logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » dyra - Ford Taunus TC I 2.8 V6 Koeln custom 1975 "puma" » modyfikacje

dyra - Ford Taunus TC I 2.8 V6 Koeln custom 1975 "puma" - modyfikacje

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: dyra
Samochód: Ford Taunus TC I 2.8 V6 Koeln custom 1975 "puma"
Status: aktualnie posiadany (od 2001-08-10)
Aktualizacja: 2014-03-29 21:37:49

[24.05.2012]

- heble z przodu przerobione na wentyle (tarcze od bodajże Renault 21 rozfrezowany otwór na piastę oraz zmieniony rozstaw na 4x108)
- zaciski zregenerowane - nowe tłoczki, gumki, zestaw poszerzający od Chudera, malowanie, przewody miedziane i gumowe wymienione


- przednie sprężyny wymienione na Ventury - 40mm (przód stanął troszkę niżej niż przy zbitych stockowych springach od V6 ale za to jest sztywno i nie obciera tak jak poprzednio, ranty błotników mam zaklepane

- zakończenie sezonu 2012 będzie mocno bokiem jechane ;)

[12.10.2012]
- mamy punkt wyjściowy do dalszych modyfikacji ;)

[25.03.2013]
- mechanizm róznicowy mostu Atlas od Sierry P100, ciekawe ile dłużej wytrzyma ;), import UK

[26.03.2013]
- nowa kiera z nabą...oryginalną nie da się szybko kręcić, ani wygodnie trzymać ;)

[29.03.2013]
- dla potomnych wrzucam fotki porównujące oba mechanizmy

- pasuje - plug'n'play ;) - part number 11620732 (jakby ktoś chciał zweryfikować sobie przed zakupem ;)

- a to przełożenie zostawiam sobie na jakąś 1/4 mili ;)

[15.07.2013]
- trochę japońskiej technologii do przedniego zawieszenia ;)

[21.07.2013]
- stabilizator przedni 18mm+gumy poli
- tylne sprężyny Ventury - jest gleba ;)

[26.07.2013]
- udało się upolować odpowiednio długie amorki na tył KYB, planuję wrócić do wysokiej dupy po Pucharze ;)

[01.08.2013]
- Burton Power Quick Shift do N9

[29.03.2014]
- czas na drobne poprawki kosmetyczne: mycie, uszczelka michy i dekli, regulacje i w końcu barany...

Komentarze

konkret!

bad ass boy [2012-05-24 22:18:30]


Klapkę od wlewu paliwa pewnie oddałeś do mieszalni, żeby Ci lakier na zaprawki dobrali ? ;-)

Super jest !

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-05-24 22:28:51]


zbiornika nie ma więc klapka nie potrzebna ;)

dyra [2012-05-25 09:28:39]


Dobry most tak popsułeś?:P

Kilgore [2012-10-06 21:50:38]


No nie mow ze na gazie jezdzisz :p
Ktos kiedys powiedzial ze:
- gaz to montuje sie do kuchenek
- rope leje do ciagnikow
- a na benzynie sie jezdzi :D

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-06 21:51:44]


oj będą półośki lecialy, będą :)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-06 21:59:16]


no nie taki dobry ten most, tulejka w koszu satelit tak luźno latała że trzeba było zaspawać...no i przy okazji elektroszpere się zrobiło, a mechanizm pochodził z Transita i wytrzymał u mnie raptem 3 miechy...

a co do jazdy na gazie to tylko i wyłącznie, ta fura nie ma instalacji benzynowej, a jak to lata na tym paliwie to na PC było widać, więc ;P

dyra [2012-10-06 22:01:28]


na szczescie jootro ma nie padac bo tak to cale nity moosielibysmy go pchac zeby przypadkiem obera nie zaliczyc:)

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-06 22:17:51]


lało - jutro też pewnie będzie... ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-06 23:16:17]


dzisiaj po deszczy na Jutrzenki 2x 360 stopni zaliczyłem skręcając w lewo przy 40 na godzinę ;), spoko Jacek ,damy radę i w deszczu ;)

dyra [2012-10-06 23:28:10]


