[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | mateush (proko) 3M |
Samochód: | Ford Taunus TC I RS2000 16v XL 1973 "dirty bastard a.k.a HOTRIDE" |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2015-02-27 23:45:07 |
Pewne mody które zostały poczynione w Tauniaczu:
1.Wygląd ogólny/wnętrze:
- Jako, że auto nie ma mocno odbiegać od oryginału, zostały jedynie zmienione koła i dodany mały hokej z przodu od golfa mk1.
-Przednia atrapa jest od starszego rocznika
-Fotele kubełkowe
-Pasy szelkowe Schroth z elektrycznymi napinaczami
-dodatkowe zegary VDO w konsoli środkowej
-Felgi Mangels Modular 14"7J/Zender Star 15"7J
-kierownica Vetus 3ramienna
-Konsola środkowa od wersji GXL/GT
2.Silnik
-Auto ma zrobiony swap na silnik z Escorta RS2000 z 1993r, silnik został dopasowany tak aby siedział wzdłużnie, połączony z MT75
-Głowica została poddana lekkiemu portingowi
-Podczas swapu został zrobiony jego mały remoncik tj. wymiana pierścieni, uszczelniaczy, panewek, prowadnice na zaworach wydechowych, ślizgi łańcucha rozrządu itp
-irydowe świece DENSO
-Kolektor wydechowy owinięty bandażem termicznym
3.Zawieszenie przednie
-Została zaadoptowana przekładnia kierownicza ze wspomaganiem ze Scorpio mk1
-Kołyska jest zamocowana na tuleje aluminiowe z tulejkami stalowymi
-wahacze/drążki/stabilizator na tulejach poliuretanowych
-została wykonana modyfikacja górnych wahaczy która poprawia geometrie i prowadzenie się samochodu
-Amortyzatory GAZ SHOCK z regulacją
-Sprężyny obniżające MTS -40mm
4.Zawieszenie tylne
-Tylny most jest od Jeepa Cherokee ZJ Dana44 3,73 z LSD
-Został zaadoptowany drążek Panharda od ZJta z regulacja
-Wahacze górne zostały zamontowane wzdłużnie wraz z regulacją
-Wahacze dolne zrobione od nowa, z zamontowanym gwintem z możliwością zmiany wysokości
-Amortyzatory GAZ SHOCK z regulacją postawione w pionie
-Sprężyny obniżające MTS -40mm
5.Hamulce
-Przednie tarcze 247mm od capri 2.8 wentylowane/frezowane/nawiercane + duże zaciski (w planach są większe tarcze z zaciskami BREMBO 4pot)
-Tylne hamulce to zaciski i tarcze lite od scorpio/sierry 253mm
-Elektryczna serwo/pompa od Scorpio
-Hydrauliczny ręczny
-Wszystkie elastyczne przewody w stalowym oplocie BLACK DIAMOND
6.Układ paliwowy
-Przewody zbrojone stalowym oplotem
-Zamontowany "Surge tank" z dodatkową pompą paliwa
-Regulator ciśnienia paliwa z manometrem i regulacją D1Spec
reszta info/fotek niebawem