logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » zablokowany 2.0 OHC

zablokowany 2.0 OHC

No więc tak jak w tytule.. jest olej, lampka ciśnienia działa, ciecz chłodząca jest, silnik był remontowany (utwardzane gniazda zaworów, nowe uszczelki, wymiana panewek, pierścieni i jeszcze parę rzeczy..) zrobiłem nim z 800 km no i pewnego razu silnik nie chciał już zapalić. Rozrusznik nie daje rady pociągnąć (słychać tylko głuche stuknięcie) a jak próbowaliśmy "na pych" to blokuje koła i silnik ani drgnie.. :( jeszcze nic nie rozbierałem, chcę zacząć od rozrządu ale ciekawi mnie Wasza opinia. Pozdr

STEVE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 12:32:24 /


Cze!!!
Kiedyś spotakałem sie z czymś podobnym. Silnik po remoncie przejechał coś około 1000km. nagle głuchy stukot i koniec. Silnik nie chciał nawet drgnąć. Okazało się że poszła woda w cylindry.

urbek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 12:44:33 /


wykrec swiece i sprobuj nim obrocic

Mysza liil (EM) / 2005-12-12 13:32:44 /


jesli probowaliscie go bardzo na sile odpalic z woda w cylindrach to bardzo zle..

Piotr / 2005-12-12 19:23:15 /


No więc sprawdziłem już alternator czy się łożyska nie zatarły, sprawdziłem jeszcze raz olej, i wykręciłem świece ale nadal ani drgnie :(. Zaglądałem przez otwory po świecach do komór spalania ale też na oko wygląda ok a świece bez nagaru.. no może na trzecim tłoku pośrodku jest trochę nagaru a reszta tłoków jest czyściutaka jak po założeniu, ale nie sądzę żeby tu była przyczyna.. chyba, że jednak coś z rozrządem ale to sprawdzę dopiero jutro..

STEVE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 19:51:32 /


Zdjąłem pokrywę rozrządu i przy zaworach wszystko ok.. :(

STEVE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 20:26:49 /


Pod pokrywami zaworow nic sie nie moze zablokowac, rozrzad tez nie bardzo , alternator - hmmm chyba nie myslisz zeby paek klinowy mogl zablokowac tylne kola... predzej by sie spalil. Po mojemu zabokowal sie uklad korbowo-tlokowy, moze odkrecil sie korbowod. Czy silnik nie da sie obrocic w zadna strone??

Mysza liil (EM) / 2005-12-12 20:42:59 /


Nie chce być czarnowidzem , ale pewnie chycony jest na panewkach.

Dobrze złożyliśie panewki ?
Wał nie miał za ciasnego pasowania ?
Przedmuchaliście kanały w wale ?
Może miałeś zbyt ciężką nogę przez te 800 km ... ?

Nawet jakby chyciło wałek rozrżądczy , to puściłby go pasek przy konkretniejszych próbach obrócenia wałem.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 20:46:36 /


po pierwsze nie mecz rozrusznika bo zaraz bedzie po nim

jak wrzucasz na luz to samochod daje sie toczyc?
jak silnik jeszcze chodzil to sam zgasl? czy byl normalnie zgaszony?

wrzuc na luz, wykrec swiece, wez klucz nasadowy i sprobuj przekrecic silnik za srube glownego kola pasowego, zobacz czy wogole drgnie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 22:47:47 /


Może pierścienie pękły jak mu dałeś w dupsko niedotartemu?

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 22:53:54 /


Na luzie daje się toczyć, sam nie zgasł, poprostu niechciał już zapalić po 3 godzinnym postoju a w dupsko mu nie dawałem bo to zabytek i nie chcę mu zrobić kszywdy a jeżdżę nim prawie na codzień. Jutro sprawdzę czy da się kręcić wałem. Dzięki i pozdr :)

STEVE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 23:23:51 /


a i sorki za błędy ta "kszywda" mi się wymsknęła :P

STEVE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 23:26:43 /


wał zablokowany więc pewnie to panewki.. :(

STEVE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-13 22:34:51 /


pewnie panewki, ale moze nie bedzie az tak zle, skoro nie zablokowalo silnika podczas pracy to nie powinno byc sporych zniszczen, po ostygnieciu silnika cos sie zacisnelo
rozbieraj i sprawdzaj , pozostanie pytanie dlaczego? zle szlify? zle panewki? zle zmontowane? brak smarowania? katowanie?