Lepiej robić kilometry na gazie niż gnić auto bez gazu ;)

Michał_MSK [2012-10-08 16:31:50]


Auto z gazem tez moze gnic, wszystko zalezy od drivera :D

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-13 18:38:16]


no musze przyznac, że te krzywe są całkiem fajnie proste :)
niezla baza wyjsciowa, i nawet jako docelowa jest niezła ;)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-13 19:35:30]


180Nm przy 1500obr ??
Czad !
Poza tym jeszcze nie widziałem, wykresu w którym moc jest tak płynnie rozwijana :)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-13 19:54:20]


No właśnie mnie też zaskoczyła płaskość wykresu momentu :)
Przez zimę jeszcze kilka pomysłów zostanie na tym silniku zrealizowanych. Zobaczymy, czy wyjdą na lepsze.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-13 20:39:35]


on ma solexa 38/38??

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-13 21:39:01]


Kolektor od k-jeta z zaślepkami zamiast wtrysków, przepustnicę normalną k-jetową, oraz do tego, jak się wyraził Dyra "rozregulowany Blos i zatkany filtr powietrza" :)
Wynika to z tego, że jedynym paliwem póki co jest gaz i zaproponowałem uniknięcie wąskiego gardła w postaci gaźnika. Blos ma praktycznie tą samą średnicę co przepustnica od k-jeta.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-13 21:47:43]


Zawsze uważałem, że mądrze spatęcony gaz jest lepszy od paskudnej benzyny.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-13 21:57:34]


Marcin porzeza głowice i będzie lepiej! :)
ja bym z głowic (oprócz portingu) jeszcze trochę ściągnął mięska - bardziej doprężony silnik więcej awanturujący się jest... ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-13 22:31:41]


Zdjęte będzie, bez obawy :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-14 08:37:41]


A ja mam lepszy pomysł który powoli realizuję w silniku dedykowanym do mojego Capri ale nic nie powiem dopóki wykresu nie będzie ;PPP W każdym razie nie spotkałem się dotąd z takim usprawnieniem 2,8, sasasasasa ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-14 14:36:18]


Tja, wystarczy tylko wymienić blok, głowice, dolot i samochód :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-14 15:31:51]


I dodać biturbo :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-14 20:54:58]


Nie nie, to ambitniejsza modyfikacja ;))

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-14 23:57:00]


Ja obspawałbym jeszcze ten most nauczony własnym doswiadczeniem:)pozdrawiam

krzys escort mk2 [2012-10-15 07:52:20]


"Nie nie, to ambitniejsza modyfikacja ;)) " Zapek, dekle zaworowe pomalowane na czerwono już są i wcale nie dają tyle mocy co to niektórzy piszą ;)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-15 09:49:04]


krzys escort mk2 - most miał dojeździć do minionej niedzieli, plan wykonany, na nowy sezon będzie jakaś wytrzymalsza zmota, pewnie explorer albo mustang

dyra [2012-10-15 12:40:04]


ale że co? że bebechy sierry z LSD pasują do naszych mostów p&p?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-25 19:45:36]


Sierra - a raczej Ford P100 miał sztywny most jak Cortina - tylko na 5 szpilek i rozstaw felg Transita -- więc raczej może pasować ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-25 19:52:08]


Dyfer HD z zamkniętą puchą był też w niektórych Tanusach kombi. Ale nie wiem czy jest identyczny z tym z P100.
Pytanie czy rozmiary łożysk pozwolą zapakować go do obudowy nie-P100 :)

Konar [2013-03-25 19:59:52]


w sobotę się okaże ;) ale spokojnie bo pomiary wskazują, że wszystko jest identyczne :)

to nie jest szpera! a szkoda :( , te mechanizmy wystepowały też w niektórych Transitach, nie jest to żadna technologia kosmiczna, ale poprostu wersja Heavy Duty mechanizmu z Taunusa z duża główką ;)

dyra [2013-03-25 20:58:01]


łożyska to chyba nowe założysz?. Wprawdzie w ubiegłym wieku wymieniałem takie w Taunusie, i nie było problemu z zakupem u nas w sklepie z łożyskami.

