logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Dwa schematy elektryczne aparatów zapłonowych bezstykowych, dwa moduły zapłonowe, no i gdzie podpiąć rezystor balastowy..

Dwa schematy elektryczne aparatów zapłonowych bezstykowych, dwa moduły zapłonowe, no i gdzie podpiąć rezystor balastowy..

No własnie..
jak to wszystko połączyć..
skoro na jednym schemacie jest przewód dochodzący do rozrusznika (ponoć materiał sierry Xr4i) z mniejszym modułem z rezystorem balstowym
na drugim schemacie tym publikowanym na naszej stronie bez rezystora balastowego..

który schemat jest poprawny..
który do jakiego modułu..
czy możliwe, że w przypadku mniejszego modułu zbędny jest rezystor balastowy.!!

Bo niestety zauwazyłem u siebie chyba nadmierne grzanie się modułu zapłonowego motorcrafta tego większego.. obecnie bez rezystora balastowego, no ale przecież publikacja na naszej stronie tylko wyminia że jest ale gdzie to??
to już następne pytanie!

pytanie kieruję do osób, które znają oryginalne forda schmaty elektryczne do silnika z zapłonem bezstykowym najlepiej 2.8i ale pewnie to bez różnicy..

Albi_Poznan / 2005-04-17 18:58:16 /


Schemat ze skanu umieszczonego wyzej przedstawia system z rezystorem balastowym i duzym modulem, czyt. capri czy granada. Rezystor balastowy ma symbol F (rozrusznik L, cewka G, Czerwona wtyczka w kabinie za sciana grodziowa M.

Schemat na dole przedstawia chyba sposob podlaczenia malego modulu, jest duze prawdopodobenstwo ze dzialal bez rezystora lub ma go wbudowanego w srodku.

Mysza liil (EM) / 2005-04-17 21:24:22 /


No własnie na razie to chyba???

a mnie zależy na konkrecie!

Albi_Poznan / 2005-04-18 10:15:28 /


a druga sprawa
jak się może znajdować na stronie capri
schemat elektryczny zapłonowy skoro nie jest od tego modelu samochodu !!!

Albi_Poznan / 2005-04-18 10:33:04 /


schemat podłaczenia 'duzego modułu' jest w dziale garaż
schemat podłaczenia 'małego modułu' jest na forum - mysza opisywał co i jak

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-18 10:57:30 /


Coke mylisz się!!

Albi_Poznan / 2005-04-18 11:11:25 /


coke ma racje - schemat podpiecia duzego modulu jest na stronie capri.
i ja podpinalem bez rezystora balastowego i bylo dobrze

Jabol / 2005-04-18 11:42:01 /


Coke nie tylko się mylisz ale niestety wprowadzasz w błąd

schemat podłaczenia 'duzego modułu' jest w dziale garaż!!
bo to co jest to to tylko część

tylko pytanie, którego modułu dużego czy małego

ja już ma swoją opinię no ale przecież nie jestem fachowcem

ale jak patrzę na opis w dziale garaż to mam
wrażenie jakby tylko zamontowanie
do błotnika rezystkora balastowego rozwiązało moje pytanie!
a tak nie jest

Albi_Poznan / 2005-04-18 11:43:22 /


Przewody połączeniowe elektronicznego modułu zapłonowego (dużego)

Przewód


Funkcja

A - czerwony stacyjka, pozycja "zapłon"

B - biały stacyjka, pozycja "start"

C - czarny masa na rozdzielaczu

D - zielony zacisk "-" cewki zapłonowej

E - fioletowy cewka wzbudzająca rozdzielacza

F - pomarańczony cewka wzbudzająca rozdzielacza


/informacje z działu garaż

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-18 11:47:01 /


Jabol jeżeli podpiąłeś duży tak jak na stronie
to raczej bez rezystora nie było dobrze!!!
bo w końcu bez powodu go tam nie montowali
?!

