[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | MILO |
Samochód: | Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto S 1980 "Carla" |
Status: | wysłany do krainy wiecznych autostrad (w posiadaniu od 2002-02-15 do 2012-05-05) |
Aktualizacja: | 2007-09-20 08:30:20 |
Carla - czyli Oldschool Custom by MILO
, , , , , , ,
HISTORIĘ CARLI CZAS ZACZĄĆ :)
Kupiłem ją od rzeźnika z Trzebnicy (cholerne Detroit). Jestem szóstym właścicielem (i ostatnim) a trzecim w kraju. Ponieważ poprzedni właściciel był mechanikiem (o zgrozo!) i tak ją spreparował, że po dojechaniu do Wrocka już na następny dzień nie chciała odpalić. Zarżnął silnik, zeszpecił budę, zagazował.. Szkoda gadać, na pozostałych fotkach widać jak wyglądała.. Jedyny plus to taki, że w papierach nie było nic kombinowane. Mam komplet dokumentów od momentu wyjazdu z fabryki, dokumenty oclenia, oryginalną książkę serwisową (niestety od czasu przeprowadzki do PL zaniechano jej uzupełniania, nawet mam odcinki za OC poprzednich właścicieli!
Przez pięć lat kompletowałem części, zbierałem kasę i powoli przywracałem Ją do życia. Nie obyło się bez pomocy: Pan Witek pomagał doświadczeniem i po części zapleczem technicznym; Młody gubił części, targał dzielnie silniki i wysłuchiwał żali; Konk rozwiązywał problemy na odległość i doradzał (bom bardzo impulsywny czasem); Zoggon nawet w zimie na glebie skrzynie pomagał wyciągać (bez kanału); Neon pomagał przy elektryce; Vaax, Flamaster przy silniku; HoneySpider holował; Basiek pchała... Wszystkim tu gorąco dziękuję.
W końcu Carla finalnie odżyła na początku tego roku.
STAN NA DZIŚ:
- buda po remoncie (pseudo generalka, ale na tyle mnie było stać, żebym kilka lat pojeździł, do czasu aż zrobię jej sam generalkę),
- lakier i malowanie własnego pomysłu,
- wszystko zabezpieczone antykorozyjnie, podłoga wygłuszona matami,
- Silnik:
Z policyjnego Poloneza (montowane były w nich Fordowskie wzmacniane OHC-e), głowica ze Sierry, podwójne "portki" ze Sierry. Silnik po kapitalnym remoncie, made by Pająk
Zrobione:
szlif wału, nowe panewki w głowicy, utwardzane gniazda, wymienione wszystkie uszczelki i Simmeringi, polerka kanałów dolotowych, podcięcie prowadnic zaworowych, wymienione uszczelniacze zaworowe, nowy rozrząd wraz z napinaczem, nowe pierścienie, świece Motorcraft, nowe panewki korbowodowe, nowy termostat, filtry i olej (Castrol) oczywiście.
- gaźnik Weber DGAV + sportowy, otwarty filtr powietrza Edelbrock,
- wydech nowiutki, sprowadzony z Belgii - Walker. Kończy się przed dyfrem, bo brak tylnego, wymienione gumy wieszaków
- koła ATS, opony (używane) Fulda tył/ przód 205/60 R13
- zderzaki od Opla Rekorda D '77 (tymczasowo), tylny poszerzany
- przeniesienie napędu: skrzynia V N9, most - seria 3.44, wał regenerowany, sprzęgło Sachs, przerobiona łapa pod skrzynię, krzyżak i inne takie
- zawieszenie: Amory przód Kayaba, tył - seria. Wymienione gumy.
- wnętrze: tapicerka z czerwonego Skaju od Mk2, kierownica Grant, gałka skrzyni od automatu
- Hamulce: seria. Wymienione lub zregenerowane przewody giętkie.
W tym roku również zaliczyliśmy nasz pierwszy zlot razem. Padło na Spring Open :) Carla nieźle namieszała - kto był, ten wie. W każdym razie dojechała do domu pomimo braku poduchy pod silnikiem (jeszcze raz dzięki Classmobile) i z małym patentem zrobiła duużą trasę 400km do Wrocka.
, ,
Zdjęcia z SO nie są mojego autorstwa, ale zostały mi przysłane na maila za moją prośbą. Są autorstwa Shadow'a :)
Jeszcze duużo do zrobienia przede mną ale Carla odpłaci mi się bezawaryjnością. Chociaż... jeszcze o tym nie wie :)
Aha, chłopaki.. darujcie o tym zderzaku, bo jest tymczasowo i już mam zamówiony inny :) A co do pseudo spojlera, to wszyscy wiecie, że miał inaczej wyglądać :) Zresztą będzie taki, jak sobie wymarzyłem ale jak będę miał na to czas i fundusze :))