[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | lakukaracza |
Samochód: | Ford Taunus TC II 2.0 R4 Pinto GL 1977 "zielona strzała" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2007-05-26) |
Aktualizacja: | 2011-05-10 20:53:41 |
Podstrony
- 2007/2008 - zdjęcia z kilku wypadów i imprez
- 2009 – Youngtimer Party I Eliminacja – Poznań
- 2009 - Spring Open - Konarzyny
- 2009 - mini zlot Forda Taunusa...
- 2009 - Youngtimer Party II Eliminacja - Poznań
- 2009 - Auto Ślubne - Turek
- 2009 - Youngtimer Party III Eliminacja - Poznań
- 2010 - zimowe ślizganie
- 2010 - Puchar Youngtimer Party 1 Runda - Poznań
- 2010 - Sprin Open - Broczyno/Czaplinek
- 2010 - Puchar Youngtimer Party 3 Runda - Poznań
- 2011 - Puchar Youngtimer Party 1 Runda - Poznań
Ford Taunus MKII 2.0 GL
~~~~~~~~~~~~~~~~
Tauniaka kupiłem 26 maja 2007 we Wrocławiu od Flamastera za symboliczne 1k. Do Poznania jechałem z uchylonym korkiem od chłodnicy, cieknącą pompą, rozklekotanymi zaworami i jak się okazało pod domem, bez hamulcy… :p Na drugi dzień w jednej oponie nie było już powietrza a tylne drzwi po stronie kierowcy przestały się otwierać (i nie otwierają się do dziś – ech te lenistwo ;p)
Kilka fotek robionych komórką w dniu zakupu:
Ten srebrny to Ford Taunus TCIII 1,6 1980r. mojego Starszego. Mam nadzieje pościgać się z nim na jakiejś imprezie jeżeli tylko uda mi się zmobilizować właściciela, bo jak na razie to wygodniej mu robić za pilota (aktualizacja: Andrzej już się ściga...) ;p
~~~~~~~~~~~~~~~~
1.06.07
W dzień dziecka zaraz po zakupie przyszedł czas na wymianę tego co trzeba było wymienić…
…przy okazji odświeżyliśmy trochę komorę silnika…
~~~~~~~~~~~~~~~~
Auto jak do tej pory miało wymienioną pompę wody, chłodnice, uszczelkę pod głowicą i kapą zaworową, uszczelniacze na zaworach, świece, olej, filtry, młoteczek i kowadełko w aparacie zapłonowym (xD), przeżyło ze 3 gaźniki Motorcraft VV – wszystkie do d…, remont kapitalny gaźnika, przerwany przewód paliwowy (10 litrów beny poleciało do studzieny kanalizacyjnej), klocki, tarcze, piasty, szpilki, wreszcie ma 4 równe koła ;p
I pewnie jeszcze wiele pierdółek o których zapomniałem;p
Do zrobienia pozostaje:
- dziurka pod fotelem kierowcy
- przekaźniki do świateł
- tapicerka
- fotele i kanapa od TCII zamiast TCIII też by się nadały
- blacharka – między innymi błotniki od TCII zamiast od TCIII
Sumując dużo zostało do zrobienia, jak to zwykle bywa,. Najważniejsze, że Zielona Strzała daje rade, gdyby tylko miała mniejszy apetyt…
Trasa 10 litrów /100 km
Miasto 12-15 litrów / 100 km
(instalacja gazowa not included)
~~~~~~~~~~~~~~~~
Luty 2009
Trzeba było wykonać kilka niezbędnych napraw, wymieniłem na nowe: ;p
- uszczelke wału korbowego tył
- kierunkowskazy przednie (z alledrogo za 9zł sztuka)
- lampa przeciwmgielna tylna
- uszczelka pod kapą zaworową (znów wyciek)
- olej
i jakieś tam pierdoły o których już zdążyłem zapomnieć ;p
~~~~~~~~~~~~~~~~
Lipiec 2009
Epizod (epopeja) z szybą czołową do TCII zamknięty. Wkońcu nie jeżdzę z pękniętą i nie wypatruje policji... Jeszcze raz dziękuje wszystkim, którzy przywieźli mi tę pierwszą, która była pękła podczas wkładania, drugą którą wygrzebałem z dawcy wstawili mi w K.R. Glass w Komornikach za 60 zł i na szczeście nadal jest cała.
W lipcu zrobione zostało:
- nowe opony TOYO 350 na wszystkie koła w rozmiarze 185/70 R13
- regulacja zaworów po YTP
- Zielona Strzała zadebiutowała jako ślubowóz (tak też się dziwie, że znaleźli się chętni jechać takim parchem)
~~~~~~~~~~~~~~~~
Październik 2009
Jak dla mnie koniec sezonu 2009, po ostatnim YTP auto zostało skoszarowane w garażu na zimę, ale jak siebie znam to co jakiś czas go wyciągnę na przejażdżkę bo dupowóz to jednak nie to samo, choć też youngtimer ;p Rok należy udać za niezwykle udany, chociaż nie udało się zaliczyć Gryźlin, Miedzianej i Bornego jak zakładał pierwotny plan ale cóż – nie można mieć wszystkiego – mam nadzieje, że w przyszłym roku się uda objechać wszystkie większe imprezy.
W październiku zrobione zostało:
- nowy-stary rozrusznik do Zielonej Strzały na YTP się sprawdził i nie musiałem jak ostatnio zapodawać z kabla ;p (podziękowania dla Borysa za rozrusznik i montaż)
~~~~~~~~~~~~~~~~
Styczeń 2010
Auto okolicznościowo używane do zabawy na śniegu (patrz linki wyżej) trochę mu zimno ale czeka na obowiązkowe badania techniczne, zaraz po nich wraca do garażu ;p
Styczeń 2010 cd...
- przegląd zaliczony bez problemu
- regulacja zaworów w omen taunus garage ;p
- linka otwierająca maskę kaput
Do garażu nie wrócił bo dupowóz u blacharza ma progi robione, więc śmigam Taunusem...
~~~~~~~~~~~~~~~~
Kwiecień 2010
Nadejszła wiekopomna chwila... Niewielu po nim zapłacze, był jakiś taki skundlony, zielony, pozlepiany, niektórzy mówią nawet że nie był wcale ładny, szpecił otoczenie, przyszedł czas, pozbyłem się go... żegnaj spojlerze.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Październik 2010
Koniec sezonu auto w koszarach czeka na przyjaźniejszą temperaturę i warunki pogodowe. Na nowy sezon z najważniejszych rzeczy szykuje się wymiana skrzyni (dwójka wypada), sprzęgła (zabite na ostatnim YTP) oraz jak to ze starym fordem bywa cała masa innych "drobiazgów". Podziękowania dla wszystkich za ten sezon, w szczególności dla omena i seniora za wszelaką pomoc przy aucie.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Kwiecień 2011
Zielona pożegnała się z jednostką 1.6, szufladą i skrzynią czwórką, przywitała 2.0, N9 i Webera 32/36 DGAV i czeka jeszcze na zmianę aparatu na bezstykowy...
Podziękowania za pomoc dla Andrzeja aka Seniora aka Taty, Omena99 i Pana Jerzego W.
YTP pokazało, że jak na razie jestem w czarnej dupie z tą jednostką napędową więc pozostaje jeszcze wiele do zrobienia.
~~~~~~~~~~~~~~~~