[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Kohito_PS |
Samochód: | Ford Capri Mk III 2.9EFI V6 Koeln 1979 "Żółwik vel Andrzej" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2006-05-20) |
Aktualizacja: | 2010-05-06 13:05:29 |
Podstrony
FORD CAPRI 1979 2.9 EFI
Dnia pańskiego 20 Maja
2007 spełniłem swoje marzenie (po raz drugi:) na razie to tyle, jak
skończymy z ekipą 3M opijać ten fakt napisze coś więcej :)
21.Maj.2007r
Skończyliśmy opijać Żółwia około 6 rano, bilans : obalone około 2,9
litra wódki i ginu z tonikiem, połamane krzesło :)
Co do Capri to co tu dużo pisać, 2.9 robi swoje , na trasie W-wa -
Gdańsk spalił 12,3 litra gazu przy średniej prędkości 160km/h, bez
problemowo rozpędził sie do 190km/h ale droga sie popsuła i trzeba było
zwolnić, w podróży towarzyszył nam nieznany pan w golfie 3 GTI który
robił za zajączka z cb radiem i dzięki niemu uniknęliśmy 3 patroli :)
Capri spisuje się naprawdę rewelacyjnie , ciężko jest mi się do czegoś
przyczepić, po prostu poprzedni właściciel kochał chyba to auto i dbał
o nie jak należy. O planach co do niego nie chce sie rozpisywać bo
narazie to muszę wyjść na prosto z kasą :)
Cóż mogę więcej powiedzieć wam jak nie SZAATAAN !!! Acha może dzisiaj
dam rade porobić kilka fotek jak załatwię jakiś aparat...
aparatu nie zdobyłem dzisiaj ale za to zrobiłem własnie sobie zrzut z
kamery panów ochroniarzy w firmie w której tyram po nocach :)
23.Maj.2007
Cały czas szukam tylko okazji zeby pojeździć Żółwiem :) dzisiaj
zrobiliśmy sobie z Joko_3M małą wycieczkę na stacje benzynową co by
Joka Capri troche sie rozruszało po 2 letniej wizycie u "blacharza" .
Było miło i przyjemnie jechać w dobrym towarzystwie i w końcu jakieś
fotki mam, niestety robione telefonem. Mój Żółwik to ten bez zderzaków
:)
2.Czerwiec.2007
Troszkę spóźniony prezent dla Żółwia z okazji dnia dziecka :)
Capri dostał cieplutki garaż :)
Jako że pod garażem ojciec często wyprawia imprezy piwno grillowe
musiałem umieścić odpowiednie ostrzeżenie...
18.Czerwiec.2007
Capri ma nowe radio LG LAC m2500r ( +3 do prędkości :) ), po drobnych
problemach z elektryką już wszystko gra jak trzeba.
27.Czerwiec,2007
kilka nowych fotek z 3M Mud Drift:)
23.Lipiec.2007
- Nowy filtr powietrza
- nowy mikser
- nowy dolot powietrza
Sierpień 2007
- nowe klocki z tyłu
- ustawiona zbieżność kół z przodu
- "nowe" opony z tyłu
- nowy olej Forda i filtr oleju
- nowa klimatyczna gajga zmiany biegów w kształcie tłoka :)
- Capri jest nareszcie w pełni 3M-owy :) nowe blachy GD 1311M :)
Capri bez żadnego focha zaliczył PC i Gryźliny , wciąż nie zawodny jak
nie capri. Na 3 września zaplanowana jest kosmetyka blacharska co by
piękniej sie prezentował.
CDN...
Wrzesień 2007
- nowy wygląd deski :)
pozostało czekać na nową drewnianą kierownice :)
Listopad 2007
- nowe klocki hamulcowe na przód
- rozbudowane car audio :)
- centralny zamek na pilota :)
- naprawiona tylna wycieraczka
- nowa drewniana kierownica już kupiona, czeka na zamontowanie.
Grudzień 2007
-nowa drewniana kierownica (dzięki dla miśka,ptaśka i joka)
-wymieniony płyń w chłodnicy
1 Luty 2008
Plany na najbliższe 2 lub 3 miesiące:
- nowe żarówki do bagażnika i schowka
- podłączenie ręcznego
- podłączenie ogrzewania tylnej szyby (estetycznie bo nie estetycznie
już mam )
- podłączenie jednego pasa z tyłu, drugi już podłączony
- bak od 2.8i - kierunkowskazy
- regeneracja zacisków tył
- zamontowanie magla ze wspomaganiem od scorpio
- wymiana uszczelek zgarniających
- nowe wycieraczki przód i tył
- nowe opony
sporo tego ale jakoś damy rade :)
3 Luty 2008
!!! Zderzaki!!!
Capri na dniach zmieni swoje oblicze :) w końcu po długich
poszukiwaniach kupiłem dwójkowe chromowane zderzaki w stanie że zaraz
mi stanie :P
7 Luty 2008
-Zderzaki zamontowane
-kierunkowskazy w pas przedni w pasowane -zacisk tylni naprawiony
8 Luty 2008
tak jak wczoraj pisałem, wklejam zdjęcia Capri po metamorfozie zwanej
"zderzaki dwójkowe" :) (zdjęcia z telefonu)
Na dniach spoleruje wycieraczki i klamki na lustro :) ramki zrobię jak
wymyśle jak żeby nie pogiąć ich i żeby ładnie było :)
28 Marca 2008
Kurier przyjechał z nowymi wahaczami i gumami od stabilizatora :)
29 Kwietnia 2008
-wstawiony bak od Capri 2.8i
-wahacze wymienione
-naprawiona instalacja od wiatraka na chłodnicy
-wymieniony ledwo zipiący przekaźnik od czegoś tam na nowy (drogi!) :)
-nowe tarcze z tyłu
-zrobiony przegląd ;)
13 Maj 2008
-wymienione wszystkie opony na nojki sztuki nie śmigane :) Caprik w
końcu w zakrętach sie trzyma jak trzeba i kierownica już sie nie
trzęsie jak wcześniej.
