logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Wiatrak elektryczny z przodu

Wiatrak elektryczny z przodu

Proszę o opinie. Chcę zamontować wiatrak elektryczny usytuowany nie za, jak to zwykle bywa, lecz przed chłodnicą (oczywiście pamiętając o kierunku obrotów wentylatora). Proszę o opinie, czy zda to egzamin. Powodem takiego rozwiązania jest brak miejsca za chłodnicą (dziobak z silnikiem 2 v6).
Pozdrawiam

Taunus Coupe / 2004-08-16 14:04:28 /


Będzie działać. Mam tak w capri i chłodzi bez zarzutu. Pamiętaj tylko o kierunku ustawienia łopatek wentylatora.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-16 14:10:47 /


Dzięki, ale jak go zamontować. Silniczkiem od chłodnicy, czy zmienić kierunek obrotów wiatraka (jeżeli się da to jak to zrobić (zamiana kabli?)).

Taunus Coupe / 2004-08-16 14:25:37 /


silniczek powinien być od przodu (od zewnątrz)... tak jakbyś odwrócił całą chłodnicę z wiatrakiem. Musisz uważać na to by wiatrak ciągnął powietrze z zewnątrz (zza siebie) - wpychał powietrze w chłodnicę, a nie wyciągał je z komory silnika.
Inaczej podczas jazdy będzie dostawał dodatkowych oporów.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-16 15:01:44 /


Nie tylko oporów. Zagotowanie wody murowane. Jak silnik się rozgrzeje, wentylator się włącza i pcha powietrze z silnika na zewnątrz i w minutę silnik zagotowany.

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-16 15:11:31 /


Zamieniajac bieguny silnika komutatorowego ze stalym magnesem, zmieniasz jego kierunek obrotow.

Mysza liil (EM) / 2004-08-16 15:18:47 /


To miałem na myśli ;-)

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-16 16:01:04 /


ale wentylator bedzie wtedy mniej wydajny bo prawdopodobnie ma wygiete lopatki
gdyby mial plaskie to byloby bez roznicy

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-16 16:09:48 /


W takim wypadku wentylator w ogóle nie będzie wydajny, bo nie będzie wytwarzał ciągu. To działa, jak śmigło w samolocie. Żeby chłodził musi się kręcić w jednym z góry ustalonym kierunku.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-16 16:14:52 /


...hyba że można odwrotnie zamontować na silniku śmigło

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-16 16:40:35 /


musisz kupiś wiatrak od klimy z jakiegoś auta one zwykle mają wiatrak przed chłodnicą i w dodatku cienkie. poszukaj na szrocie z nowszymi autami a napewno dostaniesz

Krzych Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-16 16:51:31 /


Polecam patent a'la moje auto. Wejdz w profil i zobacz.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-16 18:10:34 /


> ale wentylator bedzie wtedy mniej wydajny bo prawdopodobnie ma wygiete lopatki
gdyby mial plaskie to byloby bez roznicy

Tak, nie bylo by roznicy, bo wogole by nie dmuchal gdyby mial plaskie. jezeli chodzi o sam ksztalt lopaty ustawionej pod katem wzgledem plaszczyzny wiatraka to bywaja podgiete i proste i tu rzeczywiscie moze sie troche zmienic wydajnosc, a moze halasliwosc??

>W takim wypadku wentylator w ogóle nie będzie wydajny, bo nie będzie wytwarzał ciągu. To działa, jak śmigło w samolocie. Żeby chłodził musi się kręcić w jednym z góry ustalonym kierunku.

To sprawdz. Odwroc i podlacz odwrotnie. Napewno bedzie dmuchal zamiast ssac. Wentylator np od poloneza zamontowany jest tam miedzy chlodnica a silnikiem. Po zamontowaniu go miedzy atrapa a chlodnica w granadzie z dizelem, oczywiscie rowniez smiglem w strone chlodnicy, i zamianie biegunow dzialal tak samo i jakos wytwarzal ciag dmuchajac w strone silnika.
A i w samolotach jest chyba ciag wsteczny?? Tego akurat nie wiem :(

>...hyba że można odwrotnie zamontować na silniku śmigło

Chyba ze mozna, ale to nic nie da, bo lopatki nadal pozostana skierowane w te sama strone.

