logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » jaki olej do TYLNEGO MOSTU

jaki olej do TYLNEGO MOSTU

poszę o szczegóły oleju jak kategoria , czy coś tam - czy lać syntetyka i co myslicie o olejach Castrol - tylko musze znać kategrorię olejów jakie ford pozwala wlewać w mosty - do Capri - prosze o szybka odpowiedz-bo chcę dobrać odpowiedzni Castrola

Albi_Poznan / 2002-10-23 14:40:50 /


castrola nie wiem, ja lalem hipol 15F :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-23 21:07:37 /


Też lałem hipol, lecz do mostów i skrzyń ford zaleca swój olej. Jest stosunkowo drogi (ok. 50 litr) w porównaniu z hipolem, lecz naprawdę niezły. Zalewałem nim skrzynię transita. Nazwy nie pomnę :)

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-23 22:31:25 /


i niech zgadne: zimna skrzynia przy duzym mrozie chodzi jednym palcem?
moim zdaniem hipol raczej nadaje sie do jelcza
a co do marki oleju to sprawa jest nie do przerobienia. Jedni jezdza na takim inni na innym a chyba nie ma miedzy olejami roznych firm (w podobnej klasie) az takich roznic.

robert g / 2002-10-23 22:54:04 /


Castrol to jeden z najlepszych olejów, ale Mobil czy Shell też nie są gorsze.
Audi/VW (w UE) leje Castrol do nowych aut. To chyba o czymś świadczy.
Wg katalogu Mobil dla Sierry: synt. VS200 lub HD 85W-90.

Damian / 2002-10-24 08:48:12 /


Kupiłem Olej Castrola SAF-XO (SAE 75W-90 API GL-5)syntetyk za 1.5 zapłaciłem około 95zł jest polecany do wszystkich fordów i nawet poloneza i malucha a jego zalety to doskonała płynność w niskich temperaturach - najlepsz produkt castrola.
Polecam wszystkim. I dziękuję za poradę.

Albi_Poznan / 2002-11-04 10:40:23 /


no i jak z tymi olejami do mostów?? czym zalewacie?

np. w jednej z instrukcji znalazlem ze Ford zalewa olejem na cale zycie samochodu i nie ma potrzeby wymieniac, chyba ze byl wyciek, ale gdzie indziej czytalem ze co 100tys km.

chetnie zamiast minerala 80w90 zalalbym jakis syntetyk 75w90 ale czytalem tez przypadek ze komus skrzynia poleciala po syntetyku.

I jeszcze sa wersje olejow do mostow z blokada, czy one maja lepsze wlasciwosci smarujace? i czy mozna z pozytwnym skutkiem wlac taki olej do mostu normalnego (bez blokady) ??

2pac / 2006-09-17 21:46:16 /


olej do mostu najlepiej lać taki jak fabryka przewidziała, orginalny olej nie jest aż tak drogi żeby szukać innych wynalazków.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-17 23:13:24 /


Ja wlalem Midland 85W140 - 20zl za 1,2 litra.
Szumi jakby ciszej.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-17 23:57:50 /


do mostu najlepiej lac olej fordowski, nie jest drogi, ja go mam za 29zl/L
do mostow ze szpera jest inny olej, ale to z tego wzgledu ze szpera ma tarczki cierne ktore musza byc odpowiednio smarowane

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-18 08:16:36 /


a czy ktos taki olej stosowal lub cos o nim slyszal?


"MOTUL GEARBOX 80W-90
Olej do skrzyń biegów i tylnych mostów
Wzmocniony dwusiarczkiem molibdenu"


cena jest chyba najdrozsza ale olej w moscie praktycznie zalewa sie na lata wiec chodzi o to aby wlac cos najlepszego, najtrwalszego i sie pozniej nie martwic.

2pac / 2006-09-20 01:22:56 /


nie wiem jakz taką konkretną gęstością do Twojej skrzyni bądż mostu, ale markę Motul, mogę w ciemno polecić. Zawsze staram się jeżdzić na ich produktach, chociaz są drogawe i trudno dostępne.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-20 01:29:08 /


Trojkat, ale w moim przypadku fabryka przewidziala taki olej:

"Premium Rear Axle Lubricant XY–80W90–QL or–KL or equivalent, meeting Ford specification WSP–M2C 197–A. For Traction-Lok equipped vehicles, add 5 oz. (118 ml) of Ford Friction Modifier or equivalent meeting Ford Specifications."


natomiast ten dostepny w polsce olej fordowski ma taki numer:
SRM-2C9102-A
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,26100597,18841219770639,03,,pl-pln,192764,0.html

moze ten do transita to 75W90 a nie 80W90?

