logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » agaz - Ford Capri Mk Ib 2.0 V4 Essex 1973

agaz - Ford Capri Mk Ib 2.0 V4 Essex 1973

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: agaz Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk Ib 2.0 V4 Essex 1973
Status: aktualnie posiadany (od 2007-04-07)
Aktualizacja: 2017-03-26 23:48:26

Ford Capri mk 1b 1,6 gt 1973 r

Witamy wszystkich z okolic Lublina , my czyli Lukasz z Agnieszka.
Jest to nasz drugi Ford Capri kupiony w okolicach Zamoscia jakis czas temu Niestety nic w nim nie robilismy od 3 lat poniewarz przebywamy za granica.
Stoi i czeka w garazu na nasz powrot. Zbieramy kase zeby go super zrobic a jest co poniewaz do roboty jest ogolnie wszystko , brak silnika ,skrzyni , zastane chamulce, i wiele innych rzeczy .
Pozdrawiamy

Komentarze

A nie chcecie może jakiegoś z Irlandii sprowadzić? Albo z innej części wysp w razie powrotu? Kupić i na kołach do Polski :D

Tomasz [DMI] Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-04 00:52:07]


Tomek...ciezko teraz o "jedynke", a jesli juz sie znajdzie to cena troche odpycha :D
Powodzenia w odbudowie.

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-04 01:08:23]


O matko! ale Termopile :/
"Oczko rewizyjne" do wciąż zakleszczającej się skrzyni rzuca na kolana :)
Powodzenia życzę i duużo kasy :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-04 08:27:34]


Oj tam, ładny jest, ramki ma, felgi ma, nawet wstępnie pod MT75 przyszykowany:)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-04 09:40:47]


Niestety nie wszyscy zdają sobie sprawe ile to roboty by wrócić życie takiemu jak ten.
Ale ileż tych egzemplarzy przetrwało pochowanych aż dziw bierze.....

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-04 12:45:39]


Jak porównałem Tauniaka Qpe-tę ;) Nietykalnego to tu nie ma dużo roboty ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-04 13:54:44]


ja juz jednego uratowałem i jak właściciel kupi coś ładniejszego to chętnie zajmę sie tym autem :)

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-04 17:34:27]


niesamowity jest,ma cos w sobie

Capri1974 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-04 19:14:21]


Moj pierwszy capri byl zrobiony na szybko , trzeba bylo jezdzic i dlatego nie wygladal za cpecjalnie. Do tej pory zaluje ze sprzedalem no ale bylo minelo , najwarzniejsze ze jest na forum i wsrod nas. Ten co teraz czeka bedzie robiony na spokojnie juz zaczolem zbierac czesci . To jedna z tych rzeczy dla ktorych chce sie wrecac do polski.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-05 00:00:22]


Coś tam zacząłem dłubać .

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-16 21:31:55]


wow!

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-16 21:36:57]


no wygląda nieźle ale więcej zdjęć by się przydało

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-16 21:41:41]


fajnie wygląda

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-17 11:44:24]


Capri bez przetłoczenia między tylnym błotnikiem a progiem wygląda słabo , przednie błotniki złączone z pasem jeszcze jakoś bo przykrywa to zderzak - ale to przejście przedłużające linię drzwi wypadałoby poprawić :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-17 13:53:04]


Cenna uwaga dzieki. Przetloczenie bylo a ja je najnormalniej zaszpachlowalem. Do koncowego lakierowania jeszcze dluga droga wiec sie poprawi. Teraz zawieszenie na warsztacie.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-17 22:48:07]


Super...

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-18 06:53:06]


Capri stan obecny. Powoli do przodu teraz. Juz blizej niz dalej.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-04 21:36:30]


WoooW!!! Zajebiście wygląda! Kolor zajebisty coś jak mój. Z jakiej palety lakier?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-02-04 21:38:48]


spojrzałem na zdjęcie i też najpierw rzuciło mi się woow ja również będę miał podobny kolor tylko że metalik
dobra robota

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-04 22:19:24]


