[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Killer vel M-maniac |
Samochód: | Ford Taunus 17M P5 1.5 V4 Koeln dwudrzwiowy 1964 "Racing 69" |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2011-02-20 22:40:44 |
Po calkowitej rozbiórce, moim oczom ukazało się kilka rzeczy, oraz napraw których nie było widać wcześniej, ale i tak ogolnie nie ma tragedii.
Na ostatnim zdjęciu silnik, którego burzliwą historię zna kilka osób. Kupiłem go do reanimacji orginału, ponieważ pewnej zimy w układzie chłodznie pozostała woda, która spowodowała, zamist wysadzenia broków, wysadzenie głowic i bloku. Blok został już pospawany, ale jedna z głowic nadal jest pęknięta, druga po spawaniu nie trzyma szczelności. Wracając do silnika ze zdjęcia, kupiłem go jako 1,5, więc bylo kilka planów na jego wykorzystanie, po weryfikacji numerów silnika. W czasie kiedy chciałem uzyć go, na pewnien okres jako silnik zastępczy w innym samochodzie, okazało się że to 1,3. Miał jednak iść do tamtego samochodu, ale popełniłem pewien błąd, najpierw zajęłem się silnikiem, a po kompletnym przygotowaniu, okazało się że silnik nie trzyma kompresji. Zdjęcie głowicy ukazało ok 1,5mm luz na 1-szym cylindrze. Pomiar śrenicy natomist wskazał że jest to jednak 1,5 lub 1,7. Z dalszych oględzin wyniknęło że 1,7 z numerami 1,3. Do dziś pozostaje wielką tajemnicą historia tego silnika, ale jedno jest pewnie pochodzi z Capri przywiezionego z Rzeszowa.