2pac / 2006-09-20 01:30:12 /


A ile katalogowo wchodzi oleju do takiego mostu bo nie wiem ile zakupić ?? (przełożenie 3.22 z duża główka)

karolkrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-27 11:16:57 /


Capri 1.1 litra ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-27 11:34:20 /


olej to ja tam zmieniałem niedawno , Ty tam lepiej trocin nasyp :))

Rasta Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-28 00:14:56 /


ahaa dobrze ze napisałeś bo już go zlałem :P

karolkrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-28 22:26:05 /


a mam takie jeszcze pytanko czy da sie przełożyć flansze do której przykręca sie wał napędowy ?? Chodzi mi o zamiane z mostu od silniczka 1.3 (przełożenie ~ 4.11)

karolkrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-28 22:28:34 /


Nie bij go - co Ci biedny olej zrobił ....

A co do flanszy to raczej nie ... a coś nie pasuje ? Wały raczej miały wszystkie ten sam rozstaw śrub przy moście ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-02 00:45:08 /


Składam most, i tak sobie kminie czy może pokombinować coś z olejem...

jakieś sugestie z naciskiem na intensywną eksploatacje?

75w90 semi/full + militec ?

75w140? 85w140? to ma sens w ogule?

pozdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-10 12:53:17 /


Ja stawiam na 75W140+militec. Do mostu w kapri nie ma za dobrego oleju.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-10 13:58:58 /


Ja wlasnie zanabyłem Motula Gearbox Mos2 80w90. Polecany do glosnych skrzyn i mostow. Bede zmienial w weekend. Dam znac czy most ucichl. Wynalazek drogi, mam nadzieje ze warty ceny.

Jakub. Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-10 20:48:56 /


na głośne mosty - 85W140 + jakiś miodek typu motodoktor (taki co go trzeba łyżką nakładać). Nie polecam jak masz w perspektywie grzebanie w tym moście.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-10 23:22:17 /


Cieknie mi olej z dyfra w granadzie, a w perspektywie kilku miesięcy będę wyciągał i reanimował dyfer i teraz nie chce mi się kombinować. To co cieknie jest czerwone, wiec pewnie oryginał.
Czego dolewać póki co? Jaki olej był (oznaczenie klasy lepkości) tam wlewany oryginalnie?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-11 23:37:31 /


jak i tak bedziesz wymienial to chyba jak dolejesz zwyklym hipolem to sie nic nie stanie, klasa lepkosci jak pamietam 80w90.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-11 23:44:57 /


źle pamiętasz. To co cieknie jest 75w90 GL5 (nie GL4!) syntetyk (nie semisyntetyk). Znając wagę prawego buta dreda, zalanie hipolem skończyłoby się dymem z odpowietrznika.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-12 08:52:33 /


chodzilo mi o lepkosc hipolu a nie oleju w dyfrze.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-12 11:52:48 /


fakt jest taki, że hipol to hipol, nie olej...

Mysza liil (EM) / 2010-03-12 12:35:58 /


Dużą krzywdę mu zrobię uzupełniając stan tym http://www.msds.ford.com/cpc/main/productDetails.asp?FIRNo=108289 ? bo akurat to mam na półce w magazynie. Nie będę brał udziału w YTP, SO, palił laka itd. Tylko do normalnej jazdy przez kilka miesięcy.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-13 16:09:42 /


Nie pomogę, bo mi takie cuś wyskakuje:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'

Line 1: Incorrect syntax near ')'.

/cpc/includes/productGroupNav.inc.asp, line 98

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-13 17:39:05 /


Inny link http://ford.sklep.pl/pl,product,320468,olej,przekladniowy,tylny,most,ford,1l.html

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-13 17:47:25 /


ten olej jest ok jak chcesz tez go mam w ofercie za podobne pieniądze

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-13 18:55:31 /


Od Ciebie chuder właśnie mam ten olej. I chciałbym go dolać do mostu w którym jest czerwony pewnie oryginał i stad moje pytanie czy mogę tego dolać?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-13 19:00:45 /


czerwony trochę dziwne takiego tam raczej nie powinno być, ktoś musiał go zmienić w miedzy czasie

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-13 22:08:48 /


dred może masz most zalany ATFem ?