Ja nie chcialem metalika nie malowalem nigdy wiec na pierwszy raz poszedl akryl. Jeszcze musze wypolerowac ten lakier bo gdzieniegdzie przypylilo syfu. Ale jak na pierwszy raz wyszlo lepiej niz dobrze. Lakier z palety vw. jaki numer nie pamietam.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-04 22:52:52]


wyglada troche jak VW LR6A ale jakis taki ciemniejszy na zdjeciach

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-05 09:05:11]


Jest i silnik 2.0 v 4 essex już po odpaleniu . Super dźwięk.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-03-08 21:44:32]


Wielkie dzięki dla Marian 212 za rozrusznik i kolektory. Pozdrawiam.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-03-08 21:46:38]


Kibicuję i respekt za wybranie tego silnika. Zmotywowales mnie i w sobote zawiozłem wal do szlifu i glowice do wymiany gniazd :)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-03-09 11:15:51]


Silnik rewelka - wreszcie ktoś zastosował właściwy (a rzadki) silnik do właściwej budy :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-03-09 16:15:42]


Jutro wsadzamy go do komory.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-03-09 18:57:52]


Taki silnik, hoho! Respekt! Sam jestem ciekaw jak to brzmi, nietuzinkowa sprawa!

Tom Gda Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-03-10 20:15:34]


I zamontowany.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-03-18 22:44:18]


Zrób filmik z odpału

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-03-19 11:24:00]


aż miło popatrzeć, tak trzymać!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-03-19 11:34:01]


super kolor, fajnie by go było zobaczyć na zlocie na żywo.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2015-03-19 13:55:11]


super wygląda.caprik mk1 w oryginale z taką v pod maską jest poezja:) tyle że ja jestem bardziej skłonny do v6 ;)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-03-19 16:01:08]


W kategorii kuriozum mnie pozamiatał. Bardziej w tej kategorii lubię chyba tylko Capri MKIII 1,3 i Granadę 1,6.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-03-19 16:07:29]


Odpał będzie niebawem, musze jeszcze układ chłodzenia zrobić . Na zlocie się pojawie na pewno.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-03-19 20:20:47]


Widziałem na żywo to auto jest piękne, powodzenia przy dalszych pracach.

Rako Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-01 10:51:21]


Wydech sie tworzy.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-02 21:33:19]


Koledzy jak podlaczyc alternator ze zdjecia.
I drugie pytanie od czego jest ten mniejszy przekaznik chyba i co w niego podpiac?

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-22 22:27:16]


Dwa wieksze to plus do aku, a ten mniejszy kontrolka ladowania na desce.
Taka plastikową kostke się tam wpina.

adi1980 [2015-04-23 05:54:04]


ten mniejszy wygląda na jakiś stary polski przekaźnik pewnie ktoś sobie coś dołożył

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-23 16:50:32]


Jakbyś potrzebował kostkę do ałtka to pewnie coś bym znalazł z kawałkiem wiązki.

Poza tym na tą wsuwkę pojedynczą takie ustrojstwo się zakłada, jakiś kondensator czy coś. Też pewnie powinienem znaleźć.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-04-23 17:00:44]


Adi
Czyli dwa najgrubsze do akumulatora zapiac i bedzie dobrze? I ten maly co kolo nich na zegar .
Nietykalny
W tym aucie kiedys byl silnik od poldka wiec pewnie i przekaznik sie zawieruszyl.
Dred
Bym potrzebowal tych czesci co mowisz moze przejdzmy na pw.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-23 20:18:26]


Pod aku, albo pod rozrusznik.
Zalezy jak wygodniej, niewiem jak bylo w Capri.
A maly na zegary.
http://files.capri.pl/garage/sch/sch-mk3-early-l-gl-1.gif

adi1980 [2015-04-24 22:53:52]


Ok .tylko teraz jeszcze ten kondensatorek musze zdobyc zeby bylo dobrze wszystko. Nie chce czegos spalic.:-)

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-25 08:32:31]


Koledzy potrzebuje schematu instalacji do capri mk1b 73 rok. Jakby ktos mial to prosze o pomoc.Dzieki.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-05-20 21:48:24]


mam ,,Haynes-a'' do capri 1600 ohc 1972-74r a wnim są jakieś schematy jak by co to mogę zrobić jakieś fotki chyba że uda mi się zeskanować i ci prześlę

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2015-05-20 22:20:37]


