logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » m.kozlowski - Ford Granada Mk IIb 2.9EFI V6 Koeln 24V Ghia 1984 » Mechanika cd i reszta działań...

m.kozlowski - Ford Granada Mk IIb 2.9EFI V6 Koeln 24V Ghia 1984 - Mechanika cd i reszta działań...

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.9EFI V6 Koeln 24V Ghia 1984
Status: aktualnie posiadany (od 2006-11-22)
Aktualizacja: 2009-02-16 13:35:44

Coś się dzieje, ale jakoś mało czasu na updaty :) Więc na razie tylko zdjęcia.











22.12.2008
8 godzin w garażu. Wyciągnąłem tylne zawieszenie, zapsikałem podwozie zabezpieczeniem, założyłem tylne zawieszenie. Sam. Potem tylko mały projekcik - włożenie nivo od scorpio. Się okazało, że dolna "przetyczka" amortyzatora ma inny rozstaw śrub niż wahacz. Na szczęście miałem zachomikowane stare tylne amorki od granady...

09.02.2009
Się przeciąga w czasie... Ale robię tylko jeden dzień w tygodniu przy tym :/
Na razie tyle:




A4LD siedzi grzecznie jakby fabryka ją tam włożyła. Wszystko już podłączone, olej zalany, można uznać, że do dokończenia projektu "A4LD w granadzie" został tylko odpał i próbne jazdy... A i podłączenie elektryki do lock-upu. A spawana była tylko łapa, nadwozie nienaruszone. Żadnego spawu, żadnej dziurki.





A tu się nagle zrobiło bardzo ciasno. Rurka bagnetu jest nieco grubsza i inaczej wyprofilowana niż w C3. Do tego w jednym niemalże miejscu jest filtr oleju z wymiennikiem ciepła, zawór odcinający nagrzewnicę (od klimy) + rurki chłodzenia do obydwu (w sumie 6 sztuk); przewody masowy silnika i plusowy rozrusznika; podciśnienie i bagnet od skrzyni; podciśnienia i przewody od klimy; WYDECH (bo gorący :) )... Im więcej fabrycznych rurek chłodzenia tu wkładałem tym mniej pasowało. Wywaliłem więc wszystkie i podobierałem inne, inaczej wyprofilowane, do tego sprężynki w środek... Jakoś się ułożyło, choć dopiero za czwartym razem udało się to wszystko dopasować.



W każdym razie silnik już się kręcił :) Ale bez świec i zapłonu, z odłączoną pompą paliwa. Zostało założyć tłumik końcowy (od sedana pasuje mocno przeciętnie), skręcić mocno wydech, założyć zbiorniczek wyrównawczy, zalać petrygo, złożyć zapłon, zalać benzynę... I palimy laczki :)

14.02.2009
Odpaliłem! Na początku sikało paliwo z rozdzielacza, dokręciłem. Potem z węża powrotnego do baku, dokręciłem. Potem strzał w kolektor aż podciśnienia pospadały :). Po zamianie przewodów zapłonowych o 180st. Odpalił i bez problemu chodzi jak zegareczek. Skrzynia też ożyła mimo przestoju, tylko z racji braku kawałka mam na razie tylko jeden bieg do przodu, ale to przejściowe.
Ale silnik chodzi jak marzenie. Wreszcie przestaną mi mówić, że szewc bez butów chodzi :)

Komentarze

Ladnie, nawet bardzo :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-12-19 08:09:54]


Widzialem co się dzieje ;) Jest nieźle!

Mysza liil (EM) [2008-12-19 08:39:32]


będzie jak nowa!
A co ty jej tak w kablach mieszasz?

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-12-19 11:57:33]


Potwierdzam słowa Myszy - jest niezle :) ... widziałem osobiście ...