ja między innymi chcę zwrócić uwagę, że coś jest nie tak!!
ze schematami, chyba no bo ekspertem nie jestem ale na zdrowy rozsądek
coś tu nie gra, wiem bo prubuję podłączyć to tak jak Ford Capri III 2.8i miał z wielkim elektronicznym modułem ..tylko pytanie czy ktoś wie.. bo niestety do schematu na www.capri.pl nie jestem przekonany

Albi_Poznan / 2005-04-18 11:48:33 /


Trójkąt to wiejdz na dział garaż i pokaż w którym miejscu jest zaznaczone gdzie podłącza się rezystor balastowy???
ciekawe bo już nastepna osoba mnie
kieruje do działu garaż
ale chyba sama nie wiem co tam jest!!!

Albi_Poznan / 2005-04-18 11:51:23 /


schemat jest prawidłowy.. wielokrotnie według niego podpinałem duże moduły i chodzą do tej pory bez zarzutu..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-18 11:51:42 /


rezystor balastowy podpinasz szeregowo pod styk (A)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-18 11:53:30 /


ja wiem, że jest prawidłowy
bo obecnie mam tak w samochodzie

ale który schemat ma Capr 2.8i

Albi_Poznan / 2005-04-18 13:03:20 /


albi o co Ci chodzi ?? skoro masz dobrze to w czym problem ? w dziale garaż masz opisany układ zapłonowy w 2,8i. jeśli uważasz że jest źle, a masz prawidłowy schemat to wyślij to do MK niech zmieni.. i będzie po dyskusji.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-18 13:22:50 /


jak w temacie prosiłem..

niech się wypowiedzą osoby, które mają pojęcie
o oryginalnym schemacie modułu elektronicznego,
a nie takim tylko żeby działał
w Capri 2.8i lub Granadzie 2.8i

no i co z tym modułem mniejszym
czy zbędny jest rezystor balastowy

no i jak w pytaniu w poscie
nie bedę wszystkiego powtarzał przecież..

Albi_Poznan / 2005-04-18 13:34:29 /


Albi masz dobry schemat, ktorego nie umiesz przeczytac, nawet jak Ci objasniaja co do czego. W skrocie powiem jeszcze raz, wpinasz go szeregowo w pierwotny obwod cewki WN, rezystor 'mostkowany' jest rozrusznikiem w chwili rozruchu. Nie wiem czego chcesz jeszcze, wiecej niz 2 slowa padly i przyslowia juz nie bede cytowal...

Mysza liil (EM) / 2005-04-18 14:10:17 /


Mysza dziękuję tobie za odpowiedz.
umiem czytać schematy i nikt nie musi mi ich tłumaczyć,
ale pytanie jest szersze i oczekuję fachowej odpowiedzi może kiedyś się doczekam..

bo z tego co mi wiadomo wchodza na naszą stonę fachowcy z różnych dziedziń,
no niestety nie wypowiadają się bo z tego co wiem
śmiać im się głośno chce jak czytają wypowiedzi niektórych "niby fachowców"..

jak już chyba wiesz czekam na taką opinię.. lub osoby, która
zna się bardzo dobrze w tym temacie.. elektrycznym

Albi_Poznan / 2005-04-18 14:16:22 /


chyba Albi nierozumiesz idei działania forum.. tu każdy pomaga tak jak potrafi i jak umie.. czasem odpowiedzi mogą być niepełne lub nawet błędne ale po to jest forum zeby podyskutować i zweryfikować informacje..

jeśli Tobie taka forma pomocy nieodpowiada, uważasz odpowiedzi za zbędne, niewłaściwe, niepomocne, to zmień forum na takie z samymi fachowcami gdzie uzyskasz odrazu fachową i 100% trafną odpowiedź..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-18 15:23:37 /


Trójkąt jak już ci pisałem udzieliłeś swojej odpowiedzi na tyle na ile
potrafisz.. i wielki dzięki ci za to..

ale czas aby się też inni podzielili swoimi infomacjami..
więc czekam.. na jakieś inne materiały lub informacje..