Jak możesz to zrob zdjęcia i na maila podeślij. dzięki.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-05-20 22:56:24]


Mala aktualizacja.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-06-24 22:26:03]


REWELACJA ! wygląda cudnie

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-06-24 22:42:07]


piękny na prawdę piękny wóz!!! zazdraszczam :D

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-06-24 22:45:13]


wygląda świetnie z małym ale...
zmień to lusterko na małe chromowane ( takie jak w Capri mkII, albo Taunusie ). To jest zdecydowanie za duże i psuje efekt

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-06-25 13:06:33]


kolejny wrócił z zaświatów do żywych :) gratki, wygląda fajnie, nie me gusta ale doceniam trud i walizkę kasy :)

boncky Dokładna lokalizacja na mapie [2015-06-25 18:35:19]


Niby fajny , ale i tak 5 x mój poziom , pozazdraszczam.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-06-25 21:56:07]


Niesamowita metamorfoza! Gratuluję zapału oraz konsekwencji w realizacji planów.
Co prawda kolor nadwozia jest zupełnie nie "mój", ale tapicerka wygląda na zdjęciach super. Chciałbym ją zobaczyć na żywo. Ciekaw jestem, czy będziesz zmieniał kolor deski na jakiś jaśniejszy.

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-06-26 10:21:04]


Dzieki za dobre slowo. Co do koloru i reszty to decydowala Agnieszka bo to dla niej ten samochod. Mi zalezalo aby wrocil na droge. Jak by mial byc dla mnie to bylby pewnie czarny.Lusterka zostaja te co sa narazie , zmienie chyba kierownice jeszcze bo ta jakos mi nie lezy w dloniach.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-06-26 16:20:06]


Gałkę zmiany biegów też zmienisz? :)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-06-26 16:33:48]


Tak galke zmienie jak kupie jakas. I po namysle to lusterko tez wywalam. Moze macie jakis komplet do opylenia?

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-06-26 19:59:58]


gratulacje za doprowadzenie do takiego stanu i fajnie że projekt dobiega końca ale brakuje mu zderzaków
uważam że bez nich capri traci dużo ze swojego uroku

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2015-06-28 18:52:23]


Może się zdecyduje na tylny zderzak bo przedniego nie zaloze na bank. Ale ceny zaporowe za kawalek blachy z chromem wiec odpuszczam na razie .

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-06-28 22:26:15]


a tego niebieskiego nie da rady uratować ?
Scansol chromu nie rusza...

michalch83 [2015-06-28 22:30:57]


ładnie! I bez zderzaków jest ok!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-06-29 05:31:01]


Silnik.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-07-08 21:26:52]


Dokladnie po roku pracy ford wraca na drogi.
Dzieki za pomoc dla camaro, skuna,mariana212,chudera,i innych osob ktore pomogly w zdobyciu czesci a ktorych imion nie pamietam.
Ford narazie sie uklada , kilka rzeczy jest do poprawki oczywiscie. Pozdrawiam wszystkich.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-08-30 22:02:46]


Potrzebna pomoc . musze przerobić most coby krecil jak powinien. mam teraz v 4 2.0 essexa ze skrzynia typ 3. most ma miec przelozenie 3.545 -1 (39:11)
Teraz mam od 1.6 r 4. ma ktos na sprzedaz takie trybiki?

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-09-16 22:18:07]


Bardzo ciężki zestaw do dostania -- a moze by tak 3,45 od 2.0 R4/V6 ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-09-16 22:24:27]


Czy bedzie lepiej? nie chcialbym zakladac na tyl innych opon niz 205/60 r 13

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-09-16 22:27:43]


1.6 z Capri ma most 3.75 lub 3.89 -- 3,45 będzie zdecydowanie bardziej zbliżony do oryginalnego. Wszystkie biegi będą wtedy nieco dłuższe niż w oryginale więc spokojnie da radę -- a w Capri i tak bardzo brakuje piątki w trasie - prędkość przelotowa na czwórce wzrośnie :) Ja mam most 3.89 w Escorcie to autostradą komfortowo jedzie się 80 kmh (czwarty bieg - bo tyle ma skrzynia). Niestety oznacza to ciągłą walkę z ciężarówkami i że każdy autobus wyprzedza .... Na moście 3,45 i przy skrzyni 4 biegi powinno się wygodnie jechać 100 kmh - tak żeby silnik zbytnio nie wył ... mocy w 2.0 v4 wystarczy , skoro 2.0 v6 tak miały :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-09-18 11:04:59]