Biger Dokładna lokalizacja na mapie [2008-12-23 02:56:01]


Jakoś się na fotki nie mogę zdobyć, ale jest nieźle. Układ paliwowy skończony, wydech w 2/3 też, silnik poskładany i zalany olejem, skrzynia też, został do poskładania układ chłodzenia i zapłonowy.
Wczoraj pierwsze kręcenie silnikiem było :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-09 08:06:36]


Jak już odpali na tych polmostrowach, to jeszcze założysz tamte tlumiki...

Mysza liil (EM) [2009-02-09 22:33:29]


Może i tak, na razie chowam je do archiwum. Póki co chcę to poskładać i jeździć, bo już mam dosyć. Te złożyłem w 20 minut, a tamte jeszcze trzeba by spawać...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-10 07:54:24]


na żywo wyglada jeszcze lepiej.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-16 14:42:01]


Hmm... Mysza, a jest nie tak z Polmostrowem? W końcu sam mi takie zakładałeś, że niby spoko...

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-18 17:49:09]


Nie są złe. Za samych środkowych ładnie gada, cichutko, nieco gardłowo. Porównania nie mam z innymi, bo nie pamiętam jaki miałem w 2d (chyba bosal) i było to samo, tylko głośniej. Poza tym, to ma jeździć, a nie służyć do spuszczania się nad dźwiękiem z rury :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-19 08:25:45]


Tzn. jeżeli chodzi o jakiś gulgot to rzeczywiście są średniawe i pewnie o to Myszy chodziło. Jako tłumik spoko, jeżeli ma być fajny dźwięk - cóż... no jak super fajne rasowe V to one nie brzmią :( Bliżej im do zwykłego, wcale nie tak dużej pojemności R4 jak na moje ucho, a kiedyś to mnie ktoś z bokserem pomylił ;)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-19 13:27:34]


kzyho, boksery mają przeważnie pianę w ustach ;)

Wydech w granadzie ma brzmieć głucho i głęboko. Niestety, te cuda z literką P nijak się do tego nie mają, bo tylko brzęczą i denerwują.

Mysza liil (EM) [2009-02-19 17:54:53]


Co do Polmostrowa, kiedyś był spoko. Potem poszli w cięcie kosztów... i niestety od pewnego czasu produkują puszki wydechowe a nie tłumiki.

Mysza liil (EM) [2009-02-19 17:55:48]


Piękna robota. Fajnie wyglądało jak spadły podciśnienia :D

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-27 11:21:06]


A pamiętasz jak to u mnie pod maską było?
Dobra rada - układaj wszystkie rurki tak, żebyś nie musiał mówić brzydkich słów przy wymianie świec i regulacji zaworów. Wiem z przykrych doświadczeń. Nawet nie mogłem nazwać brzydko tego, co mi utrudnił życie, bo to byłem ja....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-27 11:42:57]


Ta, ułożyć w silniku z k-jetem wszystko tak, żeby łatwo było wymienić świece i wyregulować zawory... Żartujesz chyba :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-27 12:01:38]


Też mnie rozbawiło. chyba trzeba napisać układaj tak co by się o kolektor wydechowy nie przyfajczyło :P

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-27 12:03:03]


Witam. Marcin ile zapłaciłeś za ten układ wydechowy? Pozdrawiam

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-27 13:20:27]


Rury kolektorowe (walker i bosal zdaje się) 160zł + środkowy polmostrow 190zł + końcowy bosal jakieś 240zł.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-02-27 13:23:42]


Witam. Dzięki za odpowiedz - kiedy poznasz dźwięk polmostrow'skich tłumików? Pozdrawiam

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-02-28 14:01:56]


A jak poznasz działanie tym razem SPRAWNEJ mniejmy nadzieję skrzyni biegów, to też daj znać..

Mysza liil (EM) [2009-02-28 15:10:31]


Tłumiki są ok, mi się podoba.
Ze skrzynią walczę, na pewno dam znać.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-02 08:22:42]


Mysza, a w takim razie, że tak zapytam... Doszedłeś w końcu do tego jakie w tym układzie tłumik brzmią "głucho i głęboko", a przy tym będą względnie ciche? :)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-05 01:54:09]


Tłumiki ford i walker...

