logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » mateush (proko) 3M - Ford Taunus TC I RS2000 16v XL 1973 "dirty bastard a.k.a HOTRIDE" » PROJECT RS2000

mateush (proko) 3M - Ford Taunus TC I RS2000 16v XL 1973 "dirty bastard a.k.a HOTRIDE" - PROJECT RS2000

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC I RS2000 16v XL 1973 "dirty bastard a.k.a HOTRIDE"
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2010-05-09 17:02:22

Jako że mój poczciwy DOHC 8V nie zadowala mnie już w pełni, mimo, że absolutnie nie mam z nim żadnego problemu, ani nie pali oleju, anie nie kopci, odpala od strzała to jednak potrzebuje czegoś więcej, a że nie chce mi się kombinować w V-kami a cosworth YB jest poza moim zasięgiem jak na razie padło na RS2000 z essiego.

Teoretycznie prościzna bo bloki te same ale:

-kolektor wydechowy do przerobienia
-kolektor ssący do przerobienia
-rozwiązać problem z bagnetem
-i inne

Do tej pory jest zrobione:

-kupiłem RSa i go rozłożyłem w celu wymiany paru rzeczy co bym nie musiał tego robić po pierwszej jeździe, poza tyl lekkiego życia to on nie będzie miał wiec lepiej dmuchać na zimne
-wypolerowałem głowice,
-kolektor ssący też już prawie jest zrobiony
-odkryłem że bagnet nie pasuje a w miejscu gdzie powinien być brok na pierwotne miejsce bagnetu jest kicha
-i zakupiłem nowe części:

Uszczelka pod głowice (V.Reinz)
Komplet pierścieni (Goetze)
Panewki (Glyco)
Hydrauliczny napinacz (INA)
Ramię napinacza rozrządu (OE FORD)
Oba ślizgi łańcucha rozrządu (Swag)
Uszczelniacze zaworowe i wału
Uszczelkę kol wydechowego i pokrywy zaworów
nowe śruby głowicy (GOETZE)

zostało kilka rzeczy do kupienia ale na razie nie będą mi niezbędne


Plan jest taki żeby na Spring Open przykulać się już z nowym sercem :D
Mam nadzieje, że się uda



2.03.2010

Głowica odebrana ze szlifierni
-sprawdzona szczelność
-frezowane gniazda zaworów
-dotarte zawory
-wymienione prowadnice
-splanowana
-wydane dużo $$$

Tłoki uzbrojone w nowe pierścienie i panewki gotowe do założenia, teraz można powolutku składać do kupy
(fotki w najbliższym czasie)


23.03.2010

Silnik złożony, kolektor ssący pospawany do końca i pomalowany a w następnym tyg przekładka i odpał...hellyeah



03.04.2010

ŻYJE!!!! kilka małych poprawek i będzie śmigał jak szalony...:D:D:D:D


tak wygląda wydech made by granadziarz


a tak wygląda po owinięciu bandażem

strasznie śmierdziało i dymiło jak się wypalał ale kolorków nabrał fajnych

I dla tych co czekali na zdjęcia spod maski


Sporo jeszcze do ogarnięcia jest tam ale jak będzie czas to będzie to inaczej wyglądało

Komentarze

A od razu z dołem od 2.3 nie mogłeś? :)
Dobrze to wygląda :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-02-18 08:11:50]


Z dołem od 2.3 to przypadkiem się nie zrobi diesel z tego? :)

Konar [2010-02-18 11:42:15]


Z dołem od 2.3 to zdaje się ma rozjechany w Łamaczu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-02-18 11:50:59]


Rozjechany ma całe 2.3 od dołu do góry tylko wałki i kompa ma od RS2000.

Konar ma chyba racje, blok od 2.3 i głowa od Rsa to średni pomysł chyba że ktoś lubi spalanie stukowe i takie tam.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 15:16:46]


Rozjechany ma jeszcze przepustnicę z 4.0 z tego co Mysza pisał

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 16:12:04]


Na gaziur go, to nie będzie stukowego, oktanów powinno wystarczyć ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 17:41:16]


Mial, i przystosowany jest pod przepustnicę z 4.0, ale aktualnie ma przepustnicę od OHCa efi lub DOHCa, lub RSa - nie pamiętam już, w każdym razie od 2.0.

