logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » czy ktoś wie co to za gaźnik ??

czy ktoś wie co to za gaźnik ??

W swoim autku, które wyposażone jest w silnik 2.0 OHC na bloku EFI posiadam następujący gaźnik. Czy ktoś mógłby napisać kilka słów na jego temat ? Czy to odpowiedni gaźnik do tego typu silnika ? Rozważam jego wymianę na dwugardzielowego Webera, co sądzicie na ten temat ?

KO-ZI / 2005-11-27 23:59:28 /


A co Ci w nim nie pasuje.Da się go łatwo zagazować.

aeroarte / 2005-11-28 00:14:57 /


Mi bardzo milutko chodził przy ohc ;-) bardzo wdzieczny gaźnik

Gaz - feeee
Weber - może być - ale ten też daje rade ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-28 00:22:23 /


MikeB4 żartowałem.

aeroarte / 2005-11-28 00:30:23 /


Nie wierze :-(

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-28 01:34:40 /


chłopaki ale on pytał co to jest, a nie jak wam chodził!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-28 06:54:41 /


Mam dokładnie taki sam gażnik w taunusie 1.3 OHC ale tez nie wiem jaki to jest, jak wiesz gdzie mozna do niego dostac membrane to odezwij sie...pozdro

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-28 08:47:04 /


Też nie wiem z jakiego Forda jest to model, ale współpracy z 2-litrówką sobie nie wyobrażam. Zdecydowanie poszukaj dwuprzelotowego sekwencyjnego 32/36 albo raczej 35/38 od rzędówki. Będzie palić litr mniej i dawać 10 KM więcej.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-28 09:00:38 /


ja tam się na R4 nie specjalnie znam, ale to wygląda na jakić gaźnik od kenta, bo pinto to chyba na szufladach latały, a to jest zwykły gaźnik opadowy, tyle że z automatycznym ssaniem. Znajduje się tu:
ftp://capri.pl/capri/werkstatt-handbuch/
gaźnik opisany na stronie 24, automatyczne ssanie na 55.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-28 09:16:44 /


O ile sie nie myle takie gazniki byly w transitach OHC. Silnik odprezony, pewnie nie mial nawet 100 koni, w transicie musial nadrabiac momentem.

Mysza liil (EM) / 2005-11-28 09:46:23 /


Dzięki chłopaki za pomoc ! Faktycznie to może być od Transita bo na niskich obrotach jako tako jeszcze daje radę, ale im wyższe tym autko zaczyna być nieco przytkane.

KO-ZI / 2005-11-28 10:06:45 /


mam takim gaznik do sprzedania nie widzial gazu jest w 100% sprawny oddam niedrogo jak komuś potrzeba pozdrawiam Rafał

Łukasz 33 radom / 2005-11-28 12:47:36 /


Do krk4m : Solex 35/38 na R4? Do jakiego silnika (R4?, V6?) był fabrycznie montowany? W 2.0 V6 był 32/35, w 2.3 35/35. A 35/38 z jakim jeździł silnikiem? Co trzena zrobić aby założyć go na R4 ? Na jaki kolektor go zakładać?

Śmietan / 2005-11-28 14:25:08 /


takie gazniki byly tez (przynajmniej widzialem) w dziobakach 1.3 i 1.6

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-28 15:00:57 /


Ja mam taki gaźnik u siebie w Taunusie. Tyle, że u mnie jest ssanie manualne. A gaźnik w zasadzie bezobsługowy, nie ma się w nim co popsuć :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-28 15:08:13 /


Śmietan cos bajerujesz ;) Wszystkie v-ki z dwugardzielowym gaznikiem maja obydwie przepustnice jednakowej srednicy.

Mysza liil (EM) / 2005-11-28 15:58:17 /


Dane zaciągnąłem z caprikowskiego Garażu... :)

Śmietan / 2005-11-28 16:30:19 /


to jest gażnik solexa miałem taki kiedyś w taunusie z silnikiem 1,6 nawet wmiare to chodziło jak takie laczki palił na gazie