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-13 22:54:17 /


ehh co jak co ale tego się nie spodziewałem.. silnikowi nic nie jest :) to plus a teraz minus: rozleciała się tarcza sprzęgła.. jej strzępy ponabijały się w tryby na kole zamahowym i od rozrusznika.. rozrusznik w trakcie zapalania silnika zaklinował się z tego powodu i zablokował całość. Wióry ze sprzęgła dostały się nawet do wnętrza rozrusznika i to w dużej ilości (naszczęście nic mu nie zrobiły)

STEVE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-18 21:40:38 /


niezle, obstawianie czegos takiego to jak totolotek :)
myslalem o blokadzie sprzegla/skrzyni ale skoro dawal sie toczyc to wydawalo sie ok
dziwne bylo tez to ze silnik byl normalnie zgaszony a pozniej blokada

dla ciebie chyba mile zaskoczenie :)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-18 21:49:31 /


no tego jeszcze nie grali :]
chyba niezła ulga , nie ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-18 22:49:50 /


hehehe jak jest miłośc, to jest i szczęscie....
Wbrew powiedzeniu ze ten co ma powodzenie w kartach nie ma powodzenia w miłości;)) hehe,
przełamywac stereotypy!! ;))))
ja man!

Rasta Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-19 00:11:56 /


no to remont silnika chyba sie wydarzył :-) skoro az sprzeglo siadlo to musi niezle ciagnac;-)
pozdrawiam i Wesołych Świat zycze

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-21 20:53:04 /


Dzięki chłopaki :)
to prawda, ciągnie ładnie i kamień z serca spadł, że nie trzeba go rozbierać w zimie. Wesołych świąt i pozdr

STEVE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-22 00:36:08 /


ja mam pytanie dzwonią mi panewki i co robić remontować to czy szukać innego silnika? jeśli remont to co dokładnie trzeba zrobić? tylko szlif wału czy coś jeszcze?? jaki moze być koszt?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-26 14:39:10 /


Szlif wału + nowe panewki + uszczelka miski + wyciąganie silnika + robota = cenie drugiego silnika na chodzie ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-26 14:51:29 /


ale przynajmniej wiesz już na czym stoisz.. :) o ile faktycznie te same koszta :)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-26 15:01:36 /


silnik sobie wyjme sam i moge go rozkręcić za robote mi może dużo chłop nie weźmie bo znajomy i pare taunusów miał w życiu

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-26 15:06:25 /


Jeśli tak - to może warto spróbować , szlif wału jakies 150 , panewki nie mam pojęcia 100? 150 ? ... o ile to główna jest uszkodzona a nie korbowa to naprawa w miarę szybka ..... ale jeśli to korbowa stuka to zrzut głowicy wyjmowanie tłoków ... rozkręcanie korbowodów , warsztat szlifierski ... też spore koszty ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-26 16:24:38 /


zdecydowanie polecam naprawe-ale pod warunkiem że masz zamiar jezdzić na tym silniku- zasada jest prosta jak sobie zrobisz tak będziesz jezdził. nigdy nie kupisz silnika na 100% pewnego. na allegro (szrotach)jest sporo różnych silników (ceny+\- 200-500pln), ale ja bym nie polecał z prostej przyczyny nikt ci dobrego pojazdu nie odda na szrot-taka polska natura każdy jezdzi do końca. takie silniki można traktować jako bazy do remontu więc wracamy do punktu wyjścia:)remont napewno jest bardziej kosztowny ale dobrze zrobiony silnik to pewność jazdy.to tyle z mojego doświadczenia.

Spoko Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-26 17:25:40 /


O ile panewka korbowa nie jest obrócona, to nie ma potrzeby zwalania glowicy czy wyjmowania tłoków.

Mysza liil (EM) / 2010-01-26 18:15:47 /


No i o ile nie ma luzu na sworzniu tłokowym .... korbowody też się owalizują .... więc sama wymiana panewek może nic nie dać...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-26 18:19:53 /


Jakby zacząć remont z dezowalizacją korbowodów, zwalaniem wszystkiego, to prędzej się kupi coś zdrowego za smieszną kase.OHC z wywalonymi panewkami to ja nie wiem ile moze miec przebiegu, przeciez one mają niesmiertelny uklad korbowo-tlokowy, znacznie mocniejszy niz w v6.

