[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | -MrG- |
Samochód: | Ford Taunus TC I 1.3 R4 Pinto GXL 1974 "Ocalony ... po remoncie TAJFUNUS" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2007-04-15) |
Aktualizacja: | 2009-05-28 07:56:43 |
Chwila przerwy spowodowana tym czym zwykle czyli finansami .... jeszcze w miedzy czasie trafiło się parę innych wydatków.
Postępy:
1) Rekonstrukcja drzwi w tym dolnych rantów i wstępna konserwacja pod pasowanie progów zewnętrznych.
2) Wykończenie i wstępna konserwacja progów wewnętrznych oraz ich zamknięcie progami zewnętrznymi.
3) Przerobienie reperatur podłużnic w pełno wartościowe podłużnice poprzez pogrubienie ścianek oraz dospawanie w ich środek poprzecznych wzmocnień co sprawiło że reperatura przestała się kręcić i wyginać (kto miał w ręku te reperatury wie o czym mówię bo ich grubość i sztywność jest .. hmm .. symboliczna).
4) Pomiar przekątnych i przymiarka podłużnic oraz oryginalnych mocowań tylnych wahaczy ciągnionych.
5) Buda prosta ... elegancko siadła na nowe podłużnice.
6) Zakupione wcześniej używane mocowania tylnych wahaczy ciągnionych siadają tak samo .. ich stan okazał się naprawdę zdrowy .. mimo to dołożymy jeszcze odpowiednie wzmocnienia ścianek ... aby historia z kombiaka się nie powtórzyła.
7) Spaw ciągły od spodu oraz punktowy w nawierconych otworach od góry .. buda wreszcie jest sztywna jak fabryka nakazała. Wszystkie przekątne się zgadzaja zarówno w środku karoserii jak i mierząc podwozie. Błąd przesunięcia mocowań wahaczy ciągnionych lewego względem prawego wynosi 1-0,5 mm co uważam za wynik zadowalający.
8) Zaspawane koło zapasowe za pomocą profilowanej blachy pochodzącej z transita. Widoczne na foto wzmocnienia poprzeczne polecą od spodu żeby przypadkiem blacha bagażnika nie śpiewała ;-). Bagażnik jeszcze w trakcie ale już można szukać i przymierzać centralny zbiornik paliwa.
9) Rekonstrukcja tylnego zgrzewu który jest nad reperaturą tylnego pasa.
10) Przyspawany tylny pas zewnętrzny
W kolejce do wstawienia czekają reperatury tylnych błotników, reperatury tylnych bocznych narożników. Następnie wykończenie fartuchów oraz pozamykanie profili w tylnej części auta.
No i oczywiście cała reszta wyspawki oraz szlifowanie, piaskowanie poprawianie i znowu piaskowanie itd .... ;-).
Nie wiem jeszcze jak skutecznie wspawać rurki odprowadzające wodę z pod uszczelek szyby tylnej oraz przedniej .. ale do wszystkiego powoli dojdziemy ... no chyba że udało by się wkleić te szyby zachowując przy tym wygląd normalnej uszczelki. Hmmm ?