4 Czerwca 2008
-zregenerowany alternator
-wyczyszczone i poprawione chyba wszystkie masy w komorze silnika :)
-zamontowana nowa atrapa "dwójkowa"
-wypolerowane listewki wokół szyb (jeszcze trochę trzeba poprawić ale
jest dobrze)
-wypolerowane ramiona wycieraczek
Zastanawiam się ostatnio dlaczego ja sobie dwójki nie kupiłem hehe
5 Czerwca 2008
-zakupiony drugi most (3.44) na razie pełni role zapasowego, docelowo
wyląduje w nim szpera, nojka sztuka prosto z UK :)
-zakupiona linka sprzęgła
-zakupiona tarcza sprzęgła do 2.9
15 Czerwca 2008
Miał być wypad pod namiot do kumpeli a się okazało że wylądowaliśmy z
Jokiem na zlocie motocyklistów "GND 2008" niedaleko Stegny :) Capriki
wzbudziły ogólne zainteresowanie i nawet jedna duszyczka z Capri.pl
była obecna :) z powodu alkoholu zapomniałem jak się chłop nazywał :D
Daleko nie mieliśmy ale i tak Caprik spisał się na medal :)
2 Lipiec 2008
-wymienione wszystkie amortyzatory na regulowane gaz-shocki
-wymieniona linka sprzęgła (okazało sie że stara linka w ogóle niebyła
zamocowana, tylko bezpośrednio zahaczona o tą "łapke" na skrzyni :D
6 Sierpnia 2008
-wymieniony olej w skrzyni
-wymienione łożysko oporowe
-wymieniona tarcza sprzęgła
-wymieniony rozrusznik
Bardzo duże podziękowania dla Joka i Kasi za pomoc (to chyba za mało
powiedziane) przy ostatnich pracach.
27 Sierpnia 2008
- zamontowany nowy czujnik poziomu paliwa (nareszcie widzę jak dużo ten
silnik pali)
Wrzesień 2008
-zamontowane nowe chromowane lusterka
-wymieniona sonda lambda
11 Grudzień 2008
-naprawiony czujnik temperatury (teraz już wszystkie zegary i wskaźniki
działają)
-wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym
-wymieniona uszczelka pod airboxem
-wymienione uszczelki pod deklami
-wymieniona uszczelka miedzy kolektorem wydechowym a wydechem
-wymieniony olej i filtr oleju (Motorcraft)
-wymieniony płyn w chłodnicy
-naprawione prawe światło (jak zwykle styki zaśniedziały)
-podłączona zapalniczka i lampka od zapalniczki
-wymienione świece i przewody (NGK)
-ustawiony zapłon na nowo :)
poza tym zmierzona została kompresja silnika, i na zimnym silniku bez
oleju wyszło tak:
1Cylinder - 11
2Cylinder - 11,5
3Cylinder - 11
4Cylinder - 11
5Cylinder - 12
6Cylinder - 11
chyba nie jest źle :)
19 Grudzień 2008
- podłączony ręczny do zacisków z tyłu (linka od sierry zrobiła robotę)
- naprawiony jeden zapieczony zacisk z tyłu
- przywrócona do życia pompa paliwa i silnik krokowy
W sumie to w capri działa już wszystko poza spaloną żarówką w bagażniku
i w schowku :) Jeśli taki stan się będzie utrzymywał to caprik dostanie
na wiosnę nowy komplet chromowanych felg i opon:) następnie w planach
regeneracja tylnej kanapy u tapicera, tak żeby pasowała do foteli z
przodu,nowy lakier i kosmetyczne poprawki blacharskie,szpera i na
koniec wymiana car audio na coś lepszego niż jest i mniej widocznego :)
Ostatnio też korci mnie kupno jakiegoś 2.8 i uturbienie go, ale jak
zwykle planów jest wiele a pieniędzy mało :)
22 Stycznia 2009
przyjechała nowa skrzynia biegów, N9 od 2.9 :)
30 Marca 2009
- zamontowane oryginalne wygłuszenie maski :) thx Rasta
7 Kwietnia 2009
-Nowe ramki na zegary :)
8 Czerwca 2009
-mała rzecz a cieszy :)
żeby nie był offupdejt : wymieniony czujnik wentylatora chłodnicy :)
http://www.youtube.com/watch?v=4RGaqpLbD9E
22 Września 2009
-Lampy z mk2 założone
20 Kwietnia 2010
-wymienione uszczelki kolektora wydechowego, pospawany wydech i wstawiony środkowy tłumik. Jest ciszej :) chyba sie stary robie :D
6 Maj 2010
-wymienione końcówki drążków
-wymieniony prawy wahacz
-wymieniony prawy amorek
-podłączone stopy :)
-ustawiona zbieżność
Stare Foty :)