Mysza liil (EM) / 2004-08-16 21:28:26 /


oj Mysza ale medrkujesz
zamieniles moje slowa wygiete i plaskie na podgiete i proste :)

przeciez kazdy wie ze sa pod katem
ale jesli lopatki sa w ksztalcie luku to krecac sie w druga strone beda mialy najwyzej polowe sprawnosci

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-16 21:39:07 /


a co do odwrocenia to owszem lopatki beda nadal w ta sama strone, ale wygiecie (luk) tych lopatek bedzie juz w odwrotna i wtedy po zmianie biegunow bedzie pracowal tak jak trzeba

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-16 21:41:40 /


Tak mi sie wymędrkowało ;D Ale juz wiecej nie bede pil...

Mysza liil (EM) / 2004-08-16 21:43:48 /


No i dzieki konstruktywnym aczkolwiek uszczypliwym uwagom doszlismy do prawidlowych wnioskow :) Tylko po co to wszystko robic, jak sa oryginalne wiatraki montowane od strony atrapy :) Tyle ze dzieki takim gadkom lepiej isc od razu na szrot i poszukac wlasciwego wiatraka, niz rzezbic bez sensu...

Mysza liil (EM) / 2004-08-16 21:52:09 /


i o to w tym chodzi :)
tylko pewnie kolega "Taunus Coupe" ma trzy wiatraki do montazu za chlodnica i nie usmiecha mu sie kupowanie czwartego :)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-16 22:02:16 /


można bez problemu kupić wiatrak od klimy od jakiegoś auta.. są one płaskie i bardzo wydajne.. miałem coś takiego w taunusie z 2,9.. wiatrak kupiłem na giełdzie za 50 pln nawet nie wiem od czego ale i cena i wielkość mi odpowiadały :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-22 23:25:10 /


Zamontowałem w Capri 2,3 L wiatrak elektryczny z przodu(pokrywa z 80% powierzchni chłodnicy). Do tego zostawiłem wisko coprawda padniete ale zawsze coś tam kreci, czujnik jest od poloneza. Latem wiatrak chodzi praktycznie bez przerwy nawet przy prędkościach rzędu 100-130 km/h przy temperaturze powietrza około 20-25 stopni także cieżko to uzasadnić upałem, zimą wystraczy ze postawie samochód z rozgrzanym do normalnej temperatury silnikiem i dosłownie w przeciżgu 2 do 5 min włącza sie wentylator, pochodzi z 10 sek. przestaje na minute i znowu sie włacza. Czy Wy macie podobnie? Jest to o tyle męczące że wiatrak chodzi dość głośno. Może coś powinienem poprawić? Macie jakieś sugestie?
Dodam że identyczna sytuacja zachodzina gazie i benzynie.

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-21 10:00:10 /


Łysy a gdzie masz zamontowany czujnik ?? dół czy góra chłodnicy ?

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-21 11:17:01 /


Czujnik mam zainstalowany w prawym dolnym rogu chlodnicy

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-23 16:28:21 /


czujnik powinien być zamontowany koło wylotu wody..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-24 00:52:10 /


Hej, mam taki problem że spalił mi sie przekaźnik załączający 12V który odpowiadał za włączanie i wyłączanie wiatraka na chłodnicy i dzisiaj kupiłem nowy i chce go podłączyć, tylko nie wiem jak :)

zamieszczam schemat przekaznika jaki jest na nim wydrukowany i prosiłbym o napisanie mi gdzie jakie kabel podpiąć, czyli gdzie plus z aku gdzie minus, gdzie wentylator gdzie kable od czujnika w chłodnicy itp.. acha wczesniej wiatrak sie włączał nawet jak silnik zgasiłem i chciałbym żeby tak pozostało :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-14 17:57:24 /


masz tu schemat w paincie stworzony - autocada nie chcialo mi sie wlaczac :P
powinien jeszcze moim zdaniem byc bezpiecznik na odejsciu od akumulatora (na plusie), ale nie wiem jak duży. Do tego koniecznie sprawdz oznaczenia na silniku (polaryzacja), bo jak podlaczysz odwrotnie, to sie bedzie krecil w druga manke ;)