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-13 23:00:29 /


W capri w N9 też mam czerwony. Kiedyś niektóre oleje przekładniowe Forda miały taki kolor.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-14 00:04:38 /


A tak poza tym otwierałem z miesiąc temu inny dyfer 3,45 w granadzie i też był w nim czerwony olej.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-14 00:09:54 /


w skrzyni tak był kiedyś lany czerwony a w moście ja się z czerwonym nie spotkałem

jeżeli był zalany sae90 i miał kolor czerwony to nic złego nie powinno się stać przy zmieszaniu ale jeżeli nie ma pewności to wymień olej na nowy

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-14 09:38:35 /


Koledzy a powiedzcie mi jaki łolej zalać do dyfra scierkowego z lsd? :>

Cinekas 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-14 09:58:30 /


do szpery trzeba olej 75w140 z tego co pamietam, troche drogi bo ok 6 dych za litr

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-14 11:14:13 /


Do dyfrow wiskozowych stosowanych w Scierach i Scorpiach leje sie zwykly olej poniewaz szpera jest zamknieta i ma wlasny zapas specjalnego oleju. Do dyfrow innego typu, ze szperami otwartymi mozna lac olej taki :
http://www.moto.allegro.pl/item897370768_olej_do_mostow_lsd_shell_spirax_a_90_ls_1l.html
lub zwykly + specjalny dodatek do LSD :
http://www.moto.allegro.pl/item922482176_dodatek_do_75w_140_75w140_modyfikator_most_z_lsd.html

Hektor / 2010-03-14 11:48:08 /


hektor w ksiazce "sam naprawiam ford sierra" jest wyraznie napisane zeby stosowac inny olej w dyfrach z blokada. Z oznaczenia forda wyszukałem ze był to chyba 80w140 ale wole sie podpytac ;)

Cinekas 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-14 11:53:22 /


No OK, stosuje sie inny olej o wyzszych parametrach ale nadal jest to zwykly olej bez dodatku do limited slipa.

Hektor / 2010-03-14 12:27:58 /


ja rowniez w Granadzie w tylnym moscie mialem czerwony olej, wiec nie byl to chyba sporadyczny przypadek

stiop3 / 2010-03-14 13:17:45 /


Tylko ze most od granady potrafi dzialac 30 lat bez awarii, dlatego mozemy podziwiać oryginalny olej. Zaś w capri i taunusie... szkoda gadać.

Mysza liil (EM) / 2010-03-14 13:29:12 /


do mostu z blokada LSD ford zaleca SAE 90 do mostów plus do tego specjalny dodatek także forodwski którego wlewa się do dyfra w zależności od pojemności obudowy. Jeżeli potrzebujesz olej do swojego auta wyślij mi dane szczegółowe na maila napisze ci co mogę ci za oferować z produktów oryginalnych.

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-14 18:20:02 /


Odświeżę kotleta
Ile litrów wchodzi do mostów w Taunusie 3,89 i 3,44
I zakładając, że most jest w dobrym stanie jaka klasę wybrać? 85W140, 80W90 ...

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-05 18:11:43 /


bardzo dobry most: 75W90 API GL-5
Most dobry i cała reszta 85W140 API GL-5
Autodata podaje 1,0L

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-05 19:08:13 /


do atlasa wchodzi 1,1 L.

michalch83 / 2010-06-05 20:07:27 /


W kwestii olejów przekładniowych czeka mnie wymiana w moście ( 3.89 po wymianie łożysk wew. półosi) jak i skrzyni (4b TYP3).

Zgodnie z zaleceniem Dred-a i założeniem że jedno i drugie jest dobre, lać tu i tu 85W140 API GL-5?

Pytam bo gdzieś kiedyś czytałem że ten GL5 ponoć niekorzystnie wpływa na synchronizatory w przypadku starszych skrzyń.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-01-26 14:24:33 /


Czy cyt. "Most dobry i cała reszta 85W140 API GL-5" jest sens wlewać do skrzyni która puszcza olej (rozbryzguje od strony mostu) czy lać jeżeli istnieje coś bardziej gęstszego?.

