[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | PieM |
Samochód: | Ford Taunus TC III 2.0 R4 Pinto Automat 1981 "na razie Kanarek" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2007-10-01) |
Aktualizacja: | 2010-02-03 17:15:16 |
Samochod kupiony bez powodu;)
Pewnego dnia dostalem cynk, ze jest do kupienia Taunusik. Na poczatku zartowalem, ze moze go kupie, ale po chwili spowaznialem i postanowilem nabyc ten pojazd(cos trzeba zima robic;)). Byly male perypetie, bo poprzedni wlasciciel byl tak przywiazany, ze wahal sie ze sprzedaza, ale na szczescie po tygodniu zmadrzal i zdecydowal sie go sprzedac.
Plany sa proste: zrobic blacharke, polozyc nowy lakier(zastanawiam sie nad kolorem), wymienic wszystko co tego wymaga w czesci mechanicznej auta i cieszyc sie samochodem na zime.
![](https://www.capri.pl/files/u/1/9/470121840db19.l.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/e/2/47012184df2e2.l.jpg)
<11.11.2007>
W koncu cos sie ruszylo. Zaczynam dzialac, nie bedzie latwo, ale damy rade;)
<16.12.2007>
Jako, ze niektorzy dopominaja sie o ukazanie postepow, dodaje pare zdjec. Powoli zblizamy sie do spawania, sprzet zakupiony, blachy zamowione, silnik 2.0 OHC EFI juz w garazu. Samochod caly rozebrany, no i co najwazniejsze zdecydowalem sie juz na ostateczne barwy;) i mam juz wizje wygladu. Malymi kroczkami do przodu.
<28.12.2007>
Pierwsze latki wspawane. Samochod jest szczurem doswiadczalnym, na ktorym ucze sie blacharki, wiec mam nadzieje, ze doswiadczeni spawacze powiedza mi co jest zrobione zle i jak to powinno sie robic;)
<17.04.2008>
Prace chwilowo wstrzymane na rzecz innych Fordow;) Zalaczam zdjecia tego co udalo mi sie do tej pory zrobic oraz prezentu, ktory dzis przybyl zza oceanu:D
![](https://www.capri.pl/files/u/5/8/47659305a8a58.l.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/6/4/48076906d1d64.l.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/c/e/480769051ddce.l.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/b/8/4807690871eb8.l.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/6/7/480769062a167.l.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/7/2/4807690b49b72.l.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/0/0/4807690a1f700.l.jpg)
<02.11.2008>
Prace blacharskie nadal wstrzymane, ale jest juz swiatelko na koncu tunelu - robi sie zawieszenie, zrobily sie felgi na zimowki i nagromadzilo sie troche czesci. Jest nadzieja, ze na nowy sezon wyjedzie;)
![](https://www.capri.pl/files/u/7/4/490dc5c165474.l.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/2/1/490dc5c204221.l.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/b/1/490dc5c28f4b1.l.jpg)
<14.12.2008>
Prace stoja, ale czesci sie zbieraja. W zbiorach jest piekny rodzynek, fabrycznie nowy zderzak tylny wyrwany z Gorzowa;)
<05.04.2009>
Kolejne graty zakupione. Szkoda, ze prace stoja, bo chetnie zainstalowal bym juz, to wszystko co udalo sie zebrac, a mamy juz:
-komplet amorkow gaz shocks
-komplet poliuretanow na cale auto
-poduszki silnika
-nowe lampy przod
-nowe kierunki przod
-nowy zderzak tyl
-idealny zderzak przod
-brazowy podlokietnik
-drewniana kierownica momo
-idealne listewki chromowane dookola szyb
-szczeki + cylinderki + komplet montazowy tylnych hamulcow
-Tarcze + klocki + zestaw montazowy + reperaturki zaciskow hamulcowych przod
-komplet przewodow hamulcowych na cale auto
-komplet szyb dymionych
-wszystkie potrzebne czesci blacharskie
Brakuje tylko lakierow, gratow do remontu silnika i sporo wolnego czasu;)
![](https://www.capri.pl/files/u/7/9/49d8b83645879.l.jpg)
<03.02.2010>
Kompletowanie czesci w toku.
Zakupione:
-Tloki nadwymiar
-komplet panewek na caly silnik
-komplet uszczelek na caly silnik
-nowy walek rozrzadu
-nowa pompa paliwa
-nowa pompa wody
![](https://www.capri.pl/files/u/9/c/4b699f3ddba9c.l.jpg)
![](https://www.capri.pl/files/u/9/3/4b699f3eafb93.l.jpg)
Silnik juz rozlozony, czeka na umycie i wyslanie do szlifu. Juz sie nie moge doczekac skladania;)
Tak na marginesie, to mialem tanim kosztem zrobic sobie dupowoz, ale z tymi starymi Fordami, to tak chyba nie mozna;)