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-14 18:16:47 /


dzięki za szybką odpowiedź :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-14 18:33:30 /


odgrzebuje kotleta... chodzi mi o dobranie wiatraka montowanego przed chłodnicą... otóz jedyny warunek jest taki że nie może mieć więcej niż 27-28 cm średnicy. Od czego dopasuje coś takiego ?... Szczerze powiedziawszy nie widzi mi się bieganie z metrówką po szrotach. Może ktoś posiada jakąs wiedzę w tym temacie?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-17 22:28:52 /


od grady z klimą??

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-17 22:36:15 /


bueh :D
jak nie za pomnę, to ci jutro zmierzę :D

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-17 23:00:11 /


odgrzewam kotleta,

ktoś, gdzieś na tym forum, podawał link do sklepu lub producenta wentylatorów chłodnic, i zresztą polecał ich produkty bo tanie ( ok.100 zł) i dobre.
Szukam od kilku dni i nie mogę znaleźć. Poszukuję cienkiego ( szczupłość miejsca) wentylatora pchającego powietrze na chłodnicę. Pamięta ktoś, albo ma jakieś propozycje?

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-10 12:05:06 /


kup SPAL`a, będziesz zadowolony :)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-10 14:41:04 /


Jaki polecacie czujnik temperatury do 2.0 OHC ze stykiem (do załączenia wentylatora elektrycznego) i gdzie go zamontować? Rozumiem, że czujnik montowany oryginalnie to pokazuje ciągłą zmianę temperatury i nie ma styku do załączenia przekaźnika.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-14 21:28:06 /


Wystarczy poczytać wcześniejsze posty.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-14 21:50:26 /


Widać nie dość precyzyjnie się wyraziłem.
Czy jest w silniku 2.0 OHC możliwość wkręcenia typowego czujnika (stycznika) w blok, poza czujnikiem ciągłego pomiaru? Na rynku jest wiele różnych czujników ze stykiem i coś może ktoś kiedyś dopasował.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-16 09:30:47 /


wlacznik wentylatora musi byc umieszczony w chlodnicy (ewentualnie na wezu doprowadzajacym do niego wode) a nie w bloku/glowicy silnika.

W bloku/glowicy powinna (teoretycznie) panowac stala temperatura ok 90st i tam taki wlacznik nie ma sesu istnienia :p

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-16 12:12:10 /


Bartek, pytam z ciekawości - dlaczego nie ma sensu istnienia ? Wg Ciebie w silniku powinna panować stała temperatura ca. 90 stopni, a czujnik powinien być w chłodnicy. Ale jeśli czujnik byłby w głowicy, to szybciej wykryje on wzrost temperatury i będzie mniejsze ryzyko przegrzania. Tu pewnie rozchodzi się o kilka stopni na odległości między głowicą a chłodnicą, ale chodzi mi teraz o sam sens, czy faktycznie lepiej jest mieć czujnik w chłodnicy czy w bloku/głowicy...

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-16 14:34:47 /


Łatwiej jest obsadzić czujnik w chłodnicy czy na rurze łączącej chłodnicę z głowicą niż w samej głowicy. Głowica zresztą może być nieco cieplejsza.
W V6 można wykorzystać jeden z gwintowanych otworów w bulbozaurze nowszego typu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-16 14:37:36 /


EEC IV ma na pinach 13 i 31 wyjścia low speed fan i high speed fan, więc bierze z czujnika w śilniku.
Ale to tylko taka moja dygresja żeby trzymać ststystyki Trójkąta z wpisu o "żarówce"

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-16 15:19:45 /


generalnie, to chodzi o bezwładność ;-)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-16 15:49:11 /


czujnik "na silniku" to troche taka musztarda po obiedzie. Wiatraki maja zapewnic mozliwosc schladzania silnika w kazdych warunkach. Czyli maja nie dopuscic do sytuacji, zeby woda po przeplynieciu przez chlodnice nie byla wystarczajaco chlodna do ochlodzenia silnika.

