logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » ADRIANna44 - Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln GL 1982 "GRANIA"

ADRIANna44 - Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln GL 1982 "GRANIA"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln GL 1982 "GRANIA"
Status: wysłany do krainy wiecznych autostrad
Aktualizacja: 2005-03-18 11:26:39

granda ! NA CZĘŚCI DO SPRZEDANIA

Rok 1982 (nowszy model MKII)...pół roku doprowadzania do porządkui następne trzy lata jeżdżę i naprawim ją i ulepszam i jeźdżę i jeżdżę i jeżdżę...... aż miło, a jaka jest wielka i niezawodna!
Są nowe fotki; (lampki tył zmienione na stary typ) oczywiście każdy widzi, że blacha tu i tam - hmmmm.... pozostawia co nieco do życzenia, ale konstrukcja jest silna i zdrowa, Wciąż dzielnie znosi wszelakie trudy podróży ;) Motor ze scorupy 86, skrzynka ze sierry, WENTYLOWANE TARCZE !!!! z przodu...Serwo magla (nowego typu) od scorupy, wydech cichutki, gaz na mikserze palnikowym.

WIEŚCI... niestyty auto zostaje rozebrane na części, sprzedany już silnik ze skrzynią, wałem i chłodnicą, pozstaje cała reszta cześci:

KOLUMNA kierown.
Serwo hamulców
Pompa hamulc
Pap. z gazem
Butla gaz do 2009r
Reduktor (lovato)
Zawór gazu z filterkiem prawie nowy
Maska
Błotniki przód - zakonserwowane były schowane pod plastikiem
Silnik wycieraczek+dźwignie
Dyfer z półosiami bez flanszy z wieloklinem
Szyby wszystkie
(tapicerki zielony welur -boczki średnie
kanapa zielony welur, fotele zielony welur - ???
Tłoki z korbowodami 2,8 2,9
Tłoki z korbowodami 2,0 v6
Felgi alu 14" (komplet 4)
Zderzaki przód i tył (PRZEDLIFTINGIEM)
Klapa bagaznika

Amorki tył (gazowe są)
Amorki przód (gazowe są)
Kołyska -prosta z wahaczami
Gumy do kołyski przód
Wahacze tył za za 1 sztukę
kolektory wydechowy V-6
Gaźnik na cześci
Wycisk sprzęgła 2,0 V6
Dekle zaworowe V6
Aparat zapłonowy bezstykowy
Dzwigienki zaworowe -na jedną stronę
Wał korbowy 2,0 2,3 2,8 do 1 szlifu
Całą deska rozdz z zegarami ?
Światła tył Para PRZEDLIFTINGOWE
Zbiornik paliwa (to jest kombi) ze smokiem stan super Zakonserwowany!
Zbiornik paliwa sedan 2,8i do wtrysku !!! ???
Dmuchawa kompletna
Zawór benzyny (odcięcie gdy gaz)
Zbiorniczek wyrównawczy
Zbiorniczek spryskiwaczy
Stacyjka i zamki (wszystko na 1 klucz)
Kierownica Mam 2 sztuki ;)
Pasy przód
Pasy tył
lustreka po liftingowe
Cała buda (szkielet) też ma swoje silne strony - mocne nowe progi (potrójne;), zdrowiutki (wyspawany)przód (podłużnice, fartuchy, mocowania błotników) auto jeździło z plastikowymi nadkolami przód i tył, zdrowiutkie słupki, całośc niekopnięta- prosta....
i reszta
NIE MA SILNIKA, SKRZYNI, WAŁU, CHŁODNICY, hamulców przód

Komentarze

hmm...

w sumie to nie zabardzo go widać :(

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-15 16:07:18]


Ciągnik siodłowy hihihihih.

