logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Arunas - Ford Capri Mk III 2.3 V6 Koeln 1984 "Bolid" » Remont od podstaw...

Arunas - Ford Capri Mk III 2.3 V6 Koeln 1984 "Bolid" - Remont od podstaw...

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Arunas Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk III 2.3 V6 Koeln 1984 "Bolid"
Status: sprzedany (w posiadaniu od 2000-09-30 do 2021-10-15)
Aktualizacja: 2021-06-10 19:36:50

Remont mojego bolidu trwa juz prawie 10 !!!! lat i do konca jescze daleko. Ale powolutku posuwamsie do przodu. Prace blacharskie juz ida do konca.

Zrobione lub wymienione elementy nadwozia:
przednia belka pod chlodnica
przednia czesc lewej przedniej podluznicy
miejsca laczenia przednich podluznic oraz scianie grodziowej
mocowania McPhersonow
slupki drzwi
wewneczne i zewneczne progi
tylne nadkola
przednie mocowania resorow oraz przednie czesci tylnych podluznic
tylna czesc jednej tylnej podluznicy wraz z mocowaniem resoru
rogi tylnych blotnikow
wyspawana podloga w niektorych miejscach
wspawane wzmocnenie do mocowania lewego wydechu

Zostalo zrobic:
pas przedni (zrobione)
mocowania chlodnicy (zrobione)
podniesc tunel rzeby zmiescic skrzynie MT75 (postanowilem nierobic tego)
znalezc trojkowa maske w dobrym stanie (inprogress)
zalozyc blotniki (inprogress)
przygotowac nadwozie do lakieru (inprogress)
lakier
:)

Niektore zdjecia z remontu:




























Wiecej:
http://www.capri.lt/forumas/viewtopic.php?f=16&t=2149&sid=36f0949d91ce7e7ddc9fcfd35143f94c

Komentarze

no świetna robota, parapet przedniego pasa rewelacyjny zrobiłeś :)
Poszycie słupka wkrętami pasowałeś nie mając jeszcze migomatu ?

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-01-22 13:39:53]


Migomat juz mialem, ale dopoki slupek dopasowalem trzeba bylo go kilkanascie razy montowac i zdejmowac.. A czterech rak niemam :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2008-01-22 18:35:28]


Arunas kogda dumajes masinu zakoncit? :)

Capris76 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-07 19:31:11]


Czy to miał być litewski? ;P

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-02-07 21:25:52]


Конца ремонта ещё невидно.. :) Даже и половина работ несделано. Конешно на месте нестою, но времени нехватает.. В гараже провожу 1-2 вечера в неделю. От начала ремонта уже прошло почти 3 года. Думаю ещё через 2 года закончю (надеюсь) :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-07 22:20:22]


ну у мена похожая ситуация. из двух машин строю адну уже два года, надеюс в етом гаду закончитъ :)

Capris76 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-08 11:55:46]


Pospawasz mi granade?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-05-22 00:02:51]


Dred, ale ta blacharka trwa juz chyba 4 lata, na pewno chcesz? ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-05-22 09:16:29]


Aż miło popatrzeć :) tyle tylko że ja jestem na początku. Jak pomyślę że jeszcze 4 lata pracy ... to ręce opadają.
Dobra robota. Poz.

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2013-08-14 12:47:57]


Ciekawy sposób na położenie budy - te profile są przyspawane do podłużnic?

val-demar Dokładna lokalizacja na mapie [2013-08-14 22:42:04]


Nie. Te profile sa przykrecone. Przednia opora przykrecona do srubami mocowania przedniej belki i dodatkowe wzmocnenia do miejsc gdzie przykrecasie przedni sabilizator do budy. Tylna opora przykrecona do otworow mocowania tylnego stabilizatora i dodatkowo do przedniego mocowania resorow.
Na dodatek boczne opory (na ktorych przewracasie bude) mozna przykrecac z jednej czy drugiej strony, co pozwala przewracac bude na rozne strony.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2013-08-15 10:57:53]


Na prosbe paru kolegow zrobilem rysunki podpor z wymiarami. Material z jakiego podpory sa zrobione - rura prostokatna 20x40x2.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-03 23:38:47]


też miałem błotniki z zamienników ale takich rzeźb nie robiłem żeby pasowało...