Oczywiscie skrzynie zamierzam wymienić ale póki co czasowo nie wyrobie a zależy mi by jeszcze jakiś czas prześmigać na obecnej.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-21 14:54:36 /


przypadkiem wlałem do dyfra w Transicie o 0,4 l więcej niż powinno być 1,9 zamiast 1,5. Czy mi lub dyfrowi grozi śmierć lub kalectwo ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-26 23:30:43 /


raczej nie jak masz odpowietrznik w moście tak jak w taunusie to wypluje tamtędy a jak nie wypluje znaczy że mu pasuje większa ilość oleju :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-26 23:33:18 /


Chyba że olej przez uszczelniacze półosi dostanie się do bębnów i skutecznie je nasmaruje ;)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-26 23:57:59 /


ja bym zezłomował, już nic mu nie pomoże

michalch83 / 2013-08-27 07:32:12 /


Trójkąt, racja ! . Faktycznie grozi mi śmierć lub kalectwo :|

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-27 08:20:06 /


1,9 vs. 1,5 to trochę spory naddatek. Może się przegrzewać, albo wyrzygać przez uszczelniacze do bębnów. Ja bym na Twoim miejscu ulał dla spokoju.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-27 08:44:50 /


Ale jak udalo ci sie wlac wiecej niz trzeba? Do mostu leje sie "pod korek". Chyba ze ten transitowy to jakas super inna konstrukcja :p

BTW Transit zaraz za simeringiem ma blaszke ktora odprowadza olej na zewnatrz bebna w razie nieszczelnosci. W zwiazku z tym okladzin raczej nie zaleje... (ale dla pewnosci sprawdz czy w prawym kole jeszcze jest zamontowana, bo bene strasznie na nia warczal jak wymienial lejacy simmering...)

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-27 09:44:27 /


to było tak, że ustawiłem go na wzniesieniu żeby umyć wnętrze oraz zlać olej z takiej jakby misy olejowej (tylny dekiel jej nie przecina). Nie przestawiłem go potem i chciałem nalać odmierzoną ilość, tylko coś mi się ubzdurało że mam półlitrowe baniaki z olejem a miałem jednak litrowe. No i nalałem pod korek :/, ale na wzniesieniu.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-27 10:20:09 /


No to ustaw na równym i odkręć korek. Stan się sam ustali:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-27 10:26:50 /


That's the plan , jak to mawia Ed China

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-27 10:43:03 /


Lej pod korek i będzie ok
A jak pości uszczelniacz to za każdym razem zalewa okładziny i po heblach, sprawdzane kilka razy.

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-27 22:03:25 /


szumi mnie ten most jak w czerwonym ikarusie z mostem raby.... ktoś poleci jakiś dodatek czy ceramizer żebym chociaż mial poczucie że cokolwiek w temacie zrobiłem?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-30 21:39:26 /


Sosnowe trociny :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-30 21:41:51 /


jesteś chyba z 5 osobą która o tych trocinach mówi :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-30 22:37:11 /


może regulacja cos pomoże ? czy jak już wyje to nic sie nie poradzi ?

Kilgore / 2020-07-30 22:43:56 /


Jeśli chcesz podjąć jakąkolwiek próbę, to poszedłbym w 85w140 i do tego MoS2, może delikatnie coś poprawi, ale jeśli fest wyje, to żaden lepik już mu nie pomoże..

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-30 22:44:52 /


75W140 spróbuj.. może będzie troszkę "gęstszy"? Ale pewien nie jestem
i może taki cudowny "regenerator"?
https://allegro.pl/oferta/stp-regenerator-do-skrzyni-biegow-150ml-6395572353

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-30 22:45:46 /


zdziwiłbym się gdyby był cichy :p

https://www.capri.pl/image/car/6986/5081/277674

mos2 z jakieś konkretnej firmy? a te ceramizery xado ktoś używał? do stp jakoś z rezerwą podchodze :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-30 22:52:42 /


75w140 plus moto doktor. Chyba Granadziarz polecał taki zestaw. Wlałem, jest ciszej.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-30 22:58:48 /


Polecał 85, nie 75 gwoli ścisłości..

