[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Tornado Typhoon |
Samochód: | Tornado Cars LTD. Typhoon Sportbrake 1.5 sportbrake 1960 "Tornado" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2005-09-27) |
Aktualizacja: | 2006-06-19 13:19:10 |
Mój Zabytek - Tornado Cars LTD. Typhoon Sportbrake 1960
Witam jestem tutaj nowy i chciałem się przywitać
Nazywam się Marcin
Dołączyłem do Was ponieważ jestem właścicielem auta które znacie z przed około roku a mianowicie Ford Tornado Typhoon SportBrake z 1960 roku.
Postanowiłem napisać krótkie wyjaśnienie.
Samochód ten nie jest repliką, jest to auto orginalne lecz nieco zmodyfikowane.
Jest to auto manufaktury angielskiej Tornado Cars LTD. powstało 1960 r. i tak ma też w papierach. Jest wyposażone w silnik Fordowski - i tu mnie poprawcie jeżeli się mylę - montowany w fordach Anglia i w Cortinach MKI. Nominał wybity na bloku to T9 i ma - ok. 1500cm pojemności ???
Auto zostało przebudowane z wersji z krótkim dachem na przełomie końca lat 70 i początku 80 - Nie jest to 100% orginalne sportbrake (ale jedyne które się ostało )
Takie informacje mam od człowieka który prowadzi spis i opiekę nad historią Tornado Cars LTD. A historie tego auta zna od 1990 roku kiedy to pierwszy raz je zobaczył i wpisał w rejestr. aut tej firmy.
W papierach angielskich jest zapisany jako "Historic Vehicle" (Zobaczymy jak z rejestracją Auta w polsce, czy się uda zarejestrować na zabytka,albo przynajmniej na Weterana szos) Mam pełne poparcie strony angielskiej i pomoc przy załatwianiu jakichkolwiek spraw z tym autem.
Pan Malins będzie nadzorował remont i dalszą modyfikację.
Modyfikację - Dlatego że auto zostanie przywrócone w miarę mozliwości do poprzedniego wyglądu (przód auta) zostanie wyposażone we wszystkie mozliwe elementy które przez te lata stracił, i zostaną usunięte wszystkie możliwe które zyskał. Oczywiście nie ma dostepu do danych jak sportbrake wyglądał w środku, a to co jest niestety jest z roku 2003 kiedy to auto zyskało kolor srebrny.
Auto zostało wtedy dosyć mocno okaleczone (to jest moja opinia) i bardzo partacko wyremontowane. dużo niedociągnieć lakierniczych, niedoszlifowana szpachla jest tu częstym gościem, odpryski źle połozonego lakieru itd.
Swiatła nie są od żuka czy lublina, są to orginalne Lucasy.
Szyby - przednia jest od tornado, szyby w drzwiach też są orginalne jedynie tylne boczne i szyba w klapie są adoptowane (nie jest też prawdą jakoby tylna szyba była od Fiacika 126 bis :).
Fotele kierownica są seryjne tapicerka niestety nie :( ale dostanie nową z białej skóry na co Pan Malins się zgodził wszystko będzie zaprojektowane zgodnie z okresem i modą która była obecna w 1960 r. wśród aut o podwyższonym standardzie (takie jest założenie)
W linku specjalnie włożyłem też zdjęcia z przed remontu w 2003 roku.
Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to jest to wielkie przeżycie i nie lada frajda, Silnik ciągnie, to lekkie auto, niesamowicie do przodu, ma niezłe przyspieszenie. no i trzeba uważać na drogę ponieważ auto ma bardzo mały prześwit :).
Troszkę się rozpisałem więc resztę opowiem po pytaniach jeżeli takie będą.
pozdrawiam
Marcin
http://www.flickr.com/photos/90568112@N00/sets/72157594152948628/ Link do wiekszej ilości zdjęć