zenonDWR [2013-03-25 21:39:46]


łożyska wyglądają na niedawno wymieniane więc zostają

dyra [2013-03-25 21:48:35]


jak uważasz, ja bym wymieniał teraz. i dobrze koła wyważył. Właśnie te łożyska lecą jak koła nie są wyważone.

zenonDWR [2013-03-25 21:55:45]


nigdy mi te łożyska nie poleciały, a patrząc na rozmiar moich tylnych kół to lekkiego życia nie mają, ale spoko Zenon, dobra rada, tylko ja mam bardziej lajtowe podejście do eksploatacji tego auta, nie wymieniam na zapas ;)

dyra [2013-03-25 22:30:22]


też tak można. Tylko obecnie dobry most do Taunusa to chyba trudno spotkać. A jak się lubi poszaleć to dobrze mieć jeszcze coś w zapasie

zenonDWR [2013-03-25 22:45:32]


Zenon jak się spotka most w niefajnym stanie to żaden problem, zawsze można sobie łożyska wymienić.

paras [2013-03-26 06:44:23]


Most /mechanizm/ Taunusa II, to właściwie można tylko te łożyska wymienić, lepszy most miał Taunus III /dobry zamiennik/ bo koła koronowe na których siedzą półosie mają łożyska igiełkowe / TC II nie miał, gdy dostały- lekki luz, było: puk, puk jadąc powyżej setki/ a powyżej 150 , stukot był nieprzyjemny.
Zgadzam się z ,,Dyrą,, , że nie ma się co cackać. Tylko nadmieniłem, że mając Taunusa, a ,,Dyra,, widać, że go lubi, to dobrze mieć w zapasie zdrowy most.
Mosty w Taunusach siadały po 100000 km i to było normalne. Zestaw naprawczy składał się z kompletnego mechanizmu z wałkiem. 10 lat po zakończeniu produkcji nie był do kupienia.

zenonDWR [2013-03-26 19:53:24]


w taunusie/cortinie były 2 typy mostów ale bez względu na to czy to był taunus I, II czy III... i nie wiem co to za herezje że most w taunusie wytrzymuje 100000... gdyby wytrzymywał 100000 km to już dawno żaden taunus w pl nie miał by oryginalnego mostu tylko jakieś wydumki z poloneza albo łady, bo nie oszukujmy się - te auta w większości mają już po 500000 km i wielu z nich nikt nawet oleju w moście nie zmieniał... sory Dyra za ten wywód...

Szramek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-26 21:54:00]


Pytanie czy wymiana łożysk na niewiadomo jakie zamienniki w miejsce fabrycznych łożysk o wysokiej jakości ma jakiś sens .... Mosty wytrzymują dużo - nawet milion km albo i dwa , o ile ktoś nie pali gumy jednym kołem i nie wywali wałka satelit :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-26 22:16:48]


Widzisz ,,szramek,, gdyby było 10 okrążeń na PC to ,,zapek,, został by w tyle za ,,Consulem Dieslem ,, przed Taunusem ,,Dyry,, Most w Capri byłby szmelcem

zenonDWR [2013-03-26 22:27:37]


MikeB4 - Taunus to nie jest ciężarówka, a Capri to 50 % Taunusa /most/
jeżeli jedzie wolniej od Diesla to ma szanse na więcej kilometrów. Ale kto pojedzie wolniej? Może Capri 1.3 ?
Ciężarówka ma inną konstrukcję mostu.

zenonDWR [2013-03-26 22:54:58]


Most w Capri jest podobnej wielkości jeśli chodzi o kosz , atak , koło talerzowe - tylko nieco węższy - pozatym Capri miało inne przełożenia dzięki którym mniej niutonometrów było przekazywane na koła na niskich biegach ... mam oba modele i widzę. To są naprawdę super wykonane części i żyją bardzo długo -- prędkość ma mało do rzeczy przy żywotności mostu -- raczej nagłe szarpnięcia przy ruszaniu.... dlatego mosty od aut ze skrzynią automatyczną zwykle są dużo mniej zużyte po takim samym przebiegu ....

