Po długich walkach z materią wszelaką doszedłem do wniosku, że sprawdzę ile kucy generuję mój silnik.
Pojechałem do kreatora mocy na rolki i tak jak przypuszczałem nie wszystkie konie są w zagrodzie.
#1#
Nie jestem specjalistą od czytania wykresów z hamowni ale na logikę to w zakresie 4000 do 5500 powinien cisnąć w górę a tu płasko jest.
Rovery V8 3.5l o podobnej specyfikacji uzyskują na luzie do 230KM i około 340NM
a podobny wykres widziałem u kolesia któremu nie hulał jeden cylinder;)
Silnik jest ewidentnie zalany, szczególnie na WOT. Walił czarnym dymem jak szalony w trakcie testu
zastanawiam się to nie kłopot z zapłonem bo teoretycznie dysze gaźnika są dobrane do specyfikacji.
miałem problemy ze ślizgającym się sprzęgłem i przed wizytą na hamowni podregulowałem troszkę ale chyba nadal jak silnik się zgrzeje to wyżej łapie niż na zimnym. Czy dobrze kombinuję że ślizgające się sprzęgło dałoby efekt takiej krzywej mocy? Niestety nie ja siedziałem w środku na rolkach a koleś nie potrafił stwierdzić czy coś było nie tak.
tak czy siak szukam ogarniętego człowieka od gaźników weber/edellbrock 500cfm
Hasta / 2014-06-13 09:12:04 /
Hasta / 2014-06-13 09:13:08 /
https://www.youtube.com/watch?v=HJyBPAyLSLQ&feature=youtu.be
a tak kopcil na rolkach
Hasta / 2014-06-13 16:04:49 /
Ten film jest prywatny ;-)
PiotrekGran / 2014-06-13 16:13:19 /
już nie jest:)
Hasta / 2014-06-13 16:16:38 /
zastanawiam się czy to taka czarna magia czy nudny temat że nikt nic...;)
znalazłem już kilka koników:
Sprawdziłem zapłon i okazało się że maksymalne wyprzedzenie z wypiętym podciśnieniem to 24-25 stopni przy okolo 2300-2700obr. Według tego co czytałem ludzie ustawiają w okolicach 28-32 więc zbliżyłem się do 28.
Tylko czy ja napewno dobrze rozumiem że tak właśnie ustawia się zapłon w sensie wypiętego podciśnienia???
na jałowych wychodzi wtedy około 9-10 stopni co znowu jest odrobine więcej niż zwykle u innych.
To co mnie zaskoczyło to że wyprzedzenie rośnie dość nieliniowo najpierw powoli a później wieksza cześć dzieje się między 2000 a 2400 i wygląda jak nagły skok.
Chyba żeby to ustawić lepiej to zabawa ze sprężynkami ale już w to nie wchodzę bo czekam na programowalny zestaw zapłonu od MSD z ustawieniem krzywej i opóźnienie dla nitro;)
podregulowałem też mieszankę na jałowych jest troszke uboższa teraz
Efekt jest bardzo wyczuwalny ciągnie mocniej, równiej, na postoju gazując jest mniej czarnego dymu i zdecydowanie lepiej się wkręca.
I na koniec po tej poprawce okazało się że sprzęgło jeszcze bardziej się ślizga. Teraz to już tak konkret. Jutro ostatnia próba regulacji jak nie pomoże to kolejny zrzut skrzyni...
Tak więc wróciła nadzieja że kucyki nie rozbiegły się za daleko i szebko wrócą
Hasta / 2014-06-13 21:54:41 /
czyli: czeka Cię pewnie upgrade do spiekowego sprzęgła
dwa: czeba wystroić tyn piękny gaźnik... :) a skoro po zubożeniu lepiej idzie, to warto nad tym się bardziej pochylić i ustawić w miarę możliwości optymalnie...
bartozłomero / 2014-06-13 22:09:07 /
Na regulacje gaznika podjedz do Wasyla :
https://www.facebook.com/ChesterWasylGarage
Hektor / 2014-06-13 22:32:04 /
a czy badałeś ile benzyny jest w paliwie? może w tym problem
zenonDWR / 2014-06-13 22:40:31 /
Nie no Zenon... tam diesel był :P
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2014-06-13 23:25:41 /
Narzekasz, że mało wpisów.
Pytanie:, po co pojechałeś na takie ćwiczenio-zabawy hamowni?
Jeżeli byłby to diagnosta to na początku zbadałby to, co potrzeba, a na zakończenie zabawa w hamownie.
Ja przypuszczam, że w czasie jazdy stwierdziłeś brak może nawet 50% mocy i pojechałeś na hamownie do Pana laika.
Sądzę, że nie ma zbyt wiele u nas samochodów z takim silnikiem, a może jesteś jeden.
