logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Baytek - Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln 1981 "TAUNIAK" » Silnik i napęd

Baytek - Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln 1981 "TAUNIAK" - Silnik i napęd

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Baytek Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln 1981 "TAUNIAK"
Status: aktualnie posiadany (od 2007-03-15)
Aktualizacja: 2017-05-20 15:25:28

Małe zmiany w konfiguracji było 2,9 12v i skrzynia N9 a teraz będzie 2,9 BOB i MT75.
Nie wiem jeszcze jak z komputerem który będzie to sterował czy będzie oryginał czy jakiś zewnętrzny. Na tą chwilę mało istotna sprawa bo trzeba naprawić opakowanie które jest w dość kiepskim stanie.

Komentarze

Ile dmucha ta turbinka ?
Jaki model ?
Silnik odprężony ?
Pompa oleju fabryczna ?
Daje to rade ?
Na hamowni byleś ?

Chyba tyle pytań narazie :D

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-14 10:10:00]


turbo jest od reno jakiegos co mialo 2,5 v6 pod maska juz nie pamietam dokladnie modelu bo dawno temu to robilem.
Cisnienie to chyba 0,3-0,4 bara chyba bo tez juz nie pamietam. Autko od 2 lat stoi a robilem to jakies 4-5 lat temu. Na hamowni nie bylem ale daje rade i to bardzo. Wszystko seryjne w silniku nawet pompa oleju i cisnienie trzymalo bo mialem wskaznik. Nie odprezalem silnika ale cisnienie bylo tak male ze nie bylo po co i dzialalo tylko turbo siadlo bo bylo kupione uzywane i chyba nie w najlepszym stanie. Seyjny zawor upostowy wmontowany w turbo nigdy nawet nie zaskoczyl Co dziwne na benzynie nie jezdzilo jeszcze i nie wiem jak to bedzie bo kiedys nie mialem listwy wtryskowej teraz mam ale jeszcze nie odpalalem.

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-14 10:26:19]


Czyli rozumiem turbo LPG ? ;D
A kolektor sam robiłeś czy dało się od czegoś małym nakładem pracy dopasować ?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-14 10:34:39]


kolektory robilem sam
naklad finansowy nie taki duzo ale pracy przy tym bylo
jakis tydzien dobrej roboty tylko teraz nie bedzie pasowal bo alternator mam od 2,9 i pompe wspomagania i dodatkowo chce (nie wiem jak wyjdzie) klime od scorpiona zalozyc a wiec miejsca duzo mniej

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-14 10:58:18]


http://www.capri.pl/image/forum/71343/34184

Fajnie wyglądał parę latek temu.

Powodzenia w pracach ;)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-14 11:22:49]


no to sa juz dawne dzieje bojeszcze kolektor dolotowy byl od 2,9 z bronco.
Teraz bedzie na czerwono pomalowany albo na pomaranczowo jeszcze nie wiem zobacze i farba specjalna nie srebrzanka ktora zeszla szybciej niz sie pojawila ;)

na tantym starym kolektzorze jakies fajniejsze brzmienie mial taki ryk jak sie wkrecal na obroty a z tym normalnym od scorpio juz inaczej tak spokojniej ale tamto sie pod maska nie miescilo a chce tak w oryginale miec bude

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-14 11:41:27]