PS. Marcin, jeździ w końcu?

Mysza liil (EM) [2009-03-05 07:52:39]


A weź mnie nie denerwuj :/
Od niedzieli miałem tylko czas podskoczyć do Chudera po więcej oleju i jakiś modulator do testów. Może mi się wreszcie dziś uda. Ale zmęczę sukę, bo już mam dość tego remontu. Żałuję, że nie mam drugiego auta, bo nie miałbym takiego ciśnienia.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-05 08:08:46]


Krzycho a nie podobał Ci się dźwięk PBSa na PC? Głęboko, basowo i nie za głośno, no chyba że powyżej 5000/min :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-03-05 09:25:58]


Kurcze Granadziarz... Nie wiem czy to już ta godzina czy co, ale co/kto to jest PBS? :)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-06 00:38:17]


Granadziarza granada ma rejestrację PBS.

A ja wczoraj walczyłem ze skrzynią. Powód nie zmieniania biegów prozaiczny - zatarty zaworek. k@#%#%&^ ile się namordowałem, żeby go wyciągnąć. I nie dałem rady. Dziś go rozwiercam. Zaczyna mi wracać chęć na C3 :(

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-06 08:57:59]


tak jak Marcin napisał - płocka historia samochodu...
Marcin, rób zdjęcia przy rozbieraniu zaworków w mózgu, bo nie wszystko jest w sieci...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-03-06 09:47:24]


Do mózgu to ja jeszcze nie doszedłem, tam jest ok, w przyszłości dopiero przełożę do tej skrzyni mózg z jednym elektrozaworem. Na razie mam problem z "throttle valve", tym co jest pod modulatorem podciśnieniowym.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-06 10:00:30]


no to masz prze.....
Ja z kolei wierciłem dziurę i gwintowałem żeby wyciągnąć śrubą tłoczek z mózgu.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-03-06 10:16:41]


A sprawna C3 leży metr od samochodu i kusi.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-06 10:34:13]


J E Ź D Z I ! ! !

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-08 17:25:15]


oby też się zatrzymywał :P

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2009-03-08 17:33:39]


Gratki plyna;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2009-03-08 17:48:15]


Zatrzymywanie działało jako jedna z pierwszych funkcji :)

Dziś w pojedynkę zdjąłem skrzynię, odwierciłem zaworek, włożyłem drugi, założyłem skrzynię. Jak jechałem żeby sprawdzić i SAMA zmieniła bieg, potem drugi raz, to myślałem, że z radości wyskoczę z tego samochodu!!!!
Niepokojące jest to, jakiej wprawy nabrałem z zmienianiu skrzyni. Cała operacja zajęła mi pięć godzin. Kto zdejmował i zakładał automat sam, ten wie ile to waży...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-08 18:51:10]


No to super. Szkoda ze poprzednia skrzynia od 2.8efi nie dzialala wogole, silnik od niej w sumie tez nie pierwszej mlodosci ale jeszcze sie turla w pewnym consulu...

Mysza liil (EM) [2009-03-08 20:41:47]


Tamta skrzynia będzie dawcą płyty sterującej do tej, ale to za jakiś czas. A później się ją naprawi - mam jeszcze jakieś części od A4LD - tarczki, taśmy... Coś się wymyśli, nie wyrzucę przecież.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-09 07:57:27]


Aha, a co do polmostrowów, to jak na razie brzmią nieźle. V8 to to nie jest, ale gulgocze fajnie :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-09 07:58:12]


Mysza, ta od mojego efi była kaputt? Bo jeżeli tak, to bardzo przepraszam, nie byłem świadomy, za to normalnie temu gościowi, co mi to "w bardzo dobrym stanie" wszystko sprzedawał (niby z capri.pl...) powoli się niezły wklep by w sumie nazbierał &^%$%^$#&%#&^%&*^ :/

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-09 16:16:18]


Ano niestety to właśnie ta, znak szczególny - próba polerki szczotkami drucianymi.