Albi_Poznan / 2005-04-18 15:29:55 /


Albi
po raz kolejny piszesz w taki sposob ze wszystkich to wpienia i nie ma sie ochoty odpowiadac, nie podoba ci sie nasza fachowosc to szukaj odpowiedzi gdzie indziej skoro jestes otoczony tyloma fachowcami ktorzy z nas sie tylko nabijaja, tylko dlaczego oni ci tego nie wyjasniaja?


pierwsze zdjecie jest prawidlowe, tak samo jak rysunek modulu wyslany przez Trojkata kilka postow dalej
drugie zdjecie jest z ksiazki serwisowej Capri 2.8i ale jest zle, a przynajmniej nie chodzi w nim o kolejnosc przewodow tylko o zasade dzialania, mogliby jednak nie wprowadzac w blad i wstawic 6 przewodow zamiast 5 i ustawic je w kolejnosci, wg mnie ewidentny blad przy redagowaniu ksiazki

maly modul nie wystepowal w Capri

rezystor balastowy jest podpiety z jednej strony do ostatniego czerwonego przewodu modulu i stacyjki w pozycji zaplon a z drugiej strony do plusa cewki

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-18 19:12:40 /


Camaro
i inni co tak myślą...
właściwie do wszytskich

w odróżnieniu od niektórych
staram się podzielić pewnymi spostrzeżeniami..
fachowców mam i znam i wiem jak powinno być, ale chciałem temat rozwinąć
tak aby większość skorzystała i się wypowiedziła..
oczywiście ci którzy mają pojęcie o tym co piszę i o co pytam..

to moja wina, że Trójkąt ma jakiś problem..
a co do tych fachowców to prawda,
daję im namiar na naszą stronę aby pomogli nam w naszych codziennych zmaganiach
z problemami old ford
i niestety po jakimś czasie jak ich spotykam
tylko wyśmiewają się z tego co się tu publikuje!!

masz mi to za złe...

zresztą Camaro w tobie oczekiwałem wsparcia praktycznego
i otrzymałem i dziękuję ci za to..

Albi_Poznan / 2005-04-18 19:37:40 /


a i owszem .. mam problem ze sobą bo nie potrafie czasami ugryźć się w język i zamknąć..
coż jak ktoś mi ciśnienie podnosi to czasem potrafie odburknąć... ale pracuje nad tym ;) ..
niektórym fachofcom co to wszystko wiedzą ale nie chcę się dzielić tą wiedzą tylko wypisują zapalne tematy, będe się starał nieodpisywać. :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-19 00:22:51 /


Albi: Dlaczego mieliby wyśmiać to co działa dobrze? A jak chcesz porady elektryka/eleotrnika, to ja mam nawet jakiś dyplom i uprawnienia SEP ;) i powiem Ci że niejedną rzecz można zrobić na kilka sposobów żeby działała.

Piotrek PCK / 2005-04-19 00:27:27 /


Albiemu nie chodzi chyba o działanie jako takie tylko u umiejscowienie poszczególnych rzeczy we właściwych fabrycznych miejscach ? tak wywnioskowałem przynajmniej

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-19 00:43:07 /


w rzczy samej MikeB4
po to powstał ten wątek

Albi_Poznan / 2005-04-19 09:35:03 /


Może się źle wczytuje, ale ja widzę tylko walke o rezystor balastowy czy/na co/po co ma być.

Co do Twojego rezystora... to abstrachując od tematu samochodów, trzeba by zobaczyć jak wygląda cały układ, dokonać kilku obliczeń, zastanowić się co dany rezystor ma za zadanie zrobić, a potem może się okazać że wcale taki potrzebny nie jest.

A kwestia "co gdzie ma być", to chyba najłatwiej podnieść maskę u kogoś kto ma 2.8i i sprawdzić ;) niestety... Pablo już swojego niema.

