logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » -MrG- - Ford Taunus TC I 1.3 R4 Pinto GXL 1974 "Ocalony ... po remoncie TAJFUNUS" » Maj 2009 - blacha zaczyna przypominać auto ...

-MrG- - Ford Taunus TC I 1.3 R4 Pinto GXL 1974 "Ocalony ... po remoncie TAJFUNUS" - Maj 2009 - blacha zaczyna przypominać auto ...

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: -MrG- Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC I 1.3 R4 Pinto GXL 1974 "Ocalony ... po remoncie TAJFUNUS"
Status: aktualnie posiadany (od 2007-04-15)
Aktualizacja: 2009-05-28 07:56:43

Chwila przerwy spowodowana tym czym zwykle czyli finansami .... jeszcze w miedzy czasie trafiło się parę innych wydatków.

Postępy:

1) Rekonstrukcja drzwi w tym dolnych rantów i wstępna konserwacja pod pasowanie progów zewnętrznych.

2) Wykończenie i wstępna konserwacja progów wewnętrznych oraz ich zamknięcie progami zewnętrznymi.

3) Przerobienie reperatur podłużnic w pełno wartościowe podłużnice poprzez pogrubienie ścianek oraz dospawanie w ich środek poprzecznych wzmocnień co sprawiło że reperatura przestała się kręcić i wyginać (kto miał w ręku te reperatury wie o czym mówię bo ich grubość i sztywność jest .. hmm .. symboliczna).

4) Pomiar przekątnych i przymiarka podłużnic oraz oryginalnych mocowań tylnych wahaczy ciągnionych.

5) Buda prosta ... elegancko siadła na nowe podłużnice.

6) Zakupione wcześniej używane mocowania tylnych wahaczy ciągnionych siadają tak samo .. ich stan okazał się naprawdę zdrowy .. mimo to dołożymy jeszcze odpowiednie wzmocnienia ścianek ... aby historia z kombiaka się nie powtórzyła.

7) Spaw ciągły od spodu oraz punktowy w nawierconych otworach od góry .. buda wreszcie jest sztywna jak fabryka nakazała. Wszystkie przekątne się zgadzaja zarówno w środku karoserii jak i mierząc podwozie. Błąd przesunięcia mocowań wahaczy ciągnionych lewego względem prawego wynosi 1-0,5 mm co uważam za wynik zadowalający.

8) Zaspawane koło zapasowe za pomocą profilowanej blachy pochodzącej z transita. Widoczne na foto wzmocnienia poprzeczne polecą od spodu żeby przypadkiem blacha bagażnika nie śpiewała ;-). Bagażnik jeszcze w trakcie ale już można szukać i przymierzać centralny zbiornik paliwa.

9) Rekonstrukcja tylnego zgrzewu który jest nad reperaturą tylnego pasa.

10) Przyspawany tylny pas zewnętrzny

W kolejce do wstawienia czekają reperatury tylnych błotników, reperatury tylnych bocznych narożników. Następnie wykończenie fartuchów oraz pozamykanie profili w tylnej części auta.


No i oczywiście cała reszta wyspawki oraz szlifowanie, piaskowanie poprawianie i znowu piaskowanie itd .... ;-).

Nie wiem jeszcze jak skutecznie wspawać rurki odprowadzające wodę z pod uszczelek szyby tylnej oraz przedniej .. ale do wszystkiego powoli dojdziemy ... no chyba że udało by się wkleić te szyby zachowując przy tym wygląd normalnej uszczelki. Hmmm ?

Komentarze

Fajne reperaturki progów z fabrycznymi wytłoczeniami i nowe podłużnice ;-)

Sporo spawania .... a czemu mocowania wahaczy tył takie brudne wstawiasz ? Jakos nie pasuje do reszty ;-P

Jedyna rzecz co wygląda nie halo to fotka nr 26....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-05-28 08:54:38]


masz już jakieś pomysły dotyczące centralnego baku? z czego przypasujesz?

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-28 13:23:34]


Fota 26 jeszcze ci się spodoba jak zakończy się ta nierówna walka z sitem ;-P.
Mocowania wahaczy są brudne tylko po wierzchu ... buda i tak ponownie jedzie pod piasek a następnie na finalne poprawki.

Zbiornik to jak pisałem można szukać i pasować ;-P. Właśnie szukam ;-P.

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-28 22:05:09]


Te spawy tam na rogu (błotnik?) nie halo jakies ....

W razie czego mam zbiornik :-) myślę że mógłby pasować i obok zmieszczą się wydechy, tylko czy 34 litry wystarczy ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-05-28 22:44:18]


MikeB4 : Człowiek myślał że ma być tam lekki rancik ... już ogarnięte i nakazano poprawę ;-). Zbiornik to hmmm sam jeszcze nie liczyłem jaki tam litraż wejdzie. Gazu ma nie być .. silnik 3.0 benzyna .. muszę policzyć ile razy musialbym tankować w drodze np na SO. Heheheh ..

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-29 09:00:37]


MikeB4: widzisz ja też chce mieć go piaskowanego najpierw, potem po blacharce jeszcze raz piasek i dopiero podkład epoksydowy, bo inaczej to straszne marnotrawstwo podkładu, który nie jest tani (nie mowie o miejscach, które będą schowane: wewnętrzny pas czy progi etc tam trzeba zapodkładować :))

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-29 10:39:18]


Mike a z czego jest ten twój zbiornik?

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-29 11:46:11]


Fiesta Mk1

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-05-29 18:57:48]


Kristoff - będzie dobrze ... zobaczysz fotki Caprika co dręczymy ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-05-29 19:05:03]


Żukowski ładnie pasuje i ma chyba 50 litrów pojemności.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-29 19:58:58]


a tak ładnie był kiedyś schowany ;)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-12 01:07:20]