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-30 23:04:58 /


Tą rdzę to musisz na tokarce opierdzielić , a sosnowe to nie trociny tylko paluszki :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-31 00:08:49 /


Widzę Jureczku że mały głód dokucza :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-31 00:47:12 /


Jeżeli kombinować w ogóle w ten sposób to wlej ceramizer marki Ceramizer.
Gwarancji Ci żadnej nie dam, ale szansa jakaś jest.
Te MoSy to ponoć wcale nie takie dobre słyszałem, bo w jakieś reakcje to potem wchodzi niby? Ale ile w tym prawdy nie wiem.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-31 02:37:43 /


Jeśli wyje inaczej przy przyspieszeniu I hamowaniu silnikiem, to możesz sprawdzić czy dokrecenie nakrętki ataku nie poprawi sytuacji

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-31 06:11:20 /


Ceramizer z LM przycisza niektóre D30 w jeepach, te, co mają zmienione łożyska, a nadal wyją. Nie ucisza. Zmniejsza ich dokuczliwość.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-08-02 22:15:48 /


granadziarzu drogi, to chodzi o środek Liqui Moly Cera Tec 330ml dedykowany do silników?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-08-03 18:13:45 /


Odpowiem za niego bo baaardzo zajęty jest - tak, ten.
Laliśmy ostatnio do modyfikowanej skrzyni w Focusie, ten sam do silnika też.

mtango / 2020-08-03 23:06:30 /


ok :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-08-04 04:47:55 /


Czytam, pytam i dalej nie mam pewności, jaki olej ma być według fabrycznej specyfikacji do mostu Transita 1981r - bliźniak jeśli to ma znaczenie. Jest w dobrym stanie, nie potrzebuję go wyciszać. Ktoś wie lub wie gdzie takiej informacji szukać? z góry dzięki

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-06-21 23:11:34 /


https://ewor.pl/index.php?route=product/product&product_id=16049

https://www.capri.pl/image/manuals/transit-78-workshop-manual/15/15-062#image

Kilgore / 2023-06-22 02:37:37 /


Dzięki!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-06-22 05:51:42 /


ok, olej mam, a gdzie jest opis co to F, G i H ? domyślam się, że H to bliźniak ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-06-22 08:20:44 /


Na stronie numer 2:
https://www.capri.pl/image/manuals/transit-78-workshop-manual/15/15-002#image
;)

Konar / 2023-06-22 08:56:26 /


to widziałem, wizuelnie rozróżnię, ale który kiedy, jakie przełożenia w którym, który z pojedyńczym kołem a który pojedynka? czy to wszystko zmiksowane?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-06-22 09:20:56 /


A nie masz tabliczki pod śrubą pokrywy cyfra? Nawet w moim zgniluchu była czytelna :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-06-22 09:40:31 /


mam, to wiem, 4,63
Chciałem się po prostu w tych mostach rozeznąć, ale jakiś opór w mej głowie :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-06-22 09:43:39 /


dosyp trocin lub miodu i w drogę :)

Janina / 2023-06-22 09:45:27 /


Na stronie nr 3 jest zastosowanie per model. W Dieslu 4.63 to będzie G.
Powinieneś mieć to samo na dużej tabliczce przy stopniu.

Konar / 2023-06-22 14:53:35 /


Zamiast trocin i miodu, nalej Motul Gear Competition 75w140

Mysza liil (EM) / 2023-06-24 06:43:41 /


wlałem finalnie to co w specyfikacji fabrycznej.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-06-26 10:49:31 /


Ale że bez trocin ?? :)

Chyba od zawsze leje dodatek do oleju w postaci MOTOR-LIFE/MILITEC.
Jakoś tak sobie kiedyś ubzdurałem, że dobrze robi i nikt mnie do tej pory z błędu nie wyprowadził.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-06-26 13:55:02 /


Ta specyfikacja to fajna jest, do nowych mostów :)

Trójkąt, a mnie nikt nie wyprowadził z błędu i leje tego niebieskiego Motula 75w140, i trupy w średnim stanie się uciszaja.

Mysza liil (EM) / 2023-06-26 14:39:09 /


Ja nie potrzebowałem nic uciszać, ma 80 tyś przebiegu, zlałem czyściutki olej, nie żałuję decyzji :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-06-28 08:40:41 /


Ile oleju wchodzi do mostu do taunusa? Chyba mała główka.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-08-05 12:39:37 /


Az nie przelejesz. Dwie butelki i tak musisz kupić. Litr to za mało, a dwa to za dużo.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-08-05 12:48:17 /


Jak mały to litr wystarczy.
Masz te dane w instrukcji którą Ci wysłałem.