Dzieki. Teraz wiem czego szukac.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2015-09-22 22:22:22]


Mała poprawka, ten most z Capri 2.0 R4/V6 to 3.44 (3.444:1), zaś 3.45 to np. dyfer z Granady (np. 2.8i) i za wiele z tego do Capri nie pasuje ;-) Był też most 3.45 w Taunusie (zupełnie coś innego niż dyfer z Granady). Żeby było jeszcze ciekawiej, to w Taunusie był też 3.44 :D O ile dobrze pamiętam to 3.45 z Taunusa, to tzw. mały most, a 3.44 duży (i ten miał wymienne bebechy z 3.44 Capri). Tak czy owak przed zakupem trybików lepiej z dwa razy upewnić się/pomierzyć czy będzie to chciało pasować do tego co masz u siebie :)

PiotrekFCapri [2015-09-24 00:25:38]


Namieszałeś, Piotrek... Nikt tu nie mówi o dyfrach z Granady. W grę wchodzą tylko SZTYWNE tylne mosty, stosowane w Escortach, Cortinach, Corsairach, Taunusach i Capri. Istniały dwa typy tych mostów - jeden występuje pod nazwami Atlas/Salisbury/Koeln lub "German axle" (paradoks!), a drugi Timken/Banjo lub "English axle". Każdy z nich może mieć szerokość (rozstaw kół) 123, 126, 132 lub 137 cm, ale bebechy mają zupełnie różne i niewymienne.
Z kolei niezależnie od szerokości mostu zestaw przełożenia głównego (atak + talerz) typu Timken/Banjo można przekładać pomiędzy mostami tego producenta. Tak samo zestaw przełożenia głównego z mostu Atlas/Salisbury z Escorta (szerokość 123 cm) można przełożyć do Taunusa (szerokość 137 cm) lub Capri.
Mosty Timken/Banjo występują z przełożeniem głównym: 40/9 = 4.444, 33/8 = 4.125, 39/10 = 3.900, 34/9 = 3.778, 33/9 = 3.667, 39/11 = 3.545 i 38/11 = 3.455
Z kolei mosty Salisbury/Atlas mają przekładnie główne: 40/9 = 4.444, 37/9 = 4.111, 35/9 = 3.889, 30/8 = 3.750, 31/9 = 3.444, 29/9 = 3.222 i 34/11 = 3.091
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-09-24 01:06:48]


Zdaję sobie sprawę z różnic między Timken/Banjo a Salisbury/Atlas oraz tego jakie były przełożenia itd.
Z przykładem Granady chodziło mi tylko o to, aby przez przypadek ktoś nie kupił takich „trybików” (3.45) i następnie mocno zdziwił się (O.K., to mocno naciągany scenariusz ale…).
Pozdrawiam

PiotrekFCapri [2015-09-24 02:27:40]


Do listy wrzuconej przez KRK 4m - był jeszcze Salisbury 45/12 = 3.750. Miałem taki w tym Capri
http://www.capri.pl/car/453

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-09-24 10:07:20]


Takie drobne zęby? Liczyłeś?
Wg literatury przełożenie 3.750 miało atak 8 i talerz 30.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-09-24 10:15:16]


Liczyłem i mam 100% pewność. Zęby były grube a koło talerzowe ledwo wchodziło w obudowę.
Sprzedałem ten most parę lat temu zdaje się koledze "PiotrekFCapri" - może jeszcze go ma.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-09-24 10:25:01]


Wszystko się zgadza, most jest u mnie i ma się dobrze :) – nie ma co więcej tu Agaz-owi wypisywać (zobacz PW).

PiotrekFCapri [2015-09-24 20:11:37]


Capri dostał nowe koła.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-26 23:30:26]


Ekstra. Na ile poszerzone? Jakie ET?