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-16 11:50:49]


ladna

ladna laweta w sumie jest szeroka i obszerna i na pewno nie jeden samochod na sobie miala..... piekna zawsze o takiej marzylem . gratulacje zakupu lawety :D

Michal FAZI [2003-04-16 13:37:33]


dobra, dobra

zaraz wam dołożę !!! - zdjęć

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-18 22:28:32]


fotki

fotki dwie na razie

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-22 21:36:04]


taki hmm tjuning :)
ale mi się podoba tylna klapa bez oznaczeń wygląda naprawdę fajnie
no i felgi jakieś takie inne niż wszystkie

Pozdro

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-22 22:33:38]


tju co?

nie no... zderzaków nie miałem oryginalnych po prostu, a światła są popękane to się zamalowało czarnym; co ciekawe ani diagnosta żaden, ani żaden milicjant się nie przyczepił - bo one dobrze siecą :-)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-23 17:17:02]


zderzaki zderzaki

a ty Michał już dorwałeś jakieś zderzaki, ja szukam krótkich - starszego typu - bardzo ładne są -- - a może by tak bez zderzaków, co tam można by wpakować zamiast zderzaka, żeby jakoś wyglądało ciekawie ??? he?? bo pas przedni to mam pogięty, a tylny podrdzewiały

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-23 18:07:39]


zderzaki zderzakami

Na zderzaki jeszcze będzie czas ale gorsze jest to że to zabardzo jeździć niechce, mam identyczne objawy jak ty miałeś.
Silnik 2.8 a jeździ jak 1.6 podobno przykręcony gaz ale bez przesady 17 weźmie w prawdzie na automacie ale bez przesady. Na luzie ponad 5000 obr a na biegach max 3500 :( Kuzyn MB 300 też na automacie(diesel) robi mnie jak chce...
Tyle że jeszcze nie próbowałem na benzynie bo pompka śadnięta ale to kwestai kilku dni...

Pozdro
bywasz w Rzeszowie czasem ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-23 19:30:11]


rzeszoow

byłem wczoraj - ale przelotem, misie poprawiło jak zmieniłem reduktor na taki z nowymio membranami, a dół mi się jeszcze poprawił jak założyłem mikser (duży, dwuprzelotowy, w środek puszki filtra pow.) Sprawdź czy masz rurki (wkretki) dobrze wyprofilowane lub czy mikser nie ma zbyt małych przelotów. Powietrze zasilajace silnik musi być zimne - to mity i bzdury o ciepłym powietrzu (wtedy właśnie duuuuużo pali i słabo jedzie) Ja mam rurę podciągniętą koło reflektora i stamtąd ciągnie TLEN !! Pli mi : mistao 15 wzwyż, trasa 12 - wzwyż, średnio 15l. Regulacje moje, być może nienajlepsze :-)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-24 18:11:23]


