logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » silnik 2.0 sierry do capri

silnik 2.0 sierry do capri

Witam
chce sie dowiedziec czy wymiana takiego silnik przysporzy wielu problemow
zastanawiam sie poniewaz mysle nad taki rozwiazaniem

Ile taka wymiana moze kosztowac u mechanika i czy moze sie zakonczyc tylko na wymiania silnika i skrzyni ??

jan_sk / 2006-03-15 18:57:44 /


Ło Jezu......
Sierra 2.0 to 5 róznych silników [nie liczę Coswortha], Capri 2.0 to 3 różne silniki - co więcej 2 z tej piątki Sierrowej porywają się z dwoma z trójki Caprikowej, więc problemów zero. Ale może też być diametralnie inaczej, tzn. dość trudno...
Więcej szczegółów prosimy - dokładny wariant silnika Capri i Sierry.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-15 19:12:53 /


Sierra miała jak wspomniał Krk4m

2,0 V6 gaźnik
2,0 R4 OHC gaźnik
2,0 R4 OHC EFi
2,0 R4 Dohc gaźnik
2,0 R4 Dohc EFi

+ 2,0 Cosworth Turbo (R4 Dohc 16v).


Więc wiesz ile znaczy Twoje 2,0 Sierra ?

Dwa pierwsze wejdą bez problemu. O przeróbce R4 na V6 jest sporo na forum - wszystko zależy jaki silnik był wcześniej w tym Capri ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-15 19:40:19 /


silnik to 2,0 R4 Dohc EFi

jan_sk / 2006-03-15 20:00:55 /


Jak sie domyślasz Capri nie ma kompa sterującego wtryskiem, trzeba bedzie jakoś wpleść sie z kawałkami wiązki takiej Sierry w wiązke Capri i zastosować elektryczną pompe paliwa. Oprócz tego kolektor wydechowy ma po drugiej stronie niż silnik OHC stosowany w Capri. Konieczna więc będzie przeróbka wydechu. Skrzynia w zasadzie może zostać. W sumie jak chcesz to oddawać do mechanika to możesz liczyć na poważne koszty chyba ,że skompletujesz wszystkie potrzebne części.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-15 20:08:57 /


Skrzynia w zasadzie nie moze zostac bo DOHC ma wielkie (grube) kolo zamachowe ktore nie miesci sie w dzwonie od OHCa i trzeba koniecznie zdystansowac skrzynie. Niemniej rozstaw srub (nie liczac rozrusznika) jest taki sam w OHC i DOHC. Łapy silnika masz do dorobienia.

Mysza liil (EM) / 2006-03-15 20:58:29 /


a nie może zostać koło od OHCa?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-15 21:00:00 /


Pozostaje jeszcze jeden dość istotny szczegół - czy Twoje Capri przypadkiem nie miało dotąd 2.0 Koelna V6? No bo Essexa 2.0 V4 wyklucza raczej rachunek prawdopodobieństwa :)
W tym przypadku mniej problemów z wydechem, ale dzwon od skrzyni wymienić musisz obowiązkowo. Z tym że jeżeli silnik ze Sierry jest DOHC, to warto przełożyć go w komplecie ze skrzynią MT75 - niebo a ziemia w porównaniu z wynalazkami z epoki Capri. Wymaga to [o ile pamiętam] niewielkiej korekty tunelu w podłodze Capri, ale naprawdę warto.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-15 21:33:05 /


koło od OHC ma inny rozstaw otworów do przykręcenia do wału niż dohc

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-15 22:28:31 /


http://i2.photobucket.com/albums/y4/EskyMk2/hemmm.jpg

Faktycznie "badziew" ma nieco długie to zamachowe ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-15 22:50:59 /


z kołem zamachowym w dohc jest jeszcze jeden myk. jest wyważane razem z układem korbowo-tłokowym. jeden z otworów do przykręcenia koła jest nieco przesunięty i koło da się przykręcić tylko w jednej pozycji. jak dla mnie najlepsza opcja to stoczenie koła od strony zacisku, mięcha jest aż nadto :) takie koło waży kilkanaście kg a mogło by kilka ;]


a co do całej przeróbki to istenieje wyszukiwarka!!! a temat był wałkowany kilka razy! proponuje posiedzieć i poszukać a nie odrazu pytać.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-16 00:49:21 /


Moj silniczek tez sie juz skonczyl i chcialem cos nowszego kupic. W moim autku byly silniki R4 1.6, 2.0 R4 EFI, a teraz jest 2.0 R4, skrzycia 5 biegowa ze scorpio albo sierry(niepamientam). Jeki silnik ze scierry bedzie pasow?