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-26 23:35:04]


Słuszny silnik, słuszne koła- podoba mi się ten samochód. Gratuluję.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-27 09:37:47]


Nie wiem jakie et.
6.5 i 7.5 cala zrobiłem
Duzo z tym zabawy bylo ale efekt zadowalajacy.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-27 22:00:22]


Nagraj filmik jak ten silnik chodzi. Nie mogę się doczekać odpału swojego

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-28 07:51:04]


Znajde chwile to nakręce.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-28 21:24:06]


Koledzy potrzebuje pomocy.
Sprawa wyglada tak : silnik wiadomo 2 litry essex skrzynia t 3 most od chyba1.6.
Na obrotomierzu 3,5 tysiaca a jade 80-90 na godz.
Nigdzie nie pojade dalej bo to katorga. Trzeba by chyba cos w moscie piwymieniac .
Opony mam 205 -tki i nie chce innych.
Ktos pomorze , przerobi mi to , da wskazowki co powymieniac?
Piszcie dzieki.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-07 20:55:43]


Na pewno ktoś pomoże.......

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-07 21:53:20]


Pewnie przełożenie w twoim moście to 3.89 lub coś w tych okolicach. Odkręć dekiel, policz zęby na dużym kole oraz na tym od wałka ataku. Podziel je przez siebie i podaj wynik.

Przypuszczam, że z V4 2.0 dobrze dogadałby się 3.44.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-07 22:50:25]


Z dyfrem 3.89 na kołach 205/60R13 przy 3500 RPM prędkość wynosi 97 km/h. Jeżeli masz 85 km/h, to przełożenie dyfra wychodzi 4.44 - typowe dla Escorta 1.1.
Współczuję...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-07 23:03:21]


Chyba jest przy moscie blaszka...
Odczytam jutro.
A miał by ktos bebechy mostu na sprzedarz?

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-07 23:17:21]


W sumie to mam 3.44 do mk1 tyko pólos ulamana, brak dekla i satelity zaspawane. Półoś to kwestia 50 pln. Gozej z deklem i koszem satelit, ale wszystko wymienne i da rade odratować. Wiec dozucam felgę gratis i możemy się zamieniać ;) jeżeli twój to salisbury (choć raczej timken z takim przelozeniem, to hamulce mógłbyś sobie zostawic

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-07 23:19:23]


A timkena tez mam tylko trochę szerszy, choć do mk1 wchodzi, tylko pewnie 4.11 wiec za bardzo byś sobie nie polepszył

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-07 23:23:30]


Piosiu nic nie rozumiem:-) po piwie jestem.
Felga to osobny temat.
Graty do mostu chce bez kombinowania , moze ktos ma zestaw w dobrej monecie.
Poczekam . Moze bedzie jakis odzew.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-07 23:40:46]


Luzik, tylko wstaw choć jedno zdjęcie tego mostu bo juz na starcie przychodzą mi do głowy 3 rodzaje mostów jakie były w mk1 a bebechy między nimi są niewymienne

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-07 23:53:15]


1=37

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-08 10:42:00]


Tabliczka

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-08 10:43:56]


Talerz 37 występował tylko w moście Koeln/Salisbury/Atlas. Jeśli atak ma 9 zębów (a inne w Fordach z talerzem 37 nie występowały), to masz dyfer 4,11 - typowy dla Taunusa 1.6 i Escorta 1.3, a w Capri (chyba) nigdy nie stosowany.
Zatem z tą prędkością to ciut przesadziłeś. Przy 3500 RPM (58,3 obrotu wału na sekundę) i skrzyni 4-biegowej z przełożeniem czwórki 1:1 masz 14,2 obrotu koła na sekundę, co przy oponie 205/60R13 (obwód przy max dopuszczalnym ciśnieniu 181 cm) daje prędkość 92 km/h.
Jeśli nie chcesz zmienić opon (fabryczne w Twoim Capri miały obwód 189 cm) to powinieneś zasadzić most 3.22 z Capri 2.3. Albo zapakować skrzynię 5-biegową (wiem, do Essexa trzeba robić flanszę przejściową) z przełożeniem piątki ~0.82:1 i most z dyfrem w przedziale 3.75/3.78/3.89/3.90 (masz dwie opcje Salisbury i dwie Timkena).
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-08 11:42:43]


Krk4M- jak obliczasz obwód opony ( pytanie nie jest głupie- zależność między śednicą , liczbą pi i obwodem znam), jednak moje obliczenia wychodzące ze średnicy felgi jakoś mają duży błąd w stosunku do rezczywistosci.