Piotrek PCK / 2005-04-19 10:44:30 /


Piotrek przestańńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńńń

pisałem
jakby nie był potrzeby to fabryka by go nie montowała...
proszę zlituj się!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

co chcesz obliczać!!!! chcesz obliczać z góry ustlone parametry, które uwzględniają rezystor balstowy..
przecież jak wół napisane, że się grzeje moduł zapłonowy,
może innych to nie obchodzi co się z nim dzieje ale mnie to martwi
i chciałem to zmienić!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Albi_Poznan / 2005-04-19 10:57:40 /


Albi: elementy elektryczne grzeją się... taką już mają naturę, możesz je chłodzić jeśli jest sens... No i co to znaczy wg. Ciebie że się grzeje? Jest letni? Ciepły? Herbate można na nim zaparzyć?

Jeśli chcesz dobrej porady, przedstaw mi schemat ideowy tego układu, to powiem Ci po co jest ten rezystor i czy jest bardzo potrzebny ;)

Piotrek PCK / 2005-04-19 17:21:26 /


Hm... Panowie, ja mam podobny problem.
Cewka wysokiego napięcia się grzeje tzn. po przejechaniu około 30 km temperatura podnosi się to 60 - 70 stopni. Czy to jest normalne? Nie miałem wcześniej do czynienia z układem bezstykowym.
Czy moze jest to wina modułu który pada..
Jedną cewke już wymieniłem, grzała się tak samo i silnik mi gasł. Na razie po wymianie jeździ. Szukam przyczyny by nie wymieniac wciąż cewek.

jaka jest wasza opinia.
Silnik V6 2,3 l.

pozdrawiam.

Marek P / 2005-05-02 09:16:40 /


Pytanie do Trójkąta..
podałeś rysunek z "garażu" z rozpisanymi kalblami do modułu dużego.
W historii dwa kable mają ten sam opis. To błąd czy tak jest w rzeczywistości, a jak tak to dlaczego nie jest to zwarte w module i podany jeden kabel.
Gdybys mogł mi podppowiedzieć to byłbym wdzięczny.

pozdrawiam.

Marek P / 2005-05-02 09:20:30 /


Bo cewka wzbudzająca, jak każda cewka, ma dwa wyprowadzenia.

/ 2005-05-02 10:33:03 /


Cewka nie powinna sie grzac, cos jest nie tak. Cewka do elektronika jest inna niz do mechanika, masz odpowiednia?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-02 18:27:08 /


dwa przewody maja to samo oznaczenie bo oba sa podlaczone do cewki w aparacie zaplonowym, oczywiscie do jej obu koncow

cewka zaplonowa zawsze sie grzeje ale bez przesady, po to ma w srodku olej zeby to zmniejszyc

do aparatu bezstykowego cewka jest inna, poza tym ze ma inny numer jest dluzsza o jakies 1-2cm
powinna byc zasilana przez rezystor balastowy i powinna miec odpowiednia opornosc
to wszystko ma znaczenie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-04 09:33:49 /


Przejrzałem forum szukając podłączenia modułu
i jakoś na oko nic mi nie pasuje do tego co mam.
Wg zdjęć i rysunków na forum, mój moduł
jest trochę inny.
Silnik z osprzętem 2,3 v6 zakupiłem od sierry 83'
niestety wiązka silnika gdzieś zginała.
Jeżeli ktoś wie co to za moduł lub ma schemat takiej wiązki
lub samą wiązkę proszę o radę.
Załączam fote modułu

k4li Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-17 19:53:08 /


nie jest to modul od Capri
ale jesli to ten maly od Taunusa to bedzie dzialal
napisz jego numer bo na zdjeciu nie widac

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-17 20:03:35 /


http://www.capri.pl/forum/41522

a dokłądnie tutaj:
http://www.capri.pl/forum/41522#41551

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-17 20:07:44 /


Ten maly od sierry tez bedzie działał. Od taunusa jest troche wiekszy.

