[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | Sebastian NW |
Samochód: | Ford Capri Mk Ia 3.0 V6 Essex GT XLR 1971 "Caprus" |
Status: | wysłany do krainy wiecznych autostrad |
Aktualizacja: | 2012-04-05 22:45:43 |
Od poczatku, byl to Caprus mojego starszego od nowosci ,w miedzyczasie zrobil nim 500tys kilosów a autko podupadlo na "zdrówku" dosc znacznie.Doszlo miedzy innymi do oskubania Caprika (przez naszych cudownych rodaków) z lusterek,listew chromowanych,halogenów ,emblematów itp...
W efekcie jakies 12lat temu otrzymalem dosc powazne nieorginalnego(estetycznie)caprika,bowiem mechanicznie i wnetrze bylo w 99% orginalne lub na orginalnych zamiennikach-ne obeszlo sie niestety bez patentów(takie czasy):-(...
Oprócz paru detali i mankamentów autko bylo powaznie skonsumowane przez rdzé,cala podloga,blotniki ,klapa tyl,pas tyl i czesc progów oraz nadkola!
Po 2letniej walce ,o wlasnych niewykwalifikowanych aczkolwiek zdolnych rekach(nieskromnie) doprowadzilem go do stanu "wejsciowego"(blacha i lakier zrobione).
Silniczek jest z modelu mk3 wiec nieco mocniejszy niz orginalnie z mk1,ma takze pare kosmetyczno-mechanicznych modyfikacji,jak szybki walek,gaznik38semka,elektroniczny zaplon,kolo rozrzadu z perforowanej stali nierdzewnej ,zostala nieco podniesiona kompresja .
Wydech zostal zaprojektowany pod silniczek i posiada optymalnie po jednum tlumiczku przelotowym na strone,kolektory kielbaskowe .Moc aktualna ksztaltuje sie czysto teoretycznie od 140-170koników (PI razy drzwi)...
A na dzien dzisiejszy ,blacharka podupadla nieco(bez tragedii)ale za to autko nabralo rasowego orginalnego smaczku.
Felgi aluminowe zastapily rostyle po gruntownej regeneracji ,pojawil sie grill chromowany(nówka),pseudo wloty adekwatne do rocznika,zniknal spojler(choc orginalny z wersji AVO -jakby dosc niegustowny) i Caprycha otrzymala nowe oczka LUKASA (orginalnie montowane w mk1-angliku,w mk1 z hitlerowa byly Helle).Wnetrze wciaz w trakcie transformacji,orginalna skórzana galka,orginalne podramienniki zamiast fiatowskich,nowe orginalne gumki na pedaly zamiast aluminiowych nakladek itp itd...jedyne co pernamentnie zostaje to kiera z wersji GTXLR Special firmy Moto Lita-ford.
Moim celem jest zrobic mu nowa blacharke i polakierowac na jego(pierwotny) orginalny,niebiesko/srebrny metalik z czarna pólmatowa maská,progami i tylnim pasem -dokladnie wedlug katalogów i oczywiscie zniknie szyber...
-W miedzyczasie pobytu w kraju, na Wielkanoc :
=pomalowalem komore silnika na czarny pólmat
=zalozylem wzmocnienia McPersonów przed procesem malowania
=w srodku zainstalowalem orginalne radyjko, chromowane obrecze do nowych pedalków oraz zegareczek na konsoli srodkowej:-)
=z tylu Caprusek dostal zaluzje na szybe,paletala sie w garazu przez 20lat i czekala na ponowna instalacje :-)
=Caprusek dostal nowe chromowane lampki podswietlenia tylnej tablicy rejestracyjnej
=usunálem naklejke z przedniej szyby/podszybia
ZAMIESZCZAM ZDJECIA ZE ZMIAN !
Po PC:
Raport z dnia dzisiejszego:-)
Otóz silniczek padl po uprzednim wlaniu do niego pólsyntetyka, wycisniécia z niego ostatnich potów na PC wiéc teraz mam male wydatki :-).....ale bédzie jeszcze lepszy ,do wymiany/modyfikacji:
-na bank zakladam chlodnice oleju z pompá wysokiego cisnienia
www.BurtonPower.co.u.k),ale to juz bardzo rzadki i ciézki do upolowania egzemplarz.
