[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Agnieszka |
Samochód: | Ford Taunus TC I 1.6 R4 Pinto XL 1974 "Dziobaczek" |
Status: | sprzedany (w posiadaniu od 2007-09-12 do 2010-07-11) |
Aktualizacja: | 2009-06-27 11:13:18 |
Ford Taunus TC I 1.6 R4 Pinto XL 1974
Taunusa zakupiłam kilka dni temu. Okazało się że czekał na mnie tylko 30km od mojego domu. Narazie nie ma silnika, bo poprzedni właściciel go zajeździł, ale już w krótce pod maską będzie 1.6 z automatem. Wizualnie auto prezentuje się dobrze. Wymaga niewielkich prac blacharskich, ale już za miesiąc trafi do przyjaciela który ma swój warsztat blacharski. Prawdopodobnie zmieni się kolor samochodu. Na pewno założone zostaną oryginalne koła.
Pozdrawiam
Aktualizacja 03/2008
Dziobek połatany stoi obecnie u lakiernika. Myślę, że za jakieś 10 dni powinien być już gotowy. Kolor się jednak nie zmieni, bo Przemek stwierdził, że skoro z tabliczki wynika czerwony, to niech taki pozostanie mimo, że odcieniem będzie się nieco różnił od oryginału, (chociaż akurat ta oryginalna czerwień akurat do gustu mi nie przypadła).
Za to zmieni się silnik na 2 litry (po oryginalnym 1.6 śladu już nie ma), no i będzie to automat. Koła też nie będą oryginalne (takie jak na foto, zrobione jak na miniaturce). Przemek twierdzi, że możnaby autko na tych kółkach ciut obniżyć; jak to określa; w rodzaju "dżerman stajl".
Z tabliczki znamionowej wynikają następujące dane:
Taunus wyprodukowany w Genk w Belgii w grudniu 1973, 2d sedan, wersja XL, 1600 OHC/72hp, skrzynia manualna, most 3,89, kolor "Sebring Red", dermy na dachu brak, Tapicerka materiałowa czarna.
04.05.2008: Dziobaczek wyspawany i polakierowany na nowo. Teraz trzeba go spowrotem poskładać, sprawdzić hamulce i wymienić gumy w zawieszeniach.
13.07.2008: Zawieszenie nieco odświeżone. Wszystkie gumy wymienione na poliurethany flo-flex / super-flex, do tego sprężyny obniżające o 4cm Mervede, nowe sworznie Federal Mogul, felgi RSL-Mohag 13x7 z oponami Fulda. Dodatkowo poprawiona tapicerka i konstrukcja fotela kierowcy.
Prace przy Dziobaku powoli idą do przodu. :-)
08.06.2009: Coś się ruszyło, Autko już prawie poskładane. Nie będzie to automat :-) Silnik 2.0 ohc + skrzynia 5. Trzeba jeszcze kilka rzeczy dopracować i będzie śmigał.
26.06.2009: Silniczek dziś zagadał. Jeszcze bez wody w chłodnicy (brak wężyka - podziękowania dla Remona za odstąpienie jednej sztuki) i tłumików, ale na kilka sekund udało się go uruchomić :-). Niedługo jazdy próbne.