Jak to powiedział Norm (ClubCapriNorthAmerica) -- który swojego Capri używa stricte do rajdów -- te mosty zniosą wiele -- nawet mocne i stuningowane V8 -- ale pod warunkiem , że ktoś zamontuje szperę -- czyli mechanizm o ograniczonym poslizgu w dyfrze w razie utraty przyczepności przez jedno z kół.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-26 23:05:43]


zgadza się, automaty mniej się zużywały /mosty/ ... W 10 lat jazdy Taunusem wymieniłem 5 mostów. /Koszt zakupu używanego od 80 do 120 marek/
W Granadzie DWR V636 przez 15 lat od zakupu /pomiar oleju/ nie zaglądałem do mostu!

zenonDWR [2013-03-26 23:16:13]


w granadzie to podobno co innego bardziej to wytrzymałe jest i podobno niezniszczalne i ma o wiele dłuższą żywotność niż most taunusowy

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-26 23:38:14]


Dyfer granadowy to też taki bez wad nie jest...lubi sobie czasem postukać na wieloklinie:(

Kilgore [2013-03-27 02:00:38]


gdybym nie używał swojego dziobaka do zabawy tylko nakręcania spokojnych kilometów to nie musiałbym w ogóle mostu wymieniać, a że lubie agresywną jazdę i palenie gumy (2.8 pod maską tez nie pozostaje bez znaczenia) to dwa lata temu zmieniłem 3 razy most, a rok temu 2 mosty i 2 mechanizmy, co ni jak nie idzie w parze z przejechanymi kilometrami ;)

zobaczymy ile wytrzyma ten mechanizm, jeśli więcej jak 2-3 sezony to znaczy, że dobrze wydałem te 75 funtów ;)

dyra [2013-03-27 09:34:18]


No jak ten nie wytrzyma to wtedy pozostanie opcja mostu ze stanga albo od BMW :D

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-03-27 09:46:11]


w rozsądnym przedziale cenowym to pewnie tak się skończy ;)

dyra [2013-03-27 10:30:01]


od BMW ?? przecie tam nie ma sztywnych mostów ;)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-27 15:52:09]


Przeciez sa :)

adi1980 [2013-03-27 20:45:15]


Raczej były przed wojną :-) W różnych modelach ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-27 20:58:49]


Sztywne mosty to słaby punkt starych osobowych samochodów. A jakie półosie będą pasować do tego mechanizmu nowo zakupionego? Bo np.: półosie od mostu Taunusa II nie pasują do mechanizmu Taunusa III.

zenonDWR [2013-03-27 21:28:19]


a w jakim typie mostu to sprawdzałeś Zenon? W Taunusie były różne mechanizmy, różne półośki. Ja mam most Atlas i mechanizm też z tego typu mostu kupiłem, średnica wewnętrzna łożysk identyczna co daje że półośki będą pasować ale...to się okaże w weekend ;)

dyra [2013-03-28 14:05:54]


Coś mi kiedyś nie pasowało. Mosty do silników V były trochę większe /inne/ i wizualnie można było stwierdzić jaki cały most do V-ki, bez pomyłki. Normalnie, to weekend już jutro od godz. 15.00 . Zrób fotki jak pasuje.

zenonDWR [2013-03-28 20:41:42]


Dyra,jak rozsadzisz następny most to pakuj most z volvo;)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2013-03-28 21:15:50]


obawiam się że może to być tylko kwestia czasu ;)

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2013-03-28 23:21:37]


Jedyna różnica tego mechanizmu to to ze ma 4 satelity zamiast dwóch. Te mechanizmy można było jeszcze znaleźć w transitach. Pasuje bez problemu do mostu z dużą grucha. Na takim mechanizmie lata Kordek w czarnej wdowie.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-29 09:38:03]


pasuje

dyra [2013-03-29 21:56:56]


to nie jest jeszcze tak źle, jak są części zamienne do kupienia

zenonDWR [2013-03-29 23:07:47]


wyje most, czy cichy - po tym nowym mechaniźmie różnicowym?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-30 18:14:48]


test drogowy dopiero za 2 tyg bo wyjeżdzam niedługo i mam też parę rzeczy do skończenia przy aucie ale wątpię żeby wył. Łożyska wyglądają na prawie nowe, przełożenie zostaje od kompletu z atakiem...poprzedni mechanizm na 2 satelitach co wsadziłem od Transita nie spowodował wzrostu głośności mostu, było cicho

dyra [2013-03-30 19:34:30]