Wzrost temperatury bezposrednio w silniku nie musi wcale oznaczac, ze musza wlaczyc sie wentylatory. Dla przykladu: w zimie, na autostradzie z przyczepka pokonujesz dlugie wzniesienie. W silniku napewno podskoczy temperatura. Ale w tej sytuacji nie potrzebne jest dzialanie wiatrakow bo ped powietrza przelatujacego przez chlodnice wystarczy zeby niedopuscic do przegrzania silnika.

Gdy natomiast stoisz w korku, na biegu jalowym, gdy woda krazy bardzo wolno i chlodnica nie jest "owiewana pedem wiatru" zgromadzi sie w niej rowniez b goraca woda. Jak w takiej sytuacji czujnik "da sygnal: wlaczac wiatraki" zajmie to kupe cennego czasu, zeby schlodzic cala ta zupe w chlodnicy i dopiero potem ta schlodzana woda oziebic juz bardzo rozgrzany silnik.

Czujniki w chlodnicy zalaczaja sie w stosunkowo niskiej temperaturze i maja zapewnic aby woda w tejrze zawsze byla gotowa do schladzania silnika.

Rowniez sprzegla wiskotyczne reaguja na temperature plynu w chlodnicy (poprzez pomiar temperatury powietrza przelatujacego przez chlodnice) a nie na temperature plynu w pompie wody (do ktorej to zazwyczaj sa przykrecone). I nie bez kozery tak wlasnie jest :)

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-16 16:51:55 /


ja mam włożona chłodnice z bmw razem ze zbiorniczkiem wyrównawczym i do tego wentylator z przodu i wszystko działa i daje rade:)

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-16 20:31:58 /


Ja tak to rozwiązałem, bo po montażu wspomagania wiatrak z wisko się nie mieścił,
oczywiście wszystko puszczone przez przekaźnik
Włącznik w chłodnicy moim zdaniem lepiej działa, na wężu za doża bezwładność
kiedyś tak podłączałem ojcu w espace

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-16 22:28:40 /


Czujnik na dolnym wężu ma mały sens - tam powinna być zawsze zimna ciecz, żeby chłodzić silnik jakby co. Jak się nagrzewa na tyle, żeby włącznik włączył wiatrak, to już jest trochę późno...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-16 22:37:30 /


Nie zgodzę się z tobą Marcin.
Moim zdaniem może być zarówno na wyjściu z chłodnicy jak i na wejściu. Trzeba tylko dobrać odpowiednie poziomy temperatur działania dla czujnika. Na wejściu do chłodnicy będzie to pewnie koło 95-100 C` natomiast na wyjściu odpowiednio niższe pewnie koło 70-80 C`. Ja u siebie zamontowałem na dole czujnik do wentylatora dwubiegowego o zakresach 70 i 85 C` i jak dotąd przy żadnych pomiarach przy użyciu multimetra, nawet bezpośrednio po dawaniu w palnik temperatura nie wyszła po za 100 stopni.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-16 23:28:41 /


Masz rację, ale moim zdaniem jednak mierzenie wyższej temperatury na wejściu do chłodnicy jest pewniejsze. Kwestia gustu, i, jak napisałeś, temperatur czujnika :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-17 08:23:23 /


aladaron- jeśli układ chłodnicy i wentylatora potraktować jako układ sterowania automatyką, to umieszczenie czujnika PRZED chłodnicą, zupełnie pomija takie rzeczy jak temperatura powietrza, oraz wspomniany tu już pęd powietrza pochodzący od jazdy, a to ma kolosalny wpływ na skuteczność chłodnicy.

musiałbyś zastosować jeszcze jakiś układ do pomiaru tych dwu rzeczy i jakoś zsumować wynik tych operacji i dać wynik do włączenia lub nie wentylatora.