Masz jakieś tablice do tego?

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-08 14:24:19]


Zasadniczo (teoria koła kroczącego) powinno się jeszcze wprowadzać współczynnik ugięcia opony, wynikający z ciśnienia wewnętrznego, profilu względnego przekroju i obciążenia dynamicznego. Ale dla uproszczenia można przyjąć warunki maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia i minimalnego obciążenia, co sprowadza się do "nieuginalnego" koła z oponą masywną - np. odlaną z metalu :)
Felga 13" ma średnicę 330 mm, opona 165/82 ma wysokość profilu 135.3 mm, 205/60 ma 123.0 mm, średnica całkowita koła zatem wychodzi odpowiednio 600.6 i 576.0 mm, co przemnożone przez pi daje właśnie 189 i 181 cm.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-08 15:38:16]


Tak moglem przesadzic z predkoscia. Skrzyni niechcial bym zmieniac raczej, zostaje grzebniecie w moscie. Jeszcze jest opcja zmiany opon na 185/70r13 ,przyspieszyloby go to napewno.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-08 16:11:05]


wstaw 205/70R13. Wiesz jak kozacko będzie wyglądała taka guma w jedyneczce?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-08 21:40:26]


Nie szukałem takiej gumy powiem szczerze.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-08 22:22:47]


205/70 ciut za wysokie, ale 205/65 (są piękne Vredesteiny) lub 195/70 (jest Fulda - już nie taka piękna) byłyby w sam raz.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-08 22:26:02]


205/60 chyba co ?!

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-08 23:32:36]


właśnie na wyższym profilu wygląda kozacko. Jak by miał koła od Supervana jedynki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-08 23:35:08]


Moim zdaniem most 4,11 (37/9) występował też w Capri MKI, np MKIa (ostatni skan z https://www.capri.pl/library/manuals/capri1-d-1968/14 ), w MKIb https://www.capri.pl/image/folders/capri/mk1-d-1973/11 . Trochę dziwnie to oznaczenie wygląda, nie ma tam np. między trójką a siódemką kropki, a po siódemce piątki :) ? Może warto jeszcze podnieść jedno koło i kręcąc nim zobaczyć co tam mniej więcej wyjdzie? Z tego co opisywał MK to obrotomierze w Capri potrafią cuda pokazywać (różnie bywa nawet z prawidłowym wskazaniem jałowych obrotów), z prędkościomierzem też może być różnie.

PiotrekFCapri [2017-04-09 14:00:44]


Ja mam w swoim Capri 1,3 pinto most 4,11

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-09 17:39:22]


W moim Capri mk1 1.3, też jest most 4:11, spotkałem się też z tm przełożeniem w MK2 1.3.

Rako Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-11 09:00:37]


Do Capri most o przełożeniu 3.22 będzie trudny do znalezienia. Z 3.44 będzie łatwiej. Silnik 2.0 V6 powinien być zadowolony z tego 3.44. Ja tak mam w swoim 2.3 V6 i jeździ się nieźle.
Choć ja wolałbym w drugą stronę, tzn most z przełożeniem bliższy z wersji 2.8 (3.09).

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-18 13:11:53]


No 2.0 V 6 może będzie zadowolony ale 2.0 V4 juz nie:-)
Zalożylem dziś na probe 175/70 13 i sie poprawilo. Myśle że 185 /70 r 13 bedzie w sam raz.
Wyglad nie za bardzo na szerokiej feldze, troche german style sie zrobi .

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-18 22:29:01]


Stare fuldy są rozmiaru 195/75/13...
Z mostem 3.22 i automatem c3 jeździ się na tym przekozacko. Trzy długie biegi i łatwo zrywa przyczepność...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-18 22:57:26]


195/70R13 gwoli ścisłości. Ale Perana miał ten rozmiar na którymś swoim Capri i istotnie było zdecydowanie lepiej niż na 205/60.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-18 23:01:24]


KRK , co Ty tam wiesz .
205/60 to rozmiar kultowy , nawet do capri z motorem 1,1 .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-18 23:21:03]


Ty chyba na fuldzie nigdy nie jeździłeś :P

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-18 23:25:02]


Ty chyba nigdy nie żartowałeś .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-18 23:27:40]


Ha. Żary żartami, fuldy fuldami. I na 1.1 palisz laka, aż druty rwie :D

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-18 23:31:16]


to co ma większą średnicę zewnętrzną- 195/70R13 czy 205/60R13 ?