Tylko prosze o taka prosta odpowiedz jak dla przedszkolaka bo z tego co do tychczas jest z tym watku jedyne co skumalem to to ze moze byc latwko ale moze byc trudno...

maru Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-19 12:18:29 /


łatwa odpowiedz znajduje sie w trzecim poście ;-) Najłatwiej będzie Ci pasować 2.0 ohc gaźnik, w następnej kolejności 2.0 ohc EFi (z całym potrzebnym szajsem typu komputer, kawałek wiązki). W następnej kolejności pod względem trudności jest 2.0 V6 (przednie spręzyny, przeróbka wydechu ?)a dopiero na końcu stawiałbym na DOHC. A może 2.3 16v ze Scorpio ? ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-19 12:41:15 /


Maru - oczywiście masz prawo wymagać od forumowiczów prostych i konkretnych odpowiedzi, ale bądź łaskaw zacząć od siebie i spróbuj nazywać rzeczy po imieniu. Określenie 2.0 R4 jest niejednoznaczne, bo obejmuje zarówno Pinto SOHC, I4 DOHC, Zetec DOHC jak i Cosworth DOHC. Zakładając nawet, że dwa ostatnie spotykane są w polskich Capri ekstremalnie rzadko, nadal nie wiemy jaki motor obecnie w autku tym pracuje - bo w Sierrach występował zarówno SOHC EFI jak i DOHC EFI, a oba były 2.0 R4. Podobnie 1.6 R4 to mógł być zarówno Kent, jak i Pinto - wymaga uściślenia ze względu na odwrotne prowadzenie układu wydechowego.
Co do skrzyni, to nieważne czy pochodzi ze Scorpio, czy ze Sierry - te auta są konstrukcyjnie niemal bliźniakami. I obydwa przeszły w 1989 r. proces zastąpienia skrzyni N9 [obudowa żeliwna, wsteczny w lewo od jedynki] skrzynią MT75 [obudowa aluminiowa, wsteczny w prawo od czwórki]. Dopiero jak to sprecyzujesz, to otrzymasz jednoznaczną odpowiedź.
Mike B4 - Maru prosił o łatwą odpowiedź, a Ty znowu :) zaciemniasz obraz. Pod określeniem 2.0 OHC mieszczą się zarówno w/w motory SOHC jak i DOHC. Poza tym ze względu na skrzynię biegów uważam że instalacja DOHC w miejsce SOHC jest prostsza niż pakowanie tam V6. A więc DOHC nie na końcu, bo musisz jeszcze pozostawić w tej wyliczance miejsce własnie na 2.0/2.3 16v, Zeteki etc.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-19 13:23:14 /


pod określeniem 2.0 ohc mieści sie pinto (gaźnik lub efi).

V6 łatwiej zamontować bo nie wymaga grzebania w wiązce elektrycznej. Sprężyny zawieszenia od biedy mogą zostać a oprócz niepasującego dzwonu skrzyni (skrzynia z v6 to chyba nie problem?) również niepasującego z ohc do dohc ze względu na większe (grubsze) koło zamachowe w dohc ? w obu (dohc oraz v6)dochodzi przeróbka wydechu.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-19 13:30:11 /


Na ten moment nadal nie wiemy, co Capri Maru ma pod maską. Jeśli jest tam już 2.0 DOHC i MT75 [mieszczą sie pod określeniem "2.0R4 i skrzynia ze Sierry/Scorpio"], to na pewno przeróbka na V6 będzie trudniejsza :)

I błagam ponownie - nie próbuj nikomu wmawiać, że Zetec czy Cosworth YB nie są silnikami 2.0 OHC. W takim razie jaki mają rozrząd? OHV, SV czy IOE ?

Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-19 13:46:54 /


Napisanie samego OHC rozumiem SOHC :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-19 14:26:24 /


A propos oznaczenia rozrządu, mam pytanie co oznacza SOHC i czym się różni od OHC poza zasilaniem (jeżeli dobrze rozumiem SOHC jest z wtryskiem EFI - może się mylę)? Dzięki z góry za odpowiedź

chester / 2006-03-19 14:52:55 /


chester S w oznaczeniu SOHC nie ma nic wspólnego z wtryskiem czy też gaźnikiem oznacza tyle co "single" czyli pojedynczy wałek rozrzadu w głowicy, co z resztą Krk4m zawarł juz w powyższych postach.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-19 15:11:22 /


W przeciwieństwie do DOHC, czyli double i TOHC, czyli triple ;).

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-19 15:44:23 /


Młody_wrocław - z tym TOHC to mnie zaskoczyłeś :)

A dokładnie to w silnikach z klasycznymi zaworami "grzybkowymi" wyróżnia się rozrządy:
SV - side valve - bocznozaworowy, zwany także dolnozaworowym
IOE - inlet over exhaust - ssące górne, wydechowe dolne
OHV - over head valves - górnozaworowy

Te ostatnie dzieli się na:
pushrod - popychaczowe, z wałkiem w kadłubie
CIH - cam in head - wałek w głowicy, ale obok komory spalania, z krókimi popychaczami
OHC - over head camshaft - z wałkiem ponad komorami spalania

Z kolei rozrządy OHC dzieli się na:
SOHC - single over head camshaft - 1 wałek w głowicy
DOHC - dwa wałki w głowicy
2OHC - po jednym wałku w dwóch głowicach silnika widlastego
4OHC [lub QOHC - quadruple over head camshaft] - widlasty z głowicami DOHC

Istnieje jeszcze ciekawostka typu DOHV - dwa wałki w kadłubie, popychacze po obu stronach, 4 [lub 5] zawory na cylinder

Dwuwałkowe silniki typu VR [Lancia, VW] uznaje się za DOHC, jako że rozrząd każdego cylindra obsługują w nich dwa wałki.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-19 18:30:12 /


Wow

Bez watpienia wymiatacie. Tyle wiem o moim silniku ze jest to: 2.0 R4 Pinto, napewno nie DOHC. Widze ze kombinacji jest nie malo (ja sie totalnie nie łapie) ale jesli ktos ma jeszcze odrobinke cierpliwosci...
prosze podpowiedzcie jakiego silnika szukac.

dzieki

maru Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-19 18:47:47 /


Maru - jeśli obecnym silnikiem w Twoim Capri jest Pinto SOHC, to musisz szukać silnika 2.0 SOHC ze Sierry z roczników 1982-89. Występują jako gaźnikowe [105 PS] albo wtryskowe [115 PS]. Na skrzynię i łapy siądzie identycznie jak teraźniejszy motor - niezależnie od tego, czy fabryka przewidziała go do Capri, Granady, Cortiny, Taunusa, Sierry czy Scorpio. Jesli teraz masz gaźnikówkę, to mniej roboty jest z przekładką gaźnikówki - odpada mieszanie w wiązkach elektryki. Jesli masz EFI, to wybór należy do Ciebie. Kupisz EFi - zapniesz wszystko na miejsce usuniętego motoru. Kupisz gaźnikówkę - zostanie Ci kilkanaście metrów wolnych kabli i kilka luźnych wtyczek :)
Skrzynia w tym układzie nie ma znaczenia - Pinto SOHC występowały zarówno z N9 jak i z MT75. Wszystko jasne?
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-19 20:22:51 /


Pinto wystepował z Mt75? Jak?!?!?!? Grube koło zamachowe czy inna obudowa sprzegła w MT specjalnie dla Pinciaka?

Mysza liil (EM) / 2006-03-19 20:25:57 /


Hmm... a w jakim samochodzie Pinto miał fabrycznie skrzynię MT-75? Znajomi mają Sierry nawet z '92 roku z motorem 2.0 EFi (Pinto oczywiście) i każdy ma skrzynię N9.