A tam mechanizmy... jakie fajne garazowe smakolyki w tle :-) Zdecydowanie takim sloikom z przetworami mowimy TAK :-)

Człowieniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-30 21:38:13]


4.63 to na puchar dobre

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2013-03-30 21:41:43]


hehehe, trochę czasu w garażu się spędza to i "słoiki" trzeba było opróżnić ;)

Ptasiek a nie będzie za mała maksymalna na takim przełożeniu?

dyra [2013-03-30 21:51:01]


tu nie liczy sie maksymalna, tylko jak szybko ja uzyskasz, krk by to pewnie policzyl, ja nie umiem

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2013-03-30 22:00:56]


może i tak, ale jak maksymalna się skończy na 130 km/h to chyba słabo na owal

dyra [2013-03-30 22:21:12]


nie no , bedzie na 100 % wiecej

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2013-03-30 22:44:51]


Sam nie próbowałem jak również nie sprawdzałem, czy ktokolwiek na owalu choćby przez sekundę miał 200 na budziku. A Taunus na seryjnych kołach ze skrzynią N9 i dyfrem 4.63 osiąga 180 km/h przy 6000 rpm (dłubane Pinciaki kręcą się jeszcze wyżej).
Zatem 130 nam raczej nie grozi, bo do tylu to na tym dyfrze doszedłby z zenonowym Indenorem, gdyby tylko ktokolwiek spróbował tym wynalazkiem zbezcześcić Taunusa :)

Dla niedowiarków proste wyliczenie:
silnik 4300 RPM : przełożenie V b. w N9 (0.825) -> 5300 RPM wału : dyfer 4.63 -> 1130 RPM tylnego koła x jego obwód (3.14 x 0.61m = 1.91m) -> 2160m/min = 130 km/h

Przy 6650 RPM wynik osiąga wartość 200 km/h.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-30 22:53:46]


dziękuję.... zawsze niezawodny :P

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2013-03-30 23:03:38]


http://www.unixnerd.demon.co.uk/bmw.html

tutaj można wszystko łatwo policzyć :)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2013-03-31 01:30:17]


dzięki KRK 4m :) to już wiem co założyć na puchar ;)

dyra [2013-03-31 05:41:01]


Alleluja i do przodu.
Na owal załóż 3.44 /patrz przyśpieszenie dane fabryczne - 4.63 mogłoby być szybsze na odcinku np.: kilku metrów i potem lipa/

zenonDWR [2013-03-31 10:51:28]


Jaka lipa, o czym Ty mówisz ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-03-31 11:05:15]


gosc od niemiania lipy poleca ;]

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2013-03-31 11:09:05]


Dyra
nie ma idealnej przekładni głównej odpowiedniej do wszystkich warunków. 4.63 Dobre dla bankowozu, zaleta: będzie mocny, wada: będzie dużo paliwa palił i będzie wolny
Lecz silnik 2.8i da sobie radę z kółeczkami także na przekładni głównej dedykowanej do Taunusa 2.0 V oraz 2.3 V. To jest 3.44
Z dobrym silnikiem Taunus 2.0 V – przekładnia 3.44 - jak puścisz sprzęgło gwałtownie i jednocześnie dasz gaz to Taunus stoi w miejscu, a koła napędowe się obracają na asfalcie, i obojętnie, na jakiej nawierzchni.
Dla silnika Taunus 2.8i przekładnia główna do szybkiej jazdy wskazana około 3.00, w Taunusach takiej nie było.