PL / 2024-08-05 13:38:32 /


Witam , most odebrany :D
Granadziarz wyczarował cudeńko , ale też otworzył "puszkę" Pandor :)
Poleca mi olej mineralny 80w90 gl5 i...
Teraz tak mam to zmienić po około 1000/800km
Tyle że ...
Powiedzmy lejemy to raz na 6 miesięcy , nie oszczędzamy bo będzie pałowane jak się dotrze , na torze i drodze.
Czy brać jakiegoś motula 80w90
czy
https://allegro.pl/oferta/ravenol-epx-sae-80w-90-gl-5-1l-olej-przekladniowy-gratis-16848215716

Ale czytam że jak jest szpera to musi być olej z dodatkami "..." dla szpery i znalazłem coś takiego:

https://sklep.elitpolska.pl/pl/view/A00DEB.html

Jak tam Wasze doświadczenia wieloletnie ?
Czytałem posty z 2002-2016 , może coś nowego lub nowe doświadczenia doszły ?
Chłopaki wsadziły w projekt tyle serca że nie patrzymy na koszty oleju , aha i prosze o jakiś bardzo dobry olej do skrzyni biegów , czy może być taki sam jak do dyfra ?

Tweed / 2025-01-08 19:35:46 /


Widzę zaczynasz przejmować się duperelami... W niebieskim jak go od Ciebie wziąłem w skrzyni oleju wcale nie było:))

Morales / 2025-01-08 20:19:11 /


To nie jest szpera, to jest TORSEN. Tam się leje minerała 80W90 GL-5. Beż żadnych dodatków dla LSD, bez molibdenów, ceramiki i innych cudów z NASA. Czysty żywy olej.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-01-08 21:06:26 /


Ja wracałem że Szczecina na podkarpacie Granadą i w skrzyni było może że 20 ml oleju. W Katowicach cofałem i wsteczny wszedł ze zgrzytem i po tym się zorientowałem że może być mało oleju A tak to całą drogę nic się nie działo i po 130 140 se leciałem całą drogę. Porządna żeliwna pancerna skrzynia.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-08 21:11:09 /


motul PA 90

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-08 21:48:16 /


Pa90 jest straight 90.
Może taki:
https://allegro.pl/oferta/valvoline-light-hd-axle-oil-80w90-1l-868214-14616723771
Albo taki?
https://allegro.pl/oferta/valvoline-axle-oil-heavy-duty-80w90-gl-5-ls-1l-11813626612

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-08 22:59:42 /


Dlaczego mineralny?

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-01-09 10:32:22 /


Tak jak pisze Granadziarz 80W90 GL-5

Mam oryginalny olej Forda, jest na pewno dobry do standardowej eksploatacji, jak ma być do katowania na torze to może coś innego
dobry jest Ravenol EPX 80W90 - pewnie porównywalny do tego w opakowaniach Forda

Motul PA 90 jest do mostów z limited slip - ten odpada
Jak Motul to SAE 80W90 , są dwie wersje HD i Gearbox z MoS2

te Valvoline to podobny zestaw, jeden odpada jest do limited slip, drugi jest pewnie podobny do tego Motula HD

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-09 11:54:19 /


A co sie stanie ze zwykła przekładnia jak wlać ten do LSD? Przeciez ten z płytkową, to tyle że ma tarczki dodatkowo. Zęby przecież takie same pozostałe jak w non-LSD?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-09 12:18:03 /


nic sie nie stanie, on ma dodatek ktory nic nie uszkodzi w zwykłej przekładni

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-09 21:00:57 /


Ja bym dał ten do LSD bo jak kiedyś będziesz chciał szperę to pyk olej już jest .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-09 21:53:39 /


Alwax dobrze prawi, polać mu :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-01-09 22:06:48 /


Hah ;)
Szkoda w tym wszystkim jest tego że lata już są , i na 95% nigdy nie uda mi się znaleźć sponsora i tak troszkę ambitniej się pościgać co by np mieć w wozie serwisowym zapasowe 3/4 mosty z różnymi przełożeniami na różne tory , różne skrzynie z przełożeniami...
Jak czytałem opisy z lat 80/90 najlepsi polscy rajdowcy żeby wygrywać z zachodnimi maszynami potrafili mieć na jeden wyścig po kilkanaście różnych mostów i skrzyń.... co by żonglowali w razie zmiennych warunków....
Ale żeby sobie ułatwić życie i zaoszczędzić kase na serwisie mostu ,vto trzeba wymienić tą pokrywe ,jak bede mógł sam zlewać i napełniać tylni most to $$$ kilka zł zostanie w kieszeni :)
Zobaczymy czy bardzo bedę żałował tego 3.44 , bo wtedy się tak nie znałem że by w sumie atlasowe 4.11 było giterskie bardziej...
Jak już znam koszty regulacji i zakupu itp to trzeba raz a dobrze podjąć decyzje....

