[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Badyl |
Samochód: | Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto 1983 |
Status: | aktualnie posiadany (od 2004-05-12) |
Aktualizacja: | 2017-01-23 00:50:25 |
Długo zastanawiałem się czy wskrzeszać silnik 2.8 i z Angola czy zrobić dwulitrówkę. Wybór padł na Pinto. Silnik został zrobiony już jakiś czas temu i pewnie jeszcze trochę postoi w suchym, bezpiecznym miejscu :). Całość prac (nie licząc obróbki mechanicznej i portingu głowicy) została wykonana w znanym Garażu Marcina, który z czystym sumieniem mogę Wszystkim polecić. Bazą do budowy silnika był blok 205, zakupiony kiedyś od Bartoromero wraz z kompletem nadwymiarowych tłoków. Blok okazał się być w idealnym stanie. Krótki opis wykonanych prac i wprowadzonych zmian:
- szlif cylindrów na pierwszy nadwymiar;
- obróbka płaszczyzn bloku;
- wyważanie układu korbowo-tłokowego wraz z odchudzeniem koła zamachowego;
- nowe panewki nominalne;
- śruby ARP do układu korbowego;
- obróbka kanałów głowicy wykonana przez Dr. Pająka;
- planowanie głowicy;
- szybki wałek rozrządu;
- kolektor wydechowy Baran;
- kolektor dolotowy Lynx wraz z podwójnym Weberem;
- nowa pompa oleju;
- wszystkie uszczelki, plasticzki i paski nowe;
- odnowienie osprzętu silnika.
Z bolesnych wydatków pozostał jeszcze zakup regulowanego kółka rozrządu i jakiegoś fajnego filterka powietrza.
Ps. Pozwoliłem sobie na wrzucenie kilku zdjęć ze strony Garaż Marcina - mam nadzieję, że nie będziemy się ciągać po sądach :).
Silnik taki ładny (praca dyplomowa jak to napisał Shadow), więc trochę nie pasowała do kompletu zgruzowana skrzynia. Po kilku telefonach, tradycyjnie udałem się do Garażu Marcina z dwoma skrzyniami N9 w celu zbudowania jednej sprawnej, cichej itd. Po rozbiórce okazało się, że każda ze skrzyń pozostawia wiele do życzenia, ale z dwóch dawców coś się wykluje. Zakres prac wykonanych przy skrzyni:
- czyszczenie, piaskowania i malowanie proszkowe obudowy;
- nowe łożyska;
- nowe dłuższe złożenie igiełkowe;
- nowe uszczelniacze;
- śrubki, dekielki w złotym ocynku.