Natomiast umieszczenie czujnika ZA chłodnicą, zawiera w sobie te wszystkie elementy, bo tak jak wspomnieli koledzy- chłodnica jest po to, żeby zawsze dostarczyć dużą ilość chłodnej wody do chłodzenia silnika.

A temperaturą silnika zajmuje się termostat.

zatem dlaczego niepoprawnie skonstruowane układy działają w miarę poprawnie? - bo zawsze jest coś takiego jak termostat, który potrafi korzystając z rezerw przewidzianych mocniej się otworzyć, albo pompa wody, która ma dosyć dużą wydajność.

Problemy zaczynają się wtedy, kiedy wszystko pracuje na granicy- chłodnica nie daje rady, upał, wydajność pompy, zbyt duże obciążenie silnika...

lepiej jednak żeby układy konstruować zgodnie z logika oraz prawem automatyki.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-17 09:09:30 /


I dlatego u mnie czujnik jest ZA chłodnicą bo uznałem że skoro w większości pojazdów jest to tak organizowane to widać tak jest "bardziej fachowo", więc cały ten wywód nie do mnie tylko do Marcina :P :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-17 10:45:02 /


Ależ ja to rozumiem, sam jestem z wykształcenia automatykiem! Tyle tylko, że tak jest po prostu prościej :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-17 10:47:52 /


Noo... kolego. Z takim podejściem to my tu socjalizmu nie zbudujemy...

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-17 10:52:45 /


Może i nie, ale to nie ma być socjalizm, tylko coś co działa. A jak działa, to po co kombinować bardziej? Wiem, że upraszczam, ale czasem to nie szkodzi :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-17 11:08:05 /


W autach z klimą w górnej części chłodnicy jest czujnik-termostat. Ja mam zaślepkę, a raczej miejsce na ten czujnik.
I teraz moje pytanie :
Czy ktoś wiercił to miejsce i gwintował pod termostat?
Czy da się to tak zrobić, by ten plastik niepękł?

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-17 11:24:07 /


>Czy ktoś wiercił to miejsce i gwintował pod termostat?
>Czy da się to tak zrobić, by ten plastik niepękł?

W oryginale jest zatopiona mosiężna tuleja z gwintem, raczej nie do wykonania w warunkach domowych.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-17 12:19:52 /


Czujnik już sobie dobrałem z Volvo, co ważne ma długi gwint i normalną średnicę czyli M14x1,5 a nie jak typowe czujniki M22. Temepratury 90-95 więc jak najbardziej pasują. Na wężu wylotowym z silnika będzie tuleja w którą wkręcę czujnik. Reszta to typowy układ z przekaźnikiem. Wentylator od cinquecento bo ma fajne metalowe belki do mocowania, które łatwo będzie ucywilizować do capri :) - jak to zmontuję to wrzucę fotki.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-17 17:49:16 /


Ja mam dokładnie tak jak mówisz: w wężu górnym chłodnicy mam wstawioną rurkę z zamontowanym czujnikiem, mój co prawda od poloneza:) podpięte przez przekaźnik do wiatraka. Jeden problem, to brak podpięcia przez stacyjkę, co powoduje włączanie na postoju... ale to kwestia mojego lenistwa/braku czasu i przepięcia sterowania przekaźnika.
Drugi minus dla mnie, to bardzo częste włączanie się wentylatora, wystarczy mocniej przypałować i od razu słyszę wiatrak, mimo że wskazówka temperatury silnika równo w połowie skali, niby od razu po reakcji termostatu się wyłącza, ale jest to wkurzające, szczególnie, że wiatrak mam głośny...