Autko bédzie niestety stalo przez jakis czas ,ale na swiéta powinienem znalezc czas aby co nieco pogrzebac :-)
Mam plan aby byl gotowy na PC 07,ale tym razem pojade jedynie dotrzec silniczek a nie méczyc jak na PC06 ! .....moze wystartuje na calego w PC 08?..are niestety wiáze sie to z poprawieniem zawieszenia/usztywnieniem, na ostatnim PC bowiem orginalne bujalo nieco i autko bylo BARDZOOO nadsterowne, takze na samo PC nalezaloby wymienic kola na cos z niskim profilem,moze nawet slicki orginalne ?..ale tu juz finanse ograniczajá pole do popisu :-(
4 stycznia anno domini 2007...............................................................
Kupilem chlodnice oleju i pompe wysokiego cisnienia.
Silniczek na dzien dzisiejszy kosztowal mnie nieco,uszczelki to jedyne 350zl,szlif bloku i planowanie 200zl, szlif glowic 120zl ,szlif walu 100zl ,nowe panewki AP 400zl ,chlodnica oleju z pierdolami 600zl ,nowa belka pod silnik 300zl,nowe lapy 100zl,nowy alternator(regenerowany u Bosha) 300zl, ale nie sumuje bo sié przestarszé jeszcze i CO,po co to komu ? :-)
Niestety jeszcze nie zlozony ,ale na Wielkanoc odpalimy drania!
Mam do niego fajná deske rozdzielczá (orginal) wiéc nastépny krok do orginalnego wygládu !
Na Wielkanoc zas planuje:
-zalozyc silniczek
-pomalowac maske na czarny pólmat (jak zdobéde taká w super stanie)BEZ ZAPINEK
-pomalowac progi na pólmat
Mam nadzieje ze bédzie sié fajnie prezentowal !
Kurcze jeszcze mi do szczéscia foteli przednich brakuje:-(
Swieta, Swieta i.........silnik wlozony i odpalony !...200 kilosów zrobione a dalsze docieranie na PC :-) Wrócily takze zólte kierunki z przodu :-)
Jeszcze nie jestem w stanie stwierdzic diametralnej róznicy miedzy 3000 a 3100 i po modyfikacjach, na razie powoli docieram i nie przekraczam 4000 obrotów i tak az do PC....w tym roku jade aby sie bawic nie scigac !....Do listy usprawnien dodam nowe sprzeglo (wymienione)i wklad filtra K&N do obudowy Ford Racing)wkrótce).
No to po Pc 2007, autko wciáz na dotarciu wiéc nie szalalem :-) ....
Szkoda ze nie ma oddzielnej klasy dla klasykbo w i prawie orginalów ,bowiem bez modyfikacji nawet 3100 nie ma szans z rzédówka Pajáka na odpowiednich felach,oponach i po dalekoposunietych modyfikacjach .
Zamieszczam zdjatka po malym malunku i uorginalnieniu wnétrza !
Mala Swiateczno - noworoczna aktualizacja:
-Caprik dostal filterek K&N
-zainstalowalem oryginalna deske rozdzielcza i radyjko forda
-zapodalem niesamowicie glosny klakson powietrzny grajacy melodyjke z DUKE OF HAZARDS taki sam dzwiek....chore :-)
-zainstalowalem orginalna stacyjke NARESZCIE
-kupilem ale jescze czeka na montaz serwo z 2.8 !
-wszystko gra i buczy ale w planie pare drobnych poprawek blacharskich itp .....
08 marzec 2008
Nowy caly uklad hamulcowy ,nowe servo 2.8i, nowa pompa, nowe wszystkie rurki miedziane,nowe weze gumowe ukladu hamulcowego orginalne,nowe tloczki w tylnich bebnach-wszystko to zaloze za jakis czas!
Wielkanoc 2008
Zalozylem nowe serwo 2.8i ,nowe (FORDOWSKIE) wezyki gumowe,rurki miedziane i odpowietrzacze, Caprik dostal nowy stabilizator przedni (komplet)z 2.8i na poliuretanach-widac róznice :-)
Wrzuce zdjecia za pare dni....
Pozdrawiam i milego ogladania: Sebastian N-W (K-ków)