Witam. Od kilku dni moje autko traci obroty (czasem są na poziomie 1000 czasem 500) oraz gaśnie przy wrzuceniu luzu-chodzi o lpg. Czego to może być wina? Może żywotność parownika dobiegła końca(Lovtec rg80)?
Adri / 2011-07-11 18:09:39 /
Zawory masz ustawione poprawnie?
nie wiem , nie sprawdzałem przez ponad 20.000km. Parownik mam jakiś stary u mnie lata już 38.000, a jak mi instale zakładali to założyli go używanego bo taniej było (do dziś tego żałuje, że nie dołożyłem te 400zł i wszystko na nóweczkach by było)
Adri / 2011-07-11 18:22:13 /
zacznij od zaworów bo to podstawa
Mysza liil (EM) / 2011-07-11 18:25:42 /
Zawory sprawdzę w ciągu dwóch dni i dla pewności zamówiłem jeszcze KOMPLET NAPRAWCZY reduktora LOVATO ASP RG 80
Adri / 2011-07-11 18:30:30 /
No to obstawiam, że masz podparte zawory. Granada ma miękkie gniazda, a gaz je wypala. Ja u siebie ustawiam co 6 tysięcy i zawsze są za ciasne. Po 20 tysiącach to pewnie już luzu tam na wydechowych nie ma.
Kompletu naprawczego nie warto zakładać, czasem nawet z oryginalnymi są problemy a co dopiero jeśli podróbkę zamówiłeś.
Nowy parownik to 200-250PLN ale później oszczędzasz na spalaniu i na problemach z lpg.
Trójkąt / 2011-07-11 19:04:22 /
Zamówiłem oryginalny. Parownik już dwa razy wymieniałem na chwalony przez większość OMVL R90E i żaden z nich nie działał!
Adri / 2011-07-11 19:10:24 /
Ja własnoręcznie zregenerowałem, ustawiłem i wg. mnie jest całkiem OK ;)
Tyle że mam ciężką nogę i w mieście tylko raz udało mi się zejść na 17L :D
PiotrekGran / 2011-07-11 19:16:23 /
moja 2,0 V6 z instalką lp, która jest porażką w mieście paliła do 14 na trasie najmniej jak udało mi się zejść to 11,7 a taka średnia to była 13,5. ale ostatnie dwa tankowania wyszło 16,2 oraz 17,5. Przy czym mój licznik oszukuje bo jadąc wedle licznika 150 gps pokazuje 125km/h...
Adri / 2011-07-11 19:23:41 /
Mój też oszukuje, ostatnio pokazał 160km/h a jak przeliczyłem to wyszło 138km/h :D
Spalanie pewnie było by niższe, ale u mnie silnik pracuje w całym zakresie obrotów, wiec jakoś mi to nie przeszkadza, to nie diesel że ma 6litrów palić ;)
PiotrekGran / 2011-07-11 19:40:27 /
zawory
Classmobile / 2011-07-11 20:22:14 /
Dziś zrobiłem regenerację parownika, ale auto nadal gaśnie. Za zawory biorę się w sobotę
Adri / 2011-07-13 22:11:10 /
Po regeneracji parownika i przejechaniu ok 500km auto trzyma już normalne obroty a spalanie zeszło do 15 :-) a za zawory niebawem się biorę.
Adri / 2011-07-20 19:29:19 /
Podepnę się. 2.8 na k-jecie, ale bez benzyny. Nowy blos, nowy parownik, ustawiony zapłon na ok 12 st, zawory na 35 i 40. Nowe swiece i przewody. Nowe uszczelki pod kolektorem ssącym i airboxem. A ni cholery nie wiem czemu falują obroty. I no wolnych i na wysokich obrotach. Podciśnienia też szczelne. O czym więc zapomniałem?
UglyKid / 2011-08-27 22:30:45 /
normalnie jakbys pisal o silnikoo dyry:)
leetvoos / 2011-08-27 23:39:46 /
No właśnie, tam też jest ten problem. Uszczelka pod dolotem sprawdzona po dotarciu, nie stwierdziłem nieszczelności, zaślepki zamiast wtrysków są teraz szczelne na amen, reszta rzeczy w dolocie sprawdzona, blos tuż przed przepustnicą... Po zaślepieniu wtrysków na dobre pływanie jest już znacząco mniejsze, ale jest. Głowię się nad tym i do niczego nie mogę dojść.
m.kozlowski / 2011-08-28 08:58:34 /
Dobry mikser zamiast blosa zrobi robotę.
Trójkąt / 2011-08-28 12:03:10 /
Ba, tylko jaki??
Dobrze ustawiony blos też zrobi robotę - i to jeszcze lepszą. Objawy jakby gdzieś brał lewe powietrze...
Bartuś / 2011-08-29 07:45:01 /
Wiem, że objawy jakby gdzieś lewe powietrze dostawał, ale nie mam już pomysłu gdzie. Pomogło rozkręcenie blosa dużą śrubą. Obroty falują znacznie słabiej, a podczas jazdy praktycznie nie szarpie.
UglyKid / 2011-08-29 08:24:10 /
Kurde - podstawa to ustawienie blosa na analizatorze, jeśli nie na hamowni. Może tak falować z powodu np. znacznie ubogiej mieszanki. Podbij jeszcze do góry klapę w blosie tą długą szpilką.
Bartuś / 2011-08-29 09:20:24 /
Przy blosie mniej niż przy mikserze jest odczuwalna utrata mocy, przy ubogiej mieszance
Bartuś / 2011-08-29 09:45:08 /