logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » rafal81 - Ford Taunus TC III 2.0 R4 Pinto Ghia 1978 » zawieszenie -remont

rafal81 - Ford Taunus TC III 2.0 R4 Pinto Ghia 1978 - zawieszenie -remont

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC III 2.0 R4 Pinto Ghia 1978
Status: aktualnie posiadany (od 2001-09-22)
Aktualizacja: 2021-06-25 09:59:21

remont cały czas trwa taunus rozebrany czeka na piaskowanie więc zabrałem się za zawieszenie także zostało rozebrane i wypiaskowane i oddane do cynkowania.wszystko dzięki obejrzanemu filmikowi pewnie znacie ten film http://pl.youtube.com/watch?v=CUbUH1rxo94&NR=1 po tym filmie zachciało mi się zrobić tak całego taunusa tak dokładnie jak oni zrobili to capri kilka zdjęć jak to wygląda.Dziś odebrałem następne elementy jeszcze tylko górne wahacze i belka i przednie zawieszenie można składać ale wszystko w swoim czasie.dziś kilka nowych zdjęć wahacze górne i zawiasy maski zostały pokryte cynkowaniem przednia belka zawieszenia jest już szykowana do zawiezienia za kilka dni pewnie będzie zrobiona.
11.06.2018
dziś przyjechała przednia kołyska z ocynku zanurzeniowego a jutro jedzie do malowania proszkowego
12.07.2018 kołyska już pomalowana proszkowo na czarny mat ,resztę zawieszenia pojechało do cynkowania .Zmieniła się koncepcja i od nowa wszystko jest piaskowane i zawożę do cynkowania zanurzeniowego a potem do malowania proszkowego .
25.07.2018 kolejne elementy odebrane z cynkowni ,teraz do malowania proszkowego
29,08,2018 dziś odebrałem kolejne elementy zawieszenia z malowania proszkowego
11.09.2018 już chyba ostatnie elementy zawieszenia i nie tylko ,wypiaskowane i zawożę dziś do ocynku potem do malowania proszkowego
04,10,2018. ostatnie elementy zawieszenia i wnętrza wróciły z cynkowni ,teraz do malowania proszkowego
23.10.2018 elementy zawieszenia i wnętrza wróciły z malowania proszkowego
8.11.2018 następne a zarazem już ostatnie elementy zawieszenia wypiaskowane jutro jadą do malowania proszkowego
19.11.2018 zacisku ,zwrotnice i piasty wróciły z malowania proszkowego
23.06.2021 wszystkie gumy zawieszenie już na miejscu .Jeszcze trochę i zaczynam montaż zawieszenia

Komentarze

Piknie !! Jakie koszta takiego zabiegu ?

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-07 23:33:03]


za wszystkie elementy na zdjęciach zapłaciłem 50zł

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-07 23:57:47]


To jeszcze ciekawią mnie koszta roboty z belką:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-05-01 11:53:26]


za belkę przednią cena jaką usłyszałem to 50zł więc spoko można robić myślałem jeszcze żeby dać drzwi ,maskę klapę bagażnika,błotniki zobaczymy będę rozmawiał czy jest możliwość ocynkowania takich elementów

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-01 14:03:11]


A to nie będzie powodować efektu odwrotnego do zamierzonego?
Chodzi mi o tzw. ogniwo pasożytnicze...

Konar [2009-05-01 14:07:06]


a o co chodzi z tymi pasożytami

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-01 14:56:01]


Na styku ocynku z innym metalem jak się dostanie jakakolwiek woda (oprócz destylowanej) w której są zanieczyszczenia, które mogą być jonami to następuje samoistne zawiązanie ogniwa galwanicznego - czyli przez miejsce styku płynie prąd = gnicie w trybie turbo :) Tyle teoria.

Konar [2009-05-01 15:00:24]


Praktyka podobnie. Kolega w saabie przechodzi. Już nie mówiąc o tym, że się kiepsko maluje samochód, gdzie kawałek jest zwykły, a kawałek ocynkowany. Może inaczej - maluje się fajnie, ale potem odpada :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-05-02 11:17:53]


O, a dlaczego nie wyciągnąłeś do cynkowania resztek silentbloków z górnych wahaczy?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-05-04 08:53:40]


bo pewnie myslal ze to część wahacza ;)

Mysza liil (EM) [2009-06-13 20:36:30]


To już po cynkowaniu?? Co tam jest wewnątrz mocowania sworznia?? Na zdjęciu 2 od lewej w drugiej raji. Czy to rdza?? te plamki.

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2009-10-17 21:20:02]


To jest dopiero po piachu. Ocynk inaczej wygląda.

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-10-17 21:39:18]


No właśnie widze, a tu taka żwawa mowa o cynkowaniu. :P

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2009-10-18 21:33:51]


to są elementy już ocynkowane

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2009-11-07 20:09:29]


Zastanawiam się teraz jak będą na tym pracować łożyska :>

Konar [2012-06-26 18:21:35]


Podzielam opinię poprzednika. Fajna robota tylko szkoda że na złom.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-26 18:26:07]


a dlaczego na złom

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-26 18:54:26]


No bo jest pomalowane, i trzeba będzie zdzierać farbę, żeby założyć/wbić łożyska.