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-19 09:25:56]


Tu chyba też chodzi o opory toczenia .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-19 09:38:40]


Różnica w oporach toczenia pomiędzy 205/60 a 195/70 jest rzędu 5%, ale jako że opory toczenia stanowią istotny (>20%) składnik sumy oporów tylko do prędkości rzędu 60 km/h, to uznałbym to za zaniedbywalne.
Natomiast 205/60 ma średnicę tożsamą ze 175/70 czyli w przypadku 13" jest to jakieś 575-576 mm. Zaś 195/70 ma 603 mm, czyli o 5% więcej - a to już jest jak różnica między mostem 3.09 a 3.24 (gdyby taki istniał).
W każdym razie zakładając 205/60 do auta z mostem 3.09 otrzymujemy wyższe obroty przy np. 100 km/h niż w aucie z mostem 3.22 na gumie 195/70.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-19 20:41:53]


195/70 -13 ma wieksza średnice zwnetrzna .
Z innej bajki- kola mi bija przy chamowaniu i na letnich 185/60 -13 i na zimowych 175/70 -13.
Nowe wachacze , gumy stabilizatora, skasowane luzy na maglu , podejzewam tarcze . Na jakich jezdzicie , gdzie kupic?

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-19 20:46:19]


Ano pokalkulowałem i faktycznie profil wyższy o 13,5 mm .
Ale że opory toczenia tylko do 60 k/h ?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-19 23:28:48]


Opór aerodynamiczny rośnie z kwadratem prędkości, a więc przy 150 jest 9 razy większy, niż przy 50 km/h. Dlatego od 60 w górę staje się dominującym składnikiem oporów i toczenie przestaje być tak ważne.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-19 23:32:13]


A że aerodynamiczny do kwadratu to wiedziałem , ale teraz to już jestem rozjaśniony .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-19 23:35:34]


Się macie. Jak zabardzo magne regulamin to przepraszam ale chodzi mi po głowie sprzedaż capri i nie mam pojęcia ile można wycenić takie auto.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2019-06-28 20:59:40]


Zapodaj info w dziale ogłoszeń i loża troli Ci wyceni, ale więcej fotek i opis historii pojazdu na pewno pomoże uniknąć cen odbiegających od Twoich oczekiwań. I jedna zasada, to co poszło w remont to poszło i nie odzyskasz tej kwoty. Takie przykre realia przy capri.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-06-29 06:11:20]


Przestań mieć takie brzydkie myśli :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2019-07-01 11:53:23]


Się ostatnio zapaliły mi kabelki , szybkie odłączenie akumulatora uratowało sytuację.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2022-09-09 07:24:09]


Dobry patent z tym kluczykiem , muszę coś podobnego zmajstrować :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 08:34:33]


Polecam

https://allegro.pl/oferta/klemy-akumulatora-samozaciskowe-800a-2-szt-12-24-11513689319

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 08:36:56]


kuuuurna muszę kupić 5 kompletów

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 08:54:39]


Wystarczy nie dokręcać śruby, klema ma kształt stożka o geometrii samohamownej. Wystarczy obejmę lekko zacisnąć śrubą i ręcznie nasadzić na klemę. W razie draki wystarczy ją lekko przekręcić pociągając do góry. Mi taka niedokręcona klema uratowała dupe nie raz.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 09:00:48]


Ja rozwiązałem temat takim rozłącznikiem masy z kluczykiem wpiętym pomiędzy kabel i klemę. Całkiem eleganckie wg mnie. Potem wkleje foto.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 09:02:07]


Wystarczy nie dokręcać śruby i po każdej dziurze w jezdni ją dociskać :)
Średnio widzę te samo zaciski rodem z butelki od piwa , kluczyk przy aku to jest to .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 10:00:38]


jak Ci się jara fura to na pewno masz czas na kręcenie nakrętką kluczykiem, który jest przymocowany do aku... no tak tak :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 10:29:45]