Co nie zmienia faktu, że inny kolega zapiął skrzynię MT do Pinto, ale jak, to już nie pamiętam, musiałbym sprawdzić. W każdym razie było to dla wszystkich zaskoczeniem, że się da.
Także da się, ale z fabryczną taką opcją się nie spotkałem.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-19 20:38:37 /


Nie żebym sie czepiał, ale na forum sierrafan, twierdza ze do OHC da sie zamontować MT75 (od 2.0 DOHC).

http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=26219

pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-19 20:45:39 /


Pewnie sie da, po zdystansowaniu koła zamachowego lub łożyska wyciskowego sprzęgła o jakies 12mm.

Mysza liil (EM) / 2006-03-19 20:49:39 /


http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=18148

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-19 20:52:48 /


OK! juz wszystko jasne:) thx

maru Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-19 21:34:48 /


Mysza, Jan - teho se nevim. Nie rozbierałem takowego auta. Ale skrzynia MT75 pojawiła się w Transitach [Pinto z wielkim kołem zamachowym] we wrześniu, w Sierrach i Scorpio V6 w grudniu 1988, a w R4 - w marcu 1989.
Natomiast silnik I4 DOHC 2.0 debiutował we wszystkich tych 3 wózkach dopiero w maju 1989. N9 na pewno nadal instalowano z silnikami Pinto [1.6 i 1.8] do końca sierpnia 1989, a gdy i to nie wystarczyło do pozbycia się zapasów N9, to przywrócono je także dla gaźnikowych SOHC 2.0 100 PS, oferowanych jeszcze na kilku rynkach w 1992 r.
Nie wiem jak było z CVH [1.6 i 1.8] bo motor ten pojawił się w Sierrach w 1989 r. gdy już dostępna była MT75. Ale mam w garażu dzwon łączący CVH z N9, więc chyba raczej te małe świerszcze do końca szły na N9. Niemniej jednak jeśli ktoś zna organoleptycznie Sierrę/Scorpio/Transita 2.0 z produkcji "wiosna 89", to powinien mieć właśnie Pinto z MT75.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-19 21:43:44 /


No to ciekawe, bo nie słyszałem (a w klubie SierraFan rozmaitych Sierr dostatek) o Sierrze INNEJ niż DOHC, 2.9 Koeln V6 i Cosworth 4x4 z fabryczną skrzynią typu N9.
Ale jak to w Fordzie - uniwersalnej prawdy raczej nie dojdziemy.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-20 02:25:39 /


Jan, godzina taka że się motasz, wszystkie te auta które wymieniłeś powinny mieć MT75. N9 miały napewno ohc, 2,0 V6, 2,3 V6, 2,8i. To tyle mojej styczności ze ścierkami.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-20 06:58:41 /


Ale wtopa, masz rację oczywiście. Miało być "nie słyszałem o Sierrze innej niż DOHC, 2.9 Koeln V6, Cosworth 4x4 z fabryczną skrzynią MT-75".

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-20 15:30:19 /


jan 2.9 nie wystepowal fabrycznie w sierce :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-20 17:19:21 /


>jan 2.9 nie wystepowal fabrycznie w sierce :)

Jak to nie. Oczywiście, że występował.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-20 17:29:56 /


no tos Zakrzak przypalił hehe

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-31 22:21:36 /


a co to "jan 2,9" ?:))
O takim silniku nie słyszałem.:)))

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-31 22:24:30 /


tez nie slyszalem...:P
ale zwracam honor poprostu nie interesuja mnie sierry i nigdy takiej na zywca nie spotkalem......ale juz wiem wyszukalem na necie jakas rzadka wersja :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-31 22:42:32 /


Mam pytanie, jakie były najmniejsze silniki montowane w sierrach?
Mam w dziobaku siennę R4 2.o ale jest zarejestrowany na 1.3 czy faktycznie w sierrach był taki silnik?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-23 19:01:14 /


Tak były montowane w sierrach silniki 1.3.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-23 20:29:57 /


Był w Sierrach silnik Pinto 1.3. Ale mało kto widział taką Sierrę na żywo :)

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-23 20:30:15 /


Widziałem na żywo, nawet jechałem [jako pasażer] w Slough pod Londynem w 1990 r. Rewelka to nie była :( - Polonez odchodził jej ze świateł.
A temat poruszany był na forum całkiem niedawno http://www.capri.pl/forum/95385#95651
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-25 12:49:07 /