[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | ♠Zoggon♠ |
Samochód: | Ford Escort Mk I brak silnika 1969 |
Status: | sprzedany (w posiadaniu od 2006-04-10 do 2008-06-01) |
Aktualizacja: | 2009-01-27 16:19:49 |
Ford Escort mk1 2D 1969
Escorta przejąłem 10.04.2006 po tragicznie zmarłym Kamilu. Samochód otrzymałem zobowiązując się do upamiętnienia marzeń poprzedniego właściciela poprzez przywrócenie auta do życia.
Escort, rocznik 1969. Pojemność silnika w dowodzie rej. 940ccm. Ostatni przegląd tech. stracił ważność równe 10 lat temu.
Auto jest bez silnika i skrzyni. Wymaga gruntownej blacharki. Brak podłogi i progów, pas przedni i tylny wspawane od Fiata 125p. Na szczęście reszta blach w nawet niezłym stanie, maska, błotniki przednie, drzwi i tylna klapa całkiem rześkie.
Co do mechaniki auta, nie mam jeszcze pomysłu jaki zastosować silnik, rozważam opcję 2.0 R4 RS 150KM lub 2.3 R4 Turbo (około)190KM
20.04.2006 Obecnie zakupione zostały pas przedni, pas tylny, ident. z oryginalnymi poszerzenia błotników.
Chciałbym aby auto było pamiątką po Kamilu. Obecnie świta mi w głowie pomysł przywiezienia na jeden ze zlotów maski przedniej Escorta, na której każdy chętny Klubowicz podpisałby się ku pamięci, następnie maska pomalowana zostałaby bezbarwnym lakierem i w przyszłości została zamontowana w Escorcie. Chętnie wysłucham waszych pomysłów w tej materii.
21.12.2006 Zakupiony silnik 2.0 turbo cosworth ze skrzynką, dyferencjałem, osprzętem, komputerem, intercoolerem itp. itd.
07.02.2007 Dokupione McPhersony z regulowaną twardością, tarczami 283mm i 4-tłoczkowymi zaciskami, oraz zawiecha na tył z hamulcami tarczowymi + amorki Koni
Tarcze raczej do wymiany, ale chyba zawiecha pogania jeszcze bez większych regeneracji.
09.02.2007 Na obszycie czekają już foteliki Bimarco Cobra (waga jednego fotela bez szyn to 6,5kg to dużo czy mało?)
28.03.2007 Są kółka 17" x 7" ET=49,5 z oponami Dunlop SP Sport 9000 215/45ZR17
29.03.2007 Piąte kółko 320mm x 70mm