logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » m.kozlowski - Ford Granada Mk IIb 2.9EFI V6 Koeln 24V Ghia 1984 » Znów kombinuję... Mam nadzieję, że już ostatni raz.

m.kozlowski - Ford Granada Mk IIb 2.9EFI V6 Koeln 24V Ghia 1984 - Znów kombinuję... Mam nadzieję, że już ostatni raz.

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.9EFI V6 Koeln 24V Ghia 1984
Status: aktualnie posiadany (od 2006-11-22)
Aktualizacja: 2012-02-25 22:38:27

Tym razem nie jeżdżę już tą granadą na codzień, więc mam nadzieję, że uniknę pośpiechu przy niektórych rzeczach i zrobię wszystko tak, jak naprawdę chcę. Oby tym razem blacha się nie posypała po niecałych dwóch latach od blacharki...

12.11.2011

Ustalony termin wjazdu na warsztat - połowa stycznia. Do roboty zatem! Cały dzień rozkręcania, oprócz rozkręcania wszystko na bieżąco pakowane w stretcha i skrzynki, żeby później się w tym nie pogubić.



19.11.2011

Dziś niedużo, bo zimno :)



26.11.2011

Drzwi prawie gotowe, zostały szyby do wyjęcia. Zacząłem też wyjmować elektrykę. Wyjąłem wiązki elektrycznych szyb, centralnego zamka, elektrycznych foteli (grzania i suwania), trip-kompa i klimy. I jakoś kurka wcale tych kabli nie ubyło, mimo, że z wyjętych wiązek można by zrobić pełną instalację do np. taunusa :)



07.01.2012

Pojechała.



13.01.2012

Tak w ramach przemyśleń... Mam satysfakcję, że jednak się zdecydowałem to auto zrobić. Mimo, że opóźni to prace nad Buickiem o pewnie rok, bo i czas i pieniądze polecą na skończenie granady, to jednak będę zadowolony, że mam wreszcie to auto skończone i zrobione porządnie. Takie memento - gdyby policzyć ile kasy wydałem na spawanie najpierw u Pająka (przód), potem u Mniśka (trochę u dołu i tył), potem malowanie, to doliczając niewiele więcej miałbym to auto zrobione u Zapka, tylko trzeba by dołożyć na lakier. A miałbym (nie piszę tu teraz o tobie Pająku) zrobione auto porządnie i do końca.

Czy warto? Nie. Granada nie była i nie jest jeszcze autem docenianym jako klasyk, może za 10 lat będzie. Robię ją dla siebie, nawet nie na oryginał, bo jej tak nie widzę. Sprzedać jej nie sprzedam, bo ile bym wziął? 6000 jak bym trafił na jelenia? A póki co mam włożoną w nią okrągłą sumkę, po zrobieniu blachy i lakieru jeszcze bardziej okrągłą... z perspektywy czasu pewne rzeczy zrobiłbym inaczej, ale raczej miałbym tą granadę dalej, tak jak dziś. Natomiast jak czytam na forum ludzi, którzy piszą, że ich marzeniem jest mustang, czy challenger, ale kupują capri, bo ich na to stać, to się śmieję. Zakup rzeczywiście jest nieco droższy, ale części są tańsze, robocizna ta sama... Nasze fordy się po prostu nie opłacają. Ale kto to robi dla ekonomii? Ja niby wyrosłem w garażu u taty, a przy swoich Fordach się nauczyłem bardzo wielu przydatnych rzeczy, które dziś wykorzystuję. I to jest prawdziwa wartość, którą mi one przyniosły.

Chyba się starzeję, skoro takie przemyślenia mam :)

11.02.2012

Parę fot z blacharki póki co. Wkurwienie na maksa - poprzedni blacharz, mając wypiaskowany cały spód auta był w stanie na skorodowaną belkę dyfra naspawać kawałek blachy, żeby to zasłonić. Oczywiście co się miało z tym stać? Zardzewiało bardziej i cała belka do wymiany. Nie ma to jak papraki. Jak zobaczyłem niektóre miejsca jak były pospawane, to aż się scyzoryk w kieszeni otwiera. Gluty jak nie wiem. Okazało się, że granada rdzewiała nie dlatego, że marny podkład był, czy że po soli w zimę jeździła, ale dlatego, że dziury od spodu były załatane masą do uszczelniania spawów... Cała kasa wydana u poprzedniego blacharza psu pod ogon. I to "kolega" z klubu. Masakra.



