[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | fourM 3M |
Samochód: | Ford Granada Mk IIb 1.9 JTD INJECTION 1984 |
Status: | wysłany do krainy wiecznych autostrad |
Aktualizacja: | 2010-06-28 11:39:05 |
Ford Granada 84' 2.8 Injection -
Witam wszystkich miłośników starych Ford'ów a w szczególności Tych, którzy tak jak ja zakochali się w Grandziach. Przygodę z Fordami rozpocząłem w 1996r zaczynając od Taunusa TCI (który był w moich rękach prawie 10 lat a obecnie użytkuje go Patryk H2O), później był krótki epizod z Granadą 2.0 OHC, która odcisnęła na mnie piętno z którego nie zdawałem sobie sprawy przez kilka lat. Następnie biorąc pod uwagę powiększająca się rodzinę postanowiłem zmienić pojazd na nieco młodszy - wybór padł na Sierrę, którą miałem ok dwa lata o obecnie nowym właścicielem jest Kornik. Orientacyjnie w tym czasie pojawiła się tytułowa Grandzia a w chwile później drugi Ford - Scorpio dla żony. Grandzie kupiłem z okolic Lublina dzięki Wojdatowi, któremu dziękuje za bezinteresowną pomoc (ogólnie wyprawa zakupowa trwała 30 godzin). Autko było wyposażone w tytułowe 2.8 MFi, skrzynie C3, Recaro, halogeny, elektryczne przednie szyby i lusterka, spryskiwacze reflektorów i wiele innych drobiazgów związanych z wersja INJECTION. Biorąc pod uwagę ogólnie znane moje zdanie na temat technologi z tamtych lat, zabrałem się za przeróbki. I tak na pierwszy odstrzał poszła skrzynia (w zastępstwie jest MT75), później układ hamulcowy, który wzbogacił się o układ ABS,u i tarcze z tyłu, następnie oryginalny most został zastąpiony mostem ze Scorpio wyposażony w LSD. Oczywiście ten stan nie utrzymywał się zbyt długo i do kompletu dołączyło nowe serce w postaci 2.9 24V EFi z jednoczesna przeróbka przekładni kierowniczej od Scorpio. W między czasie udało mi się zdobyć kilka detali w postaci: przedni spoiler, pompowane amortyzatory, kierownica RS i elektryczne tylne szyby. Z drobiazgów, które są jeszcze poprzerabiane należy zaliczyć: nawiercane przednie i tylne tarcze hamulcowe i zwiększony kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Obecnie na ukończeniu jest hydrauliczny ręczny (na ukończeniu bo muszę zwiększyć przełożenie dźwigni aby wszystko lżej chodziło) a w przygotowaniu do przeróbek oczekują: zmiana wspomagania na elektryczne, reflektory na ksenonowe, montaż klimatyzacji Scorpiowskiej, montaż kompresora do obecnego silnika a za rok wymiana silnika i skrzyni na 4.0 V8 z automatem od BMW. Największym problem dla mnie jest rdza, która jest bezlitosna i to ona będzie powodem szukania przez mnie w przyszłym roku nowej (drugiej) budy w dobrym stanie.
PS Na obecna chwilę zaginął mi folder ze zdjęciami tak więc będę uzupełniał na bierzaco