Tweed / 2025-01-10 08:24:39 /


Wintersa kup i możesz żonglować przełożeniami jak chcesz :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-01-10 09:00:48 /


A co to takiego ?

Tweed / 2025-01-10 10:08:30 /


A taki budżetowy fant który ułatwia życie, dość powszechnie stosowany

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-01-10 10:13:20 /


oho! zaczyna się.

Winters ostatnio boryka się z pewnym problemem - pękają obudowy.
Natomiast coraz większą popularność zyskuje Bulldog.



BTW. Marcinie, wybacz :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-10 10:18:37 /


A da ktoś linka , bo to tak śmiesznie brzmi jak byśmy się chwalili znajomościami z Pan Jerzyna ze Szczecina... ;p

Tweed / 2025-01-10 10:41:04 /


https://letmegooglethat.com/?q=winters+dyferencja%C5%82+

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-10 11:27:22 /


Nie znałem tego kompletnie :)
Mam kilka spostrzeżeń :
- sa te super drogie za 32tyś
- jest też taki

https://ituning.pl/winters-performance/77-dyferencjal-winters-10-srp337-ind-qc-wai-spoo.html

Za 14 tyś

Mało danych ale chyba słabszy coś jest.
Ja obecnie za cały tylni most jak Marcin założy dałem "lekko" 16tyś może być więcej bo tyle głupot było że juz się zapomina.
Wiadomo że tu jeszcze trzeba półosie i jakieś heble...
Ale jak to spiąć z taunusem spawa się do tego uszy pod wahacze ?
35/40 kg to waży , ile waży dyfer atlas od taunsa ?

Fajne nawet bardzo , ale to chyba na inny projekt.
Aha i dzieki za info.

Tweed / 2025-01-10 12:10:22 /


mea culpa - potwierdziłem z pamięci a ta bywa zawodna, do mostów ma być owszem GL-5 ale SAE90 a nie 80W90
czyli np Ravenol EPX SAE 90 GL-5
lub jak ten co podawał Chuder Motul 90 PA tylko ten jest do LSD, nie wiem czy mają zwykły

Z tymi dodatkami LSD niby można, tylko po co:
- oleje LS są zazwyczaj droższe,
- dodatki LS nic nie poprawią w zwykłym moście
- dodatki LS niby nic nie zniszczą w zwykłym moście, jednak modyfikują w oleju coś co normalnie nie jest wskazane, nie wiadomo do końca jaki to ma długoterminowy wpływ, może żaden ale po co

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-10 12:32:55 /


Grzechu, raczej w aucie który ma fordowskie 2.8 nie grozi pęknięcie wintersa :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-01-10 18:12:52 /


Winters pęka powyżej 600 niutów :D

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-10 19:07:28 /


Ok, to ja namieszałem. Z ofrojdowego przyzwyczajenia do Spartan Lockera, ARB, Eatona kazałem lać 80W90. A spojrzałem na stronę kłajfa, i tam piszo, że lać to co przewiduje producent przekładni głównej.
Więc na początek wlej mineralnego 80W90 GL5 na dotarcie przekładni głównej (na minerale szybciej docierają się zęby) i po zlaniu pierwszego oleju możesz tam nalać cokolwiek chcesz.

Co do dekla z korkiem spustowym - to mając w perspektywie jakieś tam ściganie się, polecam jednak dekiel zdejmować. Po prostu widzisz co się w moście dzieje. A to nie jest niezniszczalny most. I dobrze jest go obserwować.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-01-10 21:57:07 /


Misq przy tak porobionym 2.8 nic nie wiadomo lepiej dołożyć i zalozyc coś z zapasem.

Anonimowy / 2025-01-11 08:41:31 /


To 2.8 na pewno by rozerwało ten dyfer przy pierwszym starcie, chyba że by mu dołożyć jakieś blachy pod dekiel i skręcić cybantem z Ali expres

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-01-11 10:19:12 /


Ja bym sugerował chłodnicę oleju do mostu i skrzyni przy tej mocy silnika:)

