 75 bez podstawki do mocowania z podporą skrzyni. Podstawkę zastąpił płaskownik stalowy, nacięty gwint, a wysokość tak żeby pasowało w całości. To może tłumaczyć, że wał jest w linii jak jest
zenonDWR [2014-06-11 20:36:47]
W dodatku na zaciągniętym ręcznym :)))
daniel46 [2014-06-12 20:40:54]
wczoraj była próba , samochód jeździ dobrze, skrzynia działa prawidłowo.
Jednak, dobra skrzynia N - 9 ergonomicznie lepiej pasuje do Ford Granada.
zenonDWR [2014-06-13 06:29:45]
Konto usunięte? Wszystkie foty ?
Kilgore [2023-12-29 12:19:55]
Tak, na prośbę Zenona
konrad.s [2023-12-29 13:21:31]
Szkoda, że zdjecia wywalone. Może i sam diesel był trochę kontrowersyjny ale auto bardzo fajne jeżdżące i kawał włożonej dobrej pracy było w niego.
Już nawet nie pamiętam o co to poszło
Nie chcę niczego tu wklejać, ale jak spojrzysz na ostatnie wypowiedzi Zenona na forum to sobie przypomnisz ;)
konrad.s [2023-12-29 15:41:21]
Pamiętam kłòtnię o prototyp 😁 ale to chyba nie to.
Kilgore [2023-12-29 15:58:04]
Trochę zdjęć "prototypu" jest w komentarzach.
https://www.capri.pl/car/5068
O ile pamiętam, to poszło o politykę. Zenon wystąpił w roli "patryjoty" i opuścił studio, bo MK odmówił ukarania Dreda za "szkalowanie dobrego imienia RP".
Pozdreaux.
O proszę, aż za nim zatęskniłem.
rozjechany liil [2023-12-29 17:02:31]
Dawno też nie było na stronie Sticha czy Stiwa , jakoś tak .
No tak - STICH był tu widziany ostatnio w 2013 - ponad 10 lat temu.
Ale takich dawnych bywalców można by wymienić kilka tuzinów: Classmobil, Jagool, Sebastian NW, Segal, Perana, Hoover...
Tempora mutantur...
Pozdreaux.
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia nie ubierają tego w słowa... Będą chcieli się odezwać, to to zrobią.
granadziarz_3M [2023-12-29 19:48:32]
Oni poszli po rozum do głowy i skończyli ze starymi Fordami xD
Konrad vel smasher [2023-12-29 19:49:26]
Tak ,ale miałem na myśli że też barwna postać . Zobaczymy jak obecna gwiazda długo zagości , choć życzę jak najdłużej bo coraz częściej wprawia mnie w dobry nastrój :)
Alwax: mowa o Tweedzie? Nie zrobi z Taunusa Mustanga i będzie projekt na sprzedaż po 10 latach ;)
Maross [2023-12-29 21:11:09]
STICH to chyba miał jakąś brytyjską kit-cara roadster czy żle pamiętam?
Raula dawno tu nie było ,choć jego Granada była widziana we Wrocku do przeparkowania ;)
Maross [2023-12-29 21:14:38]
Stitch to mial Taunusa 1.6 po tuningu jesli mnie pamięć nie myli. Coś tam dyskutowaliśmy o wyższości po prostu swapa na większy silnik vs dłubanie 1.6 na którymś PC.
Konrad vel smasher [2023-12-29 21:26:07]
Maross,
Tego szukałeś?
https://www.capri.pl/car/2210
Stich to bardzo ciekawy osobnik, utrzymujemy kontakt i jeśli ktoś liczył że z wiekiem Krzysiek znormalnieje to nie mógł się bardziej pomylić ;D
zapek??? !G.O.P! [2023-12-29 22:04:34]
stop szkalowaniu dłubanych 1.6
Kornik: tak, przeglądałem jakieś stare tematy,kiedy zalogowałem się na forum,stąd pamiętam. Pozdro!
Maross [2023-12-29 22:21:40]
Zenon miał dość syty wypadek Granadą, na szczęście on cały ale Granada nie przetrwała.
Hubert_M [2023-12-30 11:23:58]
Ehh. Kiedyś było jakoś fajniej Stiche, Najdosy (teraz jedynie wdowa Janina po nim). Tjuningi, prototypy, silniki po 500pln, skrzynie po 300, zloty za Chojnicami albo w Ornecie… Jakos więcej sie chyba działo tu nawet na pomorzu :|
Zenon zrobił prototyp w sumie używając części z forda i było oburzenie a teraz wiaderka z Tajwanu przykręcają do maski... Eh... Co za czasy
Granadę czy prototyp rozwalił? Mimo wszystko szkoda 😢
Kilgore [2023-12-30 15:55:31]
Prototyp to był przecież Consul. W ostatnim czasie nawet przywrócony do oryginalnego wyglądu
Maross [2023-12-30 15:58:49]
Bywało kolorowo, oj bywało.
Zenon faktycznie twardy elektorat, skoro tak uniósł się honorem i zdezerterował .....
STICH zyje i ma sie dobrze, obecnie pomyka jakas świeżą miatą z turbokitem.
Mysza liil (EM) [2023-12-30 21:06:48]
Świeża to u niego jest nie tylko ta Miata, no ale do tego nas już zdążył przyzwyczaić, i na zdrowie mu :D
zapek??? !G.O.P! [2023-12-30 22:22:47]
Hahahaha xD No świeżość jeszcze żadnemu facetowi nie zaszkodziła, wbrew powszechnie uważanym pozorom (no z drobnymi wyjątkami) :D
Curtis_Capri [2023-12-31 09:58:45]
Akurat nasz szanowny kolega słono dziś płaci za to obcowanie ze świeżością ale najważniejsze że mu dobrze z tym. Ten egzemplarz jest tak pozytywnie odklejony, że przy nim każdy z nas to Jan Kowalski
zapek??? !G.O.P! [2023-12-31 11:32:11]
Jak dobrze kojarzę to ten Stichowy roadster u innego klubowicza teraz jest. Też w Łodzi.
MetfaN [2023-12-31 13:59:47]