[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | ADRIANna44 |
Samochód: | Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln GHIA C3 BORDEAUX 1983 "DŻIJA" |
Status: | sprzedany (w posiadaniu od 2005-03-01 do 2005-09-30) |
Aktualizacja: | 2005-08-26 10:28:45 |
GRANADA-KOLONIA-BORDO-PARYŻ---niestety sprzedana
Już Grandzia nie moja, u Kumpla zostawiona, niedaleko, będem ją odwiedzał.....
-----
his-story:
Autko zostało zakupione od Myszy (dzięki). Decyzja podjęta w czwartek/piątek wraz ż żoną (dzięki), a w sobotni wieczór już wyjazd do KUTNA pociągiem PKP :). Spotkanie z Myszą i autem
W niedzielę o świcie 06-02-2005, bankomat, który pożarł kartę, nieszkodzi, jest zapasowa, Witek pewno się zdziwił, za bardzo auta nie oglądałem, nie sprawdzałem, zresztą ciemno i zimno było. Popatrzyliśmy na silnik, kopnęliśmy ze 2 razy w koła : KUPIONE-ZAPŁACONE - szybki odjazd i wieczorem szczęśliwie w domu.
Auto ma niebywale zdrowy spód, z wierzchu - owszem - szkaradnie, ale kompletnie i pierwszy lakier. Koeln, Bordeaux i Magiell po trosze nie trzymają "płynów ustrojowych" ale pracują pierwszorzędnie. Hamulce I-wsza klasa, opony poszły do śmieci, wał napędowy (owszem w super stanie, ale za krótki, bo z manuala) zmieniony na oryginał z gumowym przegubem 2005-03-07- niestety ciut trzęsie - i ta usterka jest przedmiotem moich przemyśleń <lol>.
news: 2005-03-24 wał ułożył się i już nie drga, wyjątkiem jest jazda z małym obciążeniem i prędkością ok. 70 km/h ale jest to już prawie niewyczuwalne.
2005-03-07 uszczelnienie rurek do chłodnicy oleju skrzyni biegów - najlepszymi opaskami okazały się zaciski do lin - odpowiednio podszlifowane :) Bordeaux już w miarę trzyma olej. Pozostał jeszcze wyciek przy wyjściu dźwigni zmiany trybów pracy - jest luz na osi więc simmering nie poradził sobie.
Dżija jest nieco odarta ze swoich atrybutów, ale planuję jej co nieco zrekompensować. Na przykład szybki prądy -już w fazie załatwiania.
Tymczasem wnętrze z korbkami wygląda tak: ups, tej korbki brak.
Dżija jest LPG-ONLY :0 ale mróz jej niestraszny odkąd dostała 02-03-2005 nowy akumulatorek ZAP Piastów Plus Ca/Ca. Ma też nowe świeczki NGK, filter Bosch a olej - szary Liqui Moly (15w40, jak się okazuje trochę za gęsty, ale cóż - musi zostać)
Oponki zimówki polepszyły bezpieczeństwo i użytecznosć o 200% <lol>
Zastanawiam się jak to w przyszłości wymalować i czarny mat mnie nęci (maska już jest). Z drugiej strony: to maska jest zawsze brudna !
Anyway, jeżdząc codziennie do pracy DŻIJĄ, musze powiedzieć jedno - Granada w automacie to jest LUXUS nad LUXUSY - jedna noga, jedna ręka, normalnie odpoczynek w czasie jazdy, a dobre zimówy pozwalają WYGRZEBAĆ SIĘ z każdego śniegu - i nie ma problemu "że tylny napęd" - DŻIJA pomięli śniegi pod sobą poprzeżuwa jak krowa i wyczołga się- jak to czołg :)
(i jeszce ma naklejki puchar capri i spring open)
wartość dodana :) - 100zł olej i filtry
- 60zł świece NGK
- oponki (ok. 100zł)
- wał napędowy (oryginał do automatu, ok. 100zł)
Autko jest super :D --- aktualizacje w miarę aktualizowania pojazdu :)
2005-03-19 G dostała porządne spryskiwacze (nie powiem z jakiej marki auta)
2005-03-24 - dowiedziałem się, że lekkie "zmulenie" - słabe przyspieszenie (co za tym idzie duże spalanie w cyklu miejskim) jest najpewniej spowodowane przez konwerter z motoru 2,3 a nie 2,8.... już myślę o oryginalnym
2005-03-25 mycie G - głównie wnęk nadkoli i różnych zakamarków - pokazała się oryginalna fordowska konserwacja i lakier we wnękach kół !
2005-03-27 pomiar spalania po samowolnych regulacjach - górska trasa Sanok-Przemyśl-Jarosław-Sanok - 15l lpg/100km - jak mówi Main: "im więcej zagazowany fordzik pali - tym więcej oszczędzasz" ;) Na bardziej płaskich odcinkach, spalanie jest mniejsze (w granicach 12-13l) zapewne z uwagi na mniejszy poślizg konwetera. W mieście na krótkich odcinkach 20...
2005-03-27 pomiar wskazań drogomierza - zaniża: pokazuje 0,9km przy faktycznych 1km (przy oponach z tyłu 185R14 profil "pełny", a do tego nalewajka - jeszcze wyższa niż zwykłe 185R14) z przodu gumy chwilowo 185/70 - wiem: za niskie, ale to się zmieni.
2005-04-23 uruchomiony "Zentral", ale chyba wymaga smarowania, bo nie zawsze otwiera wszyskie rygle.
W oczekiwaniu na blachoremont: some fotos :)
2005-06-27 - przygotowania do PUCHARU :)
15" 205/60 na RS-ach :)
2005-07-18 - i po pucharze ! wszystko OK, lokomotywka GHIA zdała egzamin z katowania :) każda oponka wygląda jak szczerbiec - pozdzierana kawałkami , hehe
2005-08-25 - sprzedana kumplowi...nie było szans na remoncik, a zima się zbliża.... ciężkie dni... :( Ale, może kiedyś wróci do nas :)