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-17 18:58:19 /


90-95 to moim zdaniem za niskie wartości bo to normalna temperatura pracy silnika. Wiatrak nawet jak nie będzie napie... bez przerwy to bedzie się włączał po każdym dodaniu gazu a to jest bez sensu. Ja bym zapodał 95-100 lub nawet coś koło 100-110 jeśli masz wentylator dwubiegowy.
Wiatrak ma się włączać gdy temperatura silnika trwale przekroczy nominalne wartości a nie za każdym razem gdy silnik się troszkę spoci.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-17 19:04:27 /


Poszperam jeszcze za czujnikami. Ten z poloneza ma właśnie niskie temperatury dlatego chodzi na okrągło ma jak pamiętam 87-92.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-17 19:49:27 /


I właśnie dlatego daje się czujnik na wyjściu z chłodnicy, a robotę utrzymania odpowiedniej temperatury załatwia termostat.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-18 00:41:55 /


Ja wiem, że jak znajdę czas na dotknięcie auta, dam termo włącznik na dół.

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-18 01:09:34 /


Czy wkęcał ktoś czujnik załączający wiatrak w bulbozaur jak tak to jaki?? Czy mi sie dobrze wydaje że w nim są zaślepki które można wykręcić i wkręcić czujnik??

Kilgore / 2013-11-22 20:41:09 /


Po tylu różnych radach w różnych postach przy tym samym problemie nie ma pojęcia co zrobić. Auto mi się grzeje jak dam w palnik i wywala mi cały płyn przez zbiorniczek wyrównawczy. Jest ktoś kto rozwiązał problem grzejącego się capri i mógłby doradzić jak sie tego pozbyć.

gwidii Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-22 22:20:00 /


Masz padnięte wisko.
Kup na alledrogo wiatrak elektryczny pchający,zamontuj przed chłodnicą,podłącz jak chłopaki mówili i problem z głowy.
A jak nie wiesz jak podłączyć to podjedź do mnie :D

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-22 22:33:11 /


A to przypadkiem nie jest objaw wysranej uszczelki pod głowicą?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-23 08:04:35 /


jeżeli dobrze widzę że masz 2.8 to ostatnio było coś gdzieś pisane, że są dwa rodzaje uszczelek pod głowy. a jedne coś przysłaniają czy jakoś tak...
może to to...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-23 08:06:58 /


sprawdz czy Ci na bialo kopci z wydechu. moze tez korek od chladnicy nieszczelny? zawiesil sie termostat? ale i tak na koncu pewnie okaze sie ze uszczelka walnieta, niestety.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-23 10:34:13 /


Sprawdz czy nie leca pecherzyki powietrza, lub plyn nie jest za bardzo spieniony, jezeli tak to moze byc uczelka pod glowica, sprawdz tez korek od chlodnicy czy ma szczelny zaworek, jezeli nie, to zbyt duzo plynu dostaje sie do zbiorniczka wyrownawczego, a za malo jest w ukladzie chlodzenia. Ja u siebie w 2.0 V6 zmienilem wiatrak na elektryczny przed chlodnica, bo za chlodnica bylo za malo miejsca, i wszystko dziala jak powinno, silnik ma odpowiednia temperature, jedynym problemem bylo znalezc duzy wiatrak, o waskich, lopatkach, zeby nie zaslanial duzo chlodnicy, i samoczynnie sie nie zaczynal krecic podczas jazdy (wiatrak z jakiegos starszego reno byl odpowiedni, po odworceniu wirnika).

mariolotnik / 2014-03-23 11:34:56 /


z poldolota pasuje miałem taki i było ok

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-23 11:41:20 /


Korki bym powymieniał na początku od zbiorniczka i chłodnicy. To jest ciśnieniowy układ. Jak nie ma ciśnienia to właśnie takie są efekty.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-23 11:57:13 /


Z poloneza przed chlodnice? Jezeli przed, to troche duze lopaty, beda duzo zaslaniac chlodnicy, i beda sie pewnie obracac przy wiekszych predkosciach.