zenonDWR [2013-04-02 21:48:32]


chciałbym takie 2.0 v6.Ja mu klepe a on stoi w miejscu.:-)A pod duża górką stałeś jak to testowałeś

PSIAŁA [2013-04-08 22:41:50]


na skrzyżowaniu. Może można jeszcze gdzieś wykopać, kupić, dobry silnik, i od razu do naprawy i będziesz taki miał

zenonDWR [2013-04-08 22:57:54]


to w takim razie śnieg leżał na skrzyżowaniu

PSIAŁA [2013-04-09 18:55:31]


wszystkich zainteresowanych informuję, że most po wymienie mechanizmu ma się dobrze, jest tak samo cichy jak poprzednio, no i laka pali ;)

dyra [2013-04-14 14:53:39]


Zainteresowani dziękują za informację :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-04-14 18:11:03]


Mam je juz w sumie kilka lat w swoim i chyba czas na cos twardszego :/

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-15 22:58:43]


nowe amortyzatory: wyścig zbrojeń przed PC! :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-07-15 23:07:21]


rybak po kilku latach to czas na takie sprawne po prostu ;P

etam od razu wyścig, miałem tak wywalone amory że nawet na gładkim asfalcie miedzianej auto się by nie prowadziło totalnie, teraz czas na tylne jeszcze, trzeba jakiegoś lublina czy innego tarpana ogarnąć bo oryginalne za krótkie są :/

dyra [2013-07-15 23:09:34]


ja mam w kombi od żuka :) trzymają fajnie ale długość podobna jak w taunusie oryginały

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-15 23:25:14]


ile kosztują takie amorki do dzioba na przód?
sprężyny masz te czerwone co obniżają o jakieś 4cm?
u mnie chyba tez już najwyższa pora na wymianę

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-15 23:27:44]


no właśnie wiem :) teraz czas na te takie twardsze z turladłem zmieniającym twardość...

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-15 23:31:32]


oo to widzę na bogato będziesz się trulać, fajnie, może kiedyś u mnie też zawitają takie...

najdos amorki te są od granady, nie wiem czy KYB robi do tauna ten model, generalnie pasuje wszystko, trzeba tylko zwęzić górną tulejkę i pasi, co do ceny to masz je tu dostępne http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O&mar=36&mod=518&blinkmod=T

a sprężyny przednie to są - 40 mm ale nie podróbki z allegro tylko Ventury, więc teoretycznie lepszej jakości ;) co do prowadzenia to jest spora różnica po ich założeniu względem seryjnych od V6 a auto w sumie stoi tak samo jak na seriach, za to jest sztywniej i nie obciera oponami o ranty

dyra [2013-07-15 23:46:32]


coś nie bangla do końca ten link, numer katalogowy amorków 553008

dyra [2013-07-15 23:49:29]


to jeszcze trochę... na razie te ventury weszły i... wcale tak nisko nie jest jak myślałem. muszę jakiś patent na tył znaleźć to by go nie opuszczał tylko usztywnił

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-15 23:52:17]


ja mam tez takie sprężyny. kupione jeszcze przez bartoromero od chudera. prześwit niestety tylko jakieś 5cm i notorycznie zahaczam o studzienki i koleiny. na oponach 205 przy hamowaniu lub dołkach ociera ale tylko prawa strona (nawet jak jadę sam a jak wiesz ważę sporo ponad kwintal). podejrzewam że prawy amortyzator zdechł. więc tak myślę że nowe amorki załatwią sprawę i usztywnią dziada.
czy przy wsadzonym 2.8 jest szansa że auto trochę się podniesie czy tu wysokość zależy tylko od sprężyn?

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-16 00:27:09]


Amortyzator Najdosie nie powinien wpływać na wysokość auta, jedynie na tłumienie ruchu zawieszenia...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-07-16 08:32:11]


mi przy 2.8 nie obciera i nie zawadzam o studzienki, może masz za niski profil opony?
w jakim sensie ze wsadzisz silnik 2.8 to się podniesie? a teraz masz żeliwne ruskie V8? ;D

dyra [2013-07-16 08:51:08]


teraz mam 2.8, sprężyny venury i 205/60/13.