19.02.2012

Kolejna paczka fotek od Zapka. Kolejna fala radości z jakości prac i kolejne elementy rudego wywalone.



25.02.2012

Ciąg dalszy tu:
http://www.capri.pl/car/2331/3968

Komentarze

zło te nadkola ;)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2011-11-14 00:23:09]


pfffff.. chyba u Ciebie:)

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2011-11-28 17:53:55]


No dobra, do taunusa bez wtrysku :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-11-28 19:21:33]


no na pewno nie u JaMana

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-11-28 23:11:08]


Dobrze, że się je Marcin pozbyłeś, będą z niej idealne żyletki, bo z takiego parcha nic innego byś nie zrobił...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-08 23:49:24]


Pojechała na kataforezę??;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-09 08:11:47]


Póki co nie ma kataforezy ani w planie, ani w budżecie, a chyba i nawet potrzeby nie ma, bo jest zbyt ładna, żeby o tym myśleć.

Chcę ją po prostu zrobić wreszcie raz, a dobrze, bez skrótów i presji, ze musi jeździć, bo to podstawowe auto. Jak ją zrobię to podejrzewam, że znowu będzie autem w miarę podstawowym w rodzinie, ale póki co mam czas i chęć zrobić to auto porządnie.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-09 09:12:56]


Pomaluj ja na srebrno. Ta chyba akurat na to zasługuje:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-09 09:39:42]


Była już srebrna... i nie wiem. Do tej mojej 2d to i pasowało, ta jakaś niewyraźna była. Ten kolor co jest mi się podoba, ale tylko w macie. Jakoś od początku podjęcia decyzji o robieniu tej granady (czyli z 8 miesięcy?) zastanawiam się nad kolorem (np. granatowy metallic, srebrny, biały...) i wciąż jej nie widzę w żadnym innym niż ten co jest, może odrobinę ciemniejsza.
Teraz poza tym zdecydowałem się na likwidację relingów, owiewki szybra i chromowanych listew progowych. Cała reszta listewek, zderzaki, klamki itp. będzie albo czarna, albo bardzo ciemno srebrna.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-09 09:51:23]


tak co by ci troche klina zabic :D pomysl na kolory i felunek fajny :D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-09 18:07:11]


hehe i polaczenie obecnego ze srebrnym :)
http://www.cardomain.com/ride/3364327/1982-ford-granada

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-09 18:08:24]


Niestety, czarny absolutnie odpada. Nie lubię :) Szprychowych felg również systemowo nie cierpię. Ten z trzeciego zdjęcia jest nieco w moim kierunku, bo ma baby-moony na felgach :) Tu trafiłeś, bo docelowo chciałbym założyć moon-diski na koła, ale pełne.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-09 19:04:08]


widzialem ostatnio u znajomego co ma taki kołowy grajdołek kołpaki chroomowane od crown victorii ale to 16 byly niestety dlatego nie wzialem :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-09 21:39:43]


moge zapytac o rozmiar jesli to Ci chodzi po glowie :D

http://www.ebay.co.uk/itm/Commer-PB-Chrome-Hub-Caps-Imperfects-/330666159359?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4cfd3d2cff#ht_694wt_1163

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-10 10:42:27]


Dzięki, ale chromu na tym aucie już raczej nie będzie.
Chodzi mi o takie:
http://www.mooneyesusa.com/shop/product.php?cPath=188_211&products_id=474&MOONSESSION=9bh4rbra693kaugd20fmhg7lq3

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-10 10:48:45]


Popieram Twoj wybor :D

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-10 11:34:05]


:)
A jak mnie natchnie to jakieś oznaczenie typu AR/BFR na tyle się machnie i do Bonneville :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-10 11:37:52]


a jakby cie inaczej natechlo to te co mowilem to takie jak na fotce :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-10 11:56:48]


