[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Sergio |
Samochód: | Ford Capri Mk III 2.8i V6 Koeln 1982 |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2009-02-15 20:19:13 |
Ford Capri 2.8i 1982r.
Zacznę od tego, że… nie jestem szczególnym maniakiem Forda Capri. Jestem fanem pięknych sportowych coupe. A do takich zaliczam między innymi właśnie Forda Capri – stylowe coupe z widlastym silnikiem i napędem na tylne koła.
Moje wymarzone auto kupiłem w 2002r. Zdecydowałem się na ten egzemplarz, ponieważ była to w pełni oryginalna wersja 2.8 injection, z udokumentowanym pochodzeniem. Samochód trafił do Polski w 1984r. i przez niemal 18 lat był w posiadaniu jednego właściciela. Zaraz po zakupie auto trafiło do remontu blacharskiego – wymienione m.in. oba przednie błotniki, a potem do lakierowania nadwozia.
Następnie, jak to Capri, wymagał sukcesywnych inwestycji w wiele elementów.
Najważniejsze to:
Nowa tarcza sprzęgła i szlif docisku VII.2003.
Nowy kompletny układ wydechowy IX.2003.
Nowe reflektory Hella X.2004.
W IX.2006 przeszedł większy przegląd w Chuder Capri Service (polecam), gdzie otrzymał m.in.:
Nowy szereg elementów układu hamulcowego,
Łożyska podpory wału napędowego, przednich kół i półosi tylnych.
Poza tym regularne wymiany oleju (Mobil Super S), filtrów, regulacje zaworów, testy na analizatorze spalin.
W X.2006. przebieg osiągnął 200 000 km.
Z ważniejszych wydarzeń wymienię:
czerwiec 2003 - spontaniczny udział w Pucharze Capri 2003
lato 2004 - wizyta na Pucharze Capri 2004
Ogólnie eksploatacja mojego Capri sprawia więcej przyjemności niż uciążliwości. Oczywiście wymaga stałej troski i nakładów finansowych, ale potrafi się za to odwdzięczyć.
Najprzyjemniejsza jest świadomość posiadania i prowadzenia wyjątkowego samochodu.
Jesień 2006r. - Konserwacja podwozia przed zimą.
Czerwiec 2007r. - Nowa szyba przednia.
4 sierpnia 2007r. - wizyta na Pucharze Capri 2007
31 grudnia 2008 r. - Wpis do ewidencji ruchomych zabytków techniki.