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-16 11:41:28]


185/60/14 nijak nie obciera i nie wadzi za bardzo ;)

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-16 12:36:32]


co do amorów na tył u siebie zastosowałem od opla frontery 2.3 d tylko o ile dobrze pamiętam to dospawałem tuleje ze starego, może taki patent wam przypasi jak by co

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-17 23:41:00]


Na tył do taunusa pasuję też amorki od voyagera II.Trzeba tylko podszlifować chyba tulejkę żeby w ucho wszedł dobrze.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-18 07:32:08]


ja nie tyle potrzebuję takich co pasują do Taunusa ale takich co pasują do mojego podniesionego Taunusa ;) więc długość rozciągniętego amora musi być sporo większa od serii.
Najlepiej cenowo i długościowo wypadają te z Lublina/Honkera, można trafic po 50 zeta szt. Jutro będę sprawdzał czy ich maksymalna długość styknie u mnie.
Aktualnie mam od Transita ale górne mocowanie trzeba przerabiać, w tych od Lublina wystarczy rozwiercić górną tulejkę.

dyra [2013-07-18 08:51:01]


sprawdz jaka długość by ci odpowiadała, mam sporo amorków to bym może cos pomógł w znalezieniu odpowiedniej długości

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-18 21:30:04]


super, jutro będę w garage to pomierzę.

dyra [2013-07-18 21:36:50]


jeździ, skręca, nie obciera?

bad ass boy [2013-07-21 22:54:40]


obciera tylko przy sporych nierównościach na drodze ale to kwestia lekkiej modyfikacji wnętrza nadkola i będzie git - mowa oczywiście o jeździe bez pasażerów z tyłu ;)

dyra [2013-07-22 08:26:37]


i czym sie różni ten quick shift od burtona od normalnego? ktoś tu miał przerabiać zwykłe shifty na te quick ale temat zdechł a chciałbym znac różńice między zwykłym a quickiem

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-01 23:21:19]


ale zakładasz go na sobotę? To będziesz się męczył - to trzeba wyczuć... chyba, że jutro pojeździsz i będzie git... ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-02 00:19:32]


czym się różni od zwykłego to nie wiem bo ten kupiłem 6 lat temu w UK i dopiero teraz założyłem

no wiem barto, juz założyłem i nie mam stockowego w zapasie więc będę musiał się na treningach nauczyć na nowo zmieniac biegi, liczę na Twoje wskazówki ;)

dyra [2013-08-02 08:51:26]


redukcja, but, korba bokiem - powtórz... ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-02 09:08:54]


Mysza miał przerabiać i chyba może dalej przerabiać. Mi zrobił i jest git. Temat zdechł, bo chyba nikt nie chciał.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-02 09:22:55]


pic na wode fotomontaż, jakie są plusy tego rozwiązania?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-02 09:53:40]


Że wajcha nie ma skoku jak w ikarusie, tylko se tak ładnie klika:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-02 09:57:35]


oj tam, tylko do wrzucania "3" trzeba się przyzwyczaić, reszta jest świetnie wyczuwalna a skok malutki

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-02 13:05:00]


Kapkę czasu minęło, więc mam pytanie jak tam te cztery satelity (oraz cały most) sprawują się?
Pozdro

PiotrekFCapri [2014-06-21 19:52:42]


Dawno tu nie zagladalem ;) satelity sie trzymają i nie dają palowaniu ;)

dyra [2014-10-01 21:42:46]


To dobrze.
W moich doświadczeniach to : słaby punkt Taunusa: Tylny most
Słaby punkt Granady: przekładnia z wspomaganiem.
Ale wszystko można ogarnąć

zenonDWR [2014-10-11 22:38:39]


Napisz jak tam z baranami , bo mam dylemat czy zakładać.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-11 23:49:33]


Świetne zdjęcie tego silnika. Leci na tapetę:P
Szkoda, że nie szersze :D

micu_ GOP [2014-10-12 10:42:39]


barany będą dopiero na przyszły sezon zakładane, narazie prio ma chevy ;)

dyra [2015-10-09 17:33:58]