mariolotnik / 2014-03-23 12:50:03 /


Tak wygląda wiatrak z "sejczento" zamontowany przy użyciu oryginalnych otworów w capri. Do tego zakładam włącznik temperatury 95-100 stopni C. Układ zrobiłem na przekaźniku uniwersalnym. Rurkę z nakrętką M22 już mam, jak to poskładam to zrobię foty. Jak nie chcesz załączać automatycznie to z ręki zwykłym włącznikiem można zrobić najprostszy obwód.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-23 18:33:03 /


ja dałem w miejsce oryginalnego wiatraka

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-23 19:34:22 /


dred napisal to co mi przyszlo do głowy.
Jak nie ma ciśnienia to obniża się temperatura wrzenia i w momencie przepływu przez głowice płyn może się gotować i parować co powoduje zapowietrzanie systemu i wywalanie płynu.
Wiem bo tak mom ;)

Hasta / 2014-03-23 19:49:22 /


Witam, a Mi napisał ktoś , że korek w chłodnicy powinien być bez sprężyny. A ciśnieniowy powinien być tylko na zbiorniczku.

gwidii Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-03 11:44:22 /


To się komuś coś poje... We wszystkich pojazdach jakie stoją obecnie u mię na gumnie jest dokładnie na odwrót :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-03 16:25:45 /


Ja tylko ze swoich ostatnich doswiadczen napisze, ze naprawde warto sprawdzic owe trzymanie cisnienia. U mnie pekniety malutki krociec w zbiorniczku wyrownawczym w MB W124 zalatwil cale chlodzenie i potem wracalem z przygodami 31h ze Szwajcarii do Polski.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-03 16:34:05 /


może ktoś doradzić jaki wentylator wrzucić przed chłodnice w capri 2.8 ? Myślałem o wentylatorze turboworks. Ktoś miał z tym do czynienia ?

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-05 16:47:28 /


ktoś miał, chyba Flonder jeśli się nie mylę, ja taki też planuję wrzucić, więc chętnie posłucham opinii ;)

michalch83 / 2014-04-05 17:01:01 /


mam do czynienia na co dzień z wentylatorem turboworks - rewelacja, mam chyba 14" w granadzie - cichutki, prądu zużywa o wiele mniej od wiatraka ze scorpio, nie ma wibracji, ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Mam zamontowany za chłodnicą.

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-05 19:34:29 /


Podłącze się pod temat- który z tych wentylatorów jest pchający, a który ssący?

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-23 09:51:37 /


Nie podłączaj się do tematu , tylko podłącz je do prądu i będziesz wiedział .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-23 21:25:50 /


Zazwyczaj powinna być "szczałka" obrotów

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-23 21:51:38 /


strzałki brak. Po podłaczeniu działają w obie strony. Wg opisu na fakturze ten z "prostymi" łopatkami to ssący. Ale mam wątpliwości, dlatego pytam.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-23 22:50:35 /


To podłącz w jedną a potem w drugą i sprawdź w którą dmucha mocniej. To będzie właściwy kierunek.

Mysza liil (EM) / 2016-02-23 22:53:26 /


a z czego to masz bo ten drugi z wygiętymi łopadkami to wygląda jak z klimy czyli przed chlodnice.Ale tak jak radzą koledzy podłącz i zobacz

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-23 23:58:17 /


Co zrobić, aby zobaczyć jak dmuchają to wiem.

oba są z Fmic. Kupiłem 4 sztuki, dwa do chłodnicy wody, dwa do skraplacza klimy, ale jak piszę mam wątpliwości. rudno ocenić jak dmuchają, różnica nie jest jakaś kolosalna. Hałas jest inny.

Pytam, bo może ktoś wie na PEWNO.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-24 09:18:16 /


lewy pchający, przed chłodnicę, prawy ssący - za chłodnice.

michalch83 / 2016-02-24 09:22:12 /


Ten z zagiętymi łopatkami będzie wentylatorem tłocznym - przed chłodnicę. Mam dokładnie taki sam, również z fmic'a. Potwierdzone info.
Pozdro

#szaman Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-24 09:46:17 /


ale w tych z fmic (z tego, co pamiętam) można było cały wiatraczek obrócić o 180 stopni i wybrać co kto woli, czy ssać, czy dmuchać ;)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-24 10:36:32 /


No proszę - wybór jak w profesjonalnej agencji towarzyskiej :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-24 10:46:51 /


Flonder- ale kształt łopatek determinuje ich działanie. Będą dmuchać w przeciwnym kierunku niż fabryka i konstruktor chcieli, ale nie z zakładana sprawnością.