Każdy silnik ma swoje słabe strony, na przykład Fiat 126p. a ile można spotkać teorii na poprawę jego pracy?
zenonDWR / 2014-06-14 11:37:02 /
A kto narzeka na wpisy...?
Nic nie stwierdziłem tylko pojechałem sprawdzić jak się sprawy mają.
A zasada co do nie spalonej mieszanki przez źle ustawiony zapłon czy za bogata mieszanka w gaźniku to chyba bez różnicy czy to Rover V8 czy 2.3 V6.
No może dysel trochi inaczej.
Nazywanie wszystkich laikami to chyba nie dobry pomysł. Pojechałem tylko na pomiar a nie na strojenie. Mają promocję w czerwcu za 50zł wjeżdżasz na rolki i masz wykres co i jak a nie dyskusje hmmmm troche kopci albo hmmm chyba nie idzie jak powinien.
Hasta / 2014-06-14 11:54:32 /
Dzięki Bart... tak też uczynię.
Może nawet u tych chłopaków co Hektor polecił Dzięki!
Hasta / 2014-06-14 11:57:30 /
Jak kopci na czarno, to gaźnik. Jeźdź do gaźnikowca bo wyglada na to że dysze glówne są za duże..
Kilgore / 2014-06-14 12:34:56 /
Hasta, myślę, że nawet jakbyś pojechał na strojenie na hamowni gaźnikowca, to dalej byś kopcił. Chyba, że to naprawdę dobra hamownia, albo naprawdę dobry fachowiec. Jeśli tak, to daj namiar. Ja miałem na wtrysku, za dużo mocy, a za mało momentu, to w dwóch różnych hamowniach panowie proponowali tylko zmianę programu kompa - i to było to strojenie. Żaden nawet nie wspomniał, że problemem może być np. za mało wydajny wydech. W trzeciej pan coś próbował wymyślić przed pomiarem, ale po pomiarze okazało się, że nie trzeba już kombinować. Nie widziałem na wyposażeniu hamowni analizatora spalin. Ale też go wzrokiem nie szukałem.
UglyKid / 2014-06-14 19:10:31 /
Hasta, ślizgające się sprzęgło wygląda tak:
Dzieki Rayo
Swoja drogą niezly strzał;)
jak opozniasz zaplon przy takim zastrzyku?
Hasta / 2014-06-14 22:55:37 /
Ja niczego nie opóźniam :)
patrząc na twój wykres mysle o twojej ustawce z ostatniego pc z krauzim i zastanawiam się jak wyglądałby jego wykres, ale napewno baardzo interesująco :)
Piter M / 2014-06-15 00:06:09 /
Hasta podjedz do Wasyla, ogarnie Ci gaznik. Na codzień ma doczynienia z V8 na gazniku.
Grzesiek_Rudy / 2014-06-15 15:49:14 /
A gdyby się okazało, że masz blisko na Szpaczą, to mogę tam polecić gościa od układów zasilania. W tej chwili robi już częściej układy wtryskowe, ale podstawy fachu wyrabiał w czasach gaźnikowych. Hamowni nie ma, ale analizator spalin jak najbardziej.
Bartłomiej / 2014-06-16 08:57:34 /
Wasyl siedzi w gaźnikach po uszy i zna się na temacie jak mało kto. Polecam wizytę u niego.
sołtys / 2014-06-16 09:46:11 /
Dzięki panowie
z Chester & Wasyl Garage juz pogadałem i będziemy działać
ale zamówiłem też układ zapłonowy od MSD
http://www.msdignition.com/Products/Ignitions/6530_-_MSD_Digital_Programmable_6AL-2.aspx
+aparat,cewkę i przewody
jak dojdzie to wszystko razem sie ustawi
Niestety na zestaw nitro nie starczylo i będzie trzeba to w drugim rzucie zrobić. zapłon ma mega funkcje np opóźnienie dla nitro, regulowane odcięcie, no i regulację krzywej z kompa.
Hasta / 2014-06-16 18:21:35 /
I tak trzeba ustawić gaźnik ale skoro wolisz od dupy strony i stopie jakiegoś tłoka to spoko
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2014-06-16 20:34:54 /
Ptasiek przecie pisze że umówiłem się z kolesiami od gaźnika
Zapłon od MSD chciałem od początku ale kasy nie było
A tym samochodem jeżdże codziennie i oprócz tego że troche kucy brakuje to silnik
nie sprawia żadnych kłopotów na ulicy. Chodzi raczej o wyciśnięcie wszystkiego co można z tej jednostki. 10 razy więcej kłopotów mam ze wszystkimi cholernymi wydumkami w tym aucie aaale to już inna historia
Wcześniej też pisałem że delikatne przyspieszenie zapłonu pomogło mu bardzo.
Hasta / 2014-06-16 21:23:13 /