Ja planowałem głowicę 0.8 mm i jakoś nie zrobił się diesel.

Podobno jeżdżą 2.3 z czapką od RSa. Chyba że w gazie, to stukowca nie będzie.

Mysza liil (EM) [2010-02-18 18:28:57]


a jestem ciekaw czy wstawienie większej przepustnicy nie pokiełbasi czegoś w odczytach sterownika silnika?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 18:37:53]


ja zwiększam moc stopniowo, dla własnego bezpieczeństwa, młody jestem a klatki nie mam wiec taki zestaw mógłby mnie doprowadzić do nieszczęścia :P poza tym mam większy problem...muszę wiercić dziurę na bagnet

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 18:50:12]


nie musisz - z tego co pamietam musisz wybić zaślepkę ;)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 19:01:37]


tez tak myślałem bo widziałem na fotce u kogoś tam ze był brok ale u mnie nie ma ;/

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 19:08:07]


Michu, nie powinno. Wiecej powietrza to wyzszy odczyt z MAPa toteż i wiecej paliwa.

Mysza liil (EM) [2010-02-18 19:10:18]


Mysza, orientujesz się może czy od zwykłego dohc 8v podpasi MAP do rsa? wyglądają identycznie...ale może coś tam w bebechach jest inaczej

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 19:12:18]


podejdzie

Mysza liil (EM) [2010-02-18 19:18:07]


grasjas :) a krokowy :D

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 19:22:50]


krokowy tez:)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 19:24:44]


krokowego nie znajdziesz u forda :) najwyzej elektrozawor biegu jałowego. Nie podłączaj tego. U mnie działało bez, i dziala nadal.

Mysza liil (EM) [2010-02-18 19:30:47]


2.3 z czapką od 2.0 daje radę - tylko trzeba lać dobre paliwo, po portingu ma to to koło 200PS

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 20:04:23]


ja raczej w dalszej części rozwoje tego silnika planowałem wałki trochę ostrzejsze i Ecu Mastera...

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-18 22:56:36]


Jestem fanem tego projektu:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-05 08:11:23]


Nie mogę się doczekać zdjęć z zaaplikowanym silnikiem i jakiś filmik by się przydał z odpału ;) Pozdrawiam !

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-17 12:04:23]


Na razie czeka nas szybki wyrzut i wrzut sinika z powrotem. Muszę poprawić kolektor wodny i Proko musi lekko zamotać okolice miski i zamachu. No i trzeba założyć elektroszperę, bo jak się Prokowi noga omsknie na pedał gazu, to kolejny dyfer klęknie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-17 17:44:10]


okolice miski i zamachu już ogarnięte, wyciek oleju zlikwidowany na szczęście obyło się bez zdejmowania miski, nagrzewnica wciśnięta, kolektor wodny trzeba jeszcze uszczelnić to prawda, wrzucę fotki jak zrobię porządny dolot i owinę wydech bandażem czyli bliżej SO, cierpliwości Nuras...:)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-18 17:30:21]


i tak wygląda już ładnie :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-18 17:45:04]


a jak jezdzi?

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-18 17:53:02]


Laka pali :)

slon666 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-18 18:23:24]


Oj pali ;-)

http://razz3m.wrzuta.pl/film/9VRzdtrkEC6/proko_3m_taunus

Razz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-18 19:09:17]


a tam, co to był za laczek słaby, na SO może da rade coś więcej...a jak jeździ? zdecydowanie lepiej niż 8v

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-18 19:51:58]


A jaki sound ma teraz....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-19 12:08:12]


Ale już widać, że chyba jakaś szpera by się przydała? :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-19 12:24:26]


odpycha sie miodnie

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-19 14:01:14]


Fajnie chodzi, ładny dźwięk gratulacje :>)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-19 21:06:38]


dźwięk piękny, tyle że most zagłusza wszystko w środku ;/ szpera by się przydała i myślę nad tym, na pewno będę chciał w tym roku już aby była, ale oprócz szpery marzy mi się cichutki most...czyli jak już wymieniać to tylko ze szperą i pewnie będzie to volvo mimo że zastanawiałem się nad kilkoma innymi opcjami

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-19 22:08:01]