logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Michał Konieczny - Ford Transit Mk I 1.7 V4 Koeln 1974 » robi się

Michał Konieczny - Ford Transit Mk I 1.7 V4 Koeln 1974 - robi się

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Transit Mk I 1.7 V4 Koeln 1974
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2010-11-29 17:35:45

Komora silnika:



Gaźnik:




Podwozie:





Pompa hamulcowa:



Koła:


Komentarze

o żesz w mordę... miód!

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-11-29 17:51:04]


swiecenie przykladem...jestem pod wrazeniem

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-29 18:03:58]


o choroba nie wiem co powiedzieć .Będzie cacko !

manius Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-29 18:25:06]


ale będzie piękny, rzadko kto remontuje dostawczaki
kiedyś po Krakowie jeździł prosiak doka z dieslem

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-29 18:54:25]


Niee, to nie jest żaden dostawczak! To jest wersja bus, cała przeszklona i nieporównanie fajniejsza niż blaszak.
Obecnie aby wdać się w projekt "prosię", należy wyciągnąć wóz z niemieckiej straży pożarnej, aby jego stan był rokujący nadzieję. Tyle że niestety 99% tych wozów strażackich to właśnie blaszaki czyli de facto właśnie typowe dostawczaki. Przeszklonych w straży była zupełnie znikoma ilość, bo nie były zbyt funkcjonalne jako autobusiki, gdy tu sprzęt trzeba wozić.
W blaszaka bym się nie wdał, bo w sumie nie wiadomo do czego to ma potem służyć, poza byciem eksponatem.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-11-29 19:11:01]


Teraz rozumiem, dlaczego jeszcze nie ma wyników z tegorocznego PC...
Po prostu praca wre na innym odcinku... :D

Baj de łej - strażak będzie piękny! Bjudiful! :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-11-29 19:17:34]


oooooooo widzę że z kolegi niezły esteta, napisz jakim zabiegom poddany został gaźnik, masz może zdjęcie całego przedniego zawiasu, ciekawi mnie jak to on wygląda, niestety nie widziałem nigdy

junkers75 [2010-11-29 19:56:06]


Masakra, świetna robota ! Michukrk ma rację, rzadko kto remontuje tak dokładnie i skrupulatnie busy, i tym bardziej fajno, jak robi to ktoś z klubu, a nie, że podziwiać można tylko na zagranicznych serwisach. Powodzenia w dalszych w pracach ! :]

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-29 20:17:37]


nabawiłem się kompleksów :)

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-29 21:19:12]


Gaźnik - rozebrany do rosołu, zaślepione wszystkie kanaliki i oddany do szkiełkowania. Wszystkie zewnętrzne detale do ocynkowania, w kolor żółty, srebrny albo czarny, tak jak było fabrycznie. Niestety śrubkom od górnej pokrywki pomyliły się pudełka i wyszły na czarno a miały być na srebrno. Potem całość złożona na nowym zestawie naprawczym i to tyle.

Zdjęcia całego podwozia i zawieszeń też mam, ale wszystkich zdjęć mam milion i muszę to trochę ogarnąć - wkrótce ciąg dalszy, bo temperatura już odstręcza od prac w garażu.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-11-29 21:54:11]


Widzisz Michał, gaźniki najlepiej się piaskuje ... cukrem ;D Niczego nie zaślepiasz tylko walisz z armaty a potem płuczesz w ciepłej wodzie. To taki kolejny "know how" ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-11-29 22:10:24]


nie dość że robota profeska to jeszcze zdjęcia jak z katalogu. Ten gradient na wiatraku to nie przypadek, nie? naprawdę, czapki z głów i na kolana... :)

goras Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-11-29 22:11:51]


Robi wrażenie:)
Czy te elementy oddajesz do cynkowni w stanie w jakim wyciągnąłeś je z auta? czyścisz je jakoś mechanicznie? druciakiem? aby po cynkowaniu uzyskać efekt nówki"?

Możesz podać jakieś namiary na Twoją cynkownie?

Pozdr
PS: miło się ogląda fotki "przed" i "po"

Leru Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-29 22:32:33]


Co do przygotowania elementów do cynkowania, to im lepiej przygotujesz, tym lepszy efekt, ale wcale niekoniecznie muszą być one wypiaskowane. Przed cynkowaniem elementy są odtłuszczane i trawione, a nawet maczane w czymś co ściąga dość skutecznie wszelkie farby, więc nie musi to być "bare metal".

Przykładowo, tych nie czyściłem wcale, poszły jak widać:





Te przejechałem szczotką drucianą na wiertarce, żeby tylko usunąć luźną rdzę:







Na tych ostatnich widać, że w rowku gwintu zostało trochę syfu, więc pomimo że czyszczenie chemiczne działa cuda, to jednak nie zawsze do końca - lepiej wszystko luźne co się da usunąć jednak usunąć.

Ja oddaję do cynkowania do galwanizerni na terenie Instytutu Mechaniki Precyzyjnej w Warszawie - http://www.imp.edu.pl ale każdy galwanizer da radę. Ten mój jest o tyle dobry, że robi tylko małe detale, ma małe wanny i robi to względnie uważnie, bo jak trafisz do takich gości co mają wannę 2-metrową i cynkują duże graty, to mogą nie zwrócić uwagi czy udało się doczyścić ten drobiazg jak należy, przynajmniej ja kiedyś do takich trafiłem i to był ostatni raz. No chyba że oddasz wypiaskowane.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-11-30 12:25:05]


Piękne:D
Dzięki

Leru Dokładna lokalizacja na mapie [2010-11-30 12:55:14]


Podwozie gotowe. Końcówki drążków przez zimę zdążyły złapać rdzawy nalot. Bleee ...

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-07 22:28:46]


Nienawidzę Cię.......







:P




PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-07 22:55:38]


smakołyk! szacunek

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-07 23:17:15]


Nooo, remont takiego smoka to niezła szkoła życia ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-07 23:40:15]


właśnie mnie dopadł tzw. "szczeny opad"...
Szacun przez duże SZ.

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-08 00:12:50]


Tylko tak jakoś głupio teraz z garażu wyjechać, bo się wszystko zabrudzi... ;)

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-08 00:15:33]


Ja juz myślałem nad taką ciśnieniową myjką podwozia w kratce przed garażem. Wjeżdżasz do garażu, fotokomórka to widzi i odpala natrysk ciśnieniowy wody czyszcząc podwozie ;D
Jeśli to głupi pomysł to zwalę to na ten bolący dziś ząb;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-08 00:29:44]


Pomysł z myjką jest dobry, tylko przydałby się jeszcze nadmuch ciepłego powietrza, żeby to szybko wysuszyć :)

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-08 09:01:23]


panowie - to zmyła!!! Michał znalazł gdzieś folder ze zdjęciami podwozia w wkleił jako zdjecia swojego wozu

:))))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-08 13:58:25]


kawał dobrej roboty - aż ciary przechodzą jak się ogląda

Mirek K. [2011-04-12 20:03:42]


To mi się podoba, jak odrestaurowywać to tylko tak, mam nadzieje że się kiedyś spotkamy tymi autkami naszymi :) Jestem pod dużym wrażeniem. Kończ go szybko żeby na wiosnę wyjechał ;)

stronnger Dokładna lokalizacja na mapie [2012-02-14 14:50:35]


Przecież auto już było na Gryźlinach :>

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2012-02-14 15:16:43]


Tak, no własnie, samochód już jeździ, tylko ja nie nadążyłem z dokumentacją - no ale już zebrałem garść zdjęć za rok 2011: http://www.capri.pl/car/1169/3953

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-02-14 16:06:14]