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-26 19:14:25]


To akurat mniejszy problem, bo pomalowane i wypiaskowane? sa wewnetrzne bieznie lozyska piasty, a to juz kwalifikuje sie tylko na zlom. Chyba, ze bieznia byla tylko prysnieta i teraz odczyscisz wszystko nitro nie naruszajac chromu technicznego;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-26 19:23:02]


Mi to wygląda na proszek a to już nitrem nie pójdzie tak łatwo

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-26 20:36:51]


szlifiera ze szczota druciana i jazda!

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-26 20:43:00]


Hehe ostanio walczyłem z doczyszczeniem śrub po proszku i uwierz mi Proko to nie takie łatwe.
Zresztą szczota uszkodzi chrom techniczny z bierzni:(

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-26 21:16:50]


no to scansol, ja czyscilem tloczki z zaciskami z proszku i poszlo raczej niezle

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-26 22:17:40]


Jaki chrom techniczny na bieżni? Tam nie ma żadnego chromu. To nie jest żadna bieżnia. Poza tym gdyby był rzeczywiście chrom, to żadna szczotka druciana by go nie ruszyła.

Mysza liil (EM) [2012-06-27 06:41:18]


Trochę sobie narobiłeś roboty z tym oczyszczaniem zwrotnic i piast, ale jeśli nie popiaskowane do odratowania. Lepiej zabezpieczać takie rzeczy. Ja bym jednak wszstko w proszek dał jestem sceptyczny co do samego ocynku na tak dużych elementach. Widać też niedocynkowane fragmenty w górnym wahaczu.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-06-27 10:26:19]


jeśli chodzi to te ostatnie zdjęcia to wypiaskowałem ale miejsce gdzie jest łożysko zostało oklejone,farba to tylko podkład malowane pistoletem więc spoko spoko

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-27 11:40:31]


cyt:
"Trochę sobie narobiłeś roboty z tym oczyszczaniem zwrotnic i piast, ale jeśli nie popiaskowane do odratowania. Lepiej zabezpieczać takie rzeczy. Ja bym jednak wszstko w proszek dał jestem sceptyczny co do samego ocynku na tak dużych elementach. Widać też niedocynkowane fragmenty w górnym wahaczu."

nebel [2012-06-27 10:26:19]

Jednak sama lakier proszkowy nie zabezpiecza z kolei przed korozją- bo nie zawiera żadnych inhibilitorów korozji, więc jak zacznie rdzewieć, to "leci" po całej powierzchni.
Połączenie proszku i cynkowania jest bardzo dobre, ewentualnie chromianowanie.

Albo kataforeza- wtedy nie ma takich miejsc w które nie dociera ani proszek, ani ocynk.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-27 21:19:49]


Kataforeza owszem - sam mam zwrotnice i piasty tak zrobione.

Co do proszku, to zabezpiecza, ale poprzez odcięcie od elementu powietrza i
ewentualnej wody. Dopóki nie jest uszkodzony nie dopuszcza nic z zewnątrz do elementu i inhibitorów mieć nie musi. Działa trochę jak torebka foliowa.

Ocyk jest bardzo dobry, ale dobrze wykonany - inaczej nic dobrego z tego nei będzie.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-06-28 10:06:27]


no właśnie, ale nikt nie zagwarantuje na zawieszeniu braku uszkodzeń powłoki. Dlatego malowanie proszkowe bez zabezpieczenia przed korozją może być nietrwałe.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-01 22:23:41]


Tylko, że trudno uszkodzić lakier proszkowy. Jest extra twardy. Widaziałem zawieszenia malowane proszkowo po paru latach latania i nie wyglądały źle.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-07-02 10:29:35]


wiem, że lakier jest twardy. Ale jestem chyba przewrażliwiony na punkcie korozji.
Ocynk dużo nie kosztuje.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-02 22:53:05]


Pierwsza sprawa -zwrotnice, wypiaskowałeś powierzchnię, po której ślizga się uszczelniacz a potem zamalowałeś to proszkiem, tak samo jak otwory na sworzeń, gwinty i płaszczyzny przylegania podkładki nakrętki sworznia i zacisku.
Dwa piasty pomalowane tam gdzie osadza się tarcza hamulcowa, będziesz to musiał rwać, gwintować otwory i ściągać lakier z gwintów szpilek. Proszek jest też na powierzchni styku felgi i pewnikiem się ugniecie. Wypiaskowałeś też łoża pod łożyska kół.
Jak dla mnie lipa.
Chyba że coś źle widzę.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie [2018-11-20 18:00:53]


źle widzisz ,jest dobrze zrobione ,tam gdzie nie trzeba nie piaskowałem a gwinty się poprawi będzie dobrze

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2018-11-21 19:13:55]