Dzięki :)
Ale będą 15", póki co mam jeszcze z trzy komplety różnych kołpaków do Buicka, z '51, '55 i z '57. Któreś będą pasować :)
Zresztą jest jeszcze koncepcja na MAKi od Dreda. Zobaczymy.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-10 12:08:41]


zdecydowanie pierwsza grania kombi w czarnym z paskiem :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-10 16:28:55]


Szkoda że "swój swojego" oszukuje...
Ale jak Zapek ogarnie to będzie druga "Perełka" ;-)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-02-12 01:34:51]


Aż się płakać chce... Ale mam nadzieję, że wiesz zapku jaka odpowiedzialność na Tobie spoczywa? :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2012-02-12 14:42:46]


Hmmm jakaś nie szczególna raczej, wszystko co do nas wjeżdża robimy gruntownie i uczciwie. Wiadomo ze nie będzie to wieczne i że kiedyś i tak zgnije ale robimy wszystko co tylko się da i jak najlepiej potrafimy aby przedłużyć życie każdemu autku, nad którym się pocimy.
W tym miejscu pragnę pochwalić Szymala, który od jakiegoś czasu zajmuje stanowisko drugiego spec majstra w ASP za sumienność w pracy i postępy jakie poczynia ostatnio. Jak tylko zleceń nam nie braknie to czuję, że współpraca będzie długa i owocna ;))

To nadwozie jest naprawdę zjawiskowe. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie ma co robić. Na drugi rzut już cos się pojawia a jak zaczęliśmy pracować nad nim, to jednak trochę tego jest. Niewątpliwie jest to jednak jedna z najładniej zachowanych Granad jakie widziałem. Słabe miejsca to typowe dla tego modelu punkty, nic więcej. W trakcie renowacji będziemy poprawiali wszystkie błędy konstrukcyjne zwłaszcza miejsc tradycyjnie gnijących gdyż te rdzewieją z trzech powodów: rozległe złącza zakładkowe, których nie była w stanie spenetrować kąpiej kataforyczna więc pozostały niezabezpieczone (podłużnice głównie), tzw. syfozbieracze czyli głównie miejsca bocznego lewarkowania które dodatkowo są bardzo silnie obciążane i odkształcane podczas podnoszenia auta oryginalnym lewarkiem oraz sprawa odprowadzania wody do profili zamkniętych progów i tylnego pasa. To wszystko zostanie poprawione. Jeszcze kilka zmian będzie ale o tym później ;))

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-02-12 15:49:12]


No właśnie - poprawianie fabryki. Z wielim żalem pogodziłem się z myślą, że nie użyję oryginalnego lewarka, który jest o tyle wygodny, że mieści się ładnie we wnękę razem z kołem zapasowym. Wiem jednak, że rzeczywiście wzmocnienia pod lewarek są tymi syfozbieraczami i warto coś z tym zrobić. Zapek zaproponował zastosowanie zamiast nich profili zamknętych. Ja zaś kupię sobie jakiś nieduży podnośnik nożycowy od jakiejś toyoty czy hondy.
Druga rzecz, to odprowadzenia wody z szyberdachu prosto do progów i do przestrzeni za tylnymi kołami. Tu Zapek wyprowadzi rury odpływowe poza przestrzenie zamknięte.
Opisy kolejnych zabiegów potem, na bieżąco :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-02-12 15:55:16]


Marcin, czy te zmiany, to to o czym mysle? W sensie to co kiedys miales w planie, zrezygnowales, ale meczylo Cie to caly czas.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2012-02-12 16:47:46]


Nie, nie będzie 2D. Nie miałem zdatnej budy do kupienia, w końcu się żbik odezwał, że coś ma, ale póki co cisza, żona narzekała, że 2D to niewygodne (co w sumie racja, jak się ma dzieciaki)... Może za rok, dwa, jak to wszystko zardzewieje :) A na serio - granada straciła status auta-projektu. Chcę już to skończyć (aha, ciekawe ile mi zajmie składanie tego) i zabrać się wreszcie za Buicka, który został spartolony tam, gdzie granada (trzeba jednak oddać sprawiedliwość, że rama została przedłużona dobrze i całość jest prostokątna jak powinna, tylko wykończenie nie wyszło).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-02-12 16:57:16]


super robota, będzie zdrowe auto!

dyra [2012-02-15 13:47:31]