A ile tego kręcenia ? Pyk pyk i cyk :)
Zawsze to szybciej niż szukanie kluczyka w bagażnikowym burdelu .
Te samo zaciski to jak bym miał gwozdzie topikowe zainstalowane a tak to liczę na prawidłowe zadziałanie bezpieczników .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 10:37:35]


Te z Allegro zapodane przez Grzesią są genialne - któryś francuski producent (nie pamiętam, ale Citroen albo Renault) stosuje je seryjnie w niektórych modelach. A na fotce Agaza nie pasuje mi jeszcze jedno - nakrętki zawsze powinny być dostępne od zewnętrznej strony klemy. Wiem, że klemy nie obrócisz do góry nogami, bo otwór jest stożkiem. Ale akumulator w tym aucie powinien mieć odwrotną biegunowość - po zamianie przewodów miejscami wszystko będzie grać.

Jest jeszcze jeden patent, który pamiętam z renówek sprzed 50-60 lat. Śruby w obu klemach (i tu znowu ważne jest, aby gwint śruby wystawał z klemy na zewnętrzną stronę akumulatora) miały nakrętki motylkowe (jeśli ktoś jeszcze pamięta, jak to wygląda). Żaden klucz był niepotrzebny, aku odkręcało się w kilka sekund. A trzeci motylek zwieńczał pionową (długą na 20cm) śrubę blokującą listwę trzymającą aku do półki w aucie. Proste jak konstrukcja cepa, a dziś już zapomniane :(
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 11:13:58]


Ja mam takie coś pomiędzy klemą (przejściówką z okrągłych na płaskie), a płaską klemą z instalacji. Tylko na masie. Więc nic w instalacji nie musiałem zmieniać, nadal mam plaskie klemy. Maska w górę, kluczyk wyjęty, maska w dół. Póki co jestem bardzo zadowolony, bo ju mnie irytowało odłaczanie aku po 20 razy w roku jak zostawiałem auto na dłuższy czas w garażu.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 11:22:32]


Dred - a rozrusznik słabiej nie kręci od tego ? Nie lepiej to dać tylko na plus wychodzący do instalacji a rozrusznik zostawić ?

Kilgore [2022-09-09 11:28:51]


a co dokładnie zaczęło się palić? Niepojące jest co mówisz.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2022-09-09 11:29:54]


KRK: takie coś?

[2022-09-09 11:42:44]


JB: to też kiedyś spotkałem, ale w renówce z lat 80-tych (R11 albo R18, nie pamiętam). Tamto w R8 Gordini było bardziej prymitywne - po prostu pozioma śruba M6 skręcająca klemę miała długość ok. 60mm i wystawała poza obrys akumulatora. A zamiast sześciokątnej nakrętki pod klucz 10mm miała tulejkę dystansową długości ok. 10mm i nakrętkę motylkową jak ośka w kolarzówce. Modyfikacja do zrobienia własnoręcznie w domu w 3 minuty, bo dzisiaj takich klem nie widzę, choć na Aliexpresie są podobne:
https://pl.aliexpress.com/item/1005003491030355.html?gatewayAdapt=glo2pol
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 12:34:29]


KRK taką podobną kupiłem ostatnio w rolniczym . Ale tylko na ,,-,, .

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-09 12:55:58]


Z obudowy zmieniacza świateł środek wyjechał.
Ot to.

agaz Dokładna lokalizacja na mapie [2022-09-09 14:42:06]


Takie samozaciskowe klemy ma pierwszy citroen c5, super rozwiązanie które chciałem zaadoptować do dziobaka, ale zrobiłem hebel na przewodzie w podłokietniku i już nie widzę sensu

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2022-09-09 20:41:04]


Ja mam w swoich autach to co Dred wrzucił. Proste, schludne, miedź plus ebonit - daje rade :)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-10 11:56:09]


A ja mam w jednym aucie taki hebelek"kurek" na klemie
Zero przeróbek i działa

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-10 12:19:29]


Miałem w granadzie takie coś z zielonym kurkiem ale zjebałem gwint :(

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-09-10 14:55:21]