Mysza liil (EM) / 2006-04-17 20:09:06 /


a numer jego to 83BB-12A199-B3A

jak już pisałem silnik pochodzi ze sierry 83r.
niestety kabel wcieło a Caprik stoi
u bezradnego elektryka ;)
inne numery widniejące na module to
097419 i 2H21A

k4li Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-18 08:15:08 /


fajny elektryk :)

Mysza liil (EM) / 2006-04-18 08:17:30 /


musisz dorwac schemat od scierki, a najlepiej zobaczyc w innym samochodzie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-18 09:26:28 /


ty czytaj co ci ludzie odpisują, a nie pisz, że elektryk dupa, jak ma napisane co gdzie podłaczyć a nie potrafi, to bierz od niego auto puki jeszcze całe tam stoi.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-18 16:31:21 /


A ja trochę z innej beczki:

Czy moduł z 2,3 V-ki podejdzie do R4 pinto?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-01 18:10:51 /


dodam, że ten duży moduł taki jak w granadzie.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-01 19:28:18 /


podejdzie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-01 22:52:57 /


ok, dzięki to biore, bo tanio a zawsze to na zapas będzie.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-01 23:03:19 /


he!!
wczoraj tu poczytałem , poszperałem i .....
.... i dzisiaj udało mi sie podłączyć to ustrojstwo !! !!! niestety co do elektryki w samochodzie to wiem tylko jak sie podłącza akumulator i żarówki wymienia

udało sie , ale nie obyło sie mimo wszystko bez pomocy telefonicznej :D
DEBESCIAK 3M był w pogotowiu :)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-13 20:15:00 /


A ja to chyba zepsułem :). Mówie o module od 2.8i. Podłaczyłem tak jak w opisie i schematach. Przynajmniej tak sądzę, bo elektryk tez ze mnie dupa, a kable ze stacyjki u mnie są wszystkie w kolorze czerwonym..... Silnik od Myszy zagadał od pierwszego kręcenia. Pięknie pluje ogniem :). Niestety kręcił sie tylko wtedy kiedy kluczyk był w położeniu startowym. Jak tylko rozrusznik gasł, gasł i silnik. Wiec wymodziłem ze żle podłaczyłem biały i czerwony kabelek. Zamieniłem więc. Silnik odpalił, wkręcił się na 2000 obr i po chwili zgasł. Odpaliłem jeszcze raz, znowu 2000obr i kaput. teraz już nie mam iskry. popsułem zabawkę? Wiązkę sobie jutro uporządkuje bo mam jeszcze jedną, ale moduł już chyba zabiłem. Pytanie me czy zamiana tych kabli miejscami moze powodować "synchronizację" silnika z rozrusznikiem?

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-04 21:35:38 /


nie pamietam dokładnie ale czerwony ma mieć "+" przy zapaleniu kontrolek, a biały ma mieć "+" przy rozruchu tylko, czyli tak jakby wzbudzenie przy starcie,...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-04 21:43:26 /


Taka była koncepcja przy podłączaniu, ale moja elektryka to pierdolnik jakich mało. Czyli pewnie spierdzieliłem :(. Jutro biore się za kable i szukam modułu :(

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-04 21:47:21 /


spróbuj go jeszcze raz prawidłowo podłączyć... może jeszcze działać....
pamietaj o masie... silnika z budom, modułu z budom:)

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-04 21:55:44 /


Masa silnika z budom jest. Modułu z budom troche trudniej, bo to taki styrany życiem moduł. Próbowałem juz odwrotnie ale iskry nima i silnik tylko buja budom bezpłciowo :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-04 22:04:14 /


Witam, posiadam moduł (pochodzi z granady) nr Motorcraft 12a199.
Posiada on natomiast 6 przewodów wychodzących a obydwa schematy przedstawiają 5.

Który z przewodów modułu połączyć z tym wolnym wychodzącym z cewki?

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam

_starrsky / 2010-03-08 19:55:38 /


Trójkąt napisał to pare lat temu na wstępie tego wątku. Jaśniej się nie da...

Mysza liil (EM) / 2010-03-08 20:08:50 /