Mysza liil (EM) / 2010-01-26 18:22:49 /


Mysza jak panewki grzechoczą to dobrze byłoby sprawdzić owalizację dziur w korbowodach.U Młodego były jajowate otwory w korbowodach i mimo szlifu chodził jak sieczkarnia. Zostały splanowane mostki i otwory przewiercone ponownie na nominał. A można było dać okrągłe korbowody przy remoncie, a nie na jajowate zakładać nadwymiarowe tłoki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-26 18:24:12 /


może i nieśmiertelne ale tylko gdy już przy nim ktoś nie grzebał

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-26 18:24:47 /


no ten silnik był wyjęty z granady ja go nie sprawdzałem gość od którego kupowałem powiedział że silnik jeździł do końca więc zamontowałem silnik w taunusie i na początku wszystko oki było chodził ładnie dopiero po jakimś czasie zaczęło w nim dzwonić olej w silniku był czujnik oleju był podpięty i gasł po zapaleniu

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-26 18:25:26 /


aha czy panewki firmy STD to dobre są?? czy szukać czegoś lepszego?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-26 18:26:04 /


std = standard, czyli nominał !!!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-26 18:27:41 /


:D

Mysza liil (EM) / 2010-01-26 22:12:47 /


tak sobie po nocy myślę, że jak te panewki są "firmy STD" to może Ty lepiej nie rób nic przy tym silniku....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-27 00:07:03 /


Ja osobiście nic przy nim nie bede robił.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-27 00:18:24 /


a no faktycznie że jest napisane że nadwymiar i STD ja myślałem że to jakaś firma :) to teraz już wiem :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-27 00:26:04 /


kiesdyś i na czymś musi się nauczyć :)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-27 09:33:48 /


Podstawowa wersja dobrego dolu silnika bez rantow , co nie jezdzil na lpg 150zl, demontaz wlasny

Classmobile / 2010-01-27 12:07:41 /


Class, a co ma LPG do dołu silnika?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-27 14:15:38 /


LPG spala się łagodniej i powoduje mniejsze obciążenie układu korbowo-tłokowego.

Mysza liil (EM) / 2010-01-27 15:22:30 /


I nie sączy się w dół mieszając z olejem ????

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-27 15:54:59 /


Jak się ma sączyć jak jest w postaci gazowej?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-27 18:47:49 /


Chodzilo o informacje dodatkowa , bo jak wiecie maile typu "poprosze o zdjecie silnika OHC , ktory ma Pan na sprzedaz " naleza do czestych i powszechnych. No i naturalnie lagodniej sie spala i jako gazowy nigdzie w dol nie przesacza :)

Classmobile / 2010-01-28 00:03:06 /


Class ludzie przecie nie chcą kupować kota w worku ;)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-28 09:04:27 /


Sory za OT, ale kota to sprzedawał Marcin, i to nie w worku. Class sprzedaje OHCa w trawie a w zasadzie w śniegu :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-28 13:28:48 /


i to sporym.

Classmobile / 2010-01-28 22:18:18 /


przerażacie mnie...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-28 22:50:00 /


mam silnik który chodził chwile bez napędu pompy olejowej i jest zablokowany i pytanie gdzie go zablokowało? tłoki czy wał? bo może by mi sie ten wał przydał jeśli ocalał i nie miał szlifa

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-24 20:59:23 /


wał

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-24 21:06:22 /


to niedobrze a Pająk Ty bedziesz wiedział jaka jest średnica wału nominalna tam gdzie główne panewki?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-24 21:25:44 /


szlifierz bedzie wiedział, a na złomie nikogo to nie zainteresuje

Mysza liil (EM) / 2010-03-24 22:11:58 /


ja chciałem wiedzieć to żeby móc stwierdzić czy już był szlifowany ten wał w obecnym silniku

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-24 22:30:01 /


na panewce będziesz miał czy nadwymiar czy seryjna

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-25 07:15:59 /


:-) to odczytaj coś z panewki, która się w bloku kręciła :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-25 11:40:43 /