Mysza liil (EM) [2009-03-09 17:04:04]


:(
I wierz tu niby ludziom z klubu... :(
Silnik miał być super stan, a jaki jest dobrze wiemy :/
Teraz się okazało, że skrzynia też do dupy. Normalnie nic tylko kija brać i bić...

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-10 01:29:32]


Cóż, przyłączę się do utyskiwań, bo miałem deko nadplanowej roboty przez to.
A co do polmostrowów - przy ruszaniu niemalże V8 (orgazmiczne wręcz :) ), przy jeździe ze stałą prędkością cichną. Na razie wrażenia niemiarodajne, bo pierwsza jazda od pół roku granadą i tylko 20 kilometrów, ale jutro do Płocka jadę, więc się osłucham.

A A4LD w granadzie to jest to. 100km/h i 2100obr/min :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-10 07:55:34]


A z ciekawości - od kogo ta skrzynia i silnik?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-10 07:56:15]


Kupiłem od tego pana http://www.capri.pl/user/1056
Jego wpisów na capri.pl za dużo to nie widziałem, ale robił jakiegoś dzioba i do niego silnik miał iść.
Natomiast silnik i skrzynie mi zachwalał jego kolega, który już tu czasem pisywał, że niby sam go ze Scorpio wyciągał i potem temu Bartkowi odsprzedawał i że chodziło to jak pszczóleczka ładnie, a u Bartka tylko poleżało, więc na pewno będzie OK
Namiar na kolegę tutaj: http://www.capri.pl/user/1412
Generalnie wybór 2.8efi wówczas był żaden, a z uwagi na lpg takowy chciałem kupić, żeby gniazda w głowicach miał twarde. No i pomimo niespecjalnie promocyjnej ceny i nierozłącznie w komplecie sprzedawanej skrzyni wziąłem tego, skoro wreszcie był to ktoś z klubu, czyli niby bardziej zaufany niż przeciętny handlarz i obaj panowie twierdzili, że kondycja sprzętu jest BDB...
Oczywiście typowo z moim szczęściem jak pamiętam, to po zakupie tego mojego silnika, ktoś akurat 2 tygodnie później wystawił odpicowane 2.8 za niewiele wyższą cenę, ale cóż... :/

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-11 01:09:09]


Marcin, to ja mam chyba jakieś inne polmostrowy albo ten k-jet aż tak zmienia brzmienie... Bo u mnie do bynajmniej głęboko to nie brzmi :(

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-11 02:22:21]


Bo polmo ostrów to taka firma, że jak Heniek na taśmie ma kaca, to mu wychodzi sound kalibry, a jak ma ssanie, to mu wychodzi hamerykańskie V8 :-) Weź w sklepie dwa identyczne przelotowe tłumiki Asmet i Polmo (lub izawit, ferroz czy inne puszki od konserw). Spójrz do środka, na jakość pasowań, porównaj jakość zagnieceń, spawów, farby pokrywającej spawy. Szybko zrozumiesz dlaczego każdy produkt polmo ma inny dźwięk.
Sory Marcin za OT na twojej stronie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-03-11 09:53:44]


Też mam to g... :|

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie [2009-03-11 16:08:24]


Ok, wrażenia po pierwszym tysiącu kilometrów od złożenia:
- wciąż grzebię się w tapicerkach, bo już mi się nie chce :)
- skrzynia chodzi jak złoto, trochę jak na moje za wcześnie biegi zmienia, ale jeszcze modulator muszę zmienić
- przestałem już jeździć jak emeryt (żeby docierać), teraz jeżdżę jak 50 latek. Za jakiś tysiąc będę jeździł jak 40 latek. Ale ten silnik ciągnie! Jest dobrze. I spalanie jakieś takie normalne...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-04-15 09:48:29]