A propos straty mocy

...Ja chcialem swoje 2 grosze a propos tego, co mowisz-3500 obr podczas jazdy, 5000 na postoju. Powiem tak- jezeli zrobilo sie to nagle, to przyczyn moze byc wiele(nie bede o nich pisal, bo mam cos ciekawszego do powiedzenia). A jezeli sytuacja ta poglebiala sie w miare miesiecy tudziez lat przyczyny moga byc 2.-Zapchany filtr od gazu. Powod drugi-najgorszy- powypalane gniazda zaworowe...
A teraz troche na ten temat.Otoz przechodzilem to juz w swojej GRanadzi, ktora zostala z reszta pozniej "lekko"stuknieta, ale i znajomy tez mial cos takiego. Wszystkie ztare silniki forda przystosowane byly do benzyny olowiowej. A w katalogach/instrukcjach wyraznie jest napisane, ze jezli tankujemy bezoloiowa, to cao czwarte tankowanie trzeba zalac olowiowej. Dlaczego?Wlasnie z uwagi na gniazda zaworowe. Benzyna bezolowiowa, a tym bardziej gaz spala sie w wyzszej temperaturze niz benzyna olowiowa.O ile same zawory wytrzymuja, to gniazda niestety nie. Stad zawory w Granadzie i innych starych fordach zwlaszcza na gaznie nalezy regulowac b.czesto. tj. co 5-7 tys km podczas jazdy nie przekraczajacej 3- 3,5 tys obr.. Wierzcie czy nie. ale po zrobieniu 500km przy obrotach ponad 4 tys. zawory mozna od razu regulowac-gniazda sie "wypalaja". Zeby bylo smiesznie jak sprawdzilbys kompresje, to najprawdopodobniej wyszlaby OK. Z tymze jesli zawory sa glebiej w gniezdzie (przy jego koncu) to sprezyna ma mniejsza moc w jego sciaganiu. Jest to rownowazne z tym, ze im wyzsze obroty, to sprezyna "nie nadąża"ściągać zaworu do gory, przez co jest on niedomykany na wyzszych obrotach. Stad bierze sie znaczna strata mocy, a nawet -jak wcisnies pedal do konca na postoju, strzaly na wysokich obrotach. Jak temu zaradzic?Mysle ze tankowanie co 3-4 raz benzyny olowiowej to zly pomysl...:))Najlepiej zmienic glowice(z tymze problemu to nie rozwiaze, bo dalej bedzie je trzeba czesto regulowac i ostatecznie bedziemy w punkcie wyjscia), a jeszcze lepiej wstawic sobie nowe, utawrdzane gniazda zaworow!To koszt jakos 50-70 zl od gniazda, czyli razy 6 to 300-420 zl. Plus uszczelka pod glowice nowa i plus robota-zdjecie tego i zalozenie.(Albo nowe niemieckie glowice do bezolowiowki za...1500zl od sztuki...:)) W efekcie problemy z regulacja zaworow znikna i sprowadza sie do regulowania ich co 15-20 tys km...albo i rzadziej. Sorry, za takie dlugi wypracowanie, ale sam to przechodzilem, wiec chce ukrucic wam kombinowania. Oczywiscie srawdzcie wszytskie inne mozliwosci, ale jezeli nic sie nie poprawi, to to bedzie to...i nie sluchajcie mechanikow , ktrozy temu zaprzecza...ja tez sie ich sluchalem...do czasu. W swojej nowej Greni 2,3 wkrotce tez zamierzam zmienic sobie gniazda...

Bartusiek [2003-04-25 09:24:44]


sprężyny zaworowe

Bart, wrzuć to na forum do tego wątku mojego, rzeczywiście jak przemyślałem temat to ma to SENS, na pewno komuś się przyda, np. mnie :-)), a poza tym inni superspece może się ustosunkują.
BTW a co myśliszo doraźnym rozwuiązaniu takiego problemu poprzes wciśnięcie pod sprężyny podkładek dystansujących - powinno daćto efekt, hę??

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-27 14:36:59]


W prawdzie to ja czacząłem tą dyskusję w tym miejscu ale trzeba by ją skończyć.
Co do gniazd to są wstawione od bezołowiówki, a filtra niema tylko takie sitko
z filcem.
A grandzie kupiłem już w takim stanie.
Narra

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-27 20:44:34]


mam 2,8 i smoliłem gumę !!! :D

z lekkością :D

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-29 22:03:26]


Ja reguluje co 9tys

Jak w tytule reguluje lufty i jest spoko auto jeździ 9lat na gazie! i jest luzik chodzi jak strzała az gwiżdzę mam silnik 2.0v6 nie jest to sportsmen ale na automacie radzi sobie i w mieście i na trasie!

gilmor [2003-10-25 23:48:31]


.....mam już twarde głowice

ze scorpio

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2004-02-13 10:17:38]


ROZBIÓRKA

NIESTETY NIE MA JUŻ TEJ GRANADY...SILNIK SPRZEDANY, RESZTA CZEKA NA POTRZEBUJĄCYCH CZEŚCI... PRZYJMĘ KONDOLENCJE.

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-17 12:01:57]