Banan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-28 16:38:14 /


Śmietan - w Caprikowskim Garazu wyraźnie stoi 35/35 dla 2.3V6, 32/32 dla 2.0V6 oraz 32/36 dla 2.0R4. Któryś z nas widocznie otwiera nie tę stronę co trzeba. Podobno w niektórych 2.3V6 [125 PS] oraz 2.8V6 [135 PS] bywa 35/38EEIT. Natomiast do tuningu 2.0R4 najlepszy jest Solex 36/38 albo 36/40 z BMW 2002. Ponoć siada na kolektor od Pinciaka bez większych trudów.
Tyle teoria - a może ktoś to już przerabiał w praktyce?
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-28 17:08:43 /


potwierdzam iż gaźniki te były też w starych taunusach ohc 1.3 1.6

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-28 21:45:34 /


Tez potwierdzam :)

Mam taki sam w Dziobaku 1.6. Tyle, że zamiast wytłoczenia "Ford" mam "FoMoCo".

Konar / 2005-11-30 21:45:07 /


Może wskrzeszę chwilowo wątek:
Ktoś ma pojęcie jak się ten gaźnik dokładnie nazywa (jeśli w ogóle ma jakąś nazwę) ?
Bo nie bardzo wiem jak mam szukać zestawu naprawczego....

Konar / 2006-04-22 23:42:50 /


No co wy chłopaki . Przeca to jest Motocraft 1V zasilający wszystkie ( prawie ) fiesty mk1 z silnikami od 0.9 do 1.1

Tutaj akurat dolepili mu jaieśtakie od ssania wodnego ale to on :)

W sumie faktycznie trudno go zepsuc ( to tak jakby mówico zepsuciu kowadła ) a jedyną upierdliwą wadą jest samowkręcająca sie śruba/zawór iglicowy od skłądu mieszanki .

CzarnyMatowy / 2006-04-23 09:52:41 /


0.9 - 1.1 ?
Ja to mam w 1.6, a założyciel wątku w 2.0 - dziwnie...
A w necie to NIC prawie o nim nie ma, oprocz sklepow z manualem Haynesa o tym gazniku.

Eh, chyba czas pomyslec nad jakims innym zestawem gaznik+kolektor :(
A tak chcialem zachowac oryginalnosc.

Konar / 2006-04-23 12:13:04 /


fakt dziwne macie te silniki i osprzęty . poszukaj info o gaźnikach od fiersty mk1/2 może coś będzie

CzarnyMatowy / 2006-04-23 18:43:48 /


Jest to napewno motocraft 1V z "automatycznym" ssaniem. Mam identyczny o oznaczeniach 77HFKCA 9AE

Medziak Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-26 11:55:43 /


Też mam taki gaźnik na stanie w garażu, ale do Webera DGAV nie ma polotu.
Był ściągnięty z transita 1,6 i faktycznie nie ma co się w nim popsuć.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-26 17:11:51 /


A kompletny jest i z automatycznym ssaniem? Bo w razie czego to ja bym go chętnie na części do mojego przytulił, jak nie krzykniesz zaporowej ceny :]

Konar / 2006-07-26 17:19:30 /


jak ktos potrzebuje mam taki gaznik nie widział gazu i oddam za grosze

Łukasz 33 radom / 2006-07-27 13:01:14 /


Ja mam taki sam gazniczek w Capri 1,6 pinto i nie mogę go wyrgulowac czy ktoś wie jaki powinien mieć poziom w komorze pływakowej ?? i wydaje mi sie ze cały czas chodzi na ssaniu bo bardzo syczy mimo dobrego dogrzania silniczka.
był bym wdzięczny za jakieś info na ten temat

karolkrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-18 22:34:39 /


Witam , orientuj się ktoś jak mocno lub ile razy ma być nawinięta sprężyna aby się otwierał . Rozebrałem go i teraz mam problem żeby dobrze złożyć.

inSom / 2015-07-03 10:47:06 /


Ja naciągałem tą sprężynkę metodą prób i błędów ale bardziej zwróciłem uwagę by sprawnie zamykała klapki, bo jak dostanie temperatury to i tak się rozciągnie na tyle by je otworzyć (jeśli się mylę-poprawcie). Oczywiście wszystko na zimno. A, zapomniałem-gaźnik co prawda Weber DGAV ale myślę że zasada działania, regulacji itp. jest taka sama dla każdego gaźnika ze ssaniem wodnym.

Marcin88 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-07-04 00:33:36 /


Teraz dopiero spojrzałem na Twój nowy wątek i już dokładniej wiem o co chodzi :-) niedomówienie

Marcin88 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-07-04 00:44:56 /