KRK4m- Twoje podsumowanie sprawnie oddaje stan wątku.

Michal- na pewno?

Szaman- też się do tego skłaniam.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-24 12:01:38 /


Zakładałem kilka takich u siebie w różnych autach i zawsze płaskie były tłoczące, a skośne ssące.

michalch83 / 2016-02-24 12:04:04 /


Potwierdzam słowa Michała - zakrzywione łopatki najczęściej oznaczają ssący, a proste - tłoczący.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-24 13:10:26 /


oj.... to miałem źle :P

http://www.capri.pl/image/car/3546/109099

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-24 14:00:01 /


Najprościej będzie jak podłączysz sobie wentylator zmieniająć bieguny. W przypadku zakrzywionych łopatek w jedną stronę wieje zdecydowanie słabiej niż w drugą. Zamówiłem tłoczny, dostałem z zakrzywionymi i po sprawdzeniu jak powyżej można było wyraźną wyczuć różnicę.

#szaman Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-24 14:49:24 /


Właśnie patrzę, że w granadzie mam pchający i zakrzywione łopatki...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-24 15:13:18 /


Ło jessuu...
Kawędz natarcia w wentylarorze jest zawsze obła a krawędz spływu ostra.
Proste jak konstrukcja cepa.
Sprawdz gdzie jest jaka i bedziesz wiedział w która strone mają sie kręcić.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-24 15:16:40 /


cytat: "Właśnie patrzę, że w granadzie mam pchający i zakrzywione łopatki..."

m.kozlowski


no właśnie... To jak w końcu jest? krawędzie nie są specjalnie różne.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-24 16:43:48 /


Weź 2 metry kabla, podłącz do wiatraka, postaw go na ziemi włacz.
Jak spróbuje odlecieć to pchający.

michalch83 / 2016-02-24 17:05:27 /


No to jeszcze inaczej.
Jesli łopatki są lekko obłe to ta strona która jest wklęsła jest strona zagarniającą strumień, ta która jest wypukła jest strona spływu strumienia.
Jeśli łopatki sa proste to jeden ch... w którą strone wiatrak się będzie kręcił.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-24 17:34:14 /


A przypadkiem nie ma tak, że niebieski to minus a brązowy plus i masz gotową odpowiedź w którą kręci wiatrak?
Mój wentylator zamontowany jest jak tu na zdjęciu, silnikiem w stronę chłodnicy, zamontowany z przodu przed chłodnicą i zasilony zgodnie z biegunami i "szczałką" obrotów na wentylatorze, kręci w prawo i dmucha na chłodnicę.

http://www.capri.pl/image/car/3946/213119

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-24 19:11:31 /


Chyba dwa są ssące , tak mi wygląda po obłościach łopatek .
Aldaron dobrze pisze , wklęsła strona łopatki ma tłoczyć powietrze .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-24 19:20:45 /


Jeśli już to w 99% przypadków brązowy w instalacjach motoryzacyjnych oznacza masę czyli minus.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-24 19:28:33 /


patrząc z boku wiatraka, jak na załączonym obrazku:


czarny łuk - przekrój łopatki
czerwona strzałka - kierunek obrotu wiatraka
niebieska strzałka - kierunek przepływu powietrza

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-25 08:52:31 /


Aldaron- to chyba najistotniejsza informacja. Dzięki.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-25 09:09:23 /


Łopatki wygięte w banan to przed chłodnicę proste za. Tloczacy i ssący. Przeważnie tak jest ale nie zawsze

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-25 09:35:24 /


Ja mam u siebie taki z e34 , proste łopatki, montowany z przodu , pchający http://images.krajoweogloszenia.pl/nlarge/bmw_e32_e34_klimatyzacja_25176.jpg

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-25 10:13:43 /


magicc - żaden problem. Fakturę wyśle pocztą ;)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-25 16:20:53 /