Morales / 2025-01-11 11:13:16 /


Chłopaki ... jest sobota rano , trzyma Was jeszcze .... XD

Tweed / 2025-01-11 11:19:09 /


Wytłumacze Wszystkim o co chodzi z tą moją presją na wytrzymałość , bardzo wiele os9b tutaj w kielcach i z mojej rodziny strasznie sie śmieje z mojej pasji ścigania i posiadania 50 letniego zlomu...
Wiec nie ma takiej możliwości żeby auto się rozkraczyło gdzieś na widoku , jak np dwa tyg temu trabant mi się zgasł na centralnym środku największego skrzyżowania w kielcach w godzinach szczytu....
Tak mi było szkoda jak ludzie komentowali i dziesiatki aut to widziało... Padł akumulator coś się w środku pozwierało i nie dawał mocy rozrychowej...
Trudno...
Ale Ford nie ma prawa się tak na widoku zepsuć , na torze ok bo inne warunki , w podróży to jest AC nikt sie nie dowie , ale na mieście ni hu...
Straszne jak najbliższa rodzina bije beke i tylko czeka żeby się obśmiać.

Tweed / 2025-01-11 11:24:31 /


W takim razie kup sobie Toyote a nie Forda...

Morales / 2025-01-11 12:28:18 /


Zakładam że tak proste w budowie auta jak taunusy , kiedy wyjeżdżały nowe fabrycznie to nie psuły się zaraz za bramą fabryki , więc tym bardziej auto złożone z wiedzą i doświadczeniem plis poparte ulepszeniami postępu techniki 50 lat , więc powinien się zepsuć pod domem l, a nie za bramą... :)

Tweed / 2025-01-11 13:30:36 /


To kartonowe badziewie komentują nawet jak się nie psuje więc tym się nie przejmuj.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-11 14:04:26 /


Tweed, stare samochody sie psuły duzo częściej jak nowe. Tylko ich naprawa była prosta i opłacalna. W 99 na 100 przypadków wystarczyły jakies opaski, waż gumowy, młotek, kilka kluczy i jechales dalej na wakacje. A jak sie zepsuło bardziej, to zawsze ktos w okolicy pomógł.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-11 14:12:10 /


Wszyscy wiemy, ze nie popsuje się tylko to, czego nie ma - podobnie jak nie zaszkodzi ci tylko to, czego nie zjesz. Dlatego nowe auta psują się częściej, bo mają 10x tyle elementów składowych, co klasyki. A że naprawa wielu z tych nowych=niepotrzebnych elementów kosztuje często więcej niż zamontowanie nowego "made in PRC", to i fach naprawiaczy wymiera - pozostaną na rynku tylko wymieniacze.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-11 14:36:26 /


krk dobrze prawi

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-11 21:10:45 /


Wiecie co to oznacza .... XD
Cudowną wieloletnią współpracę na forum i na żywo , setki komentarzy , żartów i trucia , czasem śmiechu czasem lez , jeszcze tu doprowadze niektórych do ściany :))))

Tweed / 2025-01-12 08:05:51 /


Robić coś, bo ktoś coś powie lub pomyśli, nie ma nic gorszego.
Duży chłopak jesteś, w dupie to miej, będziesz zdrowszy.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-12 12:07:23 /


Smutne to jest narzucanie komuś swoich racji 🤣. Tweed nie poddawaj się, a nóż jakaś chorobę psychiczną nazwą twoim imieniem, taki 'zespół tweeda' no zapisał byś się w dziejach 🤣

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-01-12 15:24:28 /


To się zastanów czy to aby na pewno rodzina, jeśli ktoś śmieje się z CB że masz pasję to w mojej opinii nie zasługuje na to by się z nim zadawać, ja wszystkich toksyków którzy mieli coś do tego że pakuję wysiłek i hajs w starego grata odstawiłem że swojego życia i żyje mi się dużo lepiej

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-01-14 07:59:36 /


Ja trenuje silną wole tu na forum , Alwax i Piter tak mnie tu maglują że już lepszego Capri Zomo się nie znajdzie ;)

Tweed / 2025-01-14 12:02:27 /


Ale że ja ? Ze co ? Że magluje ?
Normalnie śmieszkuje niegroznie sobie tylko :)
Dobra już nie będę :(

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-01-14 20:00:44 /


Ale ja lubie lubie :) czasem specjalnie prowokuje :))))

Tweed / 2025-01-14 21:42:41 /


Tweed ja ci obiecałem że będę Ci dotrzymywał towarzystwa i staram się to robić. Chyba że nie pamiętasz ale jakoś tak sobie to zastrzegles kiedyś telefonicznie 😃. Mam nadzieję że moje poczucie humoru sprawia Ci radość 😊

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-01-15 00:01:31 /