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-05-14 23:13:50]


Niestety dostalem blotniki nienajlepszej jakosci. Bez ciecia prawy blotnik wogule niepasowal. Byla prawie centymetrowa gapa miedzy blotnikiem i maska bo prawy blotnik byl o dobre 3mm wezszy niz lewy (gorna czesc). Takze krawedz blotnikow u dzrwi niepowrazala forme drzwi. Wiec tez mialem dospawac prety tam gdzie gapa byla za duza.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2015-05-15 20:20:31]


Niezły z ciebie kaskader ze taką szparę spawem wypełniłeś ;)

Kilgore [2017-11-01 22:12:52]


A co mialem zrobic gdyz te cholerne chinskie blotniki niepasuja do budy :(

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2017-11-01 22:22:44]


Chyba juz czas ogrzec kotlete :) Prace przy urzadzeniu domu prawie zakonczone, wiec mozna dalej zajmowacsie Capri.
Postanowilem zrobic kilka poprawek i szukac lakiernika ktory zakoncyl by przygotowanie budy do lakieru u polozyl lakier.
Pierwsza poprawka to chlodnica. Niebardzo bylem zadowolony mocowaniem chlodnicy (mialem nowa chlodnice od Scorpio V6). Wiec kupilem chlodnice od Sierra 2.0 DOHC na przymiarke i przerobilem mocowania, bo chlodnica od Sierry pasuje lepej i mocowanie jest prostrze.
Drugi problem - mocowanie akumulatora. Okazalosie ze zaplanowane miejsce akumulatora jest akurat naprzeciw gornego wyjscia chlodnicy. Wiec postanowilem przeniesc akumulator na druga strone.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2020-12-02 22:10:39]


skłądaj to capri bo za chwile sie okaże że poskładasz i bedziesz miał tyle lat że trzeba bedzie wnuczkowi w prezencie oddać forda :D pozdrawiam

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-12-02 22:31:18]


Czy mi się zdaje czy chłodnice zamontowałeś dołem do góry?

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2020-12-02 23:05:58]


Poprzednia chlodnica byla zamontowana "odwrotnie". A "nowa" (naprawde to ta jest rylko do przymiarki, a zamowie nowke) jest zamontowana jak nalezy..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2020-12-02 23:33:37]


półka pod aku sztos, górne mocowania chłodnicy- OK, ale dolne- coś nie teges panie. Nie Twój styl, widać że coś nie tak... funkcję spełniają ,ale wygląd.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2020-12-03 11:47:09]


Dolne mocowania tez OK :) Po pierwsze - niezaduzo miejsca zostaje po bokach chlodnicy. Dolne "lapy" chlodnicy tez sa skrocone. Wiec mocowania trza bylo zrobic kompaktne i wystarczajaco mocne by wytrzymac spokojnie wage chlodnicy razem z wiatrakami... Po drugie - nic nietrzeba spawac do nadwozia.
Gorne mocowania zrobione z nierdzewki i beda wypolerowane..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2020-12-03 14:06:08]


nie, jakieś ładne trójkąty zrób... a nie paski...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2020-12-04 10:03:47]


Przecie to "wąsy" zderzaka przedniego z dorobionymi elegancko mocowaniami chłodnicy.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-12-04 14:45:36]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2020-12-25 16:02:29]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-03 22:41:37]


Powolutku skladamy zawieszenie by postawic Capri na kola i zwolnic miejsce w garazu na 2.8i...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-02-25 10:05:16]


Najs, na 1 piórze jeszcze obniżasz?

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-02-25 12:42:25]


Tak sobie przeglądam strony szukając inspiracji i... Po pierwsze bardzo ładnie, estetycznie zrobiona blacharka Gratuluję bo masz czym się pochwalić A po drugie widzę że czy to 1 czy 3 to oba wymagają praktycznie tyle samo pracy. Przypomina Ci coś moje zdjęcie ? ;)

fluxTMC Dokładna lokalizacja na mapie [2021-02-25 16:35:05]


Z przodu tez planowane sa sprezyny obnizajace, wiec z tylu tez trza bylo puscic nizej. Ale nowy wlasciciel juz zdecyduje.. Chce Capri postawic na kola rzeby wygladal chociaz by podobnie do samochodu i bedzie wystawiony na sprzedaz..
Natemat blacharki, to rzeczywiscie niema duzej roznicy czy MK1, czy MK2, czy MK3 robic :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-02-25 17:54:52]


Na przód dałem pod 2.8 obniżające o 2 cm wcześniej miałem o 4 cm bardzo twarde i w placzeniu z poligumami było do jazdy na codzień nie bardzo się nadawało, na tył 1 piórowe plus wszystko w poligumach i gas shock z regulacją twardości i fajnie teraz się auto prowadzi, nie zahaczam o nic a jest niżej niż fabrycznie

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-02-26 00:12:37]


Narescie przyjechali nowe amorki przednie, wiec niedlugo bedie mozna postawic Capri na kola i zwolnic garaz :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-06-10 19:39:16]


Elegancko, osłon tarcz nie odnawiasz?

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-06-11 09:24:23]


O tym juz nowy wlasciciel zdecyduje. Kolumny McPhersonow tez trza by wypiaskowac i pomalowac.
Chce poprostu postawic Capri na kola rzeby byl podobny do samochodu.
Mam odnowione kolumny Bilstein od 2.8i, ale postanowilem ich zostawic dla siebie. Moze sie przydadza do mojego 2.8i... :). Wiec kupilem nowe amorki do zwyych kolumn i zamontowalem do kolumn ktore mialem na zapas..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-06-11 10:11:56]


